مادرید

سفر انفرادی به مادرید از راهنمای گردش تا اقامت و نکات مهم سفر

مادرید

مادرید پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است،  بیش از 3.2 میلیون نفر در محدوده شهر و 6.8 میلیون نفر در منطقه خودمختار مادرید (از سال 2018) زندگی می کنند.مادرید شهری با تاریخ متنوع و پر فراز و نشیب اسپانیا ، دارای برخی از چشمگیرترین میراث فرهنگی و معماری اروپا است که شامل خیابان های بزرگ، میدان ها، ساختمان ها و بناهای تاریخی، گالری ها و موزه های هنری در سطح جهانی، تیم های فوتبال بسیار محبوب و رویدادهای فرهنگی با شهرت بین المللی. با ما و راهنمای سفر انفرادی به مادرید همراه باشید!

Tour europe

چرا باید سفر انفرادی به مادرید را تجربه کنیم ؟

مادرید شهری امن، شلوغ و دوست داشتنی است . مثل هر شهری باید مراقب جیب برها باشید و از خیابان های تاریک اطراف ایستگاه های مترو در شب دوری کنید چون ممکن است با متکدیان و بی خانمان ها روبرو شویید. نام مادرید از کلمه عربی “magerit” به معنای “محل نهرهای بسیار” گرفته شده است. ممکن است ساحلی مانند بارسلونا نداشته باشد، اما آنچه سفر انفرادی به مادرید دارد، یک تجربه اصیل اسپانیایی است . مادرید پایتخت  اسپانیا (سال 1561) ، مرتفع ترین پایتخت اروپا (با ارتفاع 650 متر از سطح دریا) است. در طول رودخانه مانزانارس Manzanares، آسمان‌خراش‌ها و مقرهای بین‌المللی را در کنار کلیساهای قدیمی وخیابان ها و کوچه های سنگ‌فرش‌شده خواهید دید.

مادرید که به‌خاطر هنر، موزه‌ها و میدان‌های تاریخی‌اش در جهان شناخته می‌شود؛ پس از جنگ داخلی اسپانیا بازسازی شد و دارای ترکیبی از ساختمان های قدیمی و جدید است که آن را به شهری زیبا سرشار از فرهنگ، معماری و هنر ، با بارها و کافه‌های جدید که دائماً در حال ظهور هستند، به مکانی شیک و مقصدی برای تفریح و بازدید تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر انفرادی به مادرید چه زمانی است؟

اگر سفر درهوای گرم را دوست ندارید؛ در ماه های جولای و آگوست که هوا برای دیدن مناظرگرم است،از بازدیدو گردش در شهر خودداری کنید.

اوایل فصل بهار خصوصا در اردیبهشت و البته مهرماه تا نیمه های آبان نیز بهترین زمان سفر به مادرید است!

کمی درباره فرودگاه مادرید!

مادرید

در شروعسفر انفرادی به مادرید با فرودگاه این شهر رو به رو خواهید شد!  فرودگاه باراخاس مادریدهر دو ترمینال T2 و ترمینال T4 دارای ایستگاه های مترو هستند که از ساعت 6 صبح تا 2 بامداد به ایستگاه متروی  Nuevos Ministryios در مرکز مادرید می روند. قیمت بلیط 5 یورو است برای گرفتن تاکسی، به ایستگاه تاکسی خارج از ترمینال فرودگاه بروید. هزینه تاکسی حداقل 30 یورو است و تقریباً 20 دقیقه طول می کشد. یک اتوبوس سریع السیر 24 ساعته به اتوچا RENFE می رود و 40 دقیقه طول می کشد.ایستگاه اصلی قطار در مادرید پویترا دو آتوچا  Puerta de Atocha نام دارد. از اینجا می توانید به شهرهای دیگر اسپانیا مانند بارسلونا، مالاگا و والنسیا سفر کنید.

هتل را رزرو کرده اید ؟

اینکه در سفر انفرادی به مادرید، ترجیح می دهید در هاستل اقامت کنید یا اتاق خصوصی خود را در هتل داشته باشید، انتخابش با شماست! اما گزینه های اقامتی زیادی در مادرید وجود دارد. اقامت در مرکز شهر گران‌ترین گزینه است، اما می‌توانید جایگزین‌های ارزان‌تری را در Calle Fuencarral، خیابان Toledo یا نزدیک ترمینال  پیدا کنید.

وای هاستل-  پیل پیل هاستل و هاستل Grand Via پذیرش 24 ساعته دارند و به ایستگاه مترو نزدیک هستند که در بدو ورود به شهر ایده آل است. رستوران‌ها و بارهایی را در نزدیکی آنها پیدا خواهید کرد، بنابراین مجبور نیستید برای خوردن غذا به مسافتی دور بروید.

هزینه حمل و نقل در مادرید چقدر است؟

مرکز مادرید قابل پیاده‌روی است، اما شهر سیستم حمل‌ونقل خوبی دارد که برای پیمایش آسان است.مترو بهترین راه برای رفت و آمد در سفر انفرادی به مادرید است؛ زیرا کل شهر را به هم متصل می کند. هزینه یک بلیط تکی 1.5 یورو برای سفر برای 1 تا 5 ایستگاه است. اگر قصد دارید چند سفر داشته باشید، کارت سفر با اتوبوس 10 را با قیمت 12.20 یورو بخرید که ارزان تر از بلیط های تک سفر است. ضمنا می توانید از آنها در اتوبوس های EMT  استفاده کنید. تاکسی های اینجا در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی گران نیستند. برای گرفتن تاکسی به دنبال اتومبیل های رسمی سفید با خط قرمز بگردید. اگر چراغ سبز داشته باشند در دسترس هستند.

جذاب ترین بخش سفر انفرادی به ماردید!

 گشت و گذار در شهر آسان است. در مادرید به راحتی می توان به تنهایی حرکت کرد برای شروع مدتی را در پرادو بگذرانید، پارک رتیرو مکان مناسبی برای لذت بردن از طبیعت در شهر است. برای کشف این باغ‌های وسیع با مجسمه‌ها و فواره‌های مجلل که زمانی متعلق به خانواده سلطنتی بودند، کمی وقت بگذارید. اگر این فضای سبز بزرگ کافی نیست، می توانید به باغ گیاه شناسی بروید. .

 به قرون وسطی بروید!

مادرید

. Plaza dle a Villa. میدان شهر قدیمی ترین میدان مادرید و یکی از زیباترین میدان های شهر است. با ترکیبی منحصر به فرد از معماری، می توانید تالار شهر قرن هفدهم را به سبک باروک و همچنین کازا د سیسنروس را که در قرن شانزدهم ساخته شده است، ببینید. در دوران قرون وسطی، این میدان به دلیل ساختمان‌های قابل توجهی که داشت، نقطه مرکزی شهر بود.

به دنبال کاخ سلطنتی هستید؟

 شاید در سفر  انفرادی به مادرید، نتوانید اطلاعات خوبی را در رابطه با جزئیات پیدا کنید اما ما اینجا هستیم تا به شما همه چیز را نشان دهیم!  تور پیاده روی خود را در دروازه خورشید Puerta del Sol، یکی از شناخته شده ترین میدان ها در مرکز شهر، ادامه دهید. در امتداد خیابان اصلی Calle Mayor  قدم بزنید تا از ساختمان‌های آجری قرمز در میدان بزرگ Plaza Major  و ساختمان‌های قرون وسطایی که شامل تالار سابق شهر و زندان هستند، شگفت زده شوید.

در انتهای خیابان اصلی Calle Mayor، کلیسای جامع د لا آلمودنا قرار دارد، کلیسای جامعی چشمگیر که ورود به آن رایگان است. سپس علائم را به سمت دخمه، یک جواهر پنهان در همان نزدیکی دنبال کنید. درست در کنار کلیسای جامع، Palacio Real، بزرگترین ساختمان مادرید، و بزرگترین کاخ سلطنتی در اروپای غربی قرار دارد. کاخ سابقا محل زندگی و فرمانروایی پادشاهان بوده و اکنون نگارخانه آثار مهم هنری است و به روی عموم باز است،

به رنسانس برسید!

در سفر انفرادی به مادرید، پس از بازدید کاخ سلطنتی  Palacio Real، برای گشت و گذاردر خیابان‌های فرعی قدم بزنید یا در یکی از میدان‌های زیبای مادرید استراحت کنید و قبل از اینکه ، پلازا د کولون و بنای تاریخی کلمبوس را ببینید پشت به  فواره بزرگ با پرتاب سکه ای آرزو کنید. سپس کاخ فرنان نونز Palacio Fernán Núñez  کاخ قرن 18 که زمانی اقامتگاه پادشاهان سابق در قلب شهرمادرید بود را بازدید کنید. این کاخ قرن هجدهم به‌عنوان اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی، شکوه و عظمتی دارد. فقط برای مراسم استفاده می شود، در داخل آن ملیله ها و مجسمه هایی در میان عتیقه های سلطنتی خواهید دید. قبل از تحسین باغ‌های زیبای پوئرتا دل مورو، به گشت و گذار در این کاخ بزرگ بپردازید تا نگاهی اجمالی به لوسترهای غول‌پیکر و نقاشی‌های رنسانس بیندازید.

یکی از تفریحات شبانه در مادرید!

اکنون به ساختمان‌های بی‌نظیرساخته شده از آجر قرمز در میدان اصلی Plaza Mayor   که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد، و مجسمه 400 ساله پادشاه فیلیپ سوم که با افتخار در میدان ایستاده است رسیده اید.. وقت ان است که مانند مردم محلی   شب را در Los Austrias  یا  Puerta   Solo بگذرانید و از حال و هوای رستوران ها و بارها لذت ببرید. یا اینکه  در La Plaza de la Paja، یکی دیگر از تاریخی ترین میدان های شهر، غذای محلی رستورانهایش را امتحان کنید.

شاید سفر انفرادی به مادرید بدون شب هایش، آنقدر که باید خاطره انگیز نباشد!

صبح کلیسایی در مادرید و یک روز پر از تفریح!

صبح روز بعدی خود را در کلیسای سنت فرانسیس کبیر Basilica San Francisco el Grande  شروع کنید. این کلیسای کاتولیک رومی نئوکلاسیک در اواخر قرن 18 بر روی ویرانه های یک صومعه ساخته شد. یکی از کارهایی که باید در مادرید به تنهایی انجام دهید این است که قبل از استراحت در باغ های ساباتینی اگر هنوز جایی برای ناهار پیدا نکرده‌اید، به باغ دل مورو Jardine del Campo    del Moro  و میدان اورینته Plaza de Oriente   بروید. سپس سوار مترو شوید و به پارک دل رتیرو در میدان استقلال Plaza de la Independencia   بروید تا زمانی را به قدم زدن در چمن‌زارها، درختان سرو و بنای یادبود پادشاه آلفونسو دوازدهم بگذرانید.

حتی می توانید یک قایق پارویی اجاره کنید تا مدتی را در دریاچه بگذرانید و از پارک لذت ببرید.قبل از گذراندن اواخر بعد از ظهر در موزه د پرادو، در میدان سانتا آنا Plaza Santa Ana  توقف کنید. در امتداد سنت گراند ویا Grand Via de  San Francisco  تا دروازه تولدو Puerta del Toledo، به دیدن دروازه غول پیکر شهر که قطعا ارزش عکاسی را دارد، بروید.

از الهه رومی تا مصر در مادرید اسپانیا!

مادرید

روز بعد را با  بنای یادبو پوئرتا د آلکالا د Puerta de Alcalá شروع کنید که زمانی ورودی سابق مادرید بود و فرصتی دیگر برای عکاسی است.سپس نوبت. میدان سیبلس Plaza de Cibeles  معروف ترین میدان شهر است. این میدان که فواره سفید خیره کننده الهه رومی Cybele  را در خود جای داده است، در امتداد خیابان آلکالا Calle de Alcalá  واقع شده است و در نزدیکی موزه پرادو قرار دارد. کاخ ارتباطات ساختمان اصلی میدان است سپس به کاخ سیبلیس  Palacio de Cibeles  بروید، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر که قدمت آن به سال 1904 برمی‌گردد. این کاخ از سال 2011 به روی عموم باز است و قطعا ارزش دیدن داخل آن را دارد.

بعد از ظهر را در موزه ها بگذرانید. هنر مدرن پیکاسو را در موزه مرکز هنر ملی رینا سوفیا Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia  در میان هزاران اثر هنری آن مشاهده کنید.اگر برای غروب آفتاب وقت دارید،  مصر را در اسپانیا در معبد دبود ببینید.پیدا کردن یک معبد مصری در اسپانیا ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این معبد 2000 ساله برای تشکر از باستان شناسان اسپانیایی که به نجات ابوسیمبل از سیل کمک کردند، به اسپانیا داده شد. بازدید از آن رایگان است و مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید است.

شک نکنید در سفر انفرادی به مادرید؛ این روز برایتان تا به ابد ثبت خواهد شد!

آخر هفته در مادرید کجا بریم؟

پارک کاپریس – پارکی که فقط آخر هفته ها باز است. پارک ال کاپریکو یک باغ 14 هکتاری است که در کنارمرکز خرید اوسونا Alameda de Osuna   واقع شده است. قدمت آن به سال 1784 برمی گردد و شامل هزارتویی در داخل باغ های آرام خود است. یکی از زیباترین نقاط شهر است. در کنار سواحل رودخانه در پارک ریو  کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی برگزار می کنند. این منطقه سرسبز مردم محلی را جذب می‌کند که در رستوران‌ها و تراس‌های بار وقت می‌گذرانند و در طول مسیرها پیاده روی و دوچرخه‌سواری می‌کنند. در طول روز برای هم صحبتی با مردم مکان مناسبی است  اما اگر می توانید در شب از آن منطقه دوری کنید.

خوشمزه ترین بخش سفر انفرادی به مادرید

شاید در سفر انفرادی به مادرید ندانید اما برخی از رستوران ها بین ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر بسته می شوند. یکی از غذاهای مادرید، یک باگت ترد پر از ماهی است که می توانید آن را در خیابان های فرعی پیدا کنید. سایر تخصص‌ها عبارتند از کالوس – خورش ترش گوشت گاو و کوسیدو – یک خورش نخود گیاهی سنتی.

کجا در مادرید غذا بخوریم ؟

رستوران آستور

مادرید

 این جواهر پنهان دور از منطقه توریستی پلازا مایور است. نه تنها غذا خوب است، بلکه صاحبان آن واقعا دوست داشتنی  هستند. با سرو غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای و اسپانیایی، می‌توانید پاستا ترافل را با یکی از کوکتل‌های خوشمزه آن‌ها میل کنید.

رستوران بوتین

 اگر می‌خواهید غذا خوردن را در یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های اسپانیا تجربه کنید، این رستوران را از نظر اندازه امتحان کنید. در سال 1725 تأسیس شده است، قطعاً در این خانه غار به گذشته منتقل خواهید شد. خوشبختانه غذا به اندازه تاریخ رستوران قدیمی نیست و کباب خوک محبوب ترین غذای آنهاست. اگر می‌خواهید در یک غار غذا بخورید و بخشی از تاریخ باشید، این مکان مطمئناً مکان جالبی برای صرف غذا است.

 فوندا لا لچوگا

 این رستوران ترکیبی از قدیم و جدید با حسی دلپذیر است. در پایین یک خیابان فرعی، صاحب و کارکنان آنقدر صمیمی هستند که به شما احساس خوبی در خانه می دهند. از بین غذاها ماهی قزل آلا، بندری یا گوشت گاو انتخاب کنید یا سبزی بخورید و به جای آن از سالاد نخود جوجه لذت ببرید. غذاهای اروپایی و مدیترانه ای آن خوشمزه هستند.

رستوران هایی برای غذاهای معمولی

 minibar

مادرید

 این بار یک کوکتل بار و غذاخوری عالی با بسیاری از گزینه های دیگر نیز می باشد. کارکنان واقعاً به مشتریان خود اهمیت می دهند و حتی برای یک نفر غذا پیشنهاد می کنند. بیرون در تراس بنشینید و از Tinto de Verano  با رول گراز ترد لذت ببرید

  Tinto 7 Tapas

 شاید کوچک باشد اما می گویند بهترین چیزها در بسته بندی های کوچک عرضه می شود و این رستوران نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارکنان خوش برخورد، خدمات خوب و به همان اندازه غذای خوب  . فرقی نمی‌کند تاپاس، امپانادا یا پیتزا را ترجیح می‌دهید،  لذت خواهید برد.

 Taberna el Sur

این رستوران ممکن است کوچک باشد اما کارکنان واقعاً خوش‌آمدگو هستند. از کروکت گرفته تا پائلای غذاهای دریایی و سالاد پنیر و کیک های خانگی -غذا شگفت انگیز است .. یک مکان کوچک عالی برای سفر انفرادی به مادرید.

مراکز خرید مادرید که نمیشناسید!

مکان های زیادی برای خرید در مادرید وجود دارد. در میان فروشگاه های زنجیره ای بین المللی بسیاری از بوتیک های مستقل وجود دارند .میلا د اورا (که به‌عنوان «مایل طلایی» مادرید نیز شناخته می‌شود) برای خریدهای برتر، از برندهای لوکسی مانند تیفانی و طراحانی محلی مانند سنوریتا مارتیتا و آلفردو ویلابا است.برای لوکس‌تر بودن، به گراند ویا یا خیابان‌های سرسبز سالامانکا که مملو از بوتیک‌های طراحان است، بروید. چوکا Cheuca محله ای شلوغ است که می توانید از بوتیک ها ی ان خرید کنید و در یکی از کافه های خیابانی  از ناهار لذت ببرید.

اگر به بازار علاقه دارید، به بازار سن میگل Mercado de San Miguel  بروید، یک بازار سنتی در مرکز شهر که به یک سالن غذاخوری  تبدیل شده است. در اینجا می‌توانید به اندازه دلخواه غذا بخورید و تاپاس اسپانیایی و غذاهای بین‌المللی را تجربه کنید.

Mercado de Maravilas  بازار سن میگل بزرگترین بازار سرپوشیده مادرید به سبک قدیمی است. واقعا بزرگ است و بیش از 250 فروشگاه دارد، پس چند ساعت وقت بگذارید تا اطراف آن را بازدید کنید.اگر یکشنبه‌ها به مادرید سفر کردید، برای گشتن در بزرگ‌ترین بازار آزاد مادرید که در Erol Rast  برگزار می‌شود، حاضرشوید. دیدن چمبری  Chamberi، یک منطقه مسکونی کوچک که مملو از معماری گوتیک و مدرنیستی است، خالی از لطف نیست وهنر خیابانی را در منطقه پر جنب و جوش لاواپیس میتوانید تماشا کنید.

در سفر انفرادی به مادرید؛ لذت خرید را از دست ندهید!

سفر انفرادی به مادرید؛ مثل حرفه ای ها سفر کنید!

اگر در طول سفر به جایی برای دویدن نیاز دارید، بلوار پاسئو دل پرادو مکانی ایده آل برای دویدن با مسیرهایی برای دوچرخه سواران، پیاده رونده ها و دوندگان است. اگر شرکت در دوچرخه سواری را ترجیح می دهید، به یک تور 3 ساعته دوچرخه سواری در خیابان های مادرید بپیوندید. در حین حرکت از بناها و بناهای دیدنی عبور خواهید کرد.

اگر ماجراجویید و به ارتفاع اهمیت نمی دهید، خود را به یک بالون هوای گرم برسانید تا علاوه بر پرواز بر فراز مراتع و جنگل‌های پارک منطقه‌ای گوآداراما،  ازتماشای یک برانچ اسپانیایی  سواربر بالون‌ها لذت ببرید.

اگر عاشق فوتبال هستید و رئال مادرید را دنبال می کنید، برای گشت و گذار در ورزشگاه به استادیوم برنابئو رئال مادرید بروید. از خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو سلفی بگیرید. این استادیوم معروف فوتبال برای تور باز است. می توانید نمای پانوراما از استادیوم بگیرید ، شما می توانید به رختکن بازیکنان، اتاق مطبوعات نگاهی بیندازید و سپس از طریق تونل به سمت زمین مسابقه بروید و ردپای فوتبالیست ها را دنبال کنید.

اگر سلامتی برایتان مهم است از یک حمام عربی در حمام اندلس Hammam Al Ándalus  مادرید لذت ببرید، جایی که می توانید چای نعنا بنوشید و از ماساژ لذت ببرید. این حمام‌های عربی که توسط مورها ساخته شده‌اند دارای راهروهایی با شمع، حمام‌های حرارتی و اتاق بخار هستند

همین حالا بلیط هواپیما تهران مادرید را رزرو کنید!

نظرات کاربران