قیمت جاهای دیدنی اصفهان

قیمت جاهای دیدنی اصفهان در سال 1402

بیشتر مسافرانی که به اصفهان سفر کرده‌اند معتقدند این شهر از عکس‌هایش زیباتر است. اصفهان با وجود باغ‌ها و کاخ‌های زیبا حالا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است که هر سال میزبان مسافران زیادی است اما یکی از سوالات همیشگی مسافران درباره قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است به این سوال پاسخ دهیم که قیمت جاهای دیدنی اصفهان چقدر است؟ پس تا انتهای مقاله همراه باشید.

پاسپورت دومینیکا

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

عمارت انگورستان ملک التجار

انگورستان ملک‌التجار یا انگورستان ملک یکی از دیدنی‌های شیراز است. این بنای زیبا شامل حیاط و اندرونی، شاه‌نشین‌ تابستانه و زمستانه، حوض‌خانه و اتاق زهرا خانم است و شاه‌نشین‌ها با گچبری‌های زیبا و آینه‌کاری تزیین شده است. معمولا مسافران قبل از سفر درباره قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی اصفهان از جمله این جای دیدنی سوال می‌پرسند. قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان از جمله عمارت ملک‌التجار در سال 1402 برای هر نفر 5 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، خیابان شریف واقفی، خیابان ملک، محله شیخ یوسف

خانه مشیرالملک

خانه مشیرالملک ملقب به خانه‌ای با پنجره‌های رنگی می‌شناسند. این خانه زیبا با حیاط بزرگش یادگاری دوره صفویه است و معماری آن گواه این است. شاه‌نشین این عمارت با طراحی سنتی و جزئیات زینت‌بخش به یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این خانه تبدیل شده است. معمولا مسافران برای عکاسی به این عمارت می‌آیند و در بخش‌های مختلف آن عکس‌هایی زیبا ثبت می‌کنند. قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله خانه مشیرالملک در سال 1402 برای هر نفر 15 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، خیابان هاتف، خیابان یخچال، کوچه هارونیه

قیمت جاهای دیدنی اصفهان؛ مسجد شیخ لطف‌الله

مسجد زیبای شیخ‌لطف‌الله ملقب به زیباترین مسجد ایران یکی از چندین مسجد اصفهان است که قدمت آن به دوره صفوی برمی‌گردد. استان شکل‌گیری و ساخت این مسجد بسیار جالب است. شاه عباس صفوی داماد شیخ لطف الله میسی عاملی اصفهانی بود که در لبنان زندگی می‌کرد. ایشان به دعوت دامادش شاه عباس از لبنان به ایران مهاجرت می‌کند. شاه عباس برای ادای احترام به این شیخ بزرگ طی 17 سال این مسجد زیبا را بنا کرد تا شیعه دوازده امامی در ایران گسترش یابد. شاید جالب باشد که بدانید معماری این مسجد یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین نمونه‌های موجود در ایران است. 

قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله مسجد شیخ لطف‌الله در سال 1402 برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان، روبروی کاخ عالی قاپو

کلیسای وانک

کلیسای وانک را به نقاشی‌های دیواری خاصش می‌شناسند. مشهور است که این کلیسا را ارمنی‌های مهاجر در اصفهان ساخته‌اند. این کلیسا شامل دو بخش باغ و ساختمان کلیساست. وقتی وارد کلیسا می‌شوید از زیبایی و جزئیات نقاشی‌های دیواری به وجد می‌آیید. نقاشی بهشت و جهنم یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های دیواری این کلیساست که بر دیوار غربی کلیسا وجود دارد. این نقاشی برداشتی زیبا از آیات انجیل است که بر دیوار نزدیک به محل استقرار مردم در کلیسا ثبت شده است. 

همچنین بعد از بازدید کلیسا می‌توانید به موزه کلیسای وانک بروید و بخش‌های مختلف از جمله؛ غرفه کتاب‌ها و نسخه‌های خطی تاریخی، آثار فلزی، غرفه تابلوهای گچ بری و نقاشی، ظروف چینی و سفالی و آثار چوبی، غرفه دست بافته‌ها و رودوزی‌های سنتی، غرفه صنعت چاپ ارمنی، غرفه نسل‌کشی ارمنیان، غرفه سکه‌ها و تار موی حکاکی شده را ببینید. در ضمن در محوطه شمالی کلیسا یک کتابخانه، چاپخانه و بنای یادبود نسل‌کشی ارامنه نیز وجود دارد. 

اگر شما هم مانند دیگر مسافران اصفهان قبل از سفر درباره قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان از جمله کلیسای وانک سوال دارید باید بگوییم قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله این کلیسا در سال 1402 برای گردشگران داخلی 30 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 200 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، خیابان نظر شرقی، محله جلفا، کوچه آلفرد

قیمت جاهای دیدنی اصفهان؛ کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت را در ضلع غربی خیابان چهارباغ پیدا خواهید کرد. این کاخ زیبا به همراه باغ باشکوهش یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌های اصفهان است که توسط شاه سلیمان صفوی بنا شده است. شاید جالب باشد که بدانید در دوره صفویه این کاخ و باغ آن بخشی از میدان نقش جهان بود اما به تدریج با تغییرات شهری و ساخت‌وسازهای فراوان کاخ هشت بهشت از میدان نقش جهان جدا شد.

حالا هر سال تعداد زیادی گردشگر برای عکاسی به این کاخ زیبا می‌آیند و در بخش‌های مختلف آن می‌گردند و عکس‌هایی زیبا ثبت می‌کنند. قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله کاخ هشت بهشت برای گردشگران ایرانی 5 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی

رزرو هتل اصفهان سه کلیک را برای تعطیلات از دست ندهید.

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون عجیب‌ترین معماری را در بین کاخ‌های اصفهان دارد و معمار آن شیخ بهایی بوده است. برای ساخت باغ چهل ستون از معماری باغ‌های ایرانی الهام گرفته‌اند. شاید جالب باشد که بدانید عدد چهل در دوره ایران باستان و به‌خصوص دوره صفویه نماد فراوانی نعمت بوده است. این کاخ به دستور شاه عباس اول ساخته شد اما در دوره قاجار حوادث زیادی را از سر گذراند. این کاخ به دستور سلطان مسعود میرزا یا ضل‌السلطان، پسر ناصرالدین‌شاه  حاکم اصفهان، به آتش کشیده شد و بیشتر نقاشی‌های دیواری و ستون‌ها سوخت. 

این کاخ شامل بخش‌های مختلفی از جمله شاه‌نشین، تالار آینه، ایوان ستون‌دار، بالا خانه و موزه است. در موزه کاخ چهل‌ستون آثار تاریخی دوران اسلامی و دوران صفویه، انواع سنگ‌نوشته، اولین نمونه کاشی ساخت اصفهان، مجموعه‌ای از فرش‌های دستبافت، کتب و نسخ خطی باستانی نگهداری می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید به کاخ چهل‌ستون بروید اما نمی‌دانید قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله این کاخ چقدر است، باید بگوییم قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان از جمله کاخ چهل‌ستون برای گردشگران ایرانی 5 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

عمارت عالی قاپو

عالی قاپو به معنای درگاه سلطنتی است و قدمت آن به دوره صفویه است. این کاخ در ابتدا دروازه اصلی ورود به شهر بوده است اما به‌تدریج به یکی از زیباترین کاخ‌های اصفهان در عهد صفویه تبدیل شد. معماری بیرونی این بنا شامل یک ایوان، ستون‌های چوبی و کاشی‌کاری‌های زیباست. در ورودی عالی قاپو کتیبه دست‌نویس عبارت قرآنی انا مدینه العلم و علی بابها توجه‌تان را جلب خواهد کرد. برخی مورخان معتقدند علت اصلی نام‌گذاری این کاخ به در ورودی آن بازمی‌گردد که از نجف به اصفهان آورده شده بود و در سردر عالی قاپو نصب شده بود تا مردم زیارت کنند و به همین دلیل این عمارت عالی قاپو نام گرفت. تالار موسیقی، گچ‌بری‌ها و نقاشی‌های دیواری بر زیبایی این کاخ افزوده است.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله عالی قاپو در سال 1402 چقدر است. در پاسخ باید بگوییم قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان از جمله این عمارت زیبا برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان.

مسجد جامع عباسی

اصفهان به مسجدهای زیبا و کاخ‌های باشکوهش شهرت دارد. مسجد جامع عباسی نیز یکی از زیباترین مسجدهای اصفهان است که قدمت آن به دوره پیش از اسلام بازمی‌گردد و در دوره سلجوقی و صفوی به مرور مرمت شد. این مسجد با نام مسجد امام و مسجد سلطانی نیز شناخته می‌شود. این مسجد شامل چهار مناره و چهار ایوان دارد. برخی معتقدند عدد چهار نقش مهمی در معماری اسلامی دارد و در مسجد جامع عباسی نیز این مورد رعایت شده است. 

اگر شما هم مانند دیگر مسافران اصفهان قبل از سفر درباره قیمت جاهای دیدنی اصفهان از جمله این مسجد تردید دارید باید بگوییم قیمت بلیط ورودی دیدنی های اصفهان از جمله مسجد جامع عباسی در سال 1402 برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان

سخن پایانی

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که قیمت جاهای دیدنی اصفهان چقدر است؟ تا برای سفر بعدی‌تان به اصفهان زیبا بهتر و راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید. هر کدام از این دیدنی‌های اصفهان را که دوست دارید انتخاب کنید و در دل این شهر زیبا بگردید تا خاطره‌ای شیرین برای خود و همسفرانتان بسازید.

نظرات کاربران