بهترین زمان سفر به وین

بهترین زمان سفر به وین چه موقعی از سال است؟

وین از مهم‌ترین شهرهای اروپا است که در طی سالیان لقب‌های مختلفی به خود گرفته‌است. این شهر که پایتختی غنی از فرهنگ اتریش است، میان اروپایی‌ها به پایتخت با‌شخصیت اتریش معروف است. هم‌چنین وین، به شهری چندبعدی مشهور است؛ یعنی شهری که با تغییر فصل‌ها تغییر می‌کند. وین در زمستان‌، سرشار از حال‌و‌هوای نشاط‌آور کریسمس است و در تابستان، آب‌و‌هوای لذت‌بخشی دارد که مردم محلی عصرهای تابستانی‌شان را در فضاهای سبز شهر می‌گذرانند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین زمان سفر به وین چه زمانی است؟ باید در پاسخ بگوییم که شما می‌توانید در هر زمان از سال به پایتخت اتریش سفر کنید؛ چرا که رویدادهای مختلف ماهانه و سالانه، در هر زمان تنوع بسیار زیادی را به سفر ما ‌می‌دهند. علاوه بر این، شما در هر فصلی می‌توانید در کافه‌های مشهور وین، کافه‌هایی که مشاهیری چون فروید و مارکس در آن‌ها نشسته و قهوه‌ای نوشیده‌اند، عصری دل‌انگیز بگذرانید. اگر می‌خواهید موسیقی زنده تماشا کنید، اگر می‌خواهید عصری مطلوب در تابستان‌ بگذرانید و یا می‌خواهید در زمانی آرام و خلوت از وین دیدن کنید، با راهنمای بهترین زمان سفر به وین همراه باشید. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

دسامبری سرشار از شور و هیجان کریسمس در وین

بهترین زمان سفر به وین

اگر شما به‌عنوان یک گردشگر فقط یک‌بار کریسمس را در وین تجربه کنید، احتمالا از آن پس، هرسال کریسمس را به وین باز‌خواهید‌‌گشت. چیزی درباره‌ی کریسمس مارکت شنیده‌اید؟ کریسمس مارکت‌ها یا همان بازارهای کریسمس، مکان‌های زیبایی هستند که مردم برای جشن کریسمس از آن‌ها دیدن می‌کنند. باید بگوییم که وین از جمله مهم‌ترین مقصدها برای کریسمس مارکت در این فصل محسوب می‌شود. میدان راتائوس پلاتز که رو‌به‌روی تالار شهر قرار دارد، در این فصل، شبیه به دهکده‌هایی می‌شود که سرشار از وسایل جشن مانند اسباب‌بازی‌های چوبی، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های مخصوص کریسمس هستند. بازار‌های منحصر‌به‌فرد دیگری مانند اسپلیتبرگ وجود دارند که در غرفه‌های‌شان، وسایل هنری به فروش می‌گذارند. تقویم منحصر‌به‌فرد و پر از رویداد سالانه‌ی وین، با نمایش‌های آتش‌بازی که نشان از سال جدید دارند، با صدای بلند به پایان می‌رسد. بنابراین، اگر به حال‌و‌هوای قبل کریسمس مارکت‌ها علاقه دارید، بهترین زمان سفر به وین برای شما می‌تواند دسامبر باشد.

آیا ژانویه تا می، می‌تواند بهترین زمان سفر به وین باشد؟ 

بهترین زمان سفر به وین

اگر شما ازجمله افرادی هستید که دوست دارید در زمان‌های خلوت از شهرهای زیبا دیدن کنید، بخش اول سال میلادی، بهترین زمان برای سفر به وین برای شما است. اگرچه بسیاری از افراد به‌دلیل آب‌و‌هوای سرد، از سفر به وین در این فصل اجتناب می‌کنند، اما آب‌و‌هوا در فضای دنج کافی‌شاپ‌ها، موزه‌ها، کاخ‌ها و گالری‌های جذاب شهر مشکلی ایجاد نمی‌کند. در این صورت شما می‌توانید بدون ازدحام و ضربه خوردن از آرنج دیگران در کاخ بلودر بگردید و بدون صف، وارد هر یک از موزه‌های با‌شکوه وین شوید. علاوه بر این، رزرو میز در رستوران مورد‌علاقه‌تان هم آسان‌تر خواهدبود.

در این بخش نکته مهمی درباره کریسمس مارکت‌ها باید بگوییم؛ در این فصل، کریسمس مارکت‌ها هم‌چنان در غرفه‌های‌شان، زیور‌آلات و غذا‌های جذاب ارائه می‌دهند، اما بدون تزیینات کریسمس. پیست‌های اسکی روی یخ هم هم‌چنان ادامه دارند اما با جمعیت بسیار کمتری نسبت به ماه دسامبر.

در ماه مارس، آرام آرام زمستان به استقبال بهار می‌رود و مردم وین، بدون کت‌های سنگین زمستانی در شهر می‌گردند. در آوریل، شاهد موجی از فعالیت‌ها در خیابان‌های وین می‌شویم؛ چرا که دو رویداد ورزشی مهم تمام شهر را در‌بر‌می‌گیرد. در راتائوس و مناطق اطراف، دوچرخه‌سوارانی را می‌بینیم که دوچرخه‌های خود را در جشنواره دوچرخه‌های آرگوس به نمایش می‌گذراند.

بعد از آن نوبت دوندگان است که در مرکز شهر قرار بگیرند؛ زیرا ماراتن سالانه شهر برگزار می‌شود که شرکت در آن مانند تور گشت‌و‌گزار در شهر است. دوندگان در مسیر خود از تمام مناظر مهم تاریخی هاسبورگ عبور می‌کنند.

رویداد مهم دیگر، جشنواره فیلم کوتاه وین یا همان Vienna Shorts است. این جشنواره که دو دهه‌ است برگزار می‌شود و بستری عالی برای فیلم‌سازان جوان است، در اواخر ماه می شروع می‌شود. هم‌چنین در این ماه، فستیوال وین نیز برگزار می‌شود و نمایش‌هایی در مورد تئاتر، هنر، رقص و هر‌آن‌چه در این میان اتفاق می‌افتد را در سراسر شهر به اجرا می‌گذارد. 

همه چیزهایی که گفتیم، می‌تواند دلیل خوبی باشد برای اینکه ماه ژانویه تا می را بهترین زمان سفر به وین درنظر بگیرید. البته همه چیز بستگی به علایق و سلیقه شما بستگی دارد.

از ژانویه تا آگوست؛ لذت سفر در فضای باز

بهترین زمان سفر به وین

شاید برایتان سوال باشد که آیا تابستان بهترین زمان سفر به وین خواهدبود؟ باید بگوییم که در بعضی از روزهای گرم این فصل، احساس می‌کنید که تمام مردم جهان به‌طور دسته‌جمعی به وین آمده‌اند. حالا اگر بتوانید ازدحام جمعیت را تحمل کنید، این موقع از سال، از بهترین زمان‌های سفر به پایتخت اتریش برای شما است. چه چیزی می‌تواند بهتر از پارک‌ها، دریاچه‌ها و استخر‌های روباز شهر برای یک بعدازظهر آفتابی باشد؟ هم‌چنین در شب‌های تابستانی، تقویم وین سرشار از رویداد‌های مختلف می‌شود؛ رویداد‌هایی مانند جشنواره‌ها و کنسرت‌ها در فضای باز. مجموعه‌ای از این رویداد‌ها باعث می‌شود که احساس کنید زندگی در تمام شهر جریان دارد و تمام مردم شهر در بیرون از خانه‌هایشان هستند. 

در شب‌های تابستانی ماه ژانویه، هرکجا که بروید صدایی از موسیقی جاز به گوشتان می‌رسد؛ چرا که وین در این ماه، میزبان فستیوال موسیقی جاز است. از طرف دیگر، دوست‌داران مد خیابانی، رویداد Fesch’Markt را بررسی می‌کنند؛ رویدادی که بستری مناسب برای طراحان مد جوان است.

سینما در وین اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم به دنیای سینما علاقه دارید، می‌توانید عصر‌های گرم جولای را در جشنواره‌ فیلم در فضای شهری بگذرانید. این جشنواره در میدان تاون هال در راتائوپلاتز برگزار می‌شود و از ماه جولای آغاز می‌شود و تا سپتامبر ادامه پیدا می‌کند. سینمادوست‌ها می‌توانند از موزه فیلم اتریش که مجموعه‌ای ۳۱۰۰۰ فیلم است دیدن کنند. در کنار فیلم، در این موقع از سال، جشنواره موسیقی جالبی به نام پاپ‌فست در شهر برگزار می‌شود. 

در گرم‌ترین ماه وین، یعنی آگوست شهر بیش از اندازه گرم می‌شود و شهروندان بیشتر اوقات فراغتشان را در سواحل و استخر‌ها می‌گذارنند.

سپتامبر تا نوامبر؛ بهترین زمان سفر به وین برای آشناشدن با فرهنگ پایتخت

بهترین زمان سفر به وین

پاییز بهترین زمان برای سفر به وین است. در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر، شما می‌توانید سفرتان به وین را با جمعیت کمتری از مسافران، هتل‌های ارزان‌تر و آب‌و‌هوای خوب بگذرانید. در ماه سپتامبر، دانشجویان به دانشگاه و مردم محلی بعد از گذراندن تعطیلات تابستانی، به سر کار برگشته‌اند. با این‌حال، در همین ماه در وین شاهد جشنواره‌های مخصوص اکتبر هستیم.

طرفداران تاریخ و طراحی، در ماه اکتبر وین می‌توانند لحظات ویژه‌ای را تجربه کنند؛ چرا که موزه‌ها و گالری‌های شهر پس از تاریکی هوا باز می‌شوند و مردم را به شبی خاطره‌انگیز، با موسیقی و هنر دعوت می‌کنند.

علاوه بر این، هفته طراحی وین که بزرگ‌ترین جشنواره ویژه طراحی در اروپا است، از سال ۲۰۰۷ در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر برگزار می‌شود. بنابراین، منتظر مذاکرات، معرفی، نمایش و سایر شگفتی‌های دنیای طراحی از سراسر جهان باشید.

در ماه نوامبر هم، طرفداران موسیقی می‌توانند شاهد جشنواره مدرن وین باشند؛ جایی که نوازندگان و آهنگ‌سازان جوان، در این بستر مناسب، جدید‌ترین و جسورانه‌ترین آثار خود را اجرا می‌کنند. اگر به موسیقی و فرهنگ علاقه دارید، سفر به وین در پاییز را از دست ندهید.

سخن آخر 

در نهایت، سفر به وین، پایتخت دیدنی اتریش، در هر زمان و فصلی خاطره‌انگیز است؛ اما انتخاب بهترین زمان سفر به وین، به علایق شما بستگی دارد. وین برای هر فصلی، برنامه‌های با‌شکوه و تماشایی خود را دارد، حالا تصمیم با شما است که کدام فصل را انتخاب می‌کنید.

نظرات کاربران