بارسلون

سفر به بارسلون در پاییز؛ از فستیوال قهوه تا رقص با شیاطین!

شور و شوق، کلماتی هستند که شهر بارسلون را به خوبی توصیف می‌کنند؛ در سراسر این شهر و در هر گوشه و کنار آن اشتیاق موج می‌زند. زمانی که برای دیدن شاهکار این شهر یعنی کلیسای ساگرادا فامیلیا می‌روید؛ اشتیاق طراح (آنتونی گائودی) آن را با تمام وجود حس خواهید کرد؛ البته معماری‌های خاص بارسلون فقط به این ختم نمی‌شوند. پس از آن به تماشای رقص فلامنکو بروید و شور و شوق فرهنگ مردم این سرزمین را از نزدیک ببینید. اگر می‌خواهید با رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون این اشتیاق را با تمام وجود حس کنید و عشق بی‌پایان این شهر را لمس کنید، پاییز بهترین زمان است. سفر به بارسلون در پاییز چیز دیگری است؛ باور نمی‌کنید!

پاییز بارسلون دقیقا چه زمانی است؟

سفر به بارسلون در پاییز

از آنجایی که این شهر آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد؛ پاییز آن در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (اواخر شهریور تا آبان) خواهد بود و سفر به بارسلون لذت بخش. اضافه کنیم که دما معمولا در طول روز 26 درجه سانتی‌گراد و در شب به 20 درجه می‌رسد.

چه چیزی بارسلون را در پاییز خاص می‌کند؟

آب و هوای بی‌نظیر و دلنشین پاییز

در این روزها هوا دلنشین است، دما کمتر می‌شود؛ اما از تابش نور خورشید بر روی صورتتان لذت خواهد برد. روزها هوا گرم ولی خوشایند است؛ اما چیزی که حالتان را عوض می‌کند؛ تغییر خارق‌العاده رنگ‌هاست. هوای عالی در کنار طبیعت رنگی، این شهر را به بهترین شکل در دل شما جا می‌کند، دیگر چه می‌خواهید!

تفریحات باحال بارسلون در هوای باز

وقتی آب و هوا خوب باشد؛ یعنی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد؛ همه دوست دارند به تفریح و سرگرمی بپردازند. اما چی بهتر از تفریحات در هوای آزاد مثل شنا کردن، غواصی و قایق سواری. نگران نباشید، هوا آن‌قدر سرد نیست که نشود شنا و آبتنی کرد. اصلاً به محله‌های باستانی گوتیک و لارامبلاس بروید، مطمئن باشید متوجه گذر زمان نخواهید شد. راهنمای سفر به بارسلون این تفریحات باحال را بیشتر به شما معرفی می‌کند.

فصل فستیوال‌های پر از انرژی و رقص

سفر به بارسلون در پاییز مملو از فستیوال‌هایی است که شما را با فرهنگ و هنر کشور اسپانیا به خصوص شهر بارسلون آشنا می‌کند. این فستیوال‌ها بیشتر به مهمانی خیابانی شبیه هستند که در آن‌ها رقص، موسیقی، رژه و آتش‌بازی شما را به وجد می‌آورد.

در پاییز بارسلون چه کارهای انجام دهیم؟

سفر به بارسلون به خودی خود پر از جذابیت است؛ روز و شب این شهر پر از سرگرمی و تفریحاتی که از انجام دادن آن‌ها سیر نمی‌شوید. اما پاییز و خلوتی شهر در کنار آب و هوا باعث شده تا بتوانید کارهای باحالی در این شهر انجام دهید. کدام یک را دوست دارید:

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای مهم بارسلون

رفتن به بارسلون بدون دیدن این کلیسا، غیرممکن است؛ در هر کجای شهر که باشید این کلیسا همانند یک نگین انگشتر می‌درخشد و توجه‌تان را جلب می‌کند. ساگرادا فامیلیا یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های دیدنی بارسلون است که بیشتر از 130 در حال ساخت می‌باشد. طراحی آن ترکیبی از طبیعت و کتاب مقدس است و با دیدنش عقل از سرتان می‌پرد.

پارک گوئل

سفر به بارسلون در پاییز و قدم زدن در پارک این شهر از کارهایی است که حتماً باید آن را انجام دهید؛ اما پارک گوئل کمی متفاوت است. معماری این پارک متفاوت و بیشتر شبیه به یک شهرک خارق‌العاده از تصورات طراح آن است. به غیر از فضای سبز، وجود یک منطقه تاریخی، مجسمه‌های متنوع و جالب، تالارها و ستون‌ها بلند آن را خاص کرده است؛ خلاصه مطمئن باشید تابحال همچین پارکی را ندیده‌اید.

روستای پوبل اسپانیول

امروزه، این روستا به یک دهکده فرهنگی با کپی‌هایی از ساختمان‌های نمادین اسپانیایی، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و نمایش‌هایی برای آموزش بازدیدکنندگان تبدیل شده است. در کل، اگر می‌خواهید فرهنگ این مردم را بهتر بشناسید، رفتن به این روستا کار عاقلانه‌ای خواهد بود.

باغ وحش بارسلون

باغ وحش بارسلون در پاییز

خیلی‌ها علاقه‌ای به دیدن فرهنگ و تاریخ ندارند و بیشتر به دنبال چیزهایی هستند که آن‌ها را به وجد بیاورد و کمی هیجان داشته باشد. خوشبختانه سفر به بارسلون در پاییز آپشن‌های خوبی برای شما در بر دارد؛ مثل باغ وحش این شهر که خانه صدها حیوان از جمله اژدهای کومودو، گوریل‌ها، کرگدن، زرافه، فیل، شیر و ببر است و تنوع زیستی را در سراسر جهان برای شما به نمایش می‌گذارد.

پیاده‌روی در گوتیک

برای همه ما پیاده‌روی در هوای دل‌نشین پاییز از بهترین تفریحات است. بیایید این هوای پاییزی را در محله گوتیک با ساختمان‌های باستانی و حتی بقایای دیوار رومی تجربه کنید.

نمایش فلامنکو

سفر به بارسلون در پاییز و رقص فلامنکو

فلامنکو در واقع یک رقص سنتی کاتالان با سرعت سریع است که شامل ضربات سریع، حرکات سریع و رقصنده‌های ماهر می‌باشد. دیدن این نمایش شور و شوق عجیبی برای شما به همراه می‌آورد و مطمئن باشید انرژی زیاد پیدا می‌کنید.

فوتبال، بارسلون و نیوکمپ

نیوکمپ استادیوم اصلی بارسلون و زمین خانگی اف سی بارسلونا، یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان است. به دیدن بازی فوتبال و جمعیتی صد هزار نفری که با همه تیم موردعلاقه‌شان را تشویق می‌کنند، بروید و هیجان را در تمام شب لمس کنید. البته تفریحات شبانه بارسلون بیشتر از این‌هاست.

فستیوال‌های بارسلون در پاییز

دیادا ناسیونال کاتالونیا

جشنواره ملی بارسلون در پاییز

روز ملی کاتالونیا (11 سپتامبر) هم یادآور مبارزات استقلال منطقه کاتالونیا و هم جشنی از هویت کاتالونیا است. مردم به خیابان می‌ریزند و با رقص و پایکوبی جشن می‌گیرند.

فستا ماژور دل پوبلنو

سفر به بارسلون در پاییز و در 9 تا 18 سپتامبر شما را به یک فستیوال دعوت می‌کند. این جشنواره هنر و فرهنگ بارسلون را به رخ می‌کشد و شامل نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها، رژه‌ها و آیین‌های سنتی کاتالانی مانند کورفوک و برج‌های انسانی است. اما بخش باحال و جذاب آن آتش بازی رنگارنگ آن است.

فستیوال قهوه

IBCF رویدادی سالانه است که میزبان متخصصان و علاقه مندان به قهوه تخصصی زیر یک سقف است. تیسترها، باریستاها، عاشقان قهوه و کافی شاپ‌ها با هم همکاری می‌کنند تا فرهنگ قهوه را گسترش دهند. اینجا برای همه کسانی که دوست دارند طعم قهوه تخصصی را بچشند، باز است. به همین دلیل است که سفر به بارسلون آن هم در پاییز خیلی جذاب و دوست داشتنی است.

لا مرس

لامرس؛ در سفر به بارسلون در پاییز امتحان کنید!

از 20 تا 24 سپتامبر جشن لا مرس برای آغاز پاییز در بارسلون انجام می‌شود. مردم آن را با فستیوال‌های خیابانی جشن گرفته و رژه‌هایی خاص به نام Correfoc  که شامل آتش بازی، شیاطین لباس پوشیده و مجسمه‌های غول‌پیکر و نمایش‌های موسیقی است. هنوز هم برای رزرو بلیط هواپیما مردد هستید!؟

سفر به بارسلون در پاییز و بستن چمدان

از آنجایی که آب و هوا در پاییز مطبوع و دلپذیر است؛ با این حال، برای اطمینان چند دست لباس مخصوص هوای بارانی با خوتان ببرید. از طرفی حواستان باشد که برای بازدید از کلیساها بلوز و شلوار یا دامن بلند همراهتان باشد. همچنین، تفریحات شبانه در باسلون بیشتر از هر چیز دیگری است؛ اگر می‌خواهید به رستوران‌های لوکس و بارهای مدرن آن بروید؛ چند دست لباس شیک همراه خود داشته باشید. یادتان نرود که کلاه، کرم ضد آفتاب و لباس شنا را در چمدان بگذارید، چون بدون شنا کردن سفر به بارسلون معنایی ندارد. راستی کفش پیاده‌روی از ملزومات اصلی است.

در آخر

سفر به بارسلون در پاییز بهترین زمان برای گشت و گذار است؛ از آب و هوا گرفته تا قیمت‌های ارزان و خلوتی همه چیز برای تفریح و گردش شما مهیا است. بارسلون شهری برای همه است؛ متعصبان ورزش، دوستداران غذا، علاقه‌مندان به هنر و معماری.

نظرات کاربران