راهنمای سفر به سنندج

راهنمای سفر به سنندج؛ کجا برویم؟ کی برویم ؟ و چه بخوریم؟

فرقی نمی‌کند که به‌دنبال چه نوع تفریحی هستید، در سنندج می‌توانید از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرید. از گشت‌وگذار در مکان‌های تاریخی و طبیعی گرفته تا خرید و چشیدن غذاهای سنتی، سنندج تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. جالب است بدانید این شهر زیبا دومین مرکز بزرگ کردها در کشور است و با قرار گرفتن در میان رشته‌کوه زاگرس یکی از معدود شهرهای همیشه سبز ایران به‌شمار می‌آید. طبیعت زیبا و منظره چشمگیر حومه شهر و برخی از شهرهای همجوار باعث دوچندان شدن زیبایی شهر سنندج می‌شود. تاریخ سنندج به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود مملو از حوادث، خرابی‌ها و پیروزی‌هایی است که برخی از آن‌ها در موزه‌های معروف سنندج به نمایش گذاشته شده است. دیدنی‌ها و تفریحات سنندج بی‌شمار است و اگر بخواهید همه آن‌ها را مشاهده کنید باید چند روزی در این شهر زیبا اقامت داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید به شهر سنندج سفر کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با کامل‌ترین راهنمای سفر به سنندج آشنا شوید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

معرفی سنندج

سنندج شهری زیبا و سرسبز است که در استان کردستان واقع شده و میان رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. این شهر زیبا با حدود 415 هزار نفر جمعیت، بیست‌وسومین شهر بزرگ ایران و دومین شهر بزرگ کردنشین است. شهر سنندج در ارتفاع 1521 متری در دامنه کوه آبیدر واقع شده و در سفرهای ابن خراضبه و قدامه، سیسر به‌معنای 30 سر نامیده می‌شد. این شهر بین رودخانه قشلاق که از شاخه‌های دیاله است و کوه آبیدر که آن را از حسن‌آباد پایتخت قدیمی اردلان جدا می‌کند قرار دارد. جمعیت این شهر اکثرا کرد هستند و جالب است بدانید این شهر زمانی محل زندگی یک اقلیت کوچک ارمنی بود که از آن زمان تعداد بسیار زیادی از این منطقه نقل‌مکان کرده‌اند. سنندج در طول جنگ ایران و عراق جزو شهرهایی بود که مورد حمله هواپیماهای عراقی قرار گرفت و شاهد اغتشاشات کردها بود. این شهر در اکثر فصل‌های سال سبز است و همانند شهر کرمانشاه یکی از خنک‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌آید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این شهر زیبا سفر کنید و از دیدنی‌ها و تفریحات سنندج لذت ببرید.

راهنمای سفر به سنندج؛ بهترین زمان سفر

راهنمای سفر به سنندج؛ بهترین زمان سفر

در سنندج تابستان‌ها گرم، خشک و صاف و زمستان‌ها بسیار سرد، برفی و نیمه‌ابری است. در طول سال، دما معمولاً از -5 درجه سانتیگراد تا 35 درجه سانتیگراد متغیر است؛ بهترین زمان سفر به سنندج زمانی خواهد بود که میانگین دما در حد مطلوب باشد. در ادامه ویژگی‌های شهر سنندج در فصول مختلف را بررسی می‌کنیم تا با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید که چه فصلی بهترین زمان برای سفر است.

سنندج در بهار

در فصل بهار آب‌وهوای شهر سنندج بسیار خنک است و برای شب باید لباس گرم همراه خود داشته باشید. در این فصل شاهد شکوفه‌های سفید و صورتی‌رنگ هستید که زیبایی مناظر شهر را دوچندان می‌کند. در ماه فروردین به‌دلیل تعطیلات عید نوروز سنندج در شلوغ‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد ولی اردیبهشت و خرداد، هم از نظر آب‌وهوایی و هم از نظر شلوغی و ازدحام بهترین زمان برای سفر است. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، به‌یاد داشته باشید که سنندج در بهار بسیار زیبا و تماشایی است.

سنندج در تابستان

ماه‌های تیر، مرداد و شهریور از نظر آب‌وهوایی بهترین زمان برای سفر به این شهر است ولی به‌دلیل اینکه افراد زیادی این ماه‌ها را برای سفر به سنندج انتخاب می‌کنند، برای بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی باید در صف بایستید؛ اما فراموش نکنید که مناظر شهر سنندج در فصل تابستان بسیار سرسبز و جذاب است. اگر تحمل شلوغی و ازدحام را دارید، شک نکنید که سنندج در تابستان بی‌نظیر است.

سنندج در پاییز

راهنمای سفر به سنندج؛ پاییز

در فصل پاییز برگ‌های رنگارنگ درختان در نور خورشید می‌درخشند و مناظر شهر سنندج بسیار زیبا و تماشایی است. در ماه‌های مهر، آبان و آذر این شهر در مقایسه با فصل‌های بهار و تابستان بسیار خلوت‌تر است اما در فصل پاییز باید انتظار بارش باران را داشته باشید. اگر قدم‌زدن زیر باران در مناظر زیبا و جذاب شهر سنندج را دوست دارید، سنندج در پاییز برای سفر شما عالی است.

سنندج در زمستان

همانطور که می‌دانید بارش برف در مناطق کوهستانی و مناطقی که در ارتفاع قرار دارند از جمله کردستان بیشتر است. سنندج به داشتن زمستان‌های سرد و یخ‌بندان معروف است و دمای این شهر در ماه‌‌های دی، بهمن و اسفند تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به سنندج را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این فصل را انتخاب نکنید زیرا سفر به سنندج در زمستان بسیار سخت است.

راهنمای سفر به سنندج؛ خوشمزه ترین بخش سفر

غذاهای سنتی سنندج بسیار خوش‌مزه و لذیذ بوده و همگی با مواد اولیه تازه تهیه می‌شود که بسیار مغذی و پرفایده است. سنندج، مهد تمدن و فرهنگ، با ذوق و هنر آشپزهای ماهرش، تجربه‌ای بی‌نظیر از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی را به شما هدیه می‌کند. بیشتر غذاهای این شهر توسط زنان محلی پخته می‌شود و شک نکنید که با خوردن این غذاها لذت سفر شما دوچندان می‌شود. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین غذاهای محلی سنندج را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شکلینه

راهنمای سفر به سنندج؛ شکلینه

یکی از پرطرفدارترین غذاهای محلی سنندج شکلینه نام دارد. این نان محلی از ترکیب شیر، تخم‌مرغ، آرد، روغن محلی، زعفران و شیره خرما تهیه شده و روی ساج نیز پخته می‌شود. این نان در ماه رمضان طرفداران زیادی و در اکثر نانوایی‌ها پخت می‌شود. شلکینه یکی از اصلی‌ترین غذاهای کردی است که بیشتر در مهمانی‌ها و فصل بهار روی سفره‌ها دیده می‌شود. برخی از مردم محلی هنگام خوردن روی این نان شکر می‌ریزند و بعد نوش جان می‌کنند که این موضوع کاملا سلیقگی است. همچنین این نان می‌تواند یک سوغات عالی از شهر سنندج برای عزیزانتان هم باشد. 

نان برساق

نان برساق یکی از نان‌های محلی کردستان است که در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه توسط افراد بومی پخت می‌شود. در تهیه این نان از شیر، شکر، تخم‌مرغ، آرد و روغن استفاده شده و طعم آن کمی شیرین است. خمیر این نان در اندازه‌های کوچک در روغن داغ سرخ می‌شود و بافتی بسیار نرم و لذیذ دارد. در سفر به این شهر حتما طعم این نان‌ که یکی از غذاهای سنتی سنندج است را امتحان کنید و لذت ببرید.

کباب کردی

یکی دیگر از غذاهای محلی سنندج کباب کردی نام دارد. غذاهای کبابی در ایران طرفدارن زیادی دارد و کباب کردی نیز یکی از خوش‌مزه‌ترین غذاهای این منطقه است. عشایر و دامداران سنندجی در تهیه این غذا از گوشت بره استفاده می‌کنند و پس از اینکه آن را به قطعات درشت تقسیم کردند، روی آتش سرخ می‌کنند. این غذا بیشتر در مهمانی‌ها و مراسمات طبخ می‌شود و یکی از مجلل‌ترین غذاهای استان کردستان به شمار می‌آید. 

خورش گیلاخه

راهنمای سفر به سنندج؛ خورش گیلاخه

یکی دیگر از غذاهای سنتی سنندج خورش گیلاخه است. این غذا بسیار مقوی بوده و از گیاهی به نام گیلاخه درست می‌شود. گیلاخه گیاهی است که در کوه‌های اطراف شهر سنندج رشد می‌کند و پیازچه آن منبع فیبر است. گوشت، پیاز، لوبیا قرمز، لیمو عمانی، تره، جعفری و گشنیز از دیگر موارد استفاده شده در تهیه این خورش است. سفر به سنندج با خوردن خورش گیلاخه معنا پیدا می‌کند.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

دیزی کتلت

یکی دیگر از جذاب‌ترین غذاهای محلی سنندج دیزی کتلت است. کتلت دیزی کردستان هم شبیه دیزی است و هم کتلت. نحوه سرو این غذا به این صورت است که آبگوشت آن جدا سرو می‌شود و گوشت، نخود، سیب‌زمینی، ادویه، تخم‌مرغ و سبزیجات معطر آن پس از ترکیب شدن در روغن داغ مانند کتلت سرخ می‌شوند. در سفر به سنندج حتما این غذای جذاب و محلی را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

رشته‌پلو

یکی دیگر از خوش‌مزه‌ترین غذاهای سنتی سنندج رشته‌پلو نام دارد. رشته‌پلو غذایی از جمله غذاهایی است که در بیشتر نقاط ایران یافت می‌شود؛ در کردستان چنین غذایی را گاهی بدون خورش درست می‌کنند و گاهی در کنار آن مرغ یا گوشت قرار می‌دهند. مردم بومی کردستان گاهی به‌جای خورش در کنار رشته‌پلو خرما می‌گذارند و یا ترکیبی از کشمش و روغن به آن اضافه می‌کنند.

قایرمه

یکی دیگر از غذاهای محلی سنندج که به معرفی آن می‌پردازیم قایرمه نام دارد. قایرمه از گیاهی به نام کنگر تهیه می‌شود که شباهت زیادی به کرفس دارد و بسیار مقوی است. این گیاه فقط در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در سنندج رشد می‌کند و در بقیه ماه‌های سال در تهیه این غذا به‌جای کنگر از کرفس استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا کنگرها را به‌خوبی مزه‌دار کرده و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنند تا طلایی‌رنگ شود؛ مردم محلی سنندج این غذا را همراه با برنج سرو می‌کنند. در سفر به کردستان خوردن قایرمه که از خوش‌مزه‌ترین غذاهای سنتی سنندج است را فراموش نکنید. نوش جانتان!

آش سه نگه سیر

راهنمای سفر به سنندج؛ آش سه نگه سیر

یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی سنندج آش سه نگه سیر است. این غذای جذاب در فصل زمستان طرفدارن زیادی دارد و به‌دلیل خواص بسیار بالایی که دارد در درمان انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار موثر است. گوشت مرغ یا بوقلمون، پیاز، عدس، برنج و ادویه از جمله موارد استفاده‌شده در این آش است. اگر در فصل زمستان به سنندج سفر کردید، خوردن این آش را در هوای سرد این شهر از دست ندهید.

سوغات سنندج

سنندج به گنجینه‌ای از صنایع‌دستی اصیل و زیبا شهرت دارد که هر کدام آیینه‌ای از فرهنگ غنی و هزاران ساله این مرزوبوم را به نمایش می‌گذارند. قدمت این هنرها به دوران باستان باز می‌گردد و در طول زمان با ظرافت و خلاقیت هنرمندان کردستانی تکامل یافته و به نسل‌های بعدی منتقل شده است. علاوه‌بر صنایع‌دستی، انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌های محلی وجود دارد که یک انتخاب عالی برای سوغاتی است. در ادامه تعدادی از بهترین سوغات سنندج را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما بمانید.

نان برنجی

یکی از خوش‌مزه‌ترین خوراکی و سوغات سنندج که طرفداران زیادی هم دارد نان برنجی است. قدم به هر خانه‌ای در سنندج که بگذارید، عطر خوش نان برنجی هوش از سرتان می‌پراند. این شیرینی سنتی با ظرافت و عشق پخته می‌شود و در طعم‌های مختلفی مانند ساده، زعفرانی، گردویی و پسته‌ای به مشتریان عرضه می‌شود. بافت این شیرینی بسیار نرم و ترد و بوده و با کمترین فشاری پودر می‌شود. سفر به سنندج بدون خوردن نان برنجی بی‌فایده است.

کاک

راهنمای سفر به سنندج؛ کاک

یکی دیگر از خوراکی ها و سوغات سنندج شیرینی کاک است. کاک، شیرینی اصیل دیگری از سنندج است که با آرد، شکر، تخم مرغ و هل تهیه می‌شود و در نهایت با پودر قند پوشانده می‌شود. این شیرینی ساده و خوش‌مزه، در کنار چای، عصرانه‌ای دلچسب را برای شما رقم خواهد زد.

سقز

یکی دیگر از خوراکی ها و سوغات سنندج که به معرفی آن می‌پردازیم سقز نام دارد. این شیره گیاهی خوش‌طعم و پرخاصیت، از سوغات منحصربه‌فرد شهر سنندج به شمار می‌آید که بسیار پرفایده است. این شیره از شیره درخت سقز به‌دست می‌آید و خواص دارویی فراوانی دارد.

بادام سوخته

یکی دیگر از خوراکی ها و سوغات سنندج بادام سوخته است. بادام سوخته، تنقلاتی خوشمزه و پرطرفدار است که در سنندج به بهترین شکل تهیه می‌شود. این بادام‌ها با روشی سنتی و با استفاده از شکر و زعفران طعم‌دار می‌شوند و طعمی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورند.

گلیم و جاجیم 

یکی از ارزشمندترین سوغات و صنایع دستی سنندج گلیم و جاجیم است. گلیم و جاجیم در سنندج در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی بافته می‌شوند و کاربرد فراوانی دارد. این زیراندازهای زیبا و بادوام، نه تنها زینت‌بخش خانه‌های شما خواهد بود، بلکه یادگاری ارزشمندی از سفرتان به سنندج نیز به شمار می‌رود.

گیوه

راهنمای سفر به سنندج؛ گیوه

یکی دیگر از سوغات و صنایع دستی سنندج گیوه نام دارد. گیوه، پاپوش سنتی و خنک در کردستان است که از نخ و چرم طبیعی تهیه می‌شوند و در فصل گرما، حس خنکی و راحتی را به شما هدیه می‌کنند. اگر در تابستان به سنندج سفر کردید، یک گیوه بخرید و از قدم‌زدن در خیابان‌های کردستان لذت ببرید.

چاقو و قاچ

یکی دیگر از سوغات و صنایع دستی سنندج چاقو و قاچ است. این ابزارهای دسته فلزی با ظرافت و دقت فراوان ساخته می‌شوند و میان مردم بومی بسیار ارزشمند و گران‌بها است. چاقوها و قاچ‌ها نه‌تنها ابزاری کاربردی هستند، بلکه می‌توانید به‌عنوان هدیه‌ای نفیس و ارزشمند به عزیزانتان تقدیم کنید.

مکان‌ های دیدنی سنندج

شهر زیبا و رنگارنگ سنندج به‌خاطر تاریخ غنی، فرهنگ اصیل، جاذبه‌های طبیعی و مردمان خون‌گرمش، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. این شهر زیبا مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان‌ها در طول سال به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی سنندج را به شما معرفی می‌کنیم.

عمارت خسروآباد

راهنمای سفر به سنندج؛ عمارت خسروآباد

یکی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی سنندج عمارت خسروآباد نام دارد. این عمارت در دوره قاجار به دستور امان‌الله خان کردستانی از ثروتمندان و حاکمان این منطقه ساخته شده است. با گذر از دروازه‌های چوبی عمارت و وارد شدن به حیاط باصفای آن، گویی وارد دنیایی دیگر می‌شوید. معماری اصیل ایرانی، با ظرافت و دقت در تک‌تک اجزای عمارت به چشم می‌خورد. آجرکاری‌های هنرمندانه، گچ‌بری‌های ظریف، ستون‌های بلند و حجاری‌های نفیس، هر کدام حکایتی از هنر و ذوق معماران و هنرمندان ایرانی را بازگو می‌کند. گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر ایران و جهان به این عمارت تاریخی می‌آیند تا از معماری باشکوه، تالارهای مجلل و حوض فیروزه‌ای آن دیدن کنند. همچنین در این عمارت، نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و گاهی مراسم و جشنواره‌هایی نیز در آن برپا می‌شود. در سفر به سنندج بازدید از این مکان تاریخی که یکی از جاهای دیدنی سنندج است را فراموش نکنید.

آدرس:

بلوار خسروآباد

بازار سنندج

یکی دیگر از مکان های دیدنی سنندج بازار سنندج است. این بازار که از جمله قدیمی‌ترین بازارهای ایران به شمار می‌آید، محلی مناسب برای خرید سوغات و صنایع‌دستی کردستان است. گشت‌وگذار در این بازار، سفری به دنیای رنگ‌ها، بوها و صداها است و تجربه‌ای بی‌نظیر از فرهنگ و اصالت کردستان را به شما هدیه می‌کند. در بازار سنتی سنندج، هر آنچه که دنبالش هستید را می‌توانید پیدا کنید. از فرش‌های دستباف نفیس و گلیم‌های رنگارنگ، لباس‌های محلی کردستان و زیورآلات سنتی گرفته تا ادویه‌های معطر و گیاهان دارویی، تنوع بی‌نظیری از کالاها در انتظار شماست. سفر به کردستان بدون بازدید از این بازار که یکی از جاذبه های دیدنی سنندج است ارزشی ندارد. 

آدرس:

دو طرف خیابان انقلاب

ساعت کاری:

همه‌روزه بجز جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 7 شب

مسجد جامع

راهنمای سفر به سنندج؛ مسجد جامع

یکی دیگر از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی سنندج مسجد جامع آن است. مسجد جامع سنندج در دوره صفویه به دستور امام قلی‌خان اردلان از حکام مقتدر کردستان ساخته شده است. این مسجد در طول تاریخ، بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و همچنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی و فرهنگی کردستان به شمار می‌رود. معماری اصیل ایرانی، با ظرافت و دقت در تک‌تک اجزای مسجد وجود دارد. کاشی‌کاری‌های نفیس، گچ‌بری‌های ظریف، مناره‌های بلند و گنبد فیروزه‌ای‌رنگ، هر کدام زیبایی خاص و منحصر‌به‌فردی دارند و هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند. همچنین از فراز مناره‌های بلند مسجد جامع سنندج، منظره‌ای بی‌نظیر از شهر و دشت‌های اطراف آن را می‌توان مشاهده کرد. با بازدید از این مسجد که یکی از جاهای دیدنی سنندج است لذت سفر خود را دوچندان کنید.

آدرس:

ضلع شمالی خیابان امام خمینی

خانه کرد

یکی دیگر از مکان های دیدنی کردستان که به معرفی آن می‌پردازیم خانه کرد است. این خانه زیبا در دوران قاجاریه ساخته شده و با بازدید از آن می‌توانید با نحوه زندگی مردم کردستان در گذشته آشنا شوید. این مکان به دستور ابراهیم‌خان سیف‌الملک از ثروتمندان و حاکمان سنندج ساخته شده است. خانه کرد در طول تاریخ، کاربردهای مختلفی داشته؛ در دوره قاجار، این عمارت به‌عنوان محل سکونت ابراهیم‌خان سیف‌الملک و خاندان او مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از آن، در دوره‌های مختلف به‌عنوان اداره‌ دولتی، موزه و کتابخانه مورد استفاده قرار گرفته است. در سفر به این شهر زیبا بازدید از این مکان که یکی از جاذبه های دیدنی سنندج است را از یاد نبرید.

آدرس:

ضلع شمالی خیابان امام خمینی

حمام خان

راهنمای سفر به سنندج؛ حمام خان

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی سنندج حمام خان نام دارد. حمام خان در دوره قاجار، فقط مکانی برای شستشو و نظافت نبود، بلکه به‌عنوان مکانی برای معاشرت، گفتگو و تبادل نظر نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه حمام خان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنندج شناخته می‌شود و گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی از سراسر ایران و جهان به این حمام تاریخی می‌آیند تا از معماری باشکوه، نقاشی‌های دیواری و تالارهای مجلل آن دیدن کنند. همچنین در این حمام، موزه‌ای با اشیاء و آثار مربوط به حمام‌های سنتی ایران به نمایش گذاشته شده که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. در سفر به سنندج بازدید از حمام خان که یکی از جاذبه های دیدنی سنندج است را فراموش نکنید.

آدرس:

بخش شمالی بازار سنندج، کنار مسجد داروغه

دریاچه زریوار

یکی از زیباترین جاهای دیدنی سنندج دریاچه زریوار است. این دریاچه به‌عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران شناخته می‌شود و طی سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به سنندج سفر می‌کنند. دریاچه زریوار با وسعتی بیش از 35 کیلومتر مربع و عمقی حدود 17 متر، در میان کوه‌ها و جنگل‌های انبوه احاطه شده است. سطح فیروزه‌ای دریاچه، انعکاس آسمان در آب، قایق‌های رنگارنگی که در آن حرکت می‌کنند و کوه‌های سرسبز اطراف، منظره‌ای بی‌نظیر و چشم‌نواز را خلق کرده‌اند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این مکان می‌توانید از انجام تفریحات آبی نظیر قایق‌سواری، جت‌اسکی، اسکی روی آب و ماهیگیری لذت ببرید. در سفر به کردستان از این مکان که از جاذبه های سنندج به شمار می‌آید دیدن کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

آدرس:

125 کیلومتری سنندج

راهنمای سفر به سنندج؛ بهترین رستوران ها

راهنمای سفر به سنندج؛ رستوران ها

شهر زیبای سنندج علاوه‌بر مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی به‌دلیل غذاهای خوش‌مزه و لذیذش در بین گردشگران و مردم محلی مشهور است. در این شهر می‌توانید رستوران‌های متنوعی با منوی ایرانی و محلی پیدا کنی. و از چشیدن طعم اصیل غذاهای ایرانی لذت ببرید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های سنندج را که باکیفیت‌ترین غذاها را به مشتریان خود عرضه می‌کند به شما معرفی می‌کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رستوران جهان‌نما

یکی از بهترین رستوران های سنندج رستوران جهان‌نما نام دارد. فضای داخلی این رستوران بسیار زیبا و سنتی بوده و غذاهای آن با تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود. منوی رستوران جهان‌نما شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است. در این رستوران می‌توانید طعم اصیل غذاهای ایرانی مانند کباب کوبیده، جوجه‌کباب، چلو قرمه‌سبزی و دیزی را بچشید و یا از خوردن غذاهای فرنگی مانند استیک، پیتزا و پاستا لذت ببرید. همچنین این رستوران به جاذبه های دیدنی سنندج نزدیک است و به همین دلیل یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های این شهر به شمار می‌آید.

آدرس:

خیابان طالقانی، بین صلاح‌الدین عیوبی و خیابان امام، روبه‌روی دخانیات

رستوران شیدا

این رستوران که در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده، با ارائه غذاهای سنتی کردستانی با کیفیت عالی و فضایی سنتی و دلنشین، به یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌ های سنندج تبدیل شده است. معماری سنتی و دکوراسیون اصیل این رستوران، حس‌و‌حال زندگی در کردستان را به شما القا می‌کند. دیوارهای آجری، فرش‌های دستباف، پشتی‌های سنتی و نورپردازی ملایم، فضایی گرم و صمیمی را برای شما فراهم می‌کند تا از صرف غذا در این مکان که یکی از بهترین رستوران های سنندج است لذت ببرید.

آدرس:

شهرک سعدی، خیابان شهید تعریف

رستوران سنتی هانی

راهنمای سفر به سنندج؛ رستوران سنتی هانی

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنندج که به معرفی آن می‌پردازیم رستوران سنتی هانی است. این رستوران در یکی از خانه‌های تاریخی سنندج واقع شده و فضایی سنتی و دلنشین دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی کردستانی مانند کله‌جوش، آش دوغ، دمپخت گوشت، قلیه بادمجان، کباب کردی و دیزی را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

آدرس:

خیابان پاسدارن، محله شریف‌آباد

رستوران مروارید

رستوران مروارید از بهترین رستوران های سنندج است که در طول سال‌های گذشته کیفیت غذای خود را حفظ کرده و مشتریان زیادی دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، دریایی و کبابی وجود دارد و می‌توانید از چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای این مجموعه لذت ببرید. همچنین پرسنل رستوران مروارید، مجرب و خوش‌برخورد هستند و با نهایت احترام و صبر و حوصله به شما خدمات ارائه می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سنندج حتما یک وعده غذا در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس:

بلوار نمکی، جنب بانک ملی

رستوران هفت‌دریا

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنندج که میان مردم محلی و گردشگران طرفداران زیادی رستوران هفت‌دریا است. مواد اولیه‌ مرغوب و تازه، طبخ حرفه‌ای غذاها و ارائه ظاهری زیبا و اشتهابرانگیز، از جمله ویژگی‌های بارز رستوران هفت‌دریا است. در این رستوران، آشپزهای ماهر با ذوق، غذاهایی لذیذ و باکیفیت را برای شما آماده می‌کنند تا از صرف غذا در این مکان نهایت لذت ببرید. پاستا و استیک دو غذای معروف در این رستوران است که طعم بی‌نظیری دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سنندج حتما پاستا و استیک این مجموعه را امتحان کنید.

آدرس:

بلوار سید قطب، بین میدان شهرداری و کوچه شبنم

راهنمای سفر به سنندج؛ بهترین هتل های شهر

راهنمای سفر به سنندج؛ هتل ها

از آنجایی که شهر سنندج با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است؛ در این شهر هتل‌های متنوعی با امکانات و خدمات مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید که در چه مکانی و با چه امکاناتی اقامت داشته باشید. در ادامه تعدادی از بهترین هتل های سنندج را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل آزادی سنندج

این هتل 5 ستاره، یکی از مجلل‌ترین و بهترین هتل‌ های سنندج است. هتل آزادی دارای 63 اتاق در 5 طبقه است و تمامی اتاق‌ها مجهز به امکاناتی مانند تختخواب، تلویزیون، یخچال، تلفن، حمام و سرویس بهداشتی است. هتل آزادی در مرکز شهر واقع شده و دسترسی آسانی به جاذبه‌های گردشگری شهر دارد. این هتل دارای امکانات رفاهی کاملی مانند استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، رستوران و کافی‌شاپ است. اگر هزینه برای‌تان مهم نیست، به این هتل که یکی از بهترین اقامتگاه‌ های سنندج است، بروید. 

هتل شادی

یکی دیگر از بهترین هتل های سنندج هتل شادی نام دارد. هتل 4 ستاره لوکس شادی در ورودی شهر سنندج از سمت کرمانشاه در ارتفاعات استان کردستان واقع شده و مناظر زیبا، چشم‌اندازی سرسبز و دل‌انگیز از ویژگی‌های بارز هتل شادی است. هتل شادی در خیابان جام‌جم سنندج، یکی از خیابان‌های اصلی و خوش‌مسیر شهر واقع شده است. این موقعیت مکانی، دسترسی آسان به مراکز تجاری، اداری و جاذبه‌های گردشگری شهر را برای مهمانان فراهم می‌کند. در این هتل می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، از اقامتی آرام و خاطره‌انگیز در قلب کردستان لذت ببرید.

هتل هدایت

راهنمای سفر به سنندج؛ هتل هدایت

یکی دیگر از هتل های سنندج هتل هدایت است. این هتل تک‌ستاره دارای سه طبقه، 21 اتاق و سوئیت است و 50 سال سابقه در صنعت گردشگری دارد. متاسفانه اتاق‌های این هتل امکاناتی نظیر حمام خصوصی و آسانسور ندارد؛ اما کارکنان این مجموعه تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقامتی خوب و راحت داشته باشید. هزینه اقامت در این هتل در مقایسه با دیگر هتل‌های شهر سنندج کمتر بوده و برای کسانی که دوست ندارند در سفر به این شهر هزینه زیادی برای اقامت بپردازند بسیار مناسب است. 

هتل سنتی هانی

این هتل در یکی از خانه‌های تاریخی سنندج واقع شده و فضایی سنتی و دل‌نشین دارد. هتل سنتی هانی علاوه‌بر اقامت، خدمات دیگری مانند رستوران، چایخانه و فروشگاه صنایع‌دستی را نیز به مهمانان خود ارائه می‌دهد. اگر دوست دارید در سفر به سنندج در فضایی سنتی و جذاب اقامت داشته باشید، هتل سنتی هانی یکی از بهترین هتل های سنندج است.

هتل زریوار

هتل 4 ستاره زریوار همانطور که از نامش پیداست در کنار دریاچه زیبای زریوار در شهرستان مریوان واقع شده است. این هتل منظره بسیار زیبا و چشمگیری از این دریاچه را به مخاطبان خود ارائه می‌کند و بیشتر گردشگران این هتل را برای اقامت در شهر سنندج انتخاب می‌کنند. رستوران این هتل در طبقه هفتم قرار دارد و چشم‌اندازی بی‌نظیر از به دریاچه و کوه‌های اطراف دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سنندج اقامت در این هتل که یکی از بهترین هتل های سنندج است را تجربه کنید و لذت ببرید.

کلام آخر سه کلیک در مورد راهنمای سفر به سنندج

در این مقاله کوشیدیم توضیحاتی کامل و جامع در رابطه با راهنمای سفر به سنندج به شما ارائه کنیم. این شهر زیبا دومین مرکز کردنشین ایران است و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. زمانی که در این شهر زیبا اقامت دارید می‌توانید از تماشای جاذبه‌های دیدنی، صنایع‌دستی و چشیدن طعم غذاهای اصیل آن لذت ببرید. پس از خواندن این مقاله آیا دوست دارید که به شهر زیبا و تاریخی سنندج سفر کنید؟ اگر تابه‌حال به سنندج سفر کرده‌اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران