وین به چی معروفه؟ از خانه اپرای ملی تا کلیسای عصر گوتیک

وین پایتخت فرهنگی اتریش است که فرهنگی غنی دارد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه دانوب سواحل باشکوهی دارد و معمولا به سواحل زیبایش شناخته می‌شود. همچنین وین را به عنوان شهر رویا نیز می‌‌شناسند. اگر دوست دارید به وین بارانی سفر کنید یادتان باشد که وین شهری با هوای پاک و جاذبه‌های فراوان است. این شهر به بناهای تاریخی باشکوه با معماری چشمگیر از جمله کاخ‌ها و خانه‌های اپرا شهرت دارد. اما این همه ماجرا نیست. در این مقاله به طور کامل بررسی می‌کنیم که واقعا وین به چی معروفه؟ اگر شما هم می‌خواهید این جاذبه‌ها را بشناسید و با نمادهای معروف وین آشنا شوید تا پایان این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

وین به چی معروفه؟ موسیقی کلاسیک

وین به چی معروفه

وین پیشینه تاریخی غنی و مهمی در زمینه موسیقی دارد و زادگاه بسیاری از نوازندگان و موسیقی‌دانان مهم تاریخ مثل موتزارت، شوبرت و زیگفرید بوده است. به همین دلیل وین به شهر موسیقی شهرت پیدا کرده است؛ طوری که اولین پاسخی که در مواجهه با سوال وین به چی معروفه؟ به ذهن خیلی‌ها می‌رسد واژه موسیقی است. در همین راستا باید گفت کنسرت‌ها و نمایش‌های موزیکال زیادی در این شهر برگزار می‌شود که به نوعی نماد وین محسوب می‌شود. از جمله این کنسرت‌ها و نمایش‌های موزیکال می‌توان به کنسرت چهارفصل ویوالدی، کنسرت اشتراوس و کنسرت گروه کلاسیک در کلیسای سنت پیتر اشاره کرد. 

وین؛ پایتخت نوشیدنی

وین شهریست که می‌توانید بهترین نوشیدنی‌ها را در آن پیدا کنید. چه بخواهید در کنار دوستانتان خوش بگذرانید چه برای یک شام عاشقانه سفارش می‌دهید نباید نوشیدنی‌های وین را از قلم بیندازید. وین به علت آب‌وهوای مناسب و خاک حاصل‌خیز باغ‌های میوه پرباری دارد و به همین دلیل به پایتخت نوشیدنی و آبمیوه شهرت یافته است. 

خانه اپرای ملی؛ از نمادهای وین

این بنای باشکوه که تقریبا نزدیک به دو قرن قدمت دارد در زادگاه موسیقی‌دان شهیر اتریشی، موتزارت، قرار گرفته است. خانه اپرای ملی وین در واقع در سطح معروف‌ترین سالن‌های موسیقی دنیا قرار دارد و معماری آن نماد دوره رنسانس است. در واقع اپراهای کلاسیک نمایش‌هایی هستند که در این مجموعه برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری برای تماشای‌ آن‌ها به این سالن می‌آیند. از جمله عوامل شهرت وین، این مجموعه پرطرفدار است که در سال 1869 تاسیس شد. همچنین می‌توانید از تماشای نقاشی‌های داخل سالن نیز لذت ببرید.

پارک واینرپراتر وین

یکی از جذاب‌ترین پارک‌ها که از نمادهای وین و فضاهای سبز آن است، پارکی به نام واینرپراتر است که در منطقه‌ای به نام لئوپولداشتات وین واقع شده است. این پارک سرسبز و جذاب، هر روز هفته و بیست‌وچهار ساعته باز است و آماده میزبانی از مردم و همچنین گردشگرانی‌ست که چیزهای درموردش شنیده‌اند و حالا کنجکاوند که آن را از نزدیک ببینند و از خوش‌گذرانی در این پارک لذت ببرند. 

از امکانات این پارک می‌توان به رستوران‌ها، کافه‌ها، وسایل بازی و چرخ‌وفلک آن اشاره کرد. جالب است بدانید هرساله اول می، روز جهانی کارگر را در این پارک جشن می‌گیرند و برنامه‌های مختلف اجرا می‌کنند. 

وین به چی معروفه؟ قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک دنیا

شاید جالب باشد که بدانید قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک دنیا در وین قرار دارد. این چرخ‌وفلک در مجموعه شهربازی پراتر واقع شده است. از فراز این چرخ‌وفلک می‌توانید وین را تماشا کنید. در ضمن شهربازی پراتر چندین ترن هوایی دارد. بعد از بازی و گردش در پارک می‌توانید به غرفه‌های شیرینی‌فروشی پارک سر بزنید و یک عصرانه شیرین خوشمزه سفارش دهید.

جشنواره‌های دیدنی و نمایش رقص والس

وین شهری تاریخیست که پیشینه فرهنگی آن بسیار غنی است. هر ساله در وین رویدادهایی برگزار می‌شود که شهرت جهانی دارد. به طور مثال در ماه فوریه اوپرنبال در مرکز اپرای دولتی بررگزار می‌شود که شامل مراسم رقص والس و اجرای موسیقی زنده است. جالب است بدانید که وین به رقص والس نیز شهرت دارد. 

دو ماراتن وین؛ از نمادهای معروف وین برای اهالی ورزش

قبل از هر چیز بدانید که این مورد هم که از جمله عوامل شهرت وین است، مثل مورد قبلی در ماه می برگزار می‌شود. مخصوصا اگر اهل ورزش باشید این رویداد ورزشی سالانه در وین را نباید از دست بدهید. این مسابقه شامل ماراتن 42 کیلومتر و نیمه‌ماراتن 21 کیلومتر است و یادتان باشد که برای شرکت در آن ابتدا باید ثبت‌نام کنید و هزینه‌ تعیین‌شده را بپردازید.

قهوه؛ معروف‌ترین نمادهای وین

کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های وین بسیار زیبا و دیدنی است؛ سقف‌های بلند، میز و صندلی‌های کلاسیک و روزنامه روز که روی میز قرار دارد همگی نمادهایی از معماری وین است که به قهوه‌خانه‌ها سرایت کرده است. به طور کلی قهوه‌خانه‌ها در وین به دو شکل دیده می‌شود: قهوه‌خانه‌های سنتی و قدیمی و کافه‌هایی با ظاهر مدرن و به‌روز. 

کافه دومایر و کافه اسپرل دو تا از معروف‌ترین قهوه‌خانه‌های سنتی وین است اما اگر دوست دارید به کافه‌های مدرن وین سر بزنید و از نوشیدن قهوه‌ لذت ببرید کافه پی‌اوسی و کافه مدول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یادتان باشد قهوه جایگاه مهمی در فرهنگ مردم وین دارد و هر روز یک یا چند لیوان قهوه همراه با خامه فرم گرفته با تزیین شکلات میل می‌کنند. 

وین به چی معروفه

وین به چی معروفه؟ اشترودل و شنیتسل وینر

وین علاوه بر قهوه به غذاهای خاصش نیز شهرت دارد. به طور مثال شنیتسل وینر یکی از غذاهای معروف اتریشی است که یکی از نمادهای معروف وین نیز محسوب می‌شود تا جایی که این غذا را با نام شنیسل وینی می‌شناسند. این غذا اغلب با مرغ سرخ‌شده، سالاد سیب‌زمینی و سالاد سزار سرو می‌شود. 

از دیگر غذاهای معروف وین گولش است. مردم وین این غذا اغلب در فصل زمستان تهیه می‌کنند زیرا در شب‌های زمستانی گولش یک شام خوشزه و گرم است. این غذای گوشتی نامش را از کلمه Gulyá به معنای گله‌دار گرفته است زیرا در گذشته گولش غذای چوپانان بود. 

تافل اسپیتز یکی دیگر از غذاهای معروف وین است که غذای اصلی و یک وعده کامل غذایست. برای تهیه این غذا ابتدا گوشت گاو را می‌جوشانند تا نرم و لطیف شود سپس سیب‌زمینی، کرفس و هویج را هم اضافه می‌کنند. این غذا را معمولا با سس سیب یا سس پیازچه سرو می‌کنند.

اشترودل سیب یکی از مشهورترین دسرهای وین است که قدیمی‌ترین دستور آن در کتابخانه تالار شهر وین نگهداری می‌شود. این دسر خوشمزه وینی در قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های شهر به فروش می‌رسد. برای تهیه این شیرینی خمیر را با سیب شیرین شده پر می‌کنند و به شکل بافت خمیر را شکل می‌دهند و در فر قرار می‌دهند تا پخته شود. شاید جالب باشد که بدانید کروسان نیز یکی از نمادهای معروف وین است که اولین بار در قرن سیزدهم در اتریش پخته شد و به آن کیپفرل می‌گویند.

سرشناس‌ترین افراد وین؛ از موتزارت تا بتهوون

احتمالا می‌دانید موتزارت، بتهوون، زیگموند فروید و اروین شرودینگر از سرشناس‌ترین افراد وین بودند. ولفگانگ موتزارت یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان جهان بود که هنوز قطعه‌های ساخته شده توسط او شهرت جهانی دارد. او متولد سالزبورگ بود اما بعد از 25 سال به وین مهاجرت کرد و در این شهر به عنوان معلم مشغول به کار شد و تبدیل به یکی از بهترین آهنگسازان دنیا شد. خانه‌ای که محل اقامت موتزارت طی حیاتش بوده حالا به موزه موتزارت تبدیل شده است که آثار او را به نمایش می‌گذارد. همچنین خانه اپرا وین نیز به نام این هنرمند اختصاص یافته است. موتزارت حالا یکی از نمادهای معروف وین است.

لودویگ ون بتهوون آهنگساز و پیانیست مشهور آلمانی است در سال 1770 در آلمان به دنیا آمد و سپس به وین مهاجرت کرد. او در 28 سالگی شنوایی‌اش را از دست داد اما در نهایت توانست بر مشکلات غلبه کند و به یکی از بهترین آهنگسازان جهان و یکی از نمادهای معروف وین تبدیل شود. 

زیگموند فروید اولین روانکاو جهان بود که با پرداختن به ضمیر ناخودآگاه توانست آسیب‌های روانشناختی را درمان کند. شاید جالب باشد که بدانید به دلیل تلاش‌های فروید، وین به شهر رویاها شهرت یافت. فروید حدود 47 سال در وین زندگی کرد و حالا محل اقامت او در وین به موزه تبدیل شده است. در نهایت او برای اینکه از نازی‌های آلمان بگریزد از وین به انگلستان مهاجرت کرد. 

اروین شرودینگر فیزیکدان در سال 1887 در وین به دنیا آمد و دانشگاه به مطالعه فیزیک کوانتوم پرداخت. در نهایت شرودینگر برای مطالعاتش بر مکانیک کوانتومی شهرت یافت. بعدا اکتشافات و مطالعات او زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی بسیاری شد. بزرگ‌ترین و بهترین دستاورد او کسب جایزه نوبل فیزیک برای کشف معادله موج بود و یکی از معروف‌ترین نظریه‌هایش گربه شرودینگر نام دارد. حالا بخشی از دانشگاه وین که به ریاضیات و فیزیک اختصاص دارد به نام اروین شرودینگر است. 

خیابان ماریا هیلفر 

معمولا شهرهای معروفی مثل وین خیابان‌های معروفی دارد که باید دیدن این خیابان‌ها را در برنامه خود بگنجانید. خیابان ماریا هیلفر نیز یکی از معروف‌ترین خیابان‌های وین است که به بوتیک‌های لوکس و معماری زیبایش شهرت دارد. این خیابان به عنوان بهترین منطقه برای خرید نیز شناخته می‌شود و بزرگترین خیابان شهر است. پس اگر قصد خرید سوغاتی دارید حتما باید این خیابان را ببینید و از بوتیک‌های معروفش خرید کنید. 

نبرد مشهور وین با امپراتوری عثمانی

در سال 1683 میلادی وین بخشی از امپراتوری رم بود و طی نبردی در کوه کالنبرگ برابر امپراتوری عثمانی جنگید. این جنگ در نهایت بعد از هشت هفته به نفع رم به پایان رسید و امپراتوری عظیم رم پیروز این نبرد شد. 

وین به چی معروفه؟ موزه معاصر وین

از آن‌جا که وین شهری فرهنگی است، گالری‌ها و موزه‌هایی دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر سلیقه‌ای جذاب و به‌یادماندنی باشد. موزه معاصر وین هم مجموعه‌ای بزرگ است که تقریبا بیشتر از بیست‌هزار اثر را در خود جا داده و پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری است. 

کلیسای جامع سنت استفان؛ از نمادهای معروف وین

جالب است بدانید نزدیک به نود درصد مردم اتریش مسیحی کاتولیک هستند و تنها جمعیت بسیار کمی از مردم اتریش پیرو سایر ادیان‌اند. کلیسای جامع وین که یک بار هم در جنگ جهانی دوم از بین رفت و بعدها بازسازی شد کلیسای اصلی شهر است که ارتفاع زیادی دارد تا جایی که به عنوان بلندترین کلیسای شهر شناخته می‌شود. 

این کلیسا که یکی از نمادهای معروف وین است 13 زنگ دارد که یکی از آن‌ها به عنوان دومین زنگ اروپا از نظر بزرگی شناخته می‌شود. در این کلیسا همه روزه مراسم‌های مذهبی و دعا برگزار می‌شود. شما می‌توانید برای تماشای شهر از بالای مرتفع‌ترین کلیسای شهر به بالای برج بروید. 

وین به چی معروفه

کاخ شونبرون

این کاخ یکی از کاخ‌های مشهور دوره باروک است که در سال 1700 میلادی بنا شد. شاید جالب باشد بدانید که این کاخ در گذشته محل زندگی خاندان هاسبورگ بود و بیشتر اعضای سلطنتی امپراتوری رم در این کاخ زندگی می‌کردند. البته بیشتر از این کاخ بیشتر برای اقامت تابستانی استفاده می‌کردند. 

این کاخ و محوطه آن شامل یک باغ با چندین مجسمه، فواره نپتون که توسط ماریا ترزا، فرمانروای توسکانی سفارش داده شد، خرابه‌های رومی، استخری مستطیل شکل و یک طاق باستانی است. 

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

مدرسه سوارکاری اسپانیایی وین یکی از معروف‌ترین موسسه‌های سوارکاری در جهان است که قدمت آن به قرن شانزده میلادی برمی‌گردد و در دوره سلطنت هابسبورگ‌ها بنا شد. به علت داشتن زیباترین اسب‌ها و نمایش‌های سوارکاری که در این مجموعه برگزار می‌شود بسیار شهرت یافته است. می‌توانید به موسسه سوارکاری اسپانیایی بروید و تمرین سوارکاران با اسب‌های زیبا را تماشا کنید و یا در نمایش اسب‌سواری کلاسیک شرکت کنید. این موسسه سوارکاری را می‌توان به عنوان یکی از نمادهای معروف وین شناخت.

شکلات‌های وین

هرچند شکلات از نمادهای معروف وین نیست اما از آن‌جا که در بسیاری از کشورها شکلات‌های وین طرفداران زیادی دارد به معرفی بهترین شکلات‌های وین می‌پردازیم. بن بن ات، منوفکتور و زوتر سه تا از بهترین برندهای شکلات در وین است که تولید هرکدام از آن‌ها با مواد اولیه خاصی صورت می‌گیرد و در فروشگاه‌های وین با بسته‌بندی‌هایی شیک و زیبا عرضه می‌شود که می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به سوال وین به چی معروفه؟ پاسخ بدهیم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله سفر بهتری به وین زیبا تجربه کنید. حالا شما بگویید بیشتر دوست دارید کدام یک از این جاذبه‌ها را از نزدیک ببینید؟ با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران