20 مرداد 1400
راهنمای سفر

چهارده جاذبه گردشگری العین

شهر العین امارات متحده عربی، در کنار رشته کوه‌‌‌‌‌‌‌های هافیت قرار دارد و به دلیل وجود باغ وحش و پارک‌هایی که وقت گذاراندن در آن‌‌‌‌‌‌‌ها باعث آسایش است و در بین خانواده‌‌‌‌‌‌‌ها از محبوبیت بسیاری دارد. از نظر تاریخی، العین حداقل از 3000 سال قبل از میلاد مسکونی شده است و موزه این شهر، ردیابی این تاریخ طولانی را به خوبی انجام می‌‌‌‌‌‌‌دهد. همین جاذبه گردشگری العین است که آن را به تنها مکانی در امارات متحده عربی تبدیل کرده است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

اگر این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌‌‌‌‌‌‌اید ابتدا با ما همراه باشید، تا با چهارده جاذبه گردشگری العین آشنا شوید و بعد برای تهیه‌ی بلیط هواپیما اقدام کنید.

کوه هافیت

تصویری پانوراما از شهر و صحرا که از جاذبه گردشگری العین میباشد

گر به دنبال گرفتن عکس‌‌‌‌‌‌‌های پانوراما از سطح شهر و صحرای اطراف آن هستید، سفر به قله باید در بالای لیست جاذبه گردشگری العین شما باشد. از مرکز العین تا قله تقریباً 56 کیلومتر فاصله وجود دارد. با 1240 متر ارتفاع ، این دومین قله بلند در امارات متحده عربی است. رانندگی در اینجا، به دنبال یک جاده کوهستانی پرپیچ و خم، دارای مناظر دیدنی زیادی است و از قله، کل منطقه در زیر پای شما است.

باغ وحش العین

باغ وحش بزرگ العین بزرگترین باغ وحش که جزء بهترین جاذبه گردشگری العین به شمار میرود.

باغ وحش العین، بزرگترین باغ وحش امارات متحده عربی در سال 1969 افتتاح شد. پستانداران بومی مانند شاخک عربی، اوریکس عربی و همچنین غزال‌‌‌‌‌‌‌های آفریقایی، زرافه‌‌‌‌‌‌‌ها و ایلند را می‌‌‌‌‌‌‌توانید ببینید. در محوطه بزرگ گربه‌‌‌‌‌‌‌سانان، شیر، ببر، پوما، پلنگ‌‌‌‌‌‌‌های سیاه و خالدار و جگوار دیده می‌‌‌‌‌‌‌شود. همچنین میمون‌‌‌‌‌‌‌ها، بخش پرندگان و خانه خزندگان نیز در این جاذبه گردشگری العین وجود دارند. این باغ وحش به دلیل امکانات تحقیقاتی خود، به ویژه برنامه پرورش حیوانات بومی در معرض خطر، مشهور است و بیش از 30 درصد از گونه‌‌‌‌‌‌‌هایی که را می‌‌‌‌‌‌‌توان در این جا مشاهده کرد، در حال حاضر در لیست در معرض خطر قرار دارند.

کاخ الجلالی

الجلالی کاخی مرمت شده و بهترین جاذبه گردشگری العین است.

قدمت این کاخ به سال 1891 بر می‌‌‌‌‌‌‌گردد و زمانی به عنوان یکی از قلعه‌‌‌‌‌‌‌های حفاظتی شهر فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌کرد. الجلالی کاخی مرمت شده و بهترین جاذبه گردشگری العین است. در این کاخ، نمایشگاهی وجود دارد، که به معرفی ویلفرد تسیگر، نویسنده بریتانیایی و ماجراجویی‌‌‌‌‌‌‌های او اختصاص دارد.

واحه العین

جاذبه گردشگری العین که با نام واحه العین شناخته میشود مجوعه ای وسیع از مزارع نخل و خرما.

برای دور شدن از شلوغی و گرمای شهر، این جاذبه گردشگری العین، که با نام واحه العین شناخته می‌شود، بسیار مناسب است. این واحه، مجموعه‌‌‌‌‌‌‌ای وسیع از مزارع نخل خرما است که با مسیرهای پیاده‌روی درست در قلب شهر پیوند خورده است. یک موزه کوچک در مجاورت ورودی اصلی توضیح خوبی درباره اهمیت نخل‌‌‌‌‌‌‌های خرما برای زندگی سنتی می‌‌‌‌‌‌‌دهد، در حالی که واحه خود تقریباً 150 هزار درخت خرما دارد. نخلستان‌های نخل هنوز با استفاده از سیستم آبیاری سنتی فلاج که از 3000 سال پیش در امارات متحده عربی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌شود، از کانال‌‌‌‌‌‌‌های آبی تغذیه می‌‌‌‌‌‌‌شوند.

پارک ماجراجویی وادی

پارک آبی العین امارات

این مجموعه یک پارک آبی با امکاناتی نظیر رفتینگ، موج سواری و کایاک سواری است. علاوه‌‌‌‌‌‌‌بر این امکانات استخرهای خانوادگی برای ریلکس کردن نیز وجود دارد که جزء جاذبه گردشگری العین محسوب میشود.

موزه ملی العین

موزه ملی العین

موزه ملی العین، واقع در قلعه سلطان بن زاید، در زنده کردن میراث، فرهنگ و تاریخ امارات متحده عربی به خوبی عمل می‌‌‌‌‌‌‌کند. یک بخش جالب توجه مردم نگاری در این جاذبه گردشگری العین وجود دارد، که زندگی روزمره مردم منطقه را با یک مجلس سنتی بازسازی شده و نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌های لباس‌های سنتی و جواهرات بدوی منعکس می‌‌‌‌‌‌‌کند. در بخش باستان‌شناسی نمایش‌‌‌‌‌‌‌هایی از اشیا مصنوعی محلی وجود دارد که مربوط به دوران مفرغ و آهن است مانند آویزها و یک مجموعه مهم سکه.

کاخ موزه العین

موزه کاخ العین محل اقامت سابق شیخ زاید بن سلطان و خانواده‌‌‌‌‌‌‌اش است.

موزه کاخ العین محل اقامت سابق شیخ زاید بن سلطان و خانواده‌‌‌‌‌‌‌اش است که به عنوان اولین حاکم امارت ابوظبی شناخته می‌‌‌‌‌‌‌شود. فضای داخلی این جاذبه گردشگری العین به خوبی بازسازی شده است تا نشان دهد قصر وقتی شیخ آن را خانه می‌‌‌‌‌‌‌خواند چگونه به نظر می‌‌‌‌‌‌‌رسید. متأسفانه، اطلاعات موزه برای کسانی که عربی نمی‌‌‌‌‌‌‌دانند کم است. اما این جاذبه گردشگری العین با دارا بودن دکوراسیون داخلی ایده خوبی را درباره سبک زندگی که در این مکان جریان داشت، به بازدید کننده ارائه می‌‌‌‌‌‌‌دهد.

قصر المواجی

نمایی دیگر از کاخ شیخ زایدبن سلطان از جاذبه گردشگری العین

این قلعه اخیراً به شکوه سابق خود بازسازی شده است و فرصتی مناسب برای قدردانی از معماری استحکامات اماراتی و جز جاذبه گردشگری العین است. این بنا در سال‌های ابتدایی قرن بیستم ساخته شده است و شیخ زاید بن سلطان و خانواده وی در فاصله سال‌‌‌‌‌‌‌های 1946 تا 1966، قبل از این که وی فرمانروای امارت ابوظبی باشد، در آن زندگی می‌‌‌‌‌‌‌کردند. در این قصر موزه کوچکی وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌توانید در آن اطلاعاتی درمورد قلعه و افرادی که در آن ساکن بودند کسب کنید.

پارک باستان شناسی هلی

پارک باستان‌شناسی هلی العین

در پارک باستان‌شناسی هلی، باستان شناسان یافته‌‌‌‌‌‌‌هایی را کشف کردند که مربوط به دوران مفرغ و آهن است. اگرچه بسیاری از بازدیدکنندگان معمولی برای درک این یافته‌‌‌‌‌‌‌ها نیاز به تلاش دارند، اما افراد باستان‌شناس از حس تاریخ در این جا لذت خواهند برد. بیشتر به دلیل اکتشافات مهم است که این پارک جز جاذبه گردشگری العین توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. این پارک در میان یک منطقه حفاظت شده واقع شده و توسط واحه درخت نخل احاطه شده است. بیشتر یافته‌‌‌‌‌‌‌های این ناحیه در موزه ملی العین به نمایش گذاشته شده است.

باغ‌‌‌‌‌‌‌های عمومی

تصویر باغ شهر  یا همان (العین)

نام مستعار العین، «باغ شهر» است. بنابراین با وجودی که این شهر در دل کویر واقع شده است، باغ‌‌‌‌‌‌‌هایی دارد که به عنوان جاذبه گردشگری العین، زیبایی و محبوبیت زیادی دارند. بسیاری از باغ‌‌‌‌‌‌‌ها و پارک‌‌‌‌‌‌‌های عمومی در روزهای گرم تابستان، سایه خوبی را ارائه می‌‌‌‌‌‌‌دهند.

بازار شتر

بازار شتر العین از جاذبه گردشگری این شهر

بازار شتر العین فرصتی عالی برای مسافران است تا طعم فرهنگ محلی سنتی را در این جاذبه گردشگری العین تجربه کنند. بازار کمی بد بو است که جای تعجب ندارد. اما اگر می‌‌‌‌‌‌‌توانید بو را تحمل کنید، بازدید از این جا یک تجربه واقعا جذاب است. این آخرین بازار شتر باقیمانده در امارات متحده عربی است و مردم از سراسر منطقه برای خرید‌و‌فروش به اینجا می‌‌‌‌‌‌‌روند. شما آزاد هستید که به میل خود گشت‌و‌گذار کنید و نظاره‌گر دادوستد مردم روی شترها باشید.

شهر سرگرم کننده هلی

شهر سرگرم کننده هلی یکی از بزرگترین و محبوب‌‌‌‌‌‌‌ترین پارک‌‌‌‌‌‌‌های تفریحی در امارات متحده عربی است. یک جشنواره سالانه، جشن فرهنگ و تاریخ امارات، هزاران بازدید کننده از سراسر منطقه را در این جاذبه گردشگری العین به خود جلب می‌‌‌‌‌‌‌کند. همانند بسیاری از پارک‌‌‌‌‌‌‌های تفریحی کشور، شهر سرگرم‌کننده هلی از امکانات عالی برخوردار است و برای خانواده‌‌‌‌‌‌‌ها بسیار مناسب است. درست در مجاورت پارک تفریحی، زمین یخی العین قرار دارد که یک مرکز المپیک است و اسکیت بازی و بازی‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌شماری برای کودکان ارائه می‌‌‌‌‌‌‌دهد.

مسابقات شتر

مسابقه شتر سوار در پیست بزرگ 10 کلیومتری العین

مسابقه شتر قرن‌‌‌‌‌‌‌ها در امارات متحده عربی برگزار می‌‌‌‌‌‌‌شود و پیست بزرگ 10 کیلومتری از دیگر جاذبه گردشگری العین میباشد که اتفاقا این شهر میزبان این مسابقات نیز است. تماشای مسابقات فرصتی نادر برای دیدن برشی از فرهنگ سنتی اماراتی است. اگر هنگام شروع مسابقه در شهر باشید، نباید این مسابقه را از دست دهید. نژادهای خاصی از شتر به دلیل اندازه باریک، برای مسابقه استفاده می‌‌‌‌‌‌‌شود، از جمله نژاد سفید یا طلایی «آنافی» و نژاد قهوه‌ای یا سیاه «بوشهری».

پارک مبازره

پارک مبازره یکی دیگر از جاذبه گردشگری العین است، که در پای کوه‌‌‌‌‌‌‌های هافیت قرار گرفته است. این واحه طبیعی، مکانی زیبا برای جدا شدن از زندگی شهری است. در این منطقه چشمه‌‌‌‌‌‌‌های آبگرم نیز وجود دارد که برای افرادی که دچار دردهای مزمن هستند، بسیار متناسب است و خاصیت تسکین‌دهندگی دارد. اگر تا کنون سفر به العین را تجربه کرده‌اید می‌توانید تجربیات و نظرات خود را درباره شهر و انواع جاذبه گردشری العین با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران