New York Cafe

13 تا از بهترین کافه‌های دنیا؛ برای عاشقان کافئین!

به عنوان یک مسافر هنگامی که به شهرها و کشورهای مختلف دنیا سر می‌زنید، دوست دارید در یکی از کافه‌های دنج آن بنشینید و یک قهوه خوشمزه را امتحان کرده و با مردم محلی آنجا گپ بزنید. البته هر چقدر از حال و هوای عجیب کافی شاپ‌ها بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. فرقی ندارد که به کجا سفر کنید، بلکه قطعاً در آن شهر کافه‌های بسیار مختلفی را پیدا خواهید کرد. البته که نمی‌توانید در طول تمرین و گردش خود به تمام این کافه‌ها سر بزنید. بنابراین باید از قبل درباره بهترین کافه‌های دنیا اطلاعاتی کسب کرده باشید. در این مقاله ما تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین کافه‌های دنیا را به شما معرفی کردیم تا اگر گذرتان به آنجا افتاد لذت نشستن و سپری کردن اوقات فراغت در این کافه‌ها را از دست ندهید. پس با ما همراه شوید. 

بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک را یادت نره رزرو کنی!

Cafe Central | وین، اتریش

بهترین کافه‌های دنیا

یکی از نمادین‌ترین، زیباترین و بهترین کافه‌های دنیا، کافه سنترال در وین اتریش است. کافه سنترال یک قهوه خانه معمولی واقع در وین، اتریش نیست. کافه سنترال که به دلیل مکانی برای جمع شدن برخی از افراد مشهور مانند فروید، تورتسکی، آلتنبرگ و… شناخته می‌شود، یک کافی شاپ زیبا است که دارای معماری دوران ترسنتو ونیزی است. در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین فیلسوفان شاعران معماران و داستان نویسان ای که جهان تا به حال دیده است، در جذاب‌ترین قهوه خانه وین گرد هم آمده‌اند. 

Els Quatro Gats | بارسلونا، اسپانیا  

این کافه هنری خیره‌ کننده در شهر چند فرهنگی بارسلون در سال 1897 تأسیس شد، در سال 1903 بسته شد و در سال 1987 بازگشایی شد. Els Quatro Gats به دلیل اینکه مرکز خلاقیتی است که هنرمندان و نوازندگان را گرد هم می‌آورد، شناخته می‌شود. قبل از قدم زدن در شهر، اندکی در این کافه بنشینید و از آثار هنری در این کافه سرگرم کننده و خلاق لذت ببرید.

Café Gijón | مادرید، اسپانیا 

Café Gijón

کافه خیخون که در سال 1888 تأسیس شد ، پس از جنگ داخلی اسپانیا به محلی برای ملاقات روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان تبدیل شد که در مجموع به عنوان نسل 36 شناخته می‌شوند. این کافه تاریخی مهم در بلوار اصلی مادرید روبروی ایستگاه راه‌آهن قرار دارد نمی‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین کافه‌های دنیا یاد کرد. به این خاطر که مکان‌یابی و پیدا کردن آن آسان است، نشستن در داخل آن جالب است و به عنوان «کافه ادبی» نیز شناخته می‌شود.

Blacklist Coffee Roasters | سوبیاکو، استرالیا

این کافی شاپ یک کافی شاپ کوچک و جذاب در سوبیاکو استرالیا است و چندین شعبه در استرالیا دارد اما این شعبه اولین شعبه افتتاح شده آن‌ها است. این به معنای آن است که می‌توانید از قهوه‌های تک منشأ کمیاب و گران قیمت آن بنوشید. این ممکن است یکی از جالب‌ترین تجربه‌های قهوه باشد.

Romeow Cat Bistrot | رم، ایتالیا

بهترین کافه‌های دنیا

در این اغذیه فروشی دنج و در عین حال زیبا در رم، شما توسط گربه‌ها احاطه خواهید شد! بله، به همین دلیل است که Romeow Cat Bistrot در لیست ما به عنوان بهترین کافه‌های دنیا قرار داده می‌شود. اگر به دنبال تجربه‌ای کمتر از کافه‌های سنتی هستید، این مکان برای شما مناسب است. 

The Majestic Café | پورتو، پرتغال

The Majestic Café که در سال 1921 تأسیس شد ، توسط معمار João Queiróz و با الهام از آثار استادش Marques da Silva طراحی شد، هنوز هم یکی از زیباترین و معنادارترین نمونه‌های هنر نو در پورتو امروزی است. نمای مرمری و عناصر زیبای گل و اشکال پیچ در پیچ، بازتابی از سبک تزئینی آن زمان است.

Pike Place Starbucks | سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا 

فروشگاه Pike Place Starbucks، یا چیزی که همه ما آن را “استارباکس اصلی” می‌نامیم، مکانی بسیار جالبی هنگام بازدید از سیاتل است. برای دوستداران قهوه که نمی‌توانند بدون استارباکس زندگی کنند، این مکان برای شما مناسب است. وقتی وارد می‌شوید با یک پلاک، تابلویی که روی آن نوشته شده است 1912 (سال تاسیس آن) و طرح‌های اصلی استار باکس مواجه می‌شوید. مطمئناً این کافه یک کافه دنج و سنتی است که به نظر می‌رسد چند قدم در زمان به عقب برداشته‌اید و به همین خاطر در لیست بهترین کافه‌های دنیا قرار داده می‌شود. 

The Note Coffee | هانوی، ویتنام

The Note Coffee

قهوه نوت کافی شاپی است که با هر فنجان قهوه مأموریت دارد تا حس مثبت را در شما گسترش دهد. در این کافی شاپ، دوستان، غریبه‌ها، اقوام، همگی یادداشت‌های چسبناکی را روی دیوار غول پیکر یادداشت‌های چسبناک با پیام‌ها یا افکار مثبت می‌گذارند. این یک فروشگاه کوچک شیرین و جذاب در ویتنام است. این فروشگاه همچنین یک گروه تأثیر اجتماعی به نام «هر چیزی از من بپرس» راه‌اندازی کرده است که شرکت ‌کنندگان در مناطق توریستی می‌ایستند و می‌توانند به سؤالات مربوط به شهر، غذا، فرهنگ و… پاسخ دهند.

Caffe Florian | ونیز، ایتالیا

کافه فلوریان که به عنوان نمادین‌ترین و بهترین کافه‌های دنیا و در شهر زیبای ونیز شناخته می‌شود، از سال 1720 یکی از کافه‌های پیاتزو سن مارکو بوده است. نام آن از مالک آن فلوریانو فرانچسکونی گرفته شده است. بخشی از دلایلی که این کافه زیبا در ونیز باید باشد، این است که در زمان مهمی در تاریخ جمهوری ایجاد شده است. در آن زمان، این مکان محل ملاقات توطئه گران علیه فرمانروایان فرانسوی و اتریشی بود که پس از سقوط امپراتوری ونیزی قدرت را به دست گرفتند. امروز هم می‌توانید از اتاق‌های مجلل کافه فلوریان دیدن کنید. این کافه از زمان تأسیسش تغییر چندانی نکرده است. هنوز هم شامل نقاشی‌های دیواری اصلی خود است و منوی غذا تقریباً همان چیزی است که در چند صد سال گذشته داشته است. اخیراً، مالکان سعی کرده‌اند با نمایش نمایشگاه‌های هنر معاصر، کافه را وارد قرن بیست و یکم کنند.

Cafe Tortoni | بوئنوس آیرس، آرژانتین

کافه تورتونی یک کافه به سبک فرانسوی است که در سال 1858 در بوئنوس آیرس تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین کافه‌های دنیا شناخته می‌شود. در اینجا می‌توانید از چورو با شکلات، صبحانه، قهوه و گوشت و پنیر خرد شده لذت ببرید. در زیرزمین، صحنه‌ای برای هنرمندان جاز و تانگو و برای ارائه مسابقه کتاب و شعر وجود دارد.

Mocha Café | در چنای، هند

بهترین کافه‌های دنیا

کافه موکا واقع در چنای، هند، از شما می‌خواهد که از زندگی روزمره خود کمی فاصله بگیرید. با داشتن منوی غذا و نوشیدنی خوشمزه، انجام این کار بسیار آسان به نظر می‌رسد. هر بازدید از این کافه تجربه‌ای بی‌نظیر است. کافه موکا در وسط یک کلانشهر بزرگ و شلوغ بازسازی شده است و فضای بسیار آرام و دل‌چسبی دارد. به همین خاطر در هند صدها هزار نفر به این کافه عشق می‌ورزند. 

Le Procope | پاریس، فرانسه

Le Procope قدیمی‌ترین کافه پاریس و یکی از بهترین کافه‌های دنیا است و محل ملاقات بسیاری از چهره‌های با نفوذ بود. این کافه غذاهای سنتی فرانسوی و یک تراس کوچک به دور از شلوغی شهر ارائه می‌دهد. وقت آن است که رویای خود را برای نشستن و گپ زدن در یک کافه کوچک زیبا در پاریس زندگی کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین کافه‌های دنیا پرداختیم‌. در حالت معمول هم خوردن یک فنجان قهوه و یا یک کیک خوش طعم می‌تواند شما را سرحال‌تر از همیشه کند. اما حالا فکر کنید که در بهترین کافه‌های دنیا نشسته‌اید و مشغول خوردن دسر هستید. هیچ چیز نمی‌تواند لذت‌بخش‌تر از این باشد. مطمئن باشید که این کافه‌ها ارزش آن را داشتند که لقب بهترین کافه در سراسر نقاط دنیا را به آن‌ها بدهیم. بنابراین اگر به هر کدام از شهرها یا کشورهای نامبرده شده سفر کردید، حتماً به کافه‌های پیشنهادی ما سر بزنید و لذت بخش‌ترین تجربه عمر خود را به دست آورید.

نظرات کاربران