رستوران های گیاهی در وین؛ یک طعم به یادماندنی

رستوران های گیاهی در وین؛ یک طعم به یادماندنی

وین، پایتخت اتریش، بارها به عنوان یکی از زیباترین و بهترین شهرهای جهان شناخته شده است. این شهر علاوه بر موزه‌ها، پارک‌ها، باغ‌ها و آثار تاریخی فرهنگی، به دلیل تنوع غذایی بالا یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار است. در خیابان‌های وین همیشه یک رستوران دنج پیدا می‌شود که یک بشقاب غذای خوشمزه و اصیل اتریشی برای شما سرو کند. البته اگر اهل غذاهای گیاهی باشید در این شهر پرجنب‌وجوش گرسنه نخواهید ماند زیرا رستوران های گیاهی در وین را در ادامه معرفی خواهیم کرد. بیایید با بهترین رستوران های گیاهی در وین آشنا شویم.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

غذاهای گیاهی در وین

رستوران های گیاهی در وین

از بیسل و شنیسل معمولی گرفته تا گولاش و غذاهای گیاهی مورد علاقه شما، در وین انواع مختلفی از غذاهای گیاهی پیدا خواهد شد. در رستوران های گیاهی وین می‌توانید از بین غذاهای خام، مزه‌ها و غذاهای گیاهی خوشمزه مثل همبرگر گیاهی یا بستنی گیاهی انتخاب و نوش‌جان کنید.

یام؛ خوشمزه ترین رستوران های گیاهی در وین

یام یکی از محبوب‌ترین رستوران های گیاهی در وین است. این رستوران منویی شامل انواع غذاهای سالم، از همبرگرها و سالادهای گیاهی گرفته تا اسموتی‌های آرام‌بخش و دسرهای خوشمزه دیگر. همچنین به دلیل خدمات عالی و غذاهای وگان با کیفیت بالا و غذاهای گیاهی با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و محلی شناخته شده است. البته اگر همراهان شما گیاهخوار نیستند در رستوران یام دچار دردسر نمی‌شوید چرا که این رستوران منوی گوشتی هم دارد.

در ضمن این رستوران برای کمک به محیط‌زیست از نی‌های شیشه به جای نی‌های پلاستیکی، مواد بسته‌بندی زیست تخریب‌پذیر و مواد پاک کننده بیولوژیکی به جای مواد شوینده معمولی استفاده می‌کند و همین موارد این رستوران را در ردیف بهترین رستوران های گیاهی وین قرار داده است. همچنین درآمد این رستوران برای حمایت از کشاورزانی که در مزارع چای ارگانیک محلی کار می‌کنند صرف می‌شود و شما می‌توانید سهیم باشید.

آدرس

اتریش، وین، خیابان دانشگاه، رستوران یام.

لالا؛ یکی از بهترین رستوران های گیاهی وین

لالا؛ یکی از بهترین رستوران های گیاهی وین

اگر به دنبال انتخاب گسترده‌ای از سالادهای تازه، دسرهای بدون گلوتن و سایر غذاهای گیاهی خوشمزه هستید، به رستوران لالا بروید. لالا یک رستوران 100٪ گیاهی است که ثابت می‌کند غذاهای گیاهیی می‌تواند خیلی خوشمزه باشد. این رستوران سال‌های زیادی است که در فهرست بهترین رستوران های گیاهی در وین قرار دارد و بهترین غذاهای گیاهی را با طعم و مزه کالیفرنیایی سرو می‌کند.

تمام غذاهای این رستوران بدون شکر، لاکتوز یا محصولات حیوانی تهیه می‌شود و استفاده از پلاستیک را نیز در فرآیندهای خود حذف کرده‌اند. همچنین در ای رستوران صبحانه، میان‌وعده، شام، و دسرهای گیاهی مانند براونی و کوکی‌های گیاهی تهیه می‌شود.

آدرس

اتریش، وین، خیابان نویستیفگسزف پلاک 23

اغذیه فروشی دلی

دلی (Deli) اولین غذاخوری با غذاهای سلامت در وین است که از سال 2016 غذاهای سلامت تهیه می‌کند و از این طریق به افراد زیادی کمک کرده تا زندگی سالم‌تری داشته باشند. سرآشپز این غذاخوری به تاثیر عشق در پخت غذا اعتقاد دارد، بنابراین بی‌دلیل نیست که دلی به یکی از بهترین رستوران های گیاهی در وین تبدیل شده است. در این رستوران صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده سالم با مواد اولیه گیاهی تهیه می‌شود که در کاسه‌های سازگار با محیط‌زیست سرو می‌شود. کاسه‌های فرنی غذا فروشی دلی یکی از گزینه‌های محبوب منو است. همچنین طعم و مزه غذاهای گیاهی این غذافروشی به طعم‌ غذاهای بالی، هاوایی و برزیل نزدیک است پس اگر طرفدار این سبک غذاها هستید این غذافروشی را از دست ندهید.

آدرس

اتریش، وین، خیابان ماریاهیلفر، خیابان مزرعه لارک، خیابان ماریا ترزا

کلبه دوست داشتنی

رستوران های گیاهی در وین

کلبه دوست‌داشتنی یکی از بهترین رستوران های گیاهی در وین و در سطح جهان است که بیش از 200 شعبه در سراسر جهان از جمله آسیا، استرالیا، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی، آمریکای شمالی و اروپا دارد. این رستوران بهترین غذاهای گیاهی با طعم عالی را با کیفیت و سرعت بالا ارائه می دهد. در منوی گیاهی رستوران غذاهای مختلف آسیایی، از جمله رول‌های اقیانوسی و غذاهای توفو را خواهید دید. همچنین بشقاب‌های کباب و برنج تزیین شده با جوانه‌های سویا و سالاد غذاهای دریایی در منوی این رستوران قابل سفارش است. همچنین سوپ رشته فرنگی برنج یا فو سایگو، یک غذای محلی محبوب ویتنامی است که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

آدرس

اتریش، وین، خیابان سوم، کوچه ماریا کوهن

باغ مخفی من

اگر در خیابان ماریاهیلفر که بزرگترین خیابان وین است هستید، رستوران باغ مخفی من را که یکی از بهترین رستوران‌ های گیاهی در وین است از دست ندهید. در میان بوتیک‌ها، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های این خیابان، این باغ مخفی منحصربه‌فرد را خواهید یافت که در آن می‌توانید غذای گیاهی خوشمزه و موردعلاقه‌تان را بخورید. این رستوران هم فضای باز دارد هم سالن سرپوشیده و می‌توانید با توجه به شرایط یکی از این دو را انتخاب کنید.

یادتان باشد علاوه بر منوی گیاهی متنوع، سوپ روز این رستوران هم بدون گلوتن تهیه می‌شود. غذاهای گیاهی محبوب منوی این رستوران شامل سالادهای سبز و توفوی سرخ شده خوشمزه است. غذاهایی که با عدس، برنج و کاری تهیه می‌شود را نیز باید امتحان کنید. این رستوران همیشه شلوغ است پس حتما قبل از رفتن تماس بگیرید و یک میز رزرو کنید.

آدرس

اتریش، وین، خیابان ماریاهیلفر، پلاک 45 

آشپزخانه سویینگ؛ یکی از بهترین رستوران های گیاهی وین

آشپزخانه سویینگ؛ یکی از بهترین رستوران های گیاهی وین

برای علاقه‌مندان به فست فود گیاهی سویینگ یکی از بهترین رستوران های گیاهی در وین خواهد بود. وقتی در وین می‌گردید، احتمالا شعبه‌های این رستوران را خواهید دید. آشپزخانه سوینگ غذاهای لذیذ گیاهی با طعم عالی و سالم‌ترین مواد اولیه را تهیه می‌کند. شعار این فست‌فود گیاهی این است که غذاهای گیاهی باید خیلی خوشمزه باشد و این اصل را در تمام غذاهای منوی خود رعایت می‌کنند. در واقع این رستوران می‌خواهد نگاه مردم به همبرگر و فست‌فود را متحول کند. 

صاحبان این رستوران خارق‌العاده می‌خواهند ثابت کنند که نیازی نیست همبرگرها چرب و ناسالم باشد تا به‌نظر خوشمزه برسد، یک همبرگر گیاهی هم می‌تواند لذیذ و دوست‌داشتنی باشد. البته به غیر از همبرگرهای گیاهی، می‌توانید ناگت‌های گیاهی ترد، سیب‌زمینی‌های سرخ شده، سالادهای تازه با سس‌های خوشمزه و دلچسب را هم امتحان کنید. برای دسر، کیک پنیر گیاهی، تیرامیسو، کیک موس شکلاتی تمشک و کیک ماست زردآلو را انتخاب کنید.

آدرس

اتریش، وین، خیابان Josefstädter، آشپزخانه سویینگ

رستوران ادویه هندی

در این رستوران منویی از غذاهای گیاهی با طعم و عطر ادویه‌های هندی پیش روی شماست تا یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در رستوران ادویه هندی که یکی از بهترین رستوران های گیاهی در وین است غذاهای نوستالژیک هندی را با کیفیت بالا امتحان کنید. تمام غذاهای این رستوران با مواد اولیه تازه تهیه می‌شود و برای عاشقان طعم‌های کلاسیک هندی انتخاب خوبیست. حتما از قبل برای رزرو میز با رستوران تماس بگیرید زیرا رستوران در روزهای تعطیلی آخر هفته بسیار شلوغ خواهد بود. 

آدرس

اتریش، وین، خیابان مارگارت، پلاک 49

رستوران گیاهی تیان

رستوران های گیاهی در وین

یکی دیگر از رستوران های گیاهی در وین، تیان است. این یک رستوران منویی متنوع از غذاهای گیاهی دارد که برای علاقه‌مندان به گیاهخواری بسیار جالب خواهد بود. منوی این رستوران خلاقانه و همیشه در حال به‌روزرسانی است و هر مدت یک‌بار غذایی جدید و لذیذ به منوی رستوران تیان اضافه می‌شود. سالن غذاخوری رستوران تیان صمیمی و دوست‌داشتنی است و خاطره زیبایی برایتان می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم سوپر سوگو گیاهی که با قارچ تهیه می‌شود را امتحان کنید. همچنین سس ترنج خوشمزه و تازه با پاستا و غذاهای گیاهی ایتالیایی که با جو تهیه می‌شود هم جز بهترین انتخاب‌ها در منوی رستوران تیان است.

آدرس

اتریش، وین، خیابان هیمل فورد، پلاک 23

شما کدام رستوران را انتخاب می‌کنید؟

وین باری کسانی که عاشق تجربه طعم‌های جدید هستند یک شهر پرجنب‌وجوش و دوست‌داشتنی است. در تهیه بیشتر غذاهای وین از گوشت استفاده می‌شود اما اگر شما گیاه‌خوار هستید مشکلی وجود ندارد چون می‌توانید یکی از رستوران های گیاهی در وین را انتخاب کنید. بهترین نمونه‌های رستوران‌های گیاهی را در این مقاله معرفی کردیم تا در سفر به وین حسابی خوش بگذرانید.

نظرات کاربران