بهترین زمان سفر به بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان؛ برگ های نارنجی یا شکوفه های گیلاس؟

بهترین زمان سفر به بوسان چه فصلی است؟ اگر عاشق قدم‌زدن زیر درختان گیلاس و شکوفه‌هایش هستید؛ فصل بهار برای سفرِ به بوسان مناسب است و اگر از شنیدن صدای خش‌خش برگ‌های نارنجی و زرد درختان لذت می‌برید، فصل پاییز برای شما گزینه خوبی خواهد بود. درصورتی‌که می‌خواهید حس قدم‌زدن زیر نور آفتاب را روی شن‌های گرم ساحل تجربه کنید؛ فصل تابستان و اگر عاشق سرما و برف هستید به شما سفر به بوسان در فصل زمستان را پیشنهاد می‌دهیم. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام فصل در بوسان برای بازدید می‌تواند خاطرات زیباتری را در ذهن شما ثبت کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین زمان سفر به بوسان را به شما بگوییم.

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب و هوای بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان

بوسان شهری میان کوه، دریا و جنگل است. این شهر در طول سال، میزان بارندگی قابل‌توجهی داشته و در برخی از ماه‌ها از جمله ژوئن و جولای (ماه‌های تیر، مرداد و شهریور) رطوبت بالایی دارد. سالانه معادل 1.5 لیتر بارندگی در بوسان رخ می‌دهد که این مقدار نشان‌دهنده بارش نسبتا زیاد باران در بوسان بوده که در نتیجه هنگام سفر به بوسان برداشتن چتر را فراموش نکنید.

بوسان دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری است. آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری نشان از تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. بارندگی در این آب‌وهوا معمولا در طول سال زیاد است. همچنین رطوبت هوای شهر‌های نیمه‌گرمسیری که در نزدیکی اقیانوس هستند، بسیار بالاست. سردترین ماه بوسان ژانویه، با 2 درجه سانتیگراد و گرم‌ترین ماه در بوسان آگوست، با 28 درجه سانتیگراد است که از نظر گردشگران بهترین زمان سفر به بوسان ماه‌های مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر خواهد بود.

فصل‌‌ها در بوسان

شهر بوسان چهار فصل با آب‌وهوای متفاوتی دارد. در فصل بهار و پاییز، آسمان گاهی ابری و درحال بارش است. در تابستان هوای بوسان گرم، مرطوب و بارانی بوده و گاهی اوقات شاهد طوفان‌های تابستانی خواهد بود. همچنین زمستانِ شهرِ بوسان سرد و مرطوب، همراه با بارش برف است. در ادامه همراه ما باشید تا به تفکیک آب‌وهوای هر فصل را بررسی کرده و بهترین زمان سفر به بوسان را مشخص کنیم.

فصل بهار؛ بهترین زمان سفر به بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان

فصل بهار در بوسان از ماه مارس تا می ادامه دارد. این فصل زمان مناسبی برای بازدید از شهر خواهد بود. آب‌ و هوای بوسان در فصل بهار معتدل بوده و میانگین دمای آن بین 12 تا 20 درجه سانتیگراد است. با این حال، عصرها در این فصل، هوا کمی سرد خواهد بود که حتما یک ژاکت همراه خود داشته باشید. فصل بهار بهترین زمان سفر به بوسان است؛ زیرا که بیرون رفتن، پیاده‌روی و گشت‌وگذار در هوای معتدل بوسان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در ماه مارس، هوا همچنان کمی سرد است؛ اما رفته‌رفته در اواخر ماه گرم‌تر می‌شود. در فصل بهار می‌توانید شکوفه‌های گیلاسِ صورتی که احتمالا آنها را در عکس‌ها یا فیلم‌های کره‌ای دیده‌اید، تماشا کنید. این شکوفه‌ها هرساله در فصل بهار گردشگران زیادی را به بوسان می‌آورد. 

تابستان در بوسان

فصل تابستان در بوسان از ژوئن آغاز و تا آگوست ادامه دارد و گرم‌ترین و مرطوب‌ترین زمان سال در بوسان است. میانگین دما از 22 درجه سانتیگراد تا 29 درجه سانتیگراد متغیر بوده و به دلیل رطوبت بالا می‌تواند حتی گرم‌تر باشد. اگر به رطوبت بالا عادت دارید و می‌خواهید در آب‌های گرم اقیانوس شنا کنید؛ احتمالا بهترین زمان سفر به بوسان برای شما فصل تابستان خواهد بود. در غیر‌این‌صورت گرما و رطوبت هوا ممکن است شما را اذیت کند. همچنین به دلیل تعطیلی تابستان ازدحام جمعیت در بوسان بسیار زیاد است و شهر شلوغ خواهد بود. 

پاییز؛ بهترین زمان سفر به بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان

پاییز در بوسان از سپتامبر شروع می‌شود و تا نوامبر ادامه دارد. هوا در این فصل مانند فصل بهار معتدل است و رطوبت کمی دارد. میانگین دمای این فصل بین 12 تا 21 درجه سانتیگراد خواهد بود. ممکن است در این فصل، بوسان کمی بارانی باشد، پس حتما همراه خود یک چتر داشته باشید. این فصل بهترین زمان سفر به بوسان خواهد بود؛ زیرا هوا خنک بوده و شما درحالی که از منظره زیبای برگ‌های نارنجی و قرمز درختان لذت می‌برید، می‌توانید در شهر قدم بزنید. در نظر داشته باشید که در روز Chuseok  روز شکرگزاری در کره از بوسان دیدن نکنید؛ زیرا که مغازه‌ها تعطیل و اماکن گردشگری بسیار شلوغ است. چوسوک یک تعطیل رسمی در تاریخ کره جنوبی که هر ساله در پانزدهمین روز از ماه هشت در تقویم قمری، به مناسبت برداشت محصولات و شکرگزاری برگزار می‌شود. 

زمستان در بوسان

فصل زمستان در بوسان از دسامبر تا فوریه ادامه دارد و سردترین فصل سال است. میانگین دما بین 0 تا 9 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. اگر در ماه‌های زمستان به بوسان سفر می‌کنید، حتماً لباس‌های گرم از جمله کاپشن و شال گردن به همراه‌تان داشته باشید. این فصل بهترین زمان سفر به بوسان برای تماشای برف است. در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در بوسان وجود دارد، اما ممکن است نتوانید آنقدر که دوست دارید پیاده روی کنید یا در فضای باز گشت‌وگذار داشته باشید.  

وسایل لازم برای سفر به بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان و وسایل مورد نیاز

این مهم نیست که چه زمانی را برای بازدید از بوسان انتخاب می‌کنید؛ چیزی که مهم است بستن چمدان‌ بر اساس آب‌ و هوای بوسان است. در اینجا چند وسیله ضروری که باید در سفر به بوسان همراه داشته باشید را برای شما لیست می‌کنیم:

در فصل بهار و پاییز لازم است همراه خود یک ژاکت یا بافت، به‌اضافه یک جفت کفش برای پیاده‌روی و یک چتر داشته باشید. برای فصل تابستان لباس خنک، ضدآفتاب، کلاه و عینک‌آفتابی بردارید. برای زمستان هم به کاپشن، کت، دستکش، کلاه و شال‌گردن نیاز دارید.

بهترین زمان بازدید از بوسان

بهترین زمان سفر به بوسان به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. چنانچه دمای ملایم و آب‌وهوای معتدل را ترجیح می‌دهید، بهار و پاییز زمان خوبی برای سفر به بوسان است. درصورتی‌که با گرما و رطوبت مشکلی ندارید، تابستان گزینه خوبی می‌تواند باشد و اگر از طرفداران فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی هستید، زمستان بهترین زمان برای بازدید از بوسان برای شما خواهد بود.

بهترین زمان برای لذت‌بردن از سواحل زیبای بوسان و تماشای اقیانوس می‌تواند فصل تابستان باشد. می‌توانید در این فصل روی شن‌های طلایی و گرم سواحل زیبایی چون ساحل سونگدو، هه‌اون‌ده یا گوانگالی قدم بزنید یا در آب‌های گرم اقیانوس شنا کنید. برای سفر به بوسان در تابستان، خود را برای تحمل رطوبت زیاد و رگبارهای بارانی آماده کنید. 

بهترین زمان سفر به بوسان برای اینکه بخواهید آب‌وهوای خنک‌تری را حس کنید، فصل بهار و پاییز است. زیبایی‌های بوسان در این دو فصل چشم‌نواز خواهد بود و شما می‌توانید در پارک‌هایی چون تجونگده یا معبد هائدونگ یونگ گونگسا پیاده‌روی خوبی داشته باشید. در کنار اینها معمولاً در این دو فصل جمعیت کمتری به بوسان می‌آید و شما به‌راحتی می‌توانید از خلوتی اماکن گردشگری لذت ببرید. 

 اگر هم به ورزش‌های زمستانی یا رویدادهای فرهنگی علاقه دارید، بهترین زمان سفر به بوسان فصل زمستان است. تنها کافیست برای روبه‌روشدن با سردی هوا آمادگی لازم داشته باشید.

کلام آخر بهترین زمان سفر به بوسان

آب و هوای بوسان می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد؛ اما با همراه داشتن لباس مناسب می‌توانید بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی از گذراندن وقت در شهر بوسان لذت ببرید. سفر به بوسان برای شما دلپذیر خواهد بود؛ زیرا که این شهر با هر آب‌وهوایی مناظر طبیعی و گردشگری زیادی برای بازدید دارد و با آب‌وهوای متنوع‌اش می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. حالا شما بگویید، به نظر شما بهترین زمان سفر به بوسان چه فصلی است؟

نظرات کاربران