سفر به بندرعباس در تابستان

تجربه سفر به بندرعباس در تابستان چگونه خواهد بود؟

اگرچه سفر به بندرعباس در تابستان راه‌‌حل مناسبی برای کاهش هزینه‎های سفر محسوب می‌شود، اما فراموش نکنید که گرمای شدید هوا اجازه نخواهد داد بازدید لذت‌بخشی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تماشایی این شهر داشته‌باشید. از همین‌رو توصیه می‌کنیم که تماشای دریا و مسافرت به بندرعباس را به فصل‌های خنک‌تر سال موکول کنید.

پاسپورت دومینیکا

رطوبت بالا و گرمای آزاردهنده‌ی هوا یکی ‌از دردسرهای بزرگ سفر به بندرعباس در تابستان به‌شمار می‌رود و این شهر به‌هیچ وجه مقصد مناسبی برای تعطیلات تابستانی نیست. فرقی نمی‌کند از چه راهی خود را به بندرعباس برسانید؛ چه با خودروی شخصی سفر کنید چه با کوپه‌های قطار یا اصلا بلیط ارزان‌قیمت هواپیما، شما هرگز نمی‌توانید از مشکلات سفر تابستانی به بندرعباس در امان بمانید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

امان از گرما!

سفر به بندرعباس در تابستان

همان‌طور که می‌دانید، شهرهای جنوبی کشور مانند بندرعباس معمولاً از دیگر مناطق ایران گرم‌تر هستند و تابستان‌ها گاهی دمای بیشتر از 50 درجه سانتی‌گراد هم ثبت می‌کنند. بنابراین باوجود میزبانی از جاذبه‌های دیدنی و مناطق شگفت‌انگیز، به دلیل گرمای طاقت‌فرسا مقصد مناسبی برای سفر نیستند.

تحمل شرایط آب‌وهوایی بندرعباس، گاهی برای ساکنین و اهالی بومی آنجا هم دشوار می‌شود! پس یقین بدانید برای شما که از شهرهای خنک‌تر ایران می‌آیید و سفر به بندرعباس در تابستان را انتخاب کرده‌اید، تقریباً غیرقابل تحمل است. 

لازم است بدانید در فصل‌های دیگر سال هم گرمای بندرعباس غوغا می‌کند و رطوبت بالای هوا سبب گرمازدگی شما خواهدشد؛ چه برسد به تابستان! بنابراین توصیه می‌کنیم که فقط از مراکز خرید و مجموعه‌های تفریحی مجهز به خنک‌کننده بازدید کنید تا برای چندساعت بدون دغدغه به گشت‌وگذار بپردازید.

سفر به بندرعباس در تابستان ؛ چگونه خنک بمانیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، گرمای بیش از حد بندرعباس می‌تواند حال شما را خراب کند و سفرتان را به چالش بکشاند. با رعایت این نکات، تا حد زیادی گرما را قابل تحمل‌تر می‌کنید:

حوله خنک‌کننده

سفر به بندرعباس در تابستان

این ابزار ساده به خنک‌‌شدن پوست کمک می‌کند و اجازه نمی‌‌‌دهد در گرمای طاقت‌فرسای بندرعباس ذوب‌ شوید. کافی‌ست یک تکه پارچه تمیز یا حوله را با آب خیس کنید و پشت گردن‌تان بگذارید؛ به همین سادگی برای ساعت‌ها خنک می‌مانید.

پارچه عرق‌گیر

همیشه یک حوله مسافرتی کوچک همراه داشته‌باشید و از آن برای پاک کردن عرق صورت و گردن خود استفاده کنید. اگر خیلی هم به خنک‌تر نگه‌داشتن شما کمک نکند، اما مطمئناً با خشک بودن پوست‌تان احساس بهتری خواهید داشت.

دوش آب سرد

سعی کنید دستکم چندبار در روز دوش آب سرد بگیرید. این کار به خنک ماندن شما کمک زیادی می‌کند.

صندل بپوشید

سفر به بندرعباس در تابستان

کفش‌های چرمی یا کتانی‌های بسته کمکی به خنک نگه‌داشتن شما نمی‌کنند. در مقابل، صندل‌های راحتی یا حتی دمپایی‌های معمولی تقریباً همه‌جا به کارتان می‌آیند و در روزهای گرم حکم طلا را دارند!

مایعات خنک بنوشید

آب سرد فراوان به شما کمک می‌کند تا در گرم‌ترین روزهای بندرعباس خنک بمانید. علاوه‌براین حتماً بستنی بخورید تا دمای بدن‌تان چند درجه پایین‌تر بیاید. 

کلام آخر

در استان هرمزگان گرمای هوا از اسفندماه شروع می‌شود و تا د‌‌ی‌ماه سال آینده ادامه خواهدداشت. وقتی نوبت به ماه‌های تیر و مرداد می‌رسد، درجه دما و رطوبت تقریباً  از استاندارد دماسنج ها بیرون می‌زند و دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست؛ برای همین هم سفر به بندرعباس در تابستان هرگز ایده‌ی مناسبی به‌نظر نمی‌آید!

بد نیست بدانید که بعضی از مردم این شهر، برای فرار از گرما به سفر می‌روند و تمام طول تابستان آنجا می‌مانند؛ عده‌ای هم که توان سفر ندارند، تن خود را به آب می‌زنند و روازنه چندین ساعت آبتنی می‌کنند! گرمای بی‌اندازه و شرجی هوا حتی کولرهای گازی را از نفس می‌اندازد و قدرت‌شان را در فضای بسته کاهش می‌دهد. با این اوصاف اگر خیال دارید به بندرعباس سفر کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید!

نظرات کاربران