25 بهمن 1402
یزد

بهترین رستوران های یزد؛ اگر طرفدار قیمه یزدی هستید …

شهر یزد با بافت قدیمی و اصالت ناب خود، همیشه موردتوجه گردشگران قرار گرفته‌است. یکی از دغدغه‌های گردشگران نیز هنگام سفر، پیداکردن رستوران‌های باکیفیت با غذاهای خوشمزه است؛ چراکه بخشی از سفر با غذاهای لذیذ و شکم‌گردی معنا پیدا می‌کند! ما در این مقاله به معرفی بهترین رستوران های یزد پرداخته‌ایم تا با خیال راحت به این شهر زیبا سفر کنید و بدون نگرانی غذاهای خوشمزه میل کنید.

بلیط هواپیما

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

رستوران و تالار حاجی آشپز؛ یکی از بهترین و بزرگ‌ترین رستوران های یزد

رستوران و تالار حاجی آشپز؛ یکی از بهترین و بزرگ‌ترین رستوران های یزد

رستوران حاجی آشپز شامل رستوران، سالن‌های متعدد و غذای بیرون‌بر است و جزو بهترین رستوران ها و تالارهای پذیرایی یزد به‌شمار می‌رود. در طی این سال‌ها کیفیت و مشتری‌مداری برای کادر رستوران مهم بوده‌است و موفق شده رضایت مهمانان را جلب کند. رستوران حاجی آشپز شامل منویی گسترده از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، انواع نوشیدنی و دسر است. انواع کباب (قفقازی، سلطانی، برگ، شیشلیک شاندیز و…)، انواع خوراک (خوراک ماهیچه مخصوص، ماهی شیر سرخ‌شده، خوراک کبک و…)، انواع خورشت (خورشت فسنجان گوشتی، مسمی بادمجون، قلیه ماهی و…)، انواع پلو، غذای سنتی – ایرانی، فست‌فود و انواع دسر در منوی این رستوران به چشم می‌خورد.

آدرس: بلوار جمهوری، دروازه قران، تالار پذیرایی حاجی آشپز

شماره تلفن: 3345-035

رستوران فوکا

کافه رستوران فوکا در بافت قدیمی شهر یزد قرار دارد و با داشتن منوی غذاهای خوشمزه و کیفیت خدمت‌رسانی بالا در فهرست بهترین رستوران های یزد جای می‌گیرد. رستوران فوکا در انتهای خیابان مسجدجامع که منطقه‌ای توریستی است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، واقع شده‌است. رستوران فوکا دارای منوی متنوعی است؛ انواع کباب (کوبیده، نگینی، وزیری و….)، انواع خوراک (خوراک جوجه‌کباب، کتف و بال، خوراک کباب توری و…) و غذای ایرانی است. منوی کافه هم پر از نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه است.

با خرید بلیط هواپیما یزد میتوانید یک سفر فوق العاده داشته باشید.

آدرس: خیابان مسجدجامع، نرسیده به مسجدجامع

شماره تلفن: 36208520 – 035

رستوران ملک‌التجار؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران ملک‌التجار؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، قبلا خانه‌ای تاریخی، زیبا و اعجاب‌انگیز متعلق به تاجر، حاج علی عسکر شیرازی بوده. بعدها تغییر کاربری داده و به رستوران فعلی تبدیل شده‌است. رستوران ملک‌التجار نیز دارای منویی گسترده شامل انواع خورشت و پلو، غذاهای ایرانی، کباب، انواع نوشیدنی و پیش‌غذای خوشمزه است. اگر هم دلتان بخواهد در این فضای زیبا بنشینید و چای یا دمنوش به همراه شیرینی‌های خوشمزه یزدی بخورید، این رستوران مکان مناسبی برای شما است. یادتان باشد که همه حواستان پرت خوردن غذا نشود و از تماشای معماری شگفت‌انگیز این خانه تاریخی غافل نشوید.

آدرس: خیابان قیام، بازار پنجه‌علی

تلفن: 36224060 – 035

رستوران مشیرالممالک

این هتل رستوران در بافت قدیم و در محدوده شمال غربی یزد قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های یزد به‌شمار می‌رود. تاریخچه این رستوران به برمی‌گردد به اواخر دوره قاجار. رستوران مشیرالممالک در ابتدا یک باغ بوده‌است که توسط میرزا فتح‌الله خان که در آن زمان در اداره امور دارایی کار می‌کرد، ایجاد شد و به‌عنوان یکی از انبارهای جمع‌آوری مالیات غیرنقدی و مهمان‌سرای خصوصی مورداستفاده قرار می‌گرفت. منوی رستوران دارای انواع کباب (کباب درباری، بختیاری، بره و…)، انواع خورشت ایرانی، انواع پلو، پیش‌غذا (انواع شولی، کشک بادمجون و…) است. از امکانات این هتل رستوران می‌توانیم به اتاق و سوئیت، سالن کنفرانس و تالار، کافی‌شاپ و رستوران نقاشی اشاره کنیم. فضای داخلی این رستوران با معماری سنتی و نقاشی‌های دیواری خاص، بسیار چشمگیر است. قدم گذاشتن در این رستوران مانند ورود به فضای سنتی یزد است؛ پارچ و لیوان‌های خوشرنگ، سفره‌های ترمه و بشقاب‌های سفالی، جلوه‌ رستوران را چندبرابر می‌کند.

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیر، هتل باغ مشیرالممالک

تلفن: 3535239760

رستوران و کافی‌شاپ محسن

رستوران و کافی‌شاپ محسن

این رستوران دارای دو منوی غذای ایرانی و کافی‌شاپی است. غذای ایرانی این رستوران شامل انواع کباب، خورشت، قیمه‌یزدی و… است.  فضای این رستوران سنتی و شبیه به خانه‌های قدیمی یزدی است. رستوران محسن نیز در لیست بهترین رستوران های یزد قرار می‌گیرد.

آدرس: بلوار بسیج، ابتدای کوچه مهر

باغ رستوران اعیونی

همانطور که از نامش پیدا است، این رستوران در یک باغ زیبا با فضایی نسبتا بزرگ قرار دارد. فضای رستوران اعیونی سنتی است و شامل تخت‌هایی است که مهمانان برای صرف غذا یا استعمال قلیان روی آن می‌نشینند. این رستوران دارای انواع غذاهای سنتی و ایرانی و همچنین چای و منوی کافی‌شاپ است.

آدرس: بلوار امام جعفر صادق، کوچه نسیم 43

شماره تلفن: 38344248 – 035

رستوران سزار؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران سزار؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران سزار که یکی از بهترین رستوران های یزد به‌شمار می‌رود، دارای انواع غذاهای ایتالیایی و ایرانی است. این رستوران در مجموعه عمارت وکیل یزد قرار دارد که خود این مجموعه دارای چندین طبقه رستوران است که هرکدام دارای فضای سرسبز و دلنشینی در بالکن است. فضای بالکن رستوران سزار، نسبت به طبقات دیگر بزرگ‌تر است. از ویژگی‌های دیگر این رستوران می‌توان به طراحی مدرن و فضای آرامش‌بخشش اشاره کرد. جاذبه‌های گردشگری مانند موزه قصر آینه، استخر کاج و موزه اتومبیل‌های تاریخی و کلاسیک در نزدیک این رستوران قرار دارد.

آدرس: میدان ابوذر، کوچه سنبل، جنب بانک صادرات

تلفن: 31810000 -035

رستوران شاه‌مردان

رستوران شاه‌مردان دارای قدمتی 80 ساله و یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران های یزد است. این رستوران دارای منوی دوزبانه (فارسی و انگلیسی) و شامل انواع سینی‌های غذا (کباب کوبیده، جوجه، ماهی قزل‌آلا، شنیتسل مرغ، کباب قفقازی، برگ و…)، غذاهای سنتی یزدی و ایرانی و انواع دورچین مانند زیتون، سالاد، ماست و ترشی است. از امکانات این رستوران می‌توانیم به غذای بیرون‌بر، طبخ غذای سفارشی و پذیرایی گروهی اشاره کنیم. 

آدرس: خیابان کاشانی، نبش بلوار امام صادق، ابتدای کوچه مازاری‌ها

تلفن: 38244039 – 035

رستوران مارکوپولو؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران مارکوپولو؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

فضای رستوران مارکوپولو بسیار رویایی و چشم‌نواز است؛ چراکه روی بام ساخته شده‌است و از آنجا می‌توانید خانه‌ها، کوچه‌ها، مسجد جامع یزد و نمای شهر را تماشا کنید و از دیدن بافت قدیمی و معماری منحصربه‌فرد یزد به وجد بیایید. منوی این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، شامل انواع غذاهای ایرانی، کباب با نان، سوپ عدس، پیش‌غذاهایی مانند کوکو، آش، سالاد و سوپ است. همچنین دارای منوی کافه‌ای با خوراکی‌های خوشمزه است که می‌تواند یک عصر دلپذیر و آرامش‌بخش را در کنار نمایی فوق‌العاده برای شما به ارمغان بیاورد.

آدرس: خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، هتل سنتی شرق

تلفن: 36267783 – 035

رستوران ایتالیایی ربانزو

این رستوران دارای انواع غذاهای ایتالیایی است. فضای رستوران دارای طراحی مدرن و حرفه‌ای است. رستوران ربانزو دارای یک سالن با ظرفیت 60نفر، یک سالن با ظرفیت 14نفره وی‌آی‌پی، یک کافی‌شاپ با ظرفیت 60نفر و تراسی با ظرفیت 30نفر می‌باشد که برای مجالس و مهمانی می‌شود از آن استفاده کرد. پرسنل این رستوران به زبان انگلیسی مسلط هستند. انواع پیتزای ایتالیایی، پیتزای یونانی، برگر، خوراک، سوخاری و پیش‌غذا و نوشیدنی به مهمانان در رستوران ربانزو که یکی از بهترین رستوران های یزد است، ارائه می‌شود.

آدرس: صفائیه، خیابان ملاصدرا، نبش کوچه بیست‌وسه، طبقه اول

تلفن: 32549090 – 035

رستوران هتل راه ابریشم

رستوران هتل راه ابریشم

این رستوران در بافت تاریخی شهر و در نزدیکی مسجد جامع کویر یزد واقع شده‌است. هتل راه ابریشم که یکی از بهترین رستوران های یزد است، چندصدسال قدمت دارد و دارای فضایی سنتی است. رستوران هتل در حیاط و در فضایی باز قرار دارد. انواع غذاهای ایرانی مانند خورشت، برنج، کباب و غذاهای جالبی همچون تاس‌کباب شتر، مرغ هندی، کوکوسبزی، خوراک بادمجان و کوکو سیب‌زمینی نیز در منوی این رستوران به چشم می‌خورد و پرفروش است. از امکانات رستوران هتل راه ابریشم می‌توانیم به پارکینک اختصاصی و امکان برگزاری مراسم اشاره کنیم.

آدرس: خیابان مسجدجامع، کوچه تل خاکستری، پلاک پنج

تلفن: 36252730 – 035

رستوران ادیب‌الممالک؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

این رستوران در هتل ادیب‌الممالک قرار دارد و امکان پذیرایی از 300 نفر را فراهم می‌آورد. دارای دو منوی فارسی و انگلیسی شامل انواع غذاهای سنتی و ایرانی، پیتزا و همبرگر، چلوکباب، مرغ، ماهیچه، جوجه، کوفته، انواع خورشت و دورچین‌های گوناگون است. بنای رستوران ادیب‌الممالک متعلق به دوران قاجار است و بخشی از آن در فضای باز قرار دارد و دارای تخت‌های سنتی و فضایی دلنشین است. حوض و معماری زیبا، این رستوران را خاص‌تر و خواستنی‌تر کرده‌است و در زمره بهترین رستوران های یزد جای داده.

آدرس: خیابان قیام، انتهای کوچه لب خندق، پلاک 83

شماره تلفن: 36270506 – 035

رستوران پناهنده یزد؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران پناهنده یزد؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

در سال 1323 حاج بمان‌علی پناهنده، طباخی پناهنده را تأسیس کرد و در سال 1351، فرزند او این طباخی را به عدسی پناهنده تبدیل کرد و اکنون رستورانی شده‌است که علاوه بر عدسی‌های گرم و خوشمزه، غذاهایی همچون املت پیتزایی، املت ترکی، نیمرو، خاگینه، دلمه برگ مو، کوفته‌تبریزی، کشک‌بادمجون، میرزاقاسمی و… به مهمانان ارائه می‌دهد. یعنی علاوه برصبحانه‌های لذیذ شما می‌توانید در آنجا ناهارهای خوشمزه هم میل کنید. لازم به ذکر است که قیمت غذاهای این رستوران مناسب است و امکان ارسال غذا هم دارد. این رستوران جذاب در فهرست بهترین رستوران های یزد قرار می‌گیرد.

آدرس: خیابان قیام، میدان خان‌بازار چیت‌سازی

تلفن: 38262245 – 025

رستوران دراگون 

رستوران دراگون که یکی از بهترین رستوران های یزد است، درواقع فست‌فودی است که غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند. محیط رستوران دنج و آرام و دارای دکوراسیونی مدرن و شیک، شامل صندلی‌های رنگی و کانتینرهای قرمز و آبی است. ازجمله غذاهای این فست‌فود می‌توانیم به انواع پیتزا، کالزونه، برگر، استیک، پاستا و…اشاره کنیم.

آدرس: صفائیه، بلوار دانشگاه، خیابان مجدالعلماء

شماره تلفن: 38272585 – 035

رستوران توت‌فرنگی؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران توت‌فرنگی؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران توت‌فرنگی یکی دیگر از بهترین رستوران های یزد با فضایی سرپوشیده و معماری خشت و گل است. درخت‌، گیاهان سبز، تخت‌های چوبی، فرش، پشتی و آب‌نما دارد. این رستوران شامل بخش‌ اصلی ایرانی، بخش ملل و ایتالیایی، چایخانه و کافی‌شاپ همراه با موسیقی زنده است. منوی غذای رستوران توت‌فرنگی دارای انواع خوراک، غذای ایرانی و سنتی، همچون زرشک‌پلو، پلو زعفرانی، خوراک ماهیچه، خوراک کباب‌لقمه و…است. انواع پیتزا، برگر، ساندویچ و سوخاری نیز در این رستوران ارائه می‌شود.

آدرس: بلوار امام صادق، نرسیده به فروشگاه رفاه

تلفن: 36282411 – 035

رستوران گل سرخ؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

شاید رستوران گل سرخ از دید مهمانان دارای فضایی شیک نباشد، اما قیمت‌های مناسب و منوی متعدد غذایی، آنجا را به رستورانی موردپسند مردم تبدیل کرده‌است. همانطور که گفتیم، این رستوران دارای غذاهای گوناگونی است؛ غذاهایی همچون چلو برگ، چلو جوجه، چلو قفقازی، انواع غذاهای ایرانی، قرمه مرغ گل سرخ، قیمه یزدی، انواع خوراک و پیتزا است. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، دارای غذای بیرون‌بر نیز است.

آدرس: قاسم‌آباد، میدان حضرت قاسم

تلفن: 31855 – 035

رستوران کباب قدیم حاجی زاغ

رستوران کباب قدیم حاجی زاغ

این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، قدمتی 50 ساله دارد. از جذابیت‌های این رستوران می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که غذا جلوی چشم مشتری طبخ می‌شود. این رستوران از مواداولیه بسیار باکیفیتی استفاده می‌کند. کباب کوبیده حاج زاغی معروف است. فضای رستوران بسیار ساده و خودمانی است.

آدرس: خیابان مطهری، روبه‌روی فناوری اقبال

تلفن: 3629589 – 035

فست‌فود کرنوپیچ

این فست‌فود با سردر زیبا، در شیشه‌ای بزرگ، سقفی بلند، سیستم تهویه مناسب، طراحی مدرن و غذای بیرون‌بر و جایگاه ویژه خانوادگی در فهرست بهترین رستوران های یزد قرار می‌گیرد. این فست‌فود ردر نزدیکی دخمه زرتشتیان قرار دارد. منوی این رستوران شامل مرغ سوخاری، انواع پیتزا، نان سیر، سیب‌زمینی و… است. این فست‌فود اغلب شلوغ است و برای اینکه نوبتتان شود باید کمی صبوری به خرج دهید.

آدرس: صفائیه، بلوار دانشگاه، خیابان مجدالعلماء، نبش مجدالعلماء 7

شماره تماس: 3656 – 035

رستوران دو خوان؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

رستوران دو خوان؛ یکی از بهترین رستوران های یزد

این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، در هتل خوان دو حد قرار دارد و یکی از زیباترین خانه‌های خشتی گلی در بافت تاریخی شهر یزد است. این مکان دارای دو نوع سبک معماری است؛ یک سبک حیاطی است که با معماری دوره صفویه ساخته شده‌ و سبک دیگر هشتی ورودی، حوض هشتی کوچک، کلاه‌فرنگی، پشت‌بام، اتاق‌های تودرتو، شیشه‌های رنگی و صنایع دستی است که مربوط به اوایل دوره قاجاریه است. از امکانات این رستوران می‌توانیم به اینترنت رایگان و پارکینگ اشاره کنیم. منوی این رستوران دارای انواع غذاهایی مانند آش شولی، بریونی، کوفته‌تبریزی، غذاهای سنتی و ایرانی و همچنین فست‌فود است.

آدرس: میدان میرچخماق، خیابان سلمان، بلوار شهید عاصی‌زاده

تلفن: 36272589 – 035

رستوران فیروزه 

این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، در بافت قدیمی شهر قرار دارد. فضای رستوران، باصفا و دل‌انگیز است. منوی رستوران فیروزه انواع غذاهای سنتی، ایرانی، فرنگی و فست‌فود را شامل می‌شود. این رستوران در سال 1395 موردبازسازی قرار گرفت و اکنون از مهمانان میزبانی می‌کند.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه

تلفن: 36272901 – 035، 36372902 – 035

جمع‌بندی

یزد شهری است که هرساله گردشگران زیادی را برای بازدید از فضای تاریخی اصیل و زیبایی‌هایش به سوی خود می‌کشاند. بهترین رستوران های یزد همچون جاذبه‌های تاریخی موردتوجه مردم قرار گرفته‌است؛ به همین دلیل ما به این مقاله به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. اگر تجربه خوردن غذا در این رستوران‌ها را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران