دلایل سفر به بوسان

دلایل سفر به بوسان؛ 6 دلیل مهم برای بازدید ازشهر میان دریا

چه چیزی سفر به بوسان را خاص می‌کند؟ چرا به بوسان سفر کنیم؟ چرا این شهر مقصدی محبوب در بین گردشگران است؟ شهر بوسان تلفیقی جذاب از سنت و مدرنیته است. این شهر به خاطر محله‌ها و بازارهای پر جنب‌وجوش، مناظر طبیعی متنوع و میراث فرهنگی‌اش شهرت دارد. بوسان با بازارهای شلوغ، معابد آرام و سواحل بکر، ترکیب منحصربه‌‎فردی از اماکن گردشگری را به شما هدیه می‌دهد. این شهر توسط وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی برای سال‌های 2020 تا 2025 یکی از پنج قطب گردشگری برتر، در کره جنوبی تعیین شده است. اما از دلایل سفر به بوسان می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد که در ادامه به شما خواهیم گفت. 

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بوسان شهر هنر و موزه

دلایل سفر به بوسان

یکی از دلایل سفر به بوسان می‌تواند تجربه قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های دهکده فرهنگی گامچئون باشد. این دهکده به سانتورینی کره جنوبی معروف است که البته سانتورینی اصلی به جزیره‌‌ای در کشور یونان تعلق دارد. آن جزیره به خانه‌های سفید معروف بوده و دهکده فرهنگی گامچئون به خانه‌های رنگارنگش مشهور است. این دهکده به خاطر نقاشی‎‌های دیواری، گالری‌ها و کافه‌هایش نیز شناخته می‌شود و گردشگران زیادی برای تماشای این آثار هنری و گردش در گالری‌ها به بوسان سفر می‌کنند.

همچنین بوسان موزه‌های دیدنی زیادی دارد. از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه هنر بوسان، موزه عکاسی، موزه هنر دیجیتال و کارخانه سیم سابق که به یکی از زیباترین کتابفروشی‌های جهان تبدیل شده است، اشاره کرد.  

از دلایل سفر به بوسان؛ غذاها‌ی دریایی تازه و خوراکی‌های خیابانی

از دیگر دلایل سفر به بوسان می‌توان به غذاهای دریایی آن اشاره کرد. در بازار ماهی جاگالچی بوسان می‌توانید تازه‌ترین غذاهای دریایی را مزه کرده و در محله نامپو نیز می‌توانید غذاهای مختلف کره‌ای را امتحان کنید. بوسان در کره جنوبی بخاطر غذاهای دریایی و خیابانی‌اش شناخته می‌شود. از غذاهای خوشمزه بوسان می‌شود به جاگالچی جانگوک (سوپ ماهی و سبزیجات) و بیکیم باک (ماهی سرخ شده) اشاره کرد. 

بوسان شهری کنار اقیانوس 

دلایل سفر به بوسان

بوسان هفت ساحل دارد و یکی از زیباترین سواحل آن، ساحل Haeundae است. این ساحل شنی برای شنا یا آفتاب گرفتن در قلب شهر بوسان عالی خواهد بود. همچنین می‌توانید تمام مسیر، در امتداد ساحل را پیاده‌روی کنید تا به جزیره آرام Dongbaekseom برسید. این جزیره دارای مسیر ساحلی Dongbaek است، یک مسیر پیاده‌روی راحت که از میان جنگلی سرسبز می‌گذرد و منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از دریا را به شما نشان می‌دهد. هر ساله در تابستان جشنواره‌ای به عنوان  Haeundae Sand در ساحل هه‌دان‌ده برپا می‌شود که هنرمندانی از سرتاسر جهان به بوسان برای ساخت مجسمه‌های زیبای شنی سفر می‌کنند. یکی دیگر از دلایل سفر به بوسان می‌تواند تماشای پل Gwangalli در ساحل گوانگالی باشد. این پل به دلیل نورپردازی‌هایش در شب به پل الماس نیز معروف است. همچنین در ساحل گوانگالی هر شنبه، پهپادهای نورانی‌ای به پرواز در می‌آیند و صحنه‌های زیبایی را در آسمان بوسان خلق می‌کنند. 

از دلایل سفر به بوسان؛ برج زیبای بوسان

برج بوسان، یک نماد افتخار برای شهر بوسان است. از این برج که در پارک Young Dusan واقع شده است می‌توانید فضاهای سرسبز بوسان، بناهای تاریخی و مناظر خیره‌کننده شهر و خط ساحلی اطراف بوسان را از بالا، تماشا کنید. برج بوسان 120 متر ارتفاع دارد و از بالای این برج، شما دیدی 360 درجه‌ای به کل شهر خواهید داشت.

بوسان و پارک‌های جنگلی رو به دریا

دلایل سفر به بوسان

پارک جنگلی Taejongdae یکی از دلایل سفر به بوسان است. صخره‌ها، جنگل‌های سرسبز و فانوس دریایی بوسان را می‌توانید در این پارک تماشا کنید. صخره‌های این پارک یک نقطه دید عالی برای تماشای محل تلاقی دریای ژاپن و دریای کره جنوبی است.

همچنین نباید پیاده‌روی در جنگل آهوپسان را از دست بدهید. جنگلی با بامبوهای فریبنده که قدمتی 400 سال دارد. بازدید از این جنگل زیبا تا سال 2016 برای جهان ممنوع بوده است اما اکنون می‌توانید منظره تماشایی آسمان را از میان درختان بامبو تماشا کنید. 

از دلایل سفر به بوسان؛ معابد زیبای تاریخی 

تماشای معابد زیبای قدیمی از دلایل سفر به بوسان است. بوسان دارای مجموعه‌ای از کوه‌هاست که بسیاری از آنها معابد تاریخی زیادی را در خود جای داده‌اند. از جمله این معابد می‌توان به معبد زیبای بومئوسا در پای کوه Geumjeong اشاره کرد. با اقامت در این معبد زیبا می‌توانید زندگی سنتی کره‌ای را برای مدتی کوتاه تجربه کنید. همچنین گفته می‌شود که برخی از پله‌های معبد بومئوسا به روح راهبانِ مردهِ بودایی که از ادای احترام به مقامات در اواخر سلسله چوسان رنج می‌بردند، آرامش می‌دهد.

از دلایل دیگر سفر به بوسان، تماشای معبد منحصربه‌فرد بودایی به نام هائدونگ یونگ گونگسا است. معبد هفت طبقه سنگی Haedong Yonggungsa  در سال 1376 میلادی ساخته شده و یکی از متمایزترین معابد بودایی در کره جنوبی است. چرا که این معبد با چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس روی صخره‌ها قرار دارد.

کلام آخر درباره دلایل سفر به بوسان 

بازدید از مناظر طبیعی، معابد بودایی و بازارهای محلی بوسان می‌تواند خاطرات دلنشینی برای شما ثبت کند. معابد زیبای بوسان از قدیمی‌ترین معابد کره‌جنوبی است و هر کدام داستان‌ها و روایت‌هایی خاص خود را دارد. همچنین قدم زدن در سواحل زیبای بوسان و تماشای اقیانوس نیز می‌تواند قلب شما را نوازش کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم از دلایل سفر به بوسان برای شما بنویسیم تا مناسب با سلیقه و ترجیحات خود به بوسان سفر کنید. شما کدام دلیل را برای سفر به بوسان انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران