Festival Jazz Vienna

فستیوال‌های وین؛ وین و جشن‌های بی‌پایان

وین که با زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ غنی و جشنواره‌های ویژه موسیقی و فیلم آراسته شده است، بدون شک مکانی است که حداقل یک بار در زندگی ارزش دیدن دارد. در اوایل قرن بیستم از عصر کلاسیکیسم، وین به عنوان یک مرکز موسیقی پیشرو در اروپا نقش کلیدی ایفا کرده است. فرهنگ متنوع این شهر هر ساله بیش از 200 جشنواره رقص و موسیقی را به اینجا می‌آورد، از گردهمایی‌های کوچک منطقه‌ای گرفته تا رویدادهای بزرگ. این فستیوال‌ها در وین در واقع بهترین وسیله برای آشنایی با تاریخ خارق العاده اتریش، فرهنگ، سنت‌های آشپزی متعدد و ملاقات با مردم ساکن در اینجا هستند. در این مقاله تصمیم داریم تا معروف‌ترین فستیوال‌های وین را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

جشنواره Resonanzen

Vienna Resonanzen Festival

در زمان‌های قدیم، موسیقی با توانایی شدید بر روی سازهای تاریخی نواخته می‌شد و امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل است که جشنواره Resonanzen یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های موسیقی در وین است. هر سال در ماه ژانویه، وین موسیقی رنسانس، باروک و قرون وسطی را به مدت 9 روز جشن می‌گیرد. کسانی که دوست دارند موسیقی اروپا از ضبط، هارپسیکورد، گیتار و عود را بشنوند، حتما باید به جشنواره Resonanzen بروند. ارکسترهای برتر بین المللی زیر یک سقف جمع می شوند و هر سال با موضوعات مختلف اجرا می‌کنند. 

Viennale

جشنواره بین المللی فیلم وینال که از سال 1960 هر سال در ماه اکتبر برگزار می‌شود، برجسته ترین رویداد بین المللی فیلم اتریش است. طیف وسیعی از فیلم‌ها در بسیاری از سینماهای قدیمی وین از جمله افلاک‌نمای Urania Sternwarte، Gartenbaukino، Filmmuseum، Stadtkino و Metro-Kino نمایش داده می‌شوند. جشنواره فیلم وین مجموعه ای از فیلم‌های جدید با دقت انتخاب شده از اتریش و سایر کشورها را به نمایش می‌گذارد. از بوئنوس آیرس تا کن، این برنامه برترین سینماهای تجربی، فیلم‌های کوتاه و مستند از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. جشنواره فیلم وینال همچنین میزبان رویدادهای ویژه، مهمانی‌ها، نمایش‌های گالا، گفتگو با مخاطبان، مصاحبه‌ها و فرصتی برای دیدار با مهمانان بین‌المللی جشنواره است.

Donauinselfest

Donauinselfest

یکی دیگر از فستیوال‌های وین این جشنواره موسیقی روباز و رایگان است که هر سال برگزار می‌شود. این جشنواره که به مدت 3 روز در تابستان برگزار می‌شود، از بهترین فستیوال‌های وین است که معمولاً در وین به طور کامل پخش می شود. جشنواره Donauinselfest که در جزیره دانوب برنامه ریزی شده است، یک آخر هفته سرگرم کننده را به شما ارائه می‌دهد. شما می توانید برای چندین ایستگاه رادیویی و ستاره‌های پاپ آواز بخوانید و برقصید. موسیقی نواخته شده در این جشنواره شامل ژانرهای مختلفی از رپ، راک، پاپ، موسیقی الکترونیک، هیپ هاپ، متال تا فولک است. به علاوه، انواع دیگری از فعالیت‌ها برای پر کردن هر روز و همچنین غرفه‌های فراوانی در اطراف با غذاهای خوشمزه برای خوردن وجود دارد. جشنواره Donauinselfest که در سال 2019 برگزار شد، حدود 2.7 میلیون بازدید کننده، 13 مرحله، 17 حوزه فعالیت با موضوعات مختلف و 600 ساعت موسیقی داشت.

Festival Jazz Vienna

این جشنواره که به عنوان جشنواره جاز وین نیز نامیده می‌شود، از سال 1991 هر سال در تابستان برگزار می‌شود. جشنواره جاز که در سال 2007 برگزار شد، 60000 نفر بازدید کننده داشت و به برترین جشنواره جاز جهان تبدیل شد. هر ساله حدود 50 هنرمند از جمله نوازندگان جاز، پاپ، سول، بلوز و راک، تنوعی از نوازندگان تلفیقی و جهانی در این جشنواره شرکت می‌کنند. در جشنواره‌های قبلی، افراد مشهوری مانند بابی مک فرین، رندی کرافورد، ناتالی کول، جورج بنسون، هلگه اشنایدر و برایان فری به اجرای برنامه پرداختند.

جشنواره Grafenegg

Grafenegg

این یکی از فستیوال‌های وین است که در خارج از وین در محوطه قلعه رمانتیک Grafenegg قرن 19 در دره Wachau دانوب برگزار می‌شود. اینجا، مکان مورد علاقه دوستداران موسیقی جاز و کلاسیک است. برای این جشنواره، دو سالن در پارک قلعه ساخته شده است و بدون شک یکی از محبوب ترین جشنواره‌های وین است. هر تابستان ارکسترها و نوازندگان برتر و معروف از جمله ارکستر فیلارمونیک وین و ارکستر Tonkunstler اتریش در این جشنواره می نوازند و اجرا می‌کنند. رودلف بوخبیندر، پیانیست مشهور، مدیر هنری این جشنواره است. این جشنواره شامل موسیقی مجلسی، سمفونیک و رسیتال است.

Klezmore Vienna Festival

از 15 سال گذشته، جشنواره KlezMORE به موسیقی یهودی اختصاص داده شده است و یکی از بهترین فستیوال‌های وین است. این جشنواره به مدت 2 هفته ادامه دارد و ترکیبی عالی از موسیقی اروپایی و یهودی را ارائه می‌دهد و در سراسر شهر برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید تعداد زیادی از موسیقی رقص یهودی و آهنگ‌های ییدیش توسط Shtetls و Steppes را بشنوید. این جشنواره اساسا جشنواره مشترک دو شهر یعنی براتیسلاوا و وین است. معمولاً قسمت اول جشنواره توسط مجموعه‌ای از کنسرت های براتیسلاوا با عنوان فرعی به نام “Pre-KlezMORE” اجرا می‌شود. 

Wien Modern Festival

Wien Modern Festival

جشنواره مدرن وین که توسط کلودیو ابادو در سال 1988 تأسیس شد، بدون شک از جشنواره‌هایی است که باید در وین، اتریش دیده شوند. هدف نهایی این جشنواره تمرکز و اجرای موسیقی معاصر است. این یکی از بهترین فستیوال‌های وین برای احیای موسیقی سنتی وین است که هر ساله اجرا می‌شود. از زمان آغاز این جشنواره هنرمندانی مانند فردریش سرها، مارک آندره، یوهانس ماریا استود، اولگا نویورث، ولفگانگ میترر، گئورگ فردریش و پیتر ائوتوس در اینجا حضور داشته‌اند. این جشنواره در وین منحصر به فرد است و یک صحنه بین المللی برای موسیقی معاصر امروز ارائه می‌دهد و با اجرا، رقص، فیلم، هنرهای تجسمی و ویدئو پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید از میان 50 رویدادی که در 16 مکان در وین برگزار می‌شود، یکی را انتخاب کنید.

Voice Mania

هنگامی که ماه نوامبر به وین می‌رسد، هیجان انگیزترین و پر انرژی‌ترین فستیوال‌های اتریش آغاز می‌شوند که یکی از آن‌ها جشنواره Voice Mania است. شما می‌توانید آوازهای افسانه‌ای را از خارج از کشور و اروپا بشنوید. در آغاز، خوانندگان «بل کانتو» با انجیل، یودلر و صداها و ریتم‌های پر انرژی از بالکن‌های متعدد در مرکز شهر وین اجرا می‌کنند. با این حال، تعداد کمی از کنسرت‌ها در Theater am Spittelberg برگزار می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره فستیوال‌های وین صحبت کردیم. علاوه بر مناظر خیابانی باروک و کاخ‌های امپراتوری، شاهکارهای موسیقی و هنری وین پر جنب و جوش هستند و قطعاً ارزش شنیدن را نیز دارند. به عنوان مثال، جشنواره فیلم وین مطمئنا بهترین مکان برای دیدن بسیاری از ژانرهای سینمایی است که می‌توانید در تعطیلات خود در وین با آنها آشنا شوید. همه دوستداران موسیقی و فیلم باید حداقل در برخی از این جشنواره‌ها در وین شرکت کنند.

سوال متداول

شهرت وین برای چیست؟

وین پایتخت اتریش است و به خاطر مناظر امپراتوری، رویدادهای فرهنگی و قهوه خانه‌ها مشهور است. تاریخ وین که قدمت آن به قرن اول بازمی گردد، غنی است و در سراسر شهر قابل مشاهده است.

چه چیزی در وین خوب است؟

جشنواره‌های موسیقی، جشنواره‌های فیلم، کلیساهای باستانی، بناهای تاریخی و… از مهم ترین و هیجان انگیزترین چیزهایی هستند که در وین باید دید.

وین در ماه نوامبر چگونه است؟

وین به طور کلی در ماه نوامبر بسیار سرد است و بهترین زمان برای بازدید از موزه‌ها است.

در وین کجا باید بمانم؟

MuseumsQuartier و Innere Stadt بهترین محله‌ها برای نیمی از گردشگران در وین هستند. آنها دقیقاً در قلب شهر قرار دارند که می‌توانید به راحتی به جاذبه‌های گردشگری معروف دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران