بهترین پارک ‌های وین؛ عروس شهرهای اروپایی

بهترین پارک ‌های وین؛ عروس شهرهای اروپایی

شهر وین اتریش به خاطر تاریخ امپراتوری، معماری خاص، موزه‌ها و کنسرت‌های درجه یک جهانی شناخته شده است. اما آیا می‌دانستید که این شهر پارک‌ها و فضاهای سبز شگفت‌انگیزی هم دارد؟ البته گذراندن اوقات فراغت در پارک ‌های وین یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه وین مثل یک فرد بومی است. در این مقاله به برخی از بهترین پارک‌ های وین و باغ‌هایی که در سفر بعدی باید از آن‌ها دیدن کنید می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

پارک کاخ شونبرون 

بهترین پارک ‌های وین

هیچ سفری به وین کامل نیست مگر اینکه از کاخ شونبرون و پارک همراه آن که از معروف ترین پارک‌ های وین است و چیزی حدود 1441 هکتار مساحت دارد بازدید کنید. این پارک در سال 1548 توسط امپراتور فردیناند اول ساخته شد. کاخ شونبرون با معماری باشکوه باروک در سال 1696 توسط یوهان برنارد فیشرفون ارلاخ بنا شد. این کاخ 1400 اتاق دارد و یکی از زیباترین نمونه‌های معماری باروک در اروپا محسوب می‌شود. 

پارکی که کاخ شونبرون در آن واقع شده است از معروف‌ترین و زیباترین پارک ‌های وین است و دارای باغ‌های مختلفی از جمله باغ انگلیسی، باغ ژاپنی و باغ رز با بیش از چهار هزار بوته رز، باغ تراس‌دار و باغ پریوشکا است. طراحی باغ‌ها به سبک منحصربه‌فردی انجام شده است و توجه بینندگان را جلب می‌کند. گردشگران از قدم‌زدن در پارک شونبرون و تماشای شهر از این زاویه لذت می‌برند. یادتان باشد از دیدن فواره نپتون، باغ‌های خصوصی و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های جهان که در این پارک واقع شده است غافل نشوید. 

نحوه دسترسی

این پارک در غرب مرکز شهر وین واقع شده است. با استفاده از مترو خط U4 می‌توانید به ایستگاه Schönbrunn که در نزدیکی این پارک است دسترسی پیدا کنید

پارک شهر

پارک شهر

این پارک درست در مرکز شهر واقع شده و برای فرار از شلوغی شهر بسیار مناسب است. پارک شهر وین در سال 1862 ایجاد شده و دارای چمن‌های منظم، گلکاری و پیاده‌روهای درختکاری شده زیبایی است. محلی‌ها این پارک را برای استراحت، ورزش یا پیک‌نیک انتخاب می‌کنند. معمولا بچه‌ها از سوار قطارهای بخار کوچک می‌شوند و حسابی لذت می‌برند. دیگر جاذبه‌های این پارک می‌توان به رستوران کورسالون، یادبود یوهان اشتراوس و حوض ماهی‌های قرمز اشاره کرد.

پارک شهر یکی از مهم‌ترین پارک های وین جهت برگزاری کنسرت و رویدادهای فرهنگی است و از این جهت به عنوان یکی از بهترین پارک ‌های وین شناخته می‌شود. هر ساله جشنواره موسیقی تابستانی شهر وین در این پارک برگزار می‌شود. مجسمه مشهور یوهان اشتراوس، آهنگساز بزرگ اتریشی، در وسط پارک قرار دارد. همچنین مجسمه‌هایی از فرانتس شوبرت و فرانتس لهار نیز در این پارک قرار دارد که به زیبایی پارک افزوده است.

نحوه دسترسی

پارک شهر در مرکز شهر وین قرار دارد و از لحاظ دسترسی بهترین گزینه در میان پارک ‌های وین است. ایستگاه مترو Karlsplatz نیز در نزدیکی پارک شهر واقع شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

پارک پراتر

بهترین پارک ‌های وین

پارک پراتر بیشتر به‌خاطر چرخ‌وفلک مشهورش شناخته می‌شود و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین پارک‌ های شهر وین است. این چرخ‌وفلک بزرگ در سال 1897 توسط شرکت والتر باست ساخته شد و از قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک‌های جهان است. پارک پراتر تا سال 1766 زمین شکارگاه شاه بوده و بعدا به یکی از پارک‌های شهر وین تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند به تماشای چرخ‌وفلک غول‌پیکر وین بروند و ساعت‌ها در پیاده‌روهای پارک پراتر قدم بزنند. 

بعد از گردش در پارک وقتی گرسنه شدید سراغ دکه‌های غذای داخل پارک بروید و خوراکی‌های محلی وین مثل سوسیس وینر و نان گرد را امتحان کنید. همچنین هر سال جشنواره‌های موسیقی و آتش‌بازی‌های بزرگی در پارک پراتر برگزار می‌شود که جشنواره موسیقی دوناو با حضور هنرمندان بین‌المللی از جمله این رویدادهاست.

نحوه دسترسی 

پارک پراتر در منطقه Leopoldstadt در شمال‌شرقی وین قرار دارد و با کمک مترو خط U1 می‌توانید به ایستگاه Praterstern و سپس پارک پراتر دسترسی داشته باشید.

پارک آگارتن؛ یکی از بهترین پارک های وین

پارک آگارتن؛ یکی از بهترین پارک های وین

پارک آگارتن متعلق به قرن 18 میلادی است و در نزدیکی کاخ آگارتن واقع شده است. این پارک یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های چینی جهان را در خود جای داده است. پارک آگارتن مکانی آرام برای قدم‌زدن و استراحت است. در مرکز پارک یک گلخانه شیشه‌ای بزرگ و تاریخی به نام پالمن هاوس واقع شده است که گیاهان اگزوتیک جهان را به نمایش می‌گذارد و باعث شهرت پارک آگارتن وین شده است.

نحوه دسترسی

این پارک در نزدیکی رودخانه دانوب در منطقه Leopoldstadt واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه Taborstraße که در نزدیکی پارک آگارتن قرار دارد پیاده شوید.

سخن آخر

وین را به جاهای دیدنی خاص و باشکوهش می‌شناسند اما کمتر کسی تماشای پارک‌های زیبای این شهر را در لیست برنامه گردش خود در وین قرار می‌دهد. اگر شما هم به تماشای منظره باغ‌ها و پیاده‌روی علاقه دارید یکی از پارک های وین را برای گردش انتخاب کنید و در سفر بعدی به اتریش به آن سر بزنید. 

نظرات کاربران