27 بهمن 1402
یزد

بهترین مراکز خرید یزد؛ از یزد چه بخریم و از کجا ؟

در این مقاله تلاش داریم تا شما را با بهترین مراکز خرید یزد آشنا کنیم. اگرچه یزد با داشتن اماکن تاریخی فراوان و بادگیرهایش در ذهن مردم ثبت شده‌است، با این‌وجود نباید از مراکز خرید آن غافل شد. شما به‌عنوان گردشگر یا مسافر، وقتی به این شهر تاریخی قدم می‌گذارید، باید به‌سراغ بازارهای زیبا و دیدنی این شهر هم بروید. البته باید این را درنظر داشت که یزد به‌دلیل تاریخی بودنش، بازارهای قدیمی با معماری قدیمی نیز دارد که عمده‌ترین محصولات و صنایع دستی یزد را می‌توانید از آنجا تهیه کنید. اما قبل از اینکه بهترین مراکز خرید یزد را به شما معرفی کنیم، لازم است نخست کمی از نقش بازار هم سخن بگوییم. با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

نقش بازار در زندگی روزمره

بهترین مراکز خرید یزد

از دیرباز تاکنون، بازار نقشی حیاتی در زندگی روزمره انسان‌ها داشته‌است؛ زیرا مهم‌ترین وظیفه که تامین خوراک و پوشاک است، با خود حمل می‌کرد. اگرچه امروزه بازار شکلی دیگر به خود گرفته و همگام با شرایط زندگی کنونی پیش‌رفته اما همچنان همان رسالت دیروز را که تامین مایحتاج زندگی مردم است، برعهده دارد. بازار به‌اقتضای وظیفه‌ای که برعهده داشت و دارد، انسان‌هایی گوناگون از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی را در دل خود جای داده‌است. بنابراین بازار جدای از اینکه مکانی برای خرید مایحتاج بوده، محل تلاقی انسان‌های مختلف است. به‌احتمال زیاد وقتی ما به شهری مسافرت می‌کنیم، دوست داریم از بازار آن شهر چیزی بخریم و با خود ببریم. از این نظر نیز بازار نقشی مهم در ترویج فرهنگ و شناساندن محصولات شهر خود به مسافران و گردش‌ران دارد. درمجموع بازار شریان حیاتی هر شهر به‌شمار می‌آید. با این‌ وصف، شما را دعوت می‌کنیم تا در معرفی بهترین مراکز خرید یزد با ما همراه باشید.

بهترین مراکز خرید در یزد را بشناسیم

شهر یزد به‌واسطه تاریخی بودنش، سالیانه میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج ایران است. همین ‌امر به‌تنهایی تاثیر چشمگیری بر رونق بازارهای این شهر دارد. درواقع می‌توان گفت، رابطه‌ متقابلی بین جذب توریست و رشد بازار این شهر وجوددارد. چگونه؟ اینطور که با آمدن گردشگران داخلی و خارجی، بازارها تلاش می‌کنند با ارائه اجناس و کالاهای با‌کیفیت نظر خریداران را جلب کنند؛ از طرفی هم رضایت گردشگر از این محصولات، خود موجب جذب گردشگر و رشد تدریجی صنعت گردش‌گری خواهدشد. حال وقت آن است که شما را با بهترین مراکز خرید یزد آشنا کنیم.

مرکز خرید آریا

مرکز خرید آریا

این مجتمع، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در یزد به‌شمار می‌آید. مرکز خرید آریا پاساژ مدرن و زیبایی است که در منطقه صفائیه یزد، بلوار اطلسی، میدان شهیدقندی قراردارد. این مرکزخرید مجهز به نورپردازی بزرگ و دارای 5طبقه اصلی است که انواع مغازه‌های تجاری در آن فعالیت می‌کنند. مجتمع آریا شامل 113مغازه پوشاک، سوغاتی، کفش، لوازم آرایشی و لوازم خانگی است. داشتن تنوع در فروش، موجب می‌شود شما هرآنچه را که می‌‌خواهید از یک‌جا خریداری کنید. همچنین این مکان دارای کافی‌شاپ و رستوران است که می‌توانید برای رفع خستگی و خوردن و نوشیدن چیزی به آنجا هم سری بزنید. مرکز خرید آریا در نزدیکی هتل صفائیه و هتل ارگ قراردارد. 

این مرکز از ساعت 14 تا 9:30 و بعدازظهرها از ساعت 22:30 تا 17:30 باز است.

مرکزخرید الماس؛ یکی از بهترین مراکز خرید یزد

این مرکزخرید دارای دوطبقه و 24واحد تجاری است. در این مجتمع انواع کالاها و محصولات ازجمله، لوازم آرایشی‌بهداشتی، زیورآلات، انواع پوشاک، اسباب‌بازی و… به‌فروش می‌رسد. در چند فروشگاه این مجتمع چرم‌طبیعی نیز فروخته‌می‌شود. این مجتمع در آزادشهر، بعداز فلکه اول قراردارد. ناگفته نماند، این مرکز خرید به‌دلیل داشتن تنوع محصولات، مورد رضایت اکثر مردم و یکی از بهترین مراکز خرید یزد است.

زمان بازدید: هر روز از ساعت 9صبح تا 11شب.

مرکزخرید شقایق

بهترین مراکز خرید یزد

این مجتمع ِ4طبقه، دارای دو طبقه اداری و دو طبقه تجاری است و در سال 1385 راه‌اندازی شد. شما می‌توانید انواع کیف، کفش و لباس را در قسمت تجاریِ آن خریداری کنید. این مرکز بیشتر به‌خاطر قسمت‌های اداری‌اش شلوغ است و وکلای زیادی در آنجا مشغول به ‌وکالت هستند. مرکزخرید شقایق در خیابان فرخی و روربروی دادگستری قرار داد و یکی از بهترین مراکز خرید  یزد است.

پاساژ کویتی‌ها

این پاساژ یکی از بهترین مراکز خرید در یزد محسوب می‌شود و به جواهرات پرزرق‌وبرقش معروف است. پاساژ کویتی‌ها یکی از بازارهای قدیمی یزد است که از همان نخست، مکانی برای زر و زرگر بوده‌است. گفته‌می‌‌شود این پاساژ قصد رقابت با بازار تاریخی خان را داشت. البته مغازه‌های قدیمی‌اش بازسازی شده‌است. این مکان دوطبقه دارد و مغازه‌هایش در دوطرف و روبه‌روی هم قراردارد. اگرچه فروش غالب این فروشگاه مختص جواهرات است، اما در آن فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، عطروادکلن، پارچه، نقره‌جات و انواع پوشاک نیز وجوددارد. از مزیت‌های ویژه این پاساژ که شما را مجاب می‌کند به آنجا بروید، این است که به‌خاطر قرارداشتن در مرکز شهر، به هتل‌داد، پاساژجواهر، پاساژمروارید، آب‌انبار شش‌بادگیر و مجموعه امیرچخماق نزدیک است. باید گفت این مکان اولین مقاصد خانواده‌ها برای خرید عروسی و جشن به‌حساب می‌آید. امکانات این پاساژ شامل دستگاه عابربانک، نمازخانه، سرویس‌بهداشتی، تاکسی‌سرویس و کافه است. 

پاساژ کویتی‌ها در خیابان فرخی، میدان شهیدبهشتی قرار دارد. 

زمان بازدید: از ساعت 8صبح تا 10 شب. البته روزهای جمعه، تعطیلات رسمی و بعدازظهرهای پنج‌شنبه این مکان تعطیل است. 

مجتمع تجاری شهاب؛ از بهترین مراکز خرید در یزد

مجتمع تجاری شهاب

این مجتمع در سال 1387 راه‌اندازی شد. مجتمع‌تجاری شهاب، دارای 1200متر مساحت، چندین طبقه و 80باب مغازه است. این مجتمع بیش‌تر در زمینه موبایل و لوازم‌جانبی آن سرویس ارائه می‌دهد و نمایندگی برندهای ال‎‌جی، هوآوی، سونی، سامسونگ، اپل و شیوئامی را دارد. ناگفته نماند که مجتمع‌تجاری شهاب در نزدیکی آتشکده زرتشتیان یزد قراردارد. ممکن است در سفر به یزد موبایلتان خراب شود یا به‌مشکل بربخورد؛ بنابراین اینجا بهترین مکان برای حل مشکل شما است. این مجمتع نیز یکی از بهترین مراکز خرید یزد است.

این مجتمع در خیابان کاشانی، جنب بیمارستان مجیبیان قرار گرفته‌است.

زمان بازدید: 13:30 تا 9صبح و 22 تا 17.

مجتمع‌تجاری-تفریحی ستاره

این مجتمع به‌دلیل داشتن امکاناتی ویژه، گردشگران خارجی، مسافران داخلی و افراد بومی زیادی را به خود جذب می‌کند. مجتمعِ شش‌طبقه ستاره 700مغازه دارد. این مجتمع محصولات بهترین برندها را به‌فروش می‌رساند. همچنین مجتمع ستاره امکانات تفریحی زیادی دارد؛ ازجمله سینما هفت‌بعدی، بیلیارد، گیم‌نت، وسایل بازی برای کودکان، سالن بدن‌سازی، رستوران و کافی‌شاپ. درواقع شما با رفتن به این مکان، هم می‌توانید اجناس دلخواهتان را بخرید و هم به‌تفریح بپردازید. خوشبختانه این مجتمع توانست رضایت مشتری را در همه زمینه‌ها به‌دست آورد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که بازدید از این مکان به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید یزد را از دست ندهید. این مکان در بلوارطالقانی، میدان آزادی قراردارد. 

زمان بازدید: 13 تا 8:30 و 23 تا 16

مجتمع‌ تجاری علاالدین

بهترین مراکز خرید یزد

این مجتمع که در سال 1391 راه‌اندازی شد، دارای 440متر مساحت است. این ساختمان، 4طبقه و 33واحد تجاری دارد. مجتمع علاالدین، بیش‌تر محل خریدوفروش انواع تلفن‌همراه، تبلت، لپ‌تاپ و لوازم‌جانبی است. این مجتمع به هتل ‌ارگ و هتل صفائیه نزدیک است. پاساژ علاالدین در صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، جنب بانک مسکن واقع شده‌ و یکی از بهترین مراکز خرید یزد است.

مرکز خرید صدف؛ یکی از بهترین مراکز خرید یزد

این مجتمعِ 5طبقه کالاهای متنوعی ازجمله، کیف، کفش، طلا، نقره، لوازم خانگی و صنایع دستی را به‌فروش می‌رساند. مرکزخرید صدف دو در ورودی مجزا و معماری بسیار شیک و مدرنی دارد؛ ازاین‌رو به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در یزد شناخته شده‌است. اگر با کودکان به این مرکز خرید رفتید، هیچ نگران نباشید؛ چراکه در این مجتمع، فضایی برای بازی کودکان تعبیه شده‌است. همچنین این مکان دارای کافی‌شاپ و رستوران است و شما می‌توانید پس از پاساژگردی در آنجا استراحت کنید. 

مرکزخرید صدف در صفائیه، خیابان تیمسارفلاحی، بعد از هتل صفائیه قراردارد. 

ساعات بازدید: 13 تا 9 و 23 تا 16:30 

بازارهای قدیمی و تاریخی یزد؛ بهترین مراکز خرید محصولات سنتی یزد

بازارهای قدیمی و تاریخی یزد

وقتی صحبت از معرفی مراکز خرید در یزد می‌شود، نمی‌توان فقط به این مراکز مدرن و امروزی بسنده کرد؛ چراکه یزد به‌دلیل تاریخی بودن، بازارهای سنتی زیادی را در دل خود جای داده‌است. بازارهایی که اگر در قدیم صرفا جنبه تجارت داشت، امروزه هم مکانی برای خرید کالاهای ناب و سنتی و هم مکانی برای دیدن معماری شگفت‌انگیزش است. با ما همراه باشید تا بازاهای تاریخی و بی‌نظیر این شهر را که از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد است، به شما معرفی کنیم.

بازار خان یزد؛ از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد 

این بازار اصیل‌ترین و با 270 متر طول، طولانی‌ترین بازار و یکی از بهترین مراکز خرید یزد بوده و در محله لب‌خندق در خیابان قیام قراردارد. بازار خان که یکی از بهترین مراکز خرید محصولات سنتی یزد به‌شمار می‌آید، به زمان قاجار برمی‌گردد و محمدتقی‌خان بافقی (حاکم وقت) بانی ساخت آن بود. از آنجایی که بخشی از جاده ابریشم از یزد می‌گذشت، این بازارهای قدیمی از همان نخست اهمیت ویژه‌ای داشت. باید گفت صنف‌های اصیل آهنگری، زرگری و مسگری یزد در بازار خان قراردارد. نوع معماری این بازار با آن راهروهای دالا‌ن‌وار، سقف‌های هلالی و حجره‌های فراوان چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. بهتر است بدانید این بازار باشکوه تنها قسمتی از مجموعه خان است. مجموعه خان شامل مدرسه خان، حمام خان، میدان خان، بازار قیصریه و … می‌شود. بنابراین با رفتن به این بازار می‌توانید از این اماکن تاریخی نیز دیدن کنید.

بازار قیصریه

بهترین مراکز خرید یزد

بازار قیصریه یزد به‌دلیل داشتن معماری منحصربه‌فرد جزو پنج بازار سنتی و مهم ایران محسوب می‌شود. قدمت این بازار به قرن 12 برمی‌گردد و در آن پارچه‌های نفیس و ترمه‌های یزدی به‌فروش می‌رسد. این مکان دارای دو در چوبی است که هنوز برای ورود و خروج از آن استفاده می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که معماری منحصربه‌فرد این بازار را که یکی از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد شناخته‌می‌شود، از نزدیک ببیند.

بازار حاجی‌قنبر؛یکی از بهترین مراکز خرید محصولا سنتی یزد

این بازار در زمان پهلوی به دوبخش تقسیم شد که بخش شمالی آن شامل بازار قیصریه می‌شود. بازار حاجی‌قنبر قدیمی‌ترین بخش بازار یزد است و قدمتش به قرن 9 بازمی‌گردد. این بازار با هنر کاشی‌کاری تزئین شده‌ و از این‌رو زیبایی خاصی به مکان داده‌است. در داخل این بازار مسجدی قدیمی قرار دارد که به دوره تیموریان بازمی‌گردد. شما می‌توانید در این بازر اصلی‌ترین اجناس و شیرنی‌های بومی و سنتی را خریداری کنید. به‌علاوه کارگاه‌های تولید این محصولات نیز در همان مکان قراردارد. گذشته از همه این‌ها، این بازار سرپوشیده جگرکی معروفی دارد که خوردنش خالی از لطف نیست. ناگفته‌نماند، بازارحاجی قنبر به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد، سالانه مشتری‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند.

بازار پنجه‌علی (مسگرها)

بازار پنجه‌علی (مسگرها)

بازار پنجه‌علی مربوط به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره زندیه است. این بازار دارای بافتی قدیمی و سنتی است که در آن انواع ظروف و وسایل مسی خریدوفروش می‌شود. در ساخت این بازار از خشت، گل و آجر استفاده شده‌است.  همچنین شما می‌توانید در اینجا از نزدیک صنعت مسگری را ببینید. جالب است بدانید خانه حاج‌علی عسکر ملک‌التجار در این بازار قرار دارد که مربوط به دوره قاجار است. پنجره‌های طلاکوب با سقف‌های منقوشِ این خانه، شما را شگفت‌زده خواهدکرد. این مکان در خیابان قیام و نزدیک بازارهای قدیمی یزد قرار دارد و در سال 1381 به ثبت ملی رسیده‌است. 

زمان بازدید: 7صبح تا 6عصر

بازار زرگرها

این بازار از قسمت‌های مهم مجموعه خان است و همان‌طور که از نامش پیدا است، مکان خریدوفروش طلا و زیورآلات به‌شمار می‌آید. قدمت بازار زرگرها که از بهترین مراکز خرید در یزد به‌حساب می‌آید، به قرن 13 بازمی‌گردد. این بازار 94متر طول و 3متر عرض دارد. همچنین ارتفاع سقف این بازار به 6متر می‌رسد. معماری بنا به‌گونه‌ای است که نورگیرهای زیادی دارد و همین امر بر جذابیت این مکان افزوده‌است. این بازار در بخش شمالی خیابان قیام و روبروی میدان امیرچخماق قراردارد. نکته بسیار جالب‌توجه به‌ویژه برای خانم‌ها این است که بازار زرگرها بهترین مکان برای خرید طلا با اجرت کم است. در این بازار طلاهای 20عیار و خاص یزدی به‌فروش می‌رسد. خوشبختانه هنوز 53 غرفه این بازار با وجود خرابی کمی که دارد، دایر است.

زمان بازدید: هرروز، به‌جز جمعه‌ها، از ساعت 8صبح تا 10شب

بازار تبریزیان یزد؛ یکی از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد

بازار تبریزیان یزد، به بازار هفده شهریور نیز معروف است. این بازار به دوره قاجار بازمی‌گردد و در انتهای بازار مسگرها واقع شده‌است. معماری این بازار با طاق‌ها و قوس‌های زیبایش، بسیار چشمگیر است. درهای قدیمی چوبی در این بازار وجود دارد که شما می‌توانید در کنارش عکس‌هایی خاطره‌ساز بگیرید. اگر علاقه‌مند به خرید صنایع دستی هستید، حتما به‌سراغ این بازار بروید؛ چراکه از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد به‌شمار می‌آید. بازار تبریزیان در کنار بازار خان و در خیابان قیام قراردارد. در این بازار انواع فرش‌ها، پارچه‌ها و لوازم آشپزخانه به‌فروش می‌رسد.

زمان بازدید: 7صبح تا 6عصر

بازارچه خراسانی یزد

بهترین مراکز خرید یزد

بازارچه خراسانی که به بازارسیاه نیز معروف است، دارای سه قسمتِ بازار، سرا و کاروانسرا است. این بازار تا قبل از انقلاب از مهم‌ترین مراکز خرید یزد بود. بازار خراسانی یزد در خیابان سلمان فارسی، کوی قصاب‌ها واقع ‌شده‌است. ناگفته‌نماند که این منطقه در گویش مردمان یزد به بازار غلامعلی سیاه معروف است.

ساعت کاری: 7صبح تا 10شب

بازار دروازه مهریز یزد

این بازار در حوالی خانه کلاهدوزها قراردارد و مربوط به دوره قاجار است. همچنین بازار دروازه مهریز جدای ازآنکه یکی از بهترین مراکز خرید یزد محسوب می‌شود، به‌دلیل بافت تاریخی‌اش در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده‌است. این بازار از جنوب بازار خان شروع می‌شود و به کوچه دارالشفا یا دروازه تاریخی ختم می‌شود. بازار دروازه‌مهریز توسط علی‌آقا (داروغه یزد) در دوره گورکانیان احداث‌شد. این بازار 38متر طول و 5/3متر عرض دارد. بازار دروازه‌مهریز غرفه‌های دیدنی متعددی دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

بازارهای در حال تخریب در یزد 

بازارهای در حال تخریب در یزد 

دوران پهلوی در مجموعه‌بازارهای قدیمی یزد، خیابانی ساخته‌شد که امروز با نام خیابان قیام معروف است. از آنجایی که این خیابان در وسط این مجموعه‌بازار قرار گرفت، فضاهای اصلی آنجا (بازار ارسی‌دوزها، بازار پنجه‌علی، بازار محمد‌علی‌خان و…) خراب شد. این بازارها که جزو بهترین مراکز خرید محصولات سنتی یزد نیز محسوب می‌شود، نقش بسیار مهمی در بافت تاریخی یزد دارد و در بین مردم این شهر و گردش‌گران بسیار ارزشمند است. در دو دهه اخیر، بافت نوین شهری در اطراف این بافت تاریخی رونق گرفته که بافت تاریخی این شهر را دستخوش مشکلات عمده‌ای کرده‌است. درحال حاضر نیمه ‌شمالی این بافت تاریخی، رونق اقتصادی دارد و عمده‌ترین کالاهایی که در آنجا به‌فروش می‌رسد، فرش، طلا، پارچه‌های نفیس و شیرینی‌های یزدی است. متاسفانه طرح‌های ناقص و مدیریت‌نشده شهری، تاثیری منفی بر بافت‌های تاریخی و سنتی به‌ویژه بازار یزد گذاشته و موجب نارضایتی کسبه و حتی شهرواندان یزد شده‌است. بناهای تاریخی که در بافت تاریخی یزد هستند، مثل بازار خان و بازار شاهزاده فاضل یزد نیاز به بازسازی و مرمت دارند. 

معروف‌ترین بازار ترمه یزد (ترمه هاشمی)؛ یکی از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد  

ترمه‌هاشمی یزد، معروف‌ترین برند ترمه این شهر به‌شمار می‌آید. این برند بیش از 70سال در سراسر ایران شناخته ‌شده‌است؛ چراکه نقش بسیار موثری در ارتقای کیفیت این هنر داشته‌است. مراحل طراحی و دوخت ترمه در کارخانه‌های ترمه‌هاشمی یزد صورت می‌گیرد. این برند با الیاف طبیعی، پارچه ترمه سفید تولید می‌کند. هدف از این کار، حفظ محیط زیست و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای باکیفیت ایرانی است. رنگ‌های این ترمه بیشتر لاکی و سرمه‌ای و دارای طرح بته‌جقه است. یکی از مزیت‌های مهم این برند، شناسنامه‌داربودن محصولاتش است و این خود تضمینی برای کیفیت کارشان به‎‌حساب می‌آید. قیمت این ترمه‌ها با توجه به جنس، طرح و ابعاد، متنوع است. بازار ترمه‌هاشمی یکی از بهترین مراکز خرید صنایع دستی یزد به‌شمار می‌اید.

فروشگاه مرکزی ترمه‌هاشمی: یزد، بلوار امامزاده، روبروی امامزاده جعفر.

شعبه دیگر این فروشگاه: یزد، میدان امیرچخماق.

شیرینی حاج‌خلیفه رهبر یزد

بهترین مراکز خرید یزد

از آنجایی که شهر یزد به‌ شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای مثل قطاب، باقلوا، کیک‌یزدی و… معروف است، به‌احتمال زیاد با رفتن به این شهر، دوست دارید از این شیرینی‌ها بخورید یا با خودتان به‌عنوان سوغات ببرید. ازاین‌رو یکی از بهترین شیرینی‌پزی‌های این شهر، حاج‌خلیفه رهبر است. در یزد به تمام قنادهایی که شیرینی سنتی تولید می‌کنند، حاج‌خلیفه می‌گویند. بااین‌وجود، حاج‌خلیفه رهبر به‌واسطه طعم بی‌نظیر شیرینی‌هایش در میان تمام مردم یزد دارای اعتبار است. این شیرینی‌پزی قدمتی به بیش از یک‌قرن دارد و محصولاتش از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار است. فروشگاه شیرینی‌پزی حاج‌خلیفه رهبر به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید محصولات سنتی یزد، دوشعبه دارد.

اگر قصد خرید قطاب، باقلوا، لوز، حاج‌بادوم و پشمک را دارید، به شعبه حاج‌خلیفه رهبر در میدان امیرچخماق، و اگر قصد خرید کیک یزدی دارید، به شعبه واقع در بلوار جمهوری بروید. ناگفته نماند که این کیک‌ها با روغن حیوانی تولیدمی‌شود. 

سخن پایانی 

هدف از نوشتن این مقاله، شناساندن بهترین مراکز خرید یزد به شما خوانندگان عزیز بود. همان‌طور که در این مقاله خواندید، بازارهای یزد ازآنجا که با معماری و بافت تاریخی-سنتی آمیخته می‌شود، امروزه ماهیتی دوگانه دارد؛ از یک‌سو مرکزی برای خرید اقلام گوناگون به‌ویژه محصولات سنتی آن منطقه، و از دیگرسو مکانی دیدنی برای کشف حقایقی تاریخی و زندگی در زمانی دیگر است. از آنجایی که بازارها یکی از مقاصد مهم برای هر گردش‌گر و مسافری است، داشتن اطلاعات کافی از این مکان‌ها، موجب می‌شود شما با برنامه‌ریزی کافی و هماهنگی قبلی به این بازارها بروید. حال باتوجه به اینکه شهر تاریخی یزد دارای بازارهای مدرن و قدیمی-سنتی در یک قاب است، شما به‌عنوان مسافر یا گردشگر دوست دارید، نخست به کدام‌یک از این مکان‌ها بروید. خوشحال می‌شویم نظر ارزشمندتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران