سفر به وین در زمستان

سفر به وین در زمستان؛ از اسکی تا بازارهای کریسمس

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های علاقه‌مندان به اتریش، سفر به وین در زمستان بوده‌است. زمستان در وین چنان زیباست که به خودی خود باعث جذابیت تعطیلات آخر هفته به‌خصوص کریسمس شده‌است. زوج‌ها، خانواده‌ها و یا مسافرانی که به تنهایی سفر می‌کنند، برای بازارهای زیبای کریسمس، زیورآلات مخصوص عید و غذاهای فصلی به وین می‌آیند. سفر به وین در زمستان، یکی از زیبا‌ترین سفر‌های زمستانی است. خیابان‌های وین در این فصل، پوشیده از برف و نور‌های زیبا و رویایی می‌شوند. این شهر که هیجان بارش برف، مشهور‌ترین کنسرت سال نو و بازار‌های رنگارنگ کریسمس را در دل خود دارد، ارزش دیدن و کاوش کردن را دارد. با ما در راهنمای سفر به وین در زمستان همراه باشید تا ببینید چطور می‌توانید از تعطیلات زمستانی خود در وین بهترین استفاده را ببرید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

شرایط آب‌و‌هوا در سفر به وین در زمستان

سفر به وین در زمستان

وین آب‌و‌هوای خشک قاره‌ای با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. دسامبر تا فوریه سرد‌ترین ماه‌های سال هستند که دما به سختی به بالای صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هم‌چنین دمای زیر صفر در طول روز هم بسیار رایج است. اگر عاشق برف هستید، در این ماه می‌توانید همیشه منتظر برف باشید. نگران رفت‌و‌آمد و حمل‌و‌نقل هم نباشید؛ زیرا شهرداری‌های وین، در سریع‌ترین حالت ممکن جاده‌ها و پیاده‌رو‌ها را برف‌روبی می‌کنند تا امکان حمل‌و‌نقل بدون دردسر را فراهم کنند. کم‌ترین دمای ثبت شده در سال‌های اخیر، -۷ درجه فارنهایت در سال ۱۹۸۵ بود. اگر در ماه‌های زمستان مسافر وین هستید، فراموش نکنید که پیش‌بینی آب‌و‌هوایی را بررسی کنید و لباس گرم همراه خود داشته‌باشید.

ما برای شما فهرستی از کار‌های رایج مردم وین در زمستان را نوشته‌ایم تا بتوانید مانند یک وینی از زمستان این شهر لذت ببرید. خودتان را به آب‌های گرم درمانی، قهوه‌های گرم و لذیذ و کشف موزه‌های شهر دعوت کنید. این‌ کار‌ها بهترین راه‌های استفاده بهینه از سفر به وین در زمستان هستند.

۱. به کریسمس‌ مارکت‌ها بروید و وسایل کریسمسی بخرید

کریسمس مارکت‌ها از دلایل اصلی سفر به وین در زمستان هستند. اگر در این فصل به کریسمس مارکت‌ها بروید، غرفه‌های چوبی با تزئینات افسانه‌ای را خواهید دید که در امتداد خیابان‌ها قرار گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین مکان‌های سنتی، خیابان‌های مقابل کاخ بلودر است. در مقابل کاخ بلودر، خیابان‌های زیادی قرار دارند که انبوهی از غرفه‌های فروش صنایع دستی سنتی، غذا‌ها و نوشیدنی‌های اتریشی و اجراهای روزانه گروه موسیقی را در خود جای داده‌اند و شما با حضور در این مکان، کریسمس و زیبایی‌های وین را با تمام وجود تجربه خواهید‌کرد.

 ما چند مورد از بهترین کریسمس مارکت‌های وین را برای شما نوشته‌ایم: Spittelberg، Wiener Christkindlmarkt، Rathausplatz، و Christkindl Markt

۲. به کافه‌های زیبای وین بروید

کافه‌های زیبای وین

یکی از تفریحات محبوب مردم وین در زمستان، استراحت و لم دادن روی یک مبل نرم همراه با نوشیدن قهوه‌ای گرم با دسری خوشمزه است. کافه‌های وین در سفر به وین در زمستان، مکان مناسبی هستند که پس از ساعت‌ها گشت‌و‌گزار، می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید و گرم شوید. کافی‌شاپ‌های وین با بیش از سیصد سال اقامت، هم‌چنان سبک اصلی اتریشی خود را حفظ کرده‌اند و مانند کافه‌هایی مثل لئوپولد هاولکا، کافه کورب و کافه سنترال هستند.

انواع مختلفی از قهوه در منو‌های کافی‌شاپ‌های وین وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید. اما اگر پیشنهاد ما را می‌پرسید، ما به شما ملانژ را پیشنهاد می‌دهیم. ملانژ یک نوع از قهوه‌های وین است که بعضی‌ها به آن نسبت « پسر عموی اتریشی کاپوچینو» داده‌اند. خوشبختانه، گوشه‌های دنج فراوانی برای استراحت در وین و استفاده درست از یخبندان وین وجود دارد. تصور کنید با نمای زیبای شهر وین و کاخ‌های قدیمی، روی مبل نرمی نشسته‌اید و بارش برف را تماشا می‌کنید و از قهوه‌تان لذت می‌برید. حتی تصور این صحنه، می‌تواند برای مدت‌ها آرامش را مهمان خیال‌تان کند.

۳. اسکیت روی یخ در راتائوس پلاتز زیبا 

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که در سفر به وین در زمستان طرفداران بسیاری دارد، اسکیت روی یخ است. در زمستان‌ها و یخبندان‌های وین، این فعالیت، محبوب دل گردشگران و اهالی خود وین است و هر دو گروه از این‌کار لذت می‌برند. شما هم در صورت علاقه می‌توانید پیست‌های اسکیت داخلی سرپوشیده بسیار مدرن را برای این تفریح انتخاب کنید. انتخاب دیگر هم زمین‌های بزرگ پیست یخ در فضای باز وین است که هرکدام را طبق سلیقه‌تان می‌توانید انتخاب کنید.

در مقابل ساختمان شهرداری وین، میدانی به اسم راتائوس پلاتز وجود دارد که در طول زمستان به یک پیست یخ افسانه‌ای تبدیل می‌شود. میدان راتائوس پلاتز که در طول شب با نور‌های زیبا روشن می‌شود، مکانی عالی برای لذت بردن از اسکیت روی یخ است. هم‌چنین در ایام کریسمس، پیست یخی به مساحت شش هزار متر مربع میان هتل اینتر کانتینتال و سالن کنسرت وین بر‌ پا می‌شود. پس هنگام سفر به وین در زمستان، اسکیت روی یخ را از دست ندهید.

۴. رقصیدن در سالن‌های با‌شکوه سلطنتی در سفر به وین در زمستان 

سفر به وین در زمستان

تعداد زیادی سالن رقص در کاخ امپراتوری وین وجود دارد که به جشن‌های تشریفاتی سالانه خود پایبند هستند. علاوه‌ بر‌ این، زمان مناسب رقص در این سالن‌ها ژانویه و فوریه است. در پایان مراسم، آیین سنتی جذابی وجود دارد. چراغ‌های سالن رقص کم‌نور می‌شوند و گروه‌های موسیقی شروع به نواختن والس می‌کنند و همه یک‌به‌یک سالن را ترک می‌کنند. اگر شما هم به فضای رقص و والس در قصر‌های سلطنتی علاقه دارید، سفر به وین در زمستان را انتخاب کنید.

۵. از آبگرم‌های درمانی وین لذت ببرید

اگر در زمستان به وین سفر می‌کنید، خودتان را برای دمای زیر صفر وین آماده کنید؛ زیرا وین در زمستان یخبندان می‌شود. برای فرار از باد و سرما، به یک آبگرم پناه ببرید و یک بعد از ظهر را با استراحت در سونا و اتاق آبگرم بگذارنید.

 بهترین مکان‌ها برای آبگرم در وین، Arany Spa Vienna، So SPA در Sofitel Vienna Stephansdom، و Therme Wien هستند.

۶. برف‌بازی در پارک‌های کارتونی وین

از آن‌جایی که زمین‌های وین در زمستان گرم هستند، برفی روی زمین نمی‌ماند و امکان یافتن برف وجود ندارد. همه‌ چیز عاشقانه است و شما در زمستان وین احساس کریسمس را خواهید داشت. اگر خوش‌شانس باشید و موقع باریدن برف در وین بودید، به نزدیک‌ترین پارک بروید و زیباترین عکس را ثبت کنید. می‌توانید به پارک پراتر بروید و در بازی‌های سرگرم‌کننده مسابقات برفی شرکت کنید و پری‌های برفی بسازید و یک خاطره به‌یاد‌ماندنی از سفر به وین در زمستان برای خود بسازید.

۷. سفر به وین در زمستان با شرکت در کنسرت‌های با‌شکوه

سفر به وین در زمستان

یکی از مکان‌های توریستی شگفت‌انگیز در سفر به وین در زمستان، کاخ شونبرون است که کاخ پادشاهان هابسبورگ بوده و به همین دلیل دسترسی به این مکان، از طریق حمل‌و‌نقل عمومی آسان است. این کاخ زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یک بنای فرهنگی و تاریخی برجسته در اتریش است. وین پایتخت جهانی موسیقی کلاسیک است و بخشی از تاریخ موسیقی را با کنسرت‌های موتزارت و اشتراوس به خود اختصاص داده‌است. حواستان باشد که اگر می‌خواهید در این کنسرت‌های با‌شکوه شرکت کنید و لذت ببرید، باید از قبل بلیط رزرو کنید.

۸. کلیسای جامع سن استفان و منظره وین

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های وین، کلیسای جامع سن استفان است. این کلیسا سالانه بیش از یک میلیون بازدید‌کننده دارد. کلیسای جامع سن استفان در مرکز شهر وین قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین کلیسا‌های وین است. هنگام بازدید از این کلیسا، باید ۳۴۳ پله به سمت قله بالا بروید و از تمام منظره شهر وین لذت ببرید. شاید کمی سخت باشد اما پاداش بالا رفتن از این همه پله، همان منظره‌‌ برفی است که همیشه از سفر به وین در زمستان به یاد خواهید‌ آورد. این کلیسا با ۷۰۰ سال قدمت، یکی از بناهای برجسته وین است. کلیسای سن استفان که یکی از مکان‌های مناسب برای بازدید در زمستان است، یک شگفتی تمام عیار برای معماری در نظر گرفته می‌شود.

سخن آخر

وین رویایی و زیبا را در تمام فصل‌ها باید دید. شما در هر فصلی که به این شهر بروید، با زیباترین تصاویر و خاطرات باز ‌خواهید‌گشت. اما اگر به توصیه‌های این راهنمای سفر به وین در زمستان عمل کنید، می‌توانید مانند اهالی محلی خود وین، از زیبایی‌های این شهر نهایت استفاده را ببرید و از سفر‌ به وین در زمستان لذت ببرید. اما قبل از رفتن، از برنامه‌ریزی سفرتان و شرایط آب‌و‌هوا در سفر به وین در زمستان مطمئن شوید. 

نظرات کاربران