26 خرداد 1400
راهنمای سفر

تجربه بی‌نظیر پرواز با جت خصوصی

مطمئناً اکثر افراد دوست دارند تا پرواز با هواپیماهای کوچک خصوصی موسوم به جت خصوصی را تجربه کرده و از امکانات بالای این نوع از هوپیماها بهره بگیرند. کیفیت، امکانات و خدمات جت خصوصی، حتی از پروازهای فرست کلاس هواپیماهای بزرگ هم بالاتر است و شما در سفر با جت خصوصی، هر آن‌چه از نظر تغذیه‌ای، بهداشتی، راحتی، سرگرمی و.. نیاز داشته باشید را در دسترس خواهید داشت.

سفر با جت خصوصی با اجاره‌ی این جت‌ها از شرکت‌های ارائه‌ کننده‌ی آن‌ها امکان‌پذیر است و هزینه‌ی آن از هزینه‌ی بلیط هواپیما بالاتر است. در هنگام اجاره‌ی این جت‌ها، ایرلاین‌ها هیچ گزینه‌ای را برای شما تعیین نمی‌کنند، بلکه این خود شما هستید که تمام شرایط سفر با جت خصوصی خود را تعیین می‌کنید و شرکت مربوطه هم شرایط شما را به‌صورت کامل ایجاد می‌کند. با ما همراه باشید تا دیگر زوایای سفر با جت‌های خصوصی را با شما به اشتراک بگذاریم.

چگونه می‌توان جت خصوصی را اجاره  کرد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، جت‌های خصوصی توسط برخی از شرکت‌ها ارائه می‌شوند و افراد می‌توانند با پرداخت مبلغ تعیین شده‌ای، سفر با جت خصوصی را برای مدت زمان خاص و مقصد خاصی به انجام برسانند. یکی از شرکت‌های مشهور ارائه دهنده‌ی جت‌های خصوصی در جهان، شرکت ماژلان جتز «Magellan Jets» با مدیریت «آنتونی تیونان» است.
آقای تیونان اظهار داشته که شرکت خود را صرفاً برای رفاه حال مسافران ایجاد کرده تا آن‌ها بتوانند سفرهایی متفاوت، راحت، امن و لوکس را تجربه کنند. تیونان به اکثر سؤالات افراد در مورد سفر با جت خصوصی پاسخ داده که در ادامه پاسخ آن سؤالات را بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که اجاره‌ی جت‌های خصوصی در ایران نیز امکان‌پذیر است و شرکت‌های متعددی وجود دارند که خدمات اجاره این نوع از هواپیماها را ارائه می‌کنند. افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌های تعیین شده، جت‌های خصوصی خود را برای سفرهای داخلی و برون مرزی ایران اجاره نمایند. 

چه افرادی می‌توانند از جت خصوصی استفاده کنند؟

معمولاً افراد مشهور یا افراد سیاسی که بخاطر شرایط شغلی خود نمی‌توانند با هواپیماهای معمولی و تجاری سفر کنند، از جت‌های خصوصی استفاده می‌کنند. البته گاهی زمان دقیق رسیدن به جلسات و کنفرانس‌های بین‌المللی، دلیل دیگر استفاده‌ی افراد سرشناس از جت‌های خصوصی است.
علاوه بر ایشان، هر فرد ثروتمندی که توانایی پرداخت هزینه‌های اجاره جت‌های خصوصی را داشته باشد، می‌تواند سفر با جت خصوصی را تجربه کند و محدودیتی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین گروه‌های کوچک، تیم‌ها و خانواده‌ها می‌توانند از سفر با این جت‌ها به‌صورت خصوصی و خودمانی بهره بگیرند. 

چطور جت خصوصی مناسب خود را کرایه کنیم؟

جت‌های خصوصی، سایزهای مختلفی دارند و امکانات آن‌ها نیز تا حدی با دیگری متفاوت است. بنابراین در هنگام اجاره‌ی جت خصوصی، باید تعداد مسافران، برنامه‌ریزی‌های سفر و دیگر شرایط سفر مشخص شود تا بهترین مدل جت خصوصی توسط ایرلاین یا شرکت ارائه دهنده‌ی آن به افراد معرفی گردد.
آن‌گاه افراد می‌توانند دقیقاً متناسب با نیاز خود از بهترین جت خصوصی استفاده کنند. البته برای اجاره جت، باید از شرکت‌ها و ایرلاین‌های ارائه دهنده‌ی آن‌ها آگاه باشید و به واحدهای مراجعه کنید که بتوانند جت موردنظرتان را در اختیار شما قرار دهند.

آیا می‌توان روی سریع‌تر بودن جت‌های خصوصی حساب کرد؟

مطمئناً وقتی نام «جت» می‌آید، بیشتر افراد به یاد سرعت بالای آن‌ها می‌اُفتند، اما در مورد جت‌های خصوصی این‌طور نیست و سرعت آن‌ها تقریباً با سرعت دیگر هواپیماهای مسافربری، برابری می‌کند؛ اما با توجه به خطوط پروازی مجزایی که این جت‌ها دارند و همچنین با توجه به اینکه محدودیت‌ها و تأخیرهای هواپیماهای مسافربری در آن‌ها وجود ندارد، جت‌های خصوصی می‌توانند مسافران خود را سریع‌تر به مقصد برسانند.
باید در نظر داشته باشید که مراحل طولانی چک-این پرواز و مراحل امنیتی در جت‌ها وجود ندارد و مسیر آن‌ها سرراست‌تر از دیگر هواپیماهاست و همین موضوعات سبب می‌شود تا سفر با جت خصوصی برای افراد سریع‌تر باشد. اما معمولاً این سرعت بخاطر سریع بودن خود سیستم جت نیست.

آیا می‌توان روی امنیت بالاتر جت‌های خصوصی حساب کرد؟

بنابر یک سری دلایل منطقی می‌توان گفت که امنیت پرواز در سفر با جت خصوصی بالاتر از سفر با دیگر هواپیماهای مسافری و تجاری است. این دلایل به قرار زیر هستند:

  1. جت‌های خصوصی جوان‌تر، سرحال‌تر و سبک‌تر از هواپیماهای تجاری و مسافری هستند و همین موضوع می‌تواند تا حدی امنیت جت‌ها را بالاتر ببرد.
  2. اگرچه جت‌های خصوصی نیز تابع همان قوانینی هستند که دیگر هواپیماها در پروازهای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما گاهی شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده‌ی جت‌های خصوصی سعی می‌کنند تا بر روی امنیت پرواز با جت‌های خود فوکوس کرده و آن را در حد بالایی برای مشتریان خود فراهم کنند.  
  3. با توجه به اینکه تعداد مسافران در جت‌های خصوصی کم و مشخص است و همچنین افرادی که آن را اجاره می‌کنند، همدیگر را می‌شناسند (گروه‌ها، تیم‌ها و ….) پس نگرانی از بابت بمب‌گذاری یا حملات تروریستی دیگر مسافران هواپیما وجود ندارد (مشکلی که گاهی هواپیماهای بزرگ با آن روبه رو هستند!)

محدودیت‌های حمل بار در جت خصوصی چگونه است؟

یکی از نکات مثبت و مزایای سفر با جت خصوصی این است که هیچ محدودیتی از نظر وزن و تعداد چمدان در آن وجود ندارد. شما می‌توانید هرگونه وسیله‌ای را با خود به داخل کابین جت خصوصی‌تان ببرید، به شرطی که وسیله در جت جای شود.
حتی برای حمل حیوانات خانگی، مایعات و دیگر لوازمی که حمل آن‌ها در دیگر هواپیماها ممنوع است، در جت‌های خصوصی ممنوعیتی ندارد و شما می‌توانید در سفر با جت خصوصی، تمام آن‌چه که دلتان می‌خواهد را با خود ببرید!

فضای داخلی جت خصوصی چگونه است؟

وقتی از سفر با جت خصوصی صحبت می‌کنیم، طبیعتاً باید فضای داخلی شیک و لاکچری را برای آن در نظر بگیریم. باید توجه داشته باشید که کلیه امکانات رفاهی از قبیل صندلی‌ها و مبلمان نرم و راحت، صندلی‌های تاشو تختخواب‌ شو، سرویس بهداشتی‌های لوکس، حمام به همراه دوش آب گرم در بالاترین ارتفاع، سالن نشیمن، سالن‌ کنفرانس، اتاق بازی و … از جمله مواردی هستند که می‌توانند در یک جت خصوصی موجود باشند.
شما در هنگام اجاره جت باید شرایط و انتظارات خود را مطرح کنید تا جتی که امکانات موردنظر شما را دارد در اختیارتان قرار داده شود.

سخن پایانی

برای سفر با جت خصوصی، نیازی ندارید تا چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید، همین‌که یک ربع زودتر به فرودگاه برسید برای پرواز با این جت‌ها کافیست. همچنین می‌توانید با ماشین خصوصی خود به فرودگاه بروید و در چند قدمی جت پارک کنید، بلافاصله سوار جت شوید و بدون تأخیر پرواز کنید.
امنیت، سرعت و امکانات جت‌های خصوصی نیز به مراتب بالاتر از دیگر هواپیماهاست و می‌تواند تجربه زیبایی از پرواز را برای شما بیافریند. لطفاً تجربیات و نظرات خود در رابطه با جت‌های خصوصی را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران