سفر به وین در تابستان

سفر سه روزه به وین و یک گشت و گذار مفصل!

سه روز اقامت در وین زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های شهر است. سه روز به شما این امکان را می‌دهد که اکثر مناظر اصلی زیبای شهر را ببینید و تعدادی از جاذبه های کمتر شناخته‌شده‌اش را بدون عجله کشف کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم راهنمای سفر سه روزه به وین را با شما به اشتراک بگذاریم. علاوه بر پوشش تمام جاذبه‌های کلیدی که فکر می‌کنیم از بازدیدشان لذت خواهید برد، می‌خواهیم نکات و توصیه‌های عملی برای گشت‌وگزار در این جاذبه‌ها را به شما بگوییم؛ از جمله نکاتی در مورد محل اقامت، محل غذا خوردن، رفت‌و‌آمد در وین و چگونگی صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

روز اول از سفر سه روزه به وین

بازدید از موزارتاوس وین

سفر سه روزه به وین

وین ارتباط نزدیکی با موتزارت، یکی از مشهورترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک دارد. موتزارت در طول زندگی حرفه‌ای پربارش سال‌ها در این شهر اقامت داشت و در طول مدتی که در شهر بود، در تعدادی ملک زندگی می‌کرد که تنها یکی از آن خانه‌ها امروزه باقی مانده‌است. موزارتاوس نام خانه موزتزارت است که در شهر قدیمی وین قرار دارد و اولین توقف پیشنهادی ما در روز اول از برنامه سفر سه روزه به وین است.

موتزارت به مدت سه سال بین سال‌های 1784 تا 1787 در این ملک زندگی کرد و دروازه‌های خانه‌اش از سال 1941 به روی عموم باز شد. موزارتاوس در سال 2004 دوباره طراحی شد و اکنون کل این ساختمان به زندگی موتزارت و اطلاعاتی از او اختصاص داده شده‌است.

برای لذت بردن از بازدید از این ساختمان، لازم نیست طرفدار موتزارت باشید؛ چراکه گشت‌وگزار در آنجا بینشی از وین در اواخر قرن هجدهم به شما می‌بخشد. موزارتاوس همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است و برای ورود به آنجا باید هزینه پرداخت کنید.

کلیسای جامع سنت‌استفان

تنها با یک پیاده‌روی کوتاه از موزارتاوس به کلیسای جامع باشکوه سنت‌استفان، مقر کلیسای کاتولیک در وین می‌رسید. این کلیسا  درست در مرکز شهر قدیمی وجود دارد و سخت است که بازدید از آن را از دست بدهید.

همانطور که نزدیک کلیسا می‌شوید، بلافاصله سقفی را می‌بینید که با کاشی‌های لعابدار و رنگ‌آمیزی‌شده و با طرحی آراسته تزئین شده‌است. همچنین دو برج بزرگ نیز در آنجا به چشم‌ می‌خورد؛ برج جنوبی عظیم با ارتفاع 136 متر و برج شمالی کوچکتر که 68 متر ارتفاع دارد. هردوی این برج‌ها برای عموم باز هستند و می ‌توان با پرداخت هزینه از آن‌ها بالا رفت. البته برج جنوبی  بهترین مناظر از شهر را ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید به داخل کلیسای جامع بروید که عمدتاً از طراحی رومی-گوتیک برخوردار است و متعلق به قرون وسطی است. طراحی سه شبستان با ستون‌های عظیم، منظره‌ای چشمگیر دارد و می‌توانید به‌صورت رایگان از آن بازدید کنید. رفتن به خانه خزانه‌داری نیاز به هزینه کمی نیاز دارد، اما چیزهای بیشتری از جزئیات کلیسا را پیش رویتان می‌گذارد. 

تور خانه اپرای دولتی وین

خانه اپرای دولتی وین

وین دارای یک سالن اپرای دولتی مشهور است که قدمت آن به سال 1869 برمی‌گردد و میزبان برخی از مشهورترین خوانندگان و رهبران ارکستر جهان بوده‌است. اگر به اپرا علاقه دارید، می‌توانید یک شب از سفر سه روزه به وین را در خانه اپرا به تماشای نمایش بنشینید.  البته اگر قصد تماشای اپرا را نداشته‌باشید نیز می‌توانید با کمک تور راهنما از فضای خانه دیدن کنید. این ماجراجویی حدود چهل دقیقه طول می‌کشد و به شما همه چیز را در مورد تاریخچه شگفت‌انگیز ساختمان می‌گوید. لازم به ذکر است که این تورها چندین بار در طول روز اجرا می‌شوند.

موزه وین؛ یکی از گزینه‌های سفر سه روزه به وین

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ وین هستید، پیشنهاد می‌کنیم به موزه وین سری بزنید. این موزه در تعدادی ساختمان‌ در سراسر شهر گسترده شده‌است، اما توصیه می‌کنیم از ساختمان اصلی آن در میدان کارلز پلاتز دیدن کنید.

این ساختمان که سه طبقه دارد، مجموعه‌ای عالی از نمایشگاه‌های هنری و تاریخی را در خود جای داده‌است که به شما یک نمای کلی از تاریخ وین و همچنین برخی از هنرمندان برجسته و سایر ساکنان آن در طول اعصار ارائه می‌دهد. در این موزه که یکی از گزینه‌های ما برای سفر سه روزه به وین است، همه چیز از یافته‌های دوران نوسنگی گرفته تا اکتشافات باستان‌شناسی رومی و نمایش‌های امروزی را خواهیدیافت.

همچنین آثار هنری قابل توجهی از گوستاو کلیمت و اگون شیله به نمایش گذاشته شده‌است و دو مدل باورنکردنی از شهر، که یکی از آ‌نها نشان می‌دهد که وین در اواسط قرن نوزدهم چه شکلی بوده‌است نیز در آنجا وجود دارد.

کلیسای سنت‌چالز

سفر سه روزه به وین

درست در کنار موزه وین، کلیسای زیبای سنت‌چارلز قرار دارد و شما بعد از موزه می‌توانید بازدید از این کلیسا را در سفر سه روزه خود به وین جای دهید. کلیسای سنت‌چارلز به سبک باروک قرن هجدهم با دو ستون مارپیچ چشمگیر در نمای بیرونی‌اش ساخته شده‌است. این بنا توسط امپراتور روم مقدس، چارلز ششم برای جشن پایان طاعون در شهر ساخته و به سنت چارلز، معروف به یک شفادهنده طاعون، تقدیم شد. این کلیسا یک ساختمان چشمگیر با گنبد مرکزی و دو گلدسته است و دریاچه روبه‌روی آن نیز انعکاسی دوست‌داشتنی از نمای ساختمان دارد.

البته می‌توانید به داخل کلیسا هم بروید؛ جایی که نقاشی‌های دیواری تماشایی دارد. همچنین می‌توانید از آسانسور پانوراما برای مشاهده نزدیک‌تر نقاشی‌های دیواری استفاده کنید. برای بازدید از این کلیسا باید ورودی پرداخت کنید.

گشت‌وگزار در بازار ناش‌مارکت

اولین روز از سفر سه روزه خود در وین را با بازدید از یکی از معروف‌ترین بازارهای وین یعنی ناش‌مارکت به پایان برسانید. ناش‌مارکت بزرگ‌ترین بازارهای وین است که دارای شجره‌نامه‌ای از قرن شانزدهم است. اگرچه اگر در آن زمان به ناش‌مارکت می‌رفتید، چیزی جز شیر عایدتان نمی‌شد.

امروزه در این بازار چیزهای بیشتری علاوه بر شیر وجوددارد. میوه و سبزیجات از سراسر جهان، ادویه‌های عجیب‌وغریب، زیتون، پنیر، گوشت، غذاهای دریایی و تقریباً هر چیزی که بتوانید تصور کنید را در آنجا پیدا خواهیدکرد. همچنین در ناش‌مارکت رستوران‌ها و غرفه‌های غذای زیادی وجود دارد که از سوشی گرفته تا غذاهای وینی سرو می‌کند. راهی خوب برای پایان دادن به اولین روز بازدید در وین، مگر نه؟

روز دوم سفر به وین

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

یکی از معروف‌ترین جاذبه های وین، مدرسه سوارکاری اسپانیایی است که خانه اسب‌های لیپیزان است. این اسب‌ها و سوارانشان به طور مرتب نمایش‌هایی را در میدان زمستانی مدرسه سوارکاری اجرا می‌کنند. قدمت ساختمان مدرسه سوارکاری به سال 1729 برمی‌گردد.

برای تماشای این اسب‌های زیبا مجبور نیستید حتما در نمایش شرکت کنید و بلیط رزرو کنید. در بعضی از صبح‌های هفته، سوارکاران و اسب‌ها، تمرینات آموزشی را در میدان مسابقه انجام می‌دهند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای متوسط، این تمرینات آموزشی را تماشا کنید. البته باید بگوییم که شما فقط شاهد تمرینات آموزشی خواهیدبود؛ پس انتظار هیجان یک نمایش کامل را نداشته‌باشید.

اگر دلتان می‌خواهد بدانید که در پشت صحنه مدرسه سوارکاری چه می‌گذرد، می‌توانید در سفر سه روزه خود به وین، یک تور مدرسه سوارکاری با راهنما رزرو کنید. فقط حواستان باشد که برای سلامتی اسب‌ها، شما مجاز نیستید که آن‌ها را لمس کنید.

بازدید از موزه آلبرتینا

اگر قصد دارید در پایان روز دوم فعالیت‌هایی انجام دهید، موزه آلبرتینا یکی از گزینه‌های روی میز برای شما است که البته در صورت داشتن زمان می‌توانید بازدید از آن را به اولین روز سفر سه روزه به وین نیز موکول کنید. 

آلبرتینا یک موزه هنری است که در مجموعه کاخ هافبورگ قرار دارد و خانه یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های چاپ در جهان است. بیش از یک میلیون آیتم در این مجموعه وجود دارد؛ از آثار هنرمندان مشهور جهان مانند مونه گرفته تا سزان و پیکاسو. 

این موزه همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر و تا ساعت 9 شب در روزهای چهارشنبه و جمعه باز است که البته برای وارد شدن به آن باید ورودی بپردازید.

موزه تاریخ طبیعی در سفر سه روزه به وین

سفر سه روزه به وین

اگر ترجیح می‌دهید از موزه‌هایی حاوی فسیل‌ها، دایناسورها و سایر موضوعات تاریخ طبیعی بازدید کنید، موزه تاریخ طبیعی وین گزینه مناسبی برای شما است.

این موزه در یک ساختمان دیدنی قرار دارد که در سال 1889 به عنوان مکانی برای نگهداری مجموعه هابسبورگ ساخته و افتتاح شد. امروزه مجموعه موزه شامل بیش از 30 میلیون آیتم است که در طی 250 سال جمع آوری شده‌است.

موزه تاریخ طبیعی قطعا برای کسانی خواهدبود که دوست دارند در مورد تاریخ زمین بیاموزند؛ چراکه در آنجا همه چیز از اسکلت دایناسورها گرفته تا نمایشگاه‌هایی درمورد تاریخ منظومه‌ شمسی وجوددارد. اگر بخواهید می ‌توانید به راحتی یک روز کامل از سفر سه روزه به وین را صرف کاوش در این موزه کنید.

موزه تاریخ طبیعی پنجشنبه تا دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعدازظهر و چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 بعدازظهر باز است. سه‌شنبه‌ها و تعطیلات رسمی این مکان بسته است.

موزه زیگموند فروید

موزه زیگموند فروید سومین موزه‌ای است که در سفر سه روزه به وین برایتان درنظر گرفته‌ایم. قبل از اینکه به معرفی موزه بپردازیم، لازم است بگوییم که شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در وقت، تنها یکی از این موزه‌ها را برای بازدید انتخاب کنید. 

موزه زیگموند در آپارتمان و دفتر سابق فروید قرار دارد و از سال 1971 به روی عموم باز شده‌است. آنجا فضای بزرگی ندارد، اما حاوی تعدادی اقلام مربوط به فروید از جمله برخی از لباس‌های او و مجموعه‌ای از عتیقه‌جات است. این موزه همچنین اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه روانکاوی و تأثیر آن بر هنر و جامعه، به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. با این حال، مبلمان زیادی در فضایش وجود ندارد؛ چراکه بیشتر آن‌ها توسط فروید به لندن منتقل شد و اکنون در موزه فروید در لندن قرار دارد.

اگر این موزه را در برنامه سفر سه روزه خود به وین جای دادید، باید بدانید که بازدید از آنجا هزینه زیادی ندارد. اگر در روزهای شلوغ به آنجا بروید، از آنجایی که موزه فروید کوچک است، ممکن است کمی معطل شوید. پس زمانتان را مدیریت کنید.

سفر دریایی با کشتی کروز

سفر دریایی با کشتی کروز

اگر بخواهیم یکی از گزینه‌های تفریحی برای سفر سه روزه به وین را نام ببریم، می‌توانیم به سفر دریایی با کشتی کروز در رودخانه وین اشاره کنیم؛ سفری در رودخانه‌ای آرامش‌بخش برای دیدن مناظری زیبا درحالی که یک نوشیدنی خوش‌طعم در دست دارید. 

این سفر برای شما یک تجربه سرگرم‌کننده و راحت است و با کمک آن می‌توانید بخش‌هایی از شهر از جمله بسیاری از هنرهای خیابانی را تماشا کنید. سفرهای دریایی در طول سال انجام می‌شود، اما برنامه‌اش بسته به زمان سال تغییر می‌کند.

برج دانوب؛ یکی از دیدنی‌های سفر سه روزه به وین

اگر به‌دنبال تماشای یک منظره خوب در وین هستید، به برج دانوب بروید. این برج که در اصل برای میزبانی نمایشگاه باغبانی وین در سال 1964 ساخته شده‌بود، بلندترین سازه در اتریش است. از سکوهای تماشای برج که 450 فوت بالاتر از سطح زمین قرار دارد، می‌توانید دیدی عالی از کل شهر و بسیاری از مناطق اطراف داشته‌باشید.

علاوه بر سکوها (که با آسانسور پرسرعت قابل دسترسی است) دو رستوران گردان نیز در برج وجود دارد که می‌تواند مکان خوبی جهت صرف شام در سفر سه روزه به وین باشد. از آنجا می‌توانید چشم‌انداز زیبای غروب خورشید را تماشا کنید و از خوردن غذا لذت ببرید. برج دانوب هر روز از ساعت 10 صبح تا نیمه‌شب باز است و برای داخل شدن به آن باید ورودی پرداخت کنید.

ماجراجویی در روز سوم سفر سه روزه به وین

بازدید از کاخ شونبرون

سفر سه روزه به وین

سفر به وین بدون بازدید از کاخ دیدنی شونبرون، خانه امپراتوری هابسبورگ، کامل نمی‌شود. کاخ شونبرون مجموعه بزرگی است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حداقل نیم روز از سفر سه روزه خود به وین را به این کاخ اختصاص بدهید. سعی کنید برای آنکه در صف‌های طولانی بازدید از کاخ نمانید، کمی زودتر به آنجا بروید.

همانطور که گفتیم، در کاخ شونبرون کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ از جمله تماشای باغ‌وحشی بزرگ که قدیمی‌ترین باغ‌وحش در جهان غرب است، موزه کالسکه امپراتوری و سازه‌ای عظیم که مناظری عالی از کاخ را ارائه می‌دهد.

کاخ شونبرون همه‌روزه از جمله روزهای تعطیل باز است. زمان بسته‌شدن این کاخ در طول سال متفاوت است، اما هر روز صبح ساعت 8 صبح زمانی که گیشه بلیط‌ها و اتاق‌های نمایش، فعال می‌شود باز است. از آنجایی که محل قرارگیری این کاخ در منطقه پربازدید و پرجاذبه وین است؛ به همین دلیل ممکن است نیاز باشد پول بیشتری برای گشت‌وگزار در آنجا خرج کنید.

همچنین می‌توانید یک تور پیاده‌روی با راهنما در کاخ رزرو کنید تا بتوانید تمام اطلاعات و زمینه‌های تاریخی آنجا را در یکی از روزهای سفر سه روزه خود به وین کشف کنید. 

صادقانه بگوییم، اگر زمان کافی داشتید، حتی می‌توانستید یک روز کامل را در این کاخ بگذرانید. کاخ شونبرون خصوصا در روزهای آفتابی یکی از بهترین مراکز دیدنی شهر است. 

موزه بلودر؛ یکی از جاذبه‌های دیدنی سفر سه روزه به وین

موزه بلودر

اگر وقت دارید، بازدید از موزه بلودر که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌است را از دست ندهید. این موزه از دو ساختمان تشکیل شده است؛ بلودر بالا و پایین که در اوایل قرن 18ام به‌عنوان اقامتگاه تابستانی شاهزاده یوجین، فرمانده نظامی و دولتمرد امپراتوری مقدس روم ساخته‌شد.

این دو کاخ که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر سه روزه به وین است، توسط باغ‌هایی که حاوی تعدادی آب‌نما و مجسمه‌ است از هم جدا شده‌ و برخی از بهترین نمونه‌های معماری باروک در اروپا را به نمایش می‌گذارد.

در داخل موزه، تعدادی از آثار هنری از جمله بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌های کلیمت در جهان و همچنین آثاری از مونه، ونگوگ، رنوار و سزان وجود دارد.

بلودر بالا همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر (9 بعدازظهر جمعه ها) و بلودر پایین همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر (9 بعدازظهر جمعه‌ها) باز است. لازم به ذکر است که هر کاخ دارای هزینه ورودی جداگانه است.

در زمان سفر کنید!

اگر خانوادگی به وین سفر می‌کنید و دلتان می‌خواهد سفر سه روزه به وین را با یک تجربه دسته‌جمعی در لیست خاطراتتان ثبت کنید، تور سفر به زمان وین گزینه خوبی برای شما است.

این تور سرگرم‌کننده شما را در 2000 سال تاریخ وین می‌گرداند و از طریق راهنماهایی که لباس خاص پوشیده‌اند، نمایش‌های انیمیشنی، سینمای 5 بعدی و همچنین جلوه‌های ویژه و موسیقی مختلف به اجرا در می‌آید.

تور سفر در زمان، حدود یک ساعت طول می‌کشد و با چندین زبان اجرا می‌شود. همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 8 بعدازظهر باز است. آخرین تور از ساعت 7 بعدازظهر شروع به کار می‌کند. برای شرکت در این تور باید هزینه‌ پرداخت کنید.

رفتن به پارک پراتر و چرخ‌وفلک‌سواری

سفر سه روزه به وین

آخرین گزینه از لیست کارهایی که می‌توانید در سفر سه روزه به وین انجام دهید، رفتن به پارک پراتر است. این پارک درواقع  یک شهربازی سنتی قدیمی است که چند ایستگاه مترو از مرکز شهر قدیمی فاصله دارد. پارک پراتر چرخ‌وفلکی غول‌پیکر در خود جای داده‌است.

این چرخ‌وفلک که در ابتدا در سال 1897 ساخته‌شد، برای چندین دهه درواقع تا سال 1985، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان به شمار می‌آمد. البته در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید و نسخه امروزی، مدل بازسازی‌شده آن پس از جنگ است.

اگر با شریک عاطفی خود به وین سفر می‌کنید، نشستن در کابین چرخ‌وفلک و تماشای مناطر زیبای شهر با چاشنی عشق بسیار لذت‌بخش است. حتی می‌توانید کابینی روی چرخ‌وفلک غول‌پیکر اجاره کنید و یک غذای عاشقانه در آنجا میل کنید. رزرو گروهی کابین نیز امکان‌پذیر است؛ مثلا بعضی برای برگزاری جشن این کابیت را اجاره می‌کنند.

گشت‌وگزار در پارک پراتر برای سفر سه روزه به وین بسیار سرگرم‌‌کننده است؛ به‌خصوص برای خانواده‌ها. وسایل سواری، بازی، موزه مادام توسو و مکان‌های غذاخوری از دیگر امکانات این پارک است. البته باید بگوییم که جاذبه‌های موجود در این پارک تا آخر وقت باز نیست.

در سفر سه روزه به وین، چه غذاهایی بخوریم؟

وین دارای طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های عالی با قیمت‌های متنوع است. غذاهای محلی وین شامل وینر شنیتزل (کوکوی گوساله نان شده)، تافلسپیتز (گوشت آب پز) و البته آپفلسترودل یا اشترودل سیب است.

بسیاری از رستوران‌های سرتاسر وین غذاهای کلاسیک سرو می‌کنند و قیمت‌های آن‌ها از 13 تا 18 یورو تخمین زده می‌شود. در سفر سه روزه به وین می‌توانید به رستوران‌هایی مانند Zwolf Apostkeller و Glacis Beisl سر بزنید و از خوردن غذاهای باکیفیت سنتی شهر لذت ببرید.

جمع‌بندی

این مقاله مانند یک راهنما برای سفر سه روزه به وین عمل می‌کند. اگر به این شهر سفر کردید و تنها سه روز فرصت گشت‌وگزار داشتید، می‌توانید به جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که به آن‌ها اشاره کردیم سر بزنید و سفری خاطره‌انگیز برای خود بسازید.

نظرات کاربران