سویل

سویل به چی معروفه؟ جادوی فلامنکو و برج‌های تاریخی

سویا شهری زیبا و تاریخی در جنوب اسپانیا، مرکز منطقه و استان اندلس است. حدود 700000 نفر جمعیت دارد و چهارمین شهر بزرگ اسپانیا است. این شهر دارای میراث فرهنگی غنی و متنوعی است که تحت تأثیر رومی‌ها، مورها، یهودیان و مسیحیانی است که در طول قرن‌ها در آنجا زندگی کرده اند. سویا مقصدی عالی برای مسافرانی است که عاشق هنر، تاریخ، غذا و سرگرمی هستند. بنابراین اگر دوست دارید تجربه جدیدی از دیدن آثار تاریخی و هنری فوق العاده به دست آورید وقت را تلف نکنید و به این شهر سفر کنید. اما سوالی که برای بیشتر گردشگران ایجاد می‌شود این است که سویل به چی معروفه؟ ما اینجاییم تا به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم و هر آن چیزی را که سویل به واسطه آنها شهرت دارد را معرفی کنیم. 

Tour europe

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

سویل به چی معروفه؟ معماری و ساختمان ها

Seville

در پاسخ به سوال سویل به چی معروفه؟ باید گفت که این شهر به خاطر میراث فرهنگی غنی، معماری خیره کننده، جشنواره‌های پر جنب و جوش و غذاهای لذیذش مشهور است. اما برخی از نمادین ترین معماری‌ها و جاذبه‌های سویا عبارتند از:

آلکازار سویل

آلکازار سویل، کاخ سلطنتی که سبک‌های اسلامی، گوتیک، رنسانس و باروک را در هم آمیخته و دارای باغ ها و حیاط‌های زیبا است. آلکازار سویل یک کاخ سلطنتی در سویل، اسپانیا است که در ابتدا توسط پادشاهان مسلمان مور در قرن دهم ساخته شد. کلمه “الکازار” در زبان عربی به معنای “قلعه” یا “کاخ” است و این کاخ به عنوان یک مجموعه دفاعی و مسکونی برای حاکمان و دربار آنها طراحی شده است. این کاخ در طول قرن‌ها توسط سلسله‌ها و پادشاهان مختلف گسترش و بازسازی شد که عناصر و سبک‌های جدیدی را به معماری اصیل اسلامی اضافه کردند. نتیجه ترکیبی خیره کننده از سبک‌های مودجار، گوتیک، رنسانس و باروک است که میراث فرهنگی و هنری غنی سویا را منعکس می‌کند.

کلیسای جامع سویل

Cathedral of Seville

در ادامه پاسخ به سوال سویل به چی معروفه؟ باید به این کلیسا اشاره کنیم. کلیسای جامع سویل، بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در جهان و محل دفن کریستف کلمب است. کلیسای جامع سویل یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در سویل، اسپانیا است که در محل مسجدی سابق در قرن 15 و 16 ساخته شده است. این بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در جهان و سومین کلیسای بزرگ جهان پس از سنت پیتر در رم و سنت پل در لندن است. همچنین این مکان به همراه آلکازار سویا و آرشیو عمومی هند در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. کلیسای جامع سویل دارای تاریخ و معماری غنی بوده و دارای گنجینه‌ها و آثار هنری بسیاری مانند مقبره کریستف کلمب، محراب کلیسای کوچک اصلی، برج Giralda، Patio de los Naranjos و کلیسای سلطنتی است. همچنین مکانی است که بسیاری از پادشاهان و اشراف مانند فردیناند سوم کاستیل، آلفونسو X حکیم و پدرو اول در آنجا غسل تعمید، تاج گذاری و دفن شدند. کلیسای جامع سویل یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی سویا و نمادی از میراث مذهبی و فرهنگی این شهر است. برای کسانی که می‌خواهند زیبایی و عظمت آن را تحسین کنند، جاذبه‌ای است که باید حتما ببیند.

Giralda of Seville

Giralda، یک مناره سابق که اکنون برج ناقوس کلیسای جامع است و مناظری پانوراما از شهر ارائه می‌دهد. این مناره برج ناقوس کلیسای جامع سویل و یکی از نمادین‌ترین نقاط دیدنی شهر است. این بنا در ابتدا به عنوان مناره مسجد بزرگ سویل در قرن دوازدهم توسط سلسله المحد که بر اندلس، قلمرو مسلمانان در اسپانیا حکومت می‌کردند، ساخته شد. این برج دارای پایه مربع و ارتفاع 97.5 متر است و در زمان ساخت بلندترین برج جهان بوده است. پس از فتح مجدد سویا توسط مسیحیان در سال 1248، مسجد به کلیسای جامع تبدیل شد و مناره به عنوان برج ناقوس آن حفظ شد. در قرن شانزدهم، یک ناقوس به سبک رنسانس در بالای مناره اضافه شد، با یک بادگیر برنزی به نام Giraldillo، که نشان دهنده ایمان است و نام برج را به خود اختصاص داده است. Giralda of Seville شاهکار معماری اسلامی و مسیحی و نمادی از آمیختگی فرهنگی سویل است. همچنین این مکان به همراه کلیسای جامع و آلکازار سویا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. از بالکن بالایی خود منظره‌ای تماشایی از شهر ارائه می‌دهد که با بالا رفتن از 35 رمپ داخل برج می‌توان به آن دسترسی داشت.

Plaza de España

Plaza de España

Plaza de España، میدانی دیدنی است که تنوع منطقه‌ای اسپانیا را با طاقچه های کاشی کاری شده، فواره‌ها و پل‌ها به نمایش می‌گذارد. Plaza de España of Seville یک میدان و مجموعه کاخ خیره کننده در پارک ماریا لوئیزا، در سویل، اسپانیا است. در سال 1928 توسط معمار آنیبال گونزالس برای نمایشگاه ایبرو-آمریکایی در سال 1929 ساخته شد، نمایشگاهی جهانی که فرهنگ و تاریخ اسپانیا و مستعمرات سابق آن در آمریکای لاتین را به نمایش گذاشت. Plaza de España شاهکار معماری منطقه گرایی است، سبکی که عناصر باروک، رنسانس و سنت‌های موری معماری اسپانیا را ترکیب می‌کند. 

این میدان شکلی نیم دایره با قطر 200 متر دارد و توسط یک کانال و چهار پل احاطه شده است که نشان دهنده چهار پادشاهی باستانی اسپانیا است. همچنین دارای یک فواره مرکزی، یک برج در هر انتها و یک سری طاقچه در امتداد دیوارها است که 48 استان اسپانیا را با کاشی‌های سرامیکی رنگارنگ به تصویر می‌کشد. این میدان سویا یکی از زیباترین و چشمگیرترین بناهای تاریخی شهر و یک جاذبه توریستی محبوب است. 

Metropol Parasol

Metropol Parasol، یک سازه چوبی مدرن بوده که شبیه یک قارچ غول پیکر است و موزه، بازار و تراس روی پشت بام را در خود جای داده است. این سازه در میدان La Encarnación در محله قدیمی سویا، اسپانیا واقع شده است. به دلیل شکل شبیه به قارچ‌های غول پیکر به قارچ‌های سویل یا لاس ستاس نیز معروف است. این سازع توسط معمار آلمانی یورگن مایر طراحی شد و در آوریل 2011 تکمیل شد و با مساحت 11000 متر مربع و ارتفاع 26 متر بزرگترین سازه چوبی جهان است. از شش چتر آفتابی تشکیل شده است که یک سایبان بر روی میدان تشکیل می‌دهد و فضایی سایه دار برای انجام فعالیت‌های مختلف ایجاد می‌کند. همچنین دارای دو ستون بتنی است که آسانسورها را برای دسترسی به پیاده‌روی پشت بام در خود جای می‌دهند که مناظر پانوراما از شهر را ارائه می‌دهد.

Torre del Oro

Torre del Oro

Torre del Oro، برجی قرن سیزدهمی است که زمانی بخشی از دیوارهای دفاعی شهر بود و اکنون موزه نیروی دریایی را در خود جای داده است. این برج، یک برج مراقبت نظامی در سویا، اسپانیا است که در ساحل چپ رودخانه گوادالکیویر، در کنار میدان گاوبازی Real Maestranza قرار دارد. این بنا توسط خلافت المحد در قرن سیزدهم برای کنترل دسترسی به سویا از طریق رودخانه و دفاع از کاخ آلکازار ساخته شد. توره دل اورو 36 متر قد و سه طبقه دارد. سطح اول، دوازده ضلعی، در سال‌های 1220-1221 توسط فرماندار الموحد سویا، ابو ال اولا، ساخته شد. سطح دوم، ده ضلعی، توسط پیتر کاستیلی در قرن چهاردهم اضافه شد. سطح سوم، دایره‌ای، پس از آسیب دیدگی تراز اصلی المحد در اثر زلزله 1755 لیسبون اضافه شد. این بنا به عنوان زندان، نمازخانه، انبار و گمرک عمل می‌کرد. ااما مروزه موزه نیروی دریایی سویل را در خود جای داده است که اسناد تاریخی، مدل‌ها، نقشه‌ها و ابزار ناوبری مربوط به تاریخ دریایی سویل را به نمایش می‌گذارد.

سویل به چی معروفه؟ خوشمزه ترین بخش!

اگر باز هم برای شما این سوال ایجاد شده که سویل به چی معروفه؟ باید گفت که سویا همچنین به خاطر غذاهایش معروف است که منعکس کننده تأثیرات فرهنگ‌های مختلف است که تاریخ شهر را شکل داده است. برخی از غذاهای معمولی در سویا عبارتند از:

سوپ گازپاچو

Gazpacho soup

گازپاچو، یک سوپ سرد از گوجه فرنگی، خیار، فلفل، سیر، نان و روغن زیتون است. این غذا در اصل از منطقه جنوبی اندلس در اسپانیا است و از سبزیجات خام مخلوط یا خرد شده، به ویژه گوجه فرنگی، سیر، نان، روغن زیتون، نمک، سرکه یا آب لیمو درست می‌شود. همچنین ممکن است شامل خیار، فلفل دلمه ای، پیاز و ادویه باشد. گازپاچو یک غذای با طراوت و مغذی برای تابستان است که به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می‌شود. می‌توان آن را در سوپرمارکت‌ها، بسته بندی شده به عنوان آبمیوه، یا در رستوران‌ها، جایی که اغلب با سبزیجات خرد شده یا نان به عنوان تاپینگ همراه است، یافت.

Tortilla de Patatas

Tortilla de Patatas (املت سیب زمینی) یک غذای سنتی اسپانیایی است که از تخم مرغ، سیب زمینی، پیاز و نمک در ماهیتابه پخته می‌شود. معمولا به عنوان تاپا، میان وعده یا غذای اصلی سرو می‌شود و می‌توان آن را به صورت گرم یا سرد میل کرد. این غذا در سویل بسیار محبوب است، جایی که اغلب با اندازه بزرگ و قوام متوسط، نه خیلی آبکی یا خیلی خشک تهیه می‌شود. برخی افراد مواد دیگری مانند فلفل، کوریزو، پنیر یا ژامبون را نیز اضافه می‌کنند. تورتیلا د پاتاتا را می‌توان در بسیاری از بارها و رستوران‌های سویل پیدا کرد، جایی که معمولاً با نان، سالاد یا تاپاس دیگر همراه است. 

croquettes

croquettes

کروکتا یک غذای معمولی اسپانیایی است که از گلوله‌های کوچک سس بشامل مخلوط شده با مواد مختلف مانند ژامبون، پنیر، مرغ، اسفناج، ماهی کاد یا قارچ تشکیل شده است که با پودر سوخاری پوشانده شده و سرخ شده تا طلایی و ترد شود. کروکتا در سویل بسیار محبوب است، جایی که به عنوان تاپا، میان وعده یا غذای اصلی سرو می‌شود و می‌توان آن را به تنهایی یا همراه با نان، سالاد یا تاپاس دیگر میل کرد. آنها معمولاً خانگی، با بافتی کرمی و صاف و پوسته‌ای سبک و ترد هستند. کروکتا را می‌توان در بسیاری از بارها و رستوران‌های سویل پیدا کرد، جایی که معمولاً تازه درست شده و داغ سرو می‌شوند.

Salmorejo

سالمورجو، نوع غلیظ‌تری از گازپاچو است که روی آن تخم مرغ و ژامبون پخته شده است. سالمورجو یک سوپ گوجه فرنگی سرد است که شبیه گازپاچو است، اما غلیظ تر و خامه‌ای‌تر است. از گوجه فرنگی پوست گرفته، روغن زیتون فوق بکر، سیر، نان، سرکه و نمک درست می‌شود و مخلوط می‌شود تا صاف و مخملی شود. این غذا به طور سنتی با تخم مرغ آب پز سفت و ژامبون پخته شده، خرد شده و روی آن پاشیده می‌شود. Salmorejo یک غذای معمولی از غذاهای اندلس است، به ویژه از کوردوبا، جایی که ریشه های باستانی خود را دارد. به گفته برخی منابع، مردم این منطقه از زمانی که شروع به کشت گندم کرده اند، نسخه‌ای از این غذا را درست می‌کنند. با این حال، salmorejo در سویل نیز بسیار محبوب است. می‌توان آن را به عنوان پیش غذا، غذای اصلی یا میان وعده میل کرد و در بسیاری از بارها و رستوران های شهر یافت می‌شود.

Torrijas

Torrijas

توریجاس، دسری است که از نان آغشته به شیر، تخم مرغ و شکر درست شده و در روغن سرخ می‌شود. ابن دسر به خصوص در عید پاک بسیار درست می‌شود. آنها تکه هایی از نان هستند که در شیر با ادویه و عسل خیس می‌شوند، با تخم مرغ پوشانده شده و سپس سرخ می‌شوند تا طلایی و ترد شوند. این دسر را معمولا با شکر، دارچین یا بیشتر عسل پاشیده و گاهی با خامه یا بستنی سرو می‌کنند. توریجاس غذای بسیار قدیمی است که قدمت آن به دوران رومیان برمی‌گردد، زمانی که نان را در عسل فرو می‌کردند. آنها همچنین یک غذای محبوب در بین فقرا بودند که برای تهیه آنها از نان بیات استفاده می‌کردند. توریجاها را می‌توان در بسیاری از نانوایی‌ها، شیرینی ‌فروشی‌ها و بارها در سویل پیدا کرد، جایی که تازه درست شده و گرم یا سرد سرو می‌شوند.

نوشیدنی‌های معروف در سویل

سویل به خاطر نوشیدنی‌هایی که خاص این منطقه هستند و فرهنگ و آب و هوای آن را نشان می‌دهند، مشهور است. برخی از نوشیدنی‌هایی که در پاسخ به سوال سویل به چی معروفه؟ باید مطرح کنیم عبارتند از:

  • Cruzcampo : محبوب‌ترین برند آبجو در سویا و اندلس که در سال 1904 تأسیس شد. این یک آبجو سبک و با طراوت بوده که برای هوای گرم عالی است.
  • تینتو د ورانو: نوشیدنی با طراوت از سودا لیمو که معمولاً با یخ و یک تکه لیمو سرو می‌شود. شبیه سنگریا است اما ساده تر و کمتر شیرین است.
  • Mosto : نوشیدنی غیر الکلی که از آب انگور تازه فشرده شده تهیه می‌شود که تخمیر نشده است. معمولا در زمستان سرو می‌شود و طعمی میوه‌ای و کمی ترش دارد.
  • Rebujito : این نوشیدنی از شری مانزانیلا و 7Up تهیه شده و با یخ و برگ نعنا سرو می‌شود.

سویل به چی معروفه؟ ورزش و فوتبال

Sevilla football

سویا شهری است که ورزش را دوست دارد و در گذشته میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی بین المللی بوده است. برخی از ورزش‌هایی که سویا به آنها مشهور است عبارتند از:

  • فوتبال: سویا دارای دو تیم فوتبال رقیب، سویا اف سی و رئال بتیس بالومپیه است که در دسته برتر لیگ اسپانیا بازی می‌کنند. آنها یک پایگاه هواداران پرشور و یک مسابقه دربی دارند.
  • بسکتبال : سویا یک تیم بسکتبال حرفه‌ای به نام کوسور رئال بتیس دارد که در لیگ ACB، بالاترین سطح بسکتبال اسپانیا بازی می‌کند. آنها چندین عنوان ملی و بین المللی را به دست آورده اند و بازی‌های خانگی خود را در مجموعه ورزشی سن پابلو انجام می‌دهند.
  • گلف : سویا دارای چندین زمین گلف است که برای سطوح مختلف بازیکنان آماده می‌شود و مناظر دیدنی از شهر و حومه شهر را ارائه می‌دهد. برخی از محبوب ترین زمین‌های گلف عبارتند از Real Club de Golf de Sevilla، Zaudín Golf Club، Club de Golf Hato Verde و Club de Golf Las Minas.
  • گاو بازی : سویل یکی از مهم‌ترین مراکز گاو بازی در اسپانیا است و سنت طولانی و غنی این ورزش بحث برانگیز را دارد. Plaza de Toros de la Maestranza قدیمی ترین میدان گاو بازی در کشور است و میزبان برخی از معتبرترین گاو بازی‌ها در طول فصل بهار است.
  • دوچرخه سواری: سویا شهری دوستدار دوچرخه است که دارای شبکه ای از مسیرهای دوچرخه سواری و مسیرهایی است که بیش از 180 کیلومتر را پوشش می‌دهند. می‌توانید از یکی از ایستگاه‌های عمومی متعدد دوچرخه کرایه کنید یا برای گشت و گذار در شهر و اطراف آن به یک تور دوچرخه سواری با راهنما بپیوندید. برخی از بهترین مسیرها در امتداد رودخانه گوادالکیویر، پارک آلامیلو، پارک ماریا لوئیزا و محله تریانا هستند.
  • ورزش های سوارکاری: سویل ارتباط قوی با اسب‌ها و ورزش‌های سوارکاری به ویژه در حومه اندلس دارد. شما می‌توانید از برخی از مزارع اسب و مدارس سوارکاری که اسب‌های معروف اندلس را پرورش و آموزش می‌دهند بازدید کنید یا برخی از نمایش ها و مسابقات سوارکاری را که در طول سال برگزار می‌شود تماشا کنید. برخی از قابل توجه‌ترین رویدادها نمایشگاه بین المللی اسب SICAB، مدرسه سلطنتی اندلس هنر سوارکاری و مسابقه رانندگی کالسکه هستند.
  • ورزش‌های آبی: سویا دارای انواع ورزش‌های آبی است که می‌توانید در رودخانه گوادالکیویر یا سواحل مجاور از آنها لذت ببرید. می‌توانید قایقرانی، موج سواری، بادکش، پدال ‌بوردینگ ایستاده و… را امتحان کنید. برخی از مکان‌هایی که می‌توانید این ورزش‌ها را انجام دهید، Isla de la Cartuja، Club Náutico Sevilla، Club de Remo Guadalquivir 86 و Club de Piragüismo Triana هستند.

سویل به چی معروفه؟ خیابان های زیبا

Calle Sierpes

سویل خیابان‌های زیادی دارد که به خاطر تاریخ، فرهنگ، معماری و فضای خود مشهور هستند. برخی از محبوب ترین خیابان‌های سویا عبارتند از:

  • Calle Sierpes: معروف‌ترین خیابان سویل، جاده‌ای فقط برای عابر پیاده که از مرکز تاریخی می‌گذرد و مملو از بارهای تاپاس، رستوران‌ها و مغازه‌ها است.
  • Avenida de la Constitución: یکی از برجسته‌ترین خیابان‌های سویل، خیابانی وسیع که از قلب شهر می‌گذرد و با مکان‌های دیدنی و مغازه‌های زیبای قدیمی، مانند کلیسای جامع، Giralda، تالار شهر و Archivo de Indias پوشیده شده است.
  • Calle Feria: یکی از معدود خیابان‌های محبوبی که هنوز هم مغازه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و ساکنان محلی خود را دارد. این بازار سنتی Feria، یکی از جذاب‌ترین بازارهای سویا و کلیسای Omnium Sanctorum، را دارد.
  • Calle Betis: خیابانی زیبا که در امتداد رودخانه گوادالکیویر در محله Triana قرار دارد و مناظر خیره کننده‌ای از شهر و توره دل اورو ارائه می‌دهد. این منطقه پرجنب‌وجوش با رستوران‌ها، تراس‌ها و مکان‌های فلامنکو پوشیده شده است.
  • Calle Mateos Gago : خیابانی باریک که پلازا دل تریونفو را به میدان سانتا کروز، دو تا از نمادین‌ترین میدان‌های سویل، متصل می‌کند. این یک نقطه محبوب برای گردشگران و افراد محلی است، زیرا منظره‌ای عالی از Giralda را ارائه می‌دهد و بارهای تاپاس و فروشگاه‌های سوغاتی زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال سویل به چی معروفه؟ پاسخ دادیم و هر آنچه را که سویل به واسطه آن‌ها شهرت دارد را معرفی کردیم. سویا شهری است که برای همه، چه به لحاظ تاریخ، هنر، فرهنگ، غذا و یا سرگرمی، چیزهای هیجان انگیزی ارائه می‌دهد. اینجا شهری است که با جذابیت و زیبایی خود شما را مجذوب می‌کند. سویل شهری است که پس از سفر به آن، هرگز این شهر را فراموش نخواهید کرد.

نظرات کاربران