بهترین رستوران‌ های سنندج
25 فروردین 1403
کردستان

بهترین رستوران‌ های سنندج؛ بهشتی برای عاشقان غذا!

امتحان کردن غذاهای محلی یک شهر از هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر سفری است که می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما و عزیزانتان رقم بزند. سنندج مرکز استان کردستان و دومین شهر بزرگ کردنشین ایران است. این شهر یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر در ایران است که در کنار جاذبه‌ها و نقاط دیدنی، غذاهای لذیذ و معروفی را در خود جای داده است. اما مهم این است که در کدام رستوران این غذاها را امتحان کنید تا با طعم اصیل غذاهای سنندج آشنا شوید. مردم سنندج در مورد غذا سخت‌گیر بوده و همیشه به‌دنبال بهترین طعم‌ها هستند و در نتیجه رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کافه‌ها با حساسیت خاصی غذا تهیه می‌کنند. بهترین رستوران‌ های سنندج، غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت و بهترین طعم به مشتریان خود عرضه می‌کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین غذاخوری‌ های سنندج آشنا شوید.

یک تور جذاب همراه با رزرو بلیط هواپیما در سه کلیک میتوانید تجربه کنید

رستوران مروارید

بهترین رستوران‌ های سنندج؛ رستوران مروارید

یکی از بهترین رستوران‌ های سنندج رستوران مروارید نام دارد. این رستوران قدیمی و زیبا یکی از معروف‌ترین مکان‌های سنندج است که می‌توانید باکیفیت‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی، غذاهای ایرانی و کبابی را در آن نوش جان کنید. در طول سالیان طعم غذاهای این رستوران روزبه‌روز خوش‌مزه‌تر شده و تمامی خوراکی‌های این رستوران با با برنج ایرانی و روغن حیوانی پخته می‌شود. فضای آرام، برخورد عالی کارمندان و کیفیت بالای غذاها، همگی ازجمله دلایلی است که رستوران مروارید را برای صرف غذا در شهر زیبای سنندج انتخاب کنید.

آدرس:

بلوار نمکی، جنب بانک ملی

رستوران هفت‌دریا

یکی دیگر از بهترین غذاخوری‌ های سنندج رستوران هفت‌دریا است. این رستوران ایتالیایی و مشهور انواع پاستا و پیتزا را با بهترین مواد و کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند. پاستاهای آبدار این رستوران مشهور است و افراد زیادی که قبلا پاستاهای رستوران هفت‌دریا را امتحان کرده‌اند از مشتریان پروپاقرص آن شده‌‌اند. محیط این رستوران بسیار آرام و دل‌نشین بوده وسرآشپز آن به پخت استیک‌های بی‌نظیرش معروف است. اگر به شهر سنندج سفر کردید و هوس خوردن یک غذای ایتالیایی و خوش‌مزه را کردید، رستوران هفت‌دریا بهترین انتخاب است.

یک سفر را با همسفر خوب میتوانید تجربه کنید، سه کلیک را برای رزرو تور فراموش نکنید

آدرس:

بلوار سید قطب، بین میدان شهرداری و کوچه شبنم

رستوران خاطره خوب

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های شهر سنندج رستوران خاطره خوب است. این رستوران غذاهای ایرانی و محلی بسیار خوش‌طعمی را سرو می‌کند که از خوردن آن‌ها سیر نمی‌شوید. چلوگوشت‌های این رستوران با بهترین مواد پخته می‌شود و از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. با انتخاب رستوران خاطره خوب و خوردن یک پرس چلوگوشت، خاطره خوبی را در ذهن خود به یادگار بگذارید.

آدرس:

بلوار فجر، حسن آباد، بین خیام و فلکه تعریف 

رستوران سنتی کابوکی

بهترین رستوران‌ های سنندج؛ رستوران سنتی کابوکی

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های محلی سنندج رستوران سنتی کابوکی نام دارد. این رستوران که به‌تازگی در این شهر افتتاح شده است دارای فضایی زیبا و سنتی بوده و یکی از بهترین مزیت‌های آن داشتن پارکینگ برای وسایل نقلیه است. غذاهای ایرانی که از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند با بهترین دیزاین به مشتری عرضه می‌شود. اگر به شهر سنندج سفر کردید، غذاهای رستوران سنتی کابوکی را امتحان کنید.

رزرو بهترین هتل ها در سه کلیک

آدرس:

خیابان امام شافعی

رستوران و سفره‌خانه آبیدر

یکی از بهترین باغ‌ رستوران‌ های سنندج آبیدر نام دارد. این رستوران زیبا با فضای باز و محیطی دل‌نشین دارای غذاهای خوش‌طعمی است. در این رستوران غذاهای ایرانی پخته می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارد. اگر جزو علاقه‌مندان به غذاهای سنتی هستید و دوست دارید غذای‌ خود را در محیطی سنتی نوش جان کنید، رستوران و سفره خانه آبیدر را انتخاب کنید و از کیفیت و طعم غذاها در محیطی جذاب لذت ببرید.

آدرس:

کمربندی آبیدر، باغ 28 دی

رستوران باغ سیب

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنندج رستوران باغ سیب است. این رستوران زیبا در دل طبیعت قرار دارد و غذاها را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند. محیط زیبا و دل‌انگیز این رستوران با آب‌نمای تماشایی و درختان سرسبز و زیبا از دلایل انتخاب این مکان برای صرف غذا است. غذاهای کبابی این رستوران مانند جوجه، مرغ سوخاری و زرشک‌پلو از مشهورترین غذاهای این مجموعه به شمار می‌آید. جالب است بدانید سرآشپز این رستوران که یکی از بهترین رستوران های سنتی سنندج است، جوجه لاری خوش‌مزه‌ای می‌پزد که نظیرش را در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌کنید. 

آدرس:

میدان جهاد، اول جاده دوشان، بالاتر از تالار ناصری

رستوران جهان‌نما

بهترین رستوران‌ های سنندج؛ رستوران جهان‌نما

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایرانی سنندج رستوران جهان‌نما است. این رستوران با طراحی زیبا و سنتی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های سنندج محسوب می‌شود که در مرکز شهر و در نزدیکی بسیاری از دیدنی‌های سنندج واقع شده است. این مجموعه که یکی از رستوران‌های معتبر شهر است، با بیش از هزار عتیقه، بیشتر شبیه موزه است تا رستوران. از رادیوهای قدیمی گرفته تا ساعت‌های نوستالژیک و لوازم جانبی صد سال اخیر یا حتی قدیمی‌تر، از اسلحه تا آلات موسیقی را می‌توان در طراحی داخلی مشاهده کرد. انواع غذاهای ایرانی و خارجی وجود دارد که یکی از بارزترین آنها دلمه کردی است که جزو غذاهای سنتی و اصیل سنندج محسوب می‌شود. رستوران جهان‌نما هم محیطی مدرن پر از میزوصندلی و هم اتاق‌های سنتی دارد که می‌توانید هرکجا که دوست داشتید غذای خود را نوش جان کنید. اگر به سنندج سفر کردید، دلمه‌های رستوران جهان‌نما که یکی از بهترین رستوران‌ های سنتی سنندج است را از دست ندهید.

آدرس: 

خیابان طالقانی، بین صلاح‌الدین عیوبی و خیابان امام، روبروی دخانیات

رستوران دهکده

یکی دیگر از بهترین رستوران های سنندج رستوران دهکده است. این رستوران دارای طراحی داخلی جذاب و تمیز سنتی است که محبوبیت آن را در بین گردشگران داخلی و خارجی افزایش می‌دهد. رستوران دهکده کار خود را با فروش آش در سنندج آغاز کرد اما به‌مرور زمان دامنه فعالیت خود را گسترش داد و با سرو غذاهای محلی تبدیل به یکی از بهترین رستوران‌های شهر شد. قورمه‌سبزی و دلمه به همراه انواع آش‌های محلی از غذاهای باکیفیت رستوران دهکده است. اگر به‌دنبال غذاهای کردی هستید و دوست دارید طعم متفاوتی را تجربه کنید، رستوران دهکده یکی از بهترین انتخاب‌ها است. اگر به‌دنبال غذاهای کردی هستید و دوست دارید طعم متفاوتی را تجربه کنید، رستوران دهکده که یکی از بهترین غذاخوری های سنندج است می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

آدرس:

خیابان کشاورز، خیابان پست، کوچه سجادی 2

رستوران شیدا

یکی دیگر از بهترین غذاخوری های سنندج رستوران شیدا است. این رستوران دارای انواع خورش‌ها و غذاهای ایرانی دل‌پذیر با بهترین کیفیت موجود است؛ اما کباب‌های آن بسیار معروف هستند و به همین دلیل در سنندج به این رستوران کبابی می‌گویند. اگر به سنندج سفر کردید، حتما کباب‌های این رستوران را امتحان کنید تا طعم واقعی کباب را بچشید.

آدرس:

شهرک سعدی، خیابان شهید تعریف

پیتزا شهروند

بهترین رستوران‌ های سنندج؛ پیتزا شهروند

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های سنندج پیتزا شهروند نام دارد. اگر دوست دارید در سفر به سنندج هزینه کمتری برای غذا پرداخت کنید، به شما غذاهای فست‌فودی را پیشنهاد می‌کنیم. پیتزا شهروند از معروف‌ترین پیتزافروشی‌های سنندج است که کیفیت و طعم غذاهایش بی‌نظیر است. این رستوران در آخرهفته‌ها و تعطیلات حسابی شلوغ است و بجز پیتزا می‌توانید انواع ساندویچ، مرغ سوخاری، پاستا و سالاد را در این مکان نوش جان کنید. شک نکنید در پیتزا شهروند خوش‌مزه‌ترین غذاهای فست‌فودی عمرتان را می‌خورید.

آدرس:

محله صفری بلوار کشاورز خیابان صفری

کافه لیندو

یکی از بهترین کافه‌ رستوران ‌های سنندج کافه لیندو است. این کافه دارای محیطی مدرن و زیبا است و دو طبقه دارد. طبقه دوم کافه لیندو نمایی زیبا از شهر سنندج را به شما ارائه می‌کند و در منوی این مجموعه برای هر سبک سلیقه‌ای غذا و نوشیدنی در نظر گرفته شده است. بستنی‌های لیندو بسیار مشهور هستند و طرفداران زیادی دارد. این رستوران در مکانی قرار دارد که به جاهای دیدنی سنندج نزدیک است و به همین دلیل مشتریان زیادی دارد. اگر به سنندج سفر کردید، زمانی که مشغول دیدن جاهای تاریخی و زیبای این شهر هستید بستنی‌های کافه لیندو که یکی از بهترین کافه رستوران های سنندج است را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

آدرس:

بلوار پاسداران، سه راه شالمان

کافه آدان

یکی دیگر از بهترین کافه رستوران های سنندج کافه آدان نام دارد. این کافه دارای محیطی دنج و صمیمی بوده و سرآشپز حرفه‌ای این مجموعه انواع غذا، نوشیدنی و سالاد را به‌طور ماهرانه‌ای درست می‌کند. در منوی این رستوران می‌توانید نام انواع غذاهای ایرانی و ایتالیایی را مشاهده کنید و طبق سلیقه خودتان غذای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. این کافه می‌تواند محیطی مناسب برای قرارهای دوستانه و کاری شما باشد.

آدرس:

خیابان آبیدر، خیابان معراج

کلام آخر سه کلیک در مورد بهترین رستوران های سنندج

در این مقاله کوشیدیم شما را با تعدادی از بهترین رستوران های سنندج آشنا کنیم. غذاهای سنندج در کنار جاذبه‌ها و نقاط دیدنی، بسیار خوش‌طعم و معروف است. اما مهم است که در کدام رستوران این غذاها را امتحان کنید تا با طعم اصیل غذاهای سنندج آشنا شوید. از آنجایی که غذا برای مردم سنندج بسیار بااهمیت است، رستوران‌های این شهر از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای تهیه غذا استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت در رستوران‌های این شهر غذای دل‌خواه خود را نوش جان کنید.

نظرات کاربران