پارک-ژوراسیک-تهران

نود میلیون سال پیش در پارک ژوراسیک تهران 

وقتی استیون اسپیلبرگ، از فیلم علمی – تخیلی پارک ژوراسیک خود رونمایی کرد، برای کسی قابل باور نبود که طرفداران زیادی در سراسر جهان، شیفته دنیای دایناسورها شوند. فیلم موفق او براساس همکاری دو نویسنده مطرح آن زمان در ژانرهای تخیلی و هیجان‌انگیز کلید خورد. خالق رمان Dino park یا همان Jurassic Park ، کسی نیست جز نویسنده مطرح آمریکایی، مایکل کرایتون که کتاب هایش تاکنون بیش از صدوپنجاه میلیون نسخه در سراسر جهان به چاپ رسیده‌است. همکاری مایکل کرایتون و فیلمنامه‌نویس برجسته آمریکایی، دیویدکپ، رویای تخیلی جانوران غول‌پیکر را به تصویر کشید. تاکنون در کشورهای زیادی پارک ژوراسیک ساخته شده‌است؛ مکان‌هایی که بیشتر به جزیره‌هایی مهیج شباهت دارند. خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران هم نمونه‌های برجسته‌ای از این طرح تخیلی بی‌نظیر به مرحله اجرا درآمده‌است.  در این مقاله، شما را به آشنایی با پارک ژوراسیک تهران دعوت می‌کنیم. 

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

سفری شگفت‌انگیز به بوستان دایناسورها در تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران با سفری پرماجرا در دل جنگل‌های سرسبز و طبیعی به استقبال بازدیدکنندگان خود می‌رود. این پارک، اولین پارک موضوعی تهران است که طبق نظرسنجی یازدیدکنندگان، بهترین مکان در یک روز تعطیل برای خانواده‌ها می‌باشد. در بوستان دایناسورهای تهران، شما با یک سفر هیجان‌انگیز در بین دوره‌های تاریخی زمین‌شناسی روبه‌رو خواهید شد؛ سفری علمی-تفریحی که علاقه‌مندان بسیاری را با خود همگام کرده‌است. علاوه بر این، تماشای بیش از پنجاه گونه جانوران ماقبل تاریخ، شما را به غول‌های عظیم‌الجثه منقرض شده نزدیک‌تر می‌کند. جذابیت این پارک وقتی که پای سوال‌های فرزندانتان به میان می‌آید، دوچندان می‌شود؛ چراکه ذهن پرسشگر و کنجکاو کودکان دلبندتان باعث می‌شود که به اطلاعات زیادی درباره قدرت بدنی، اندازه‌های ظاهری، سرعت دویدن دایناسورها و مهم‌تر از همه، نوع زندگی این موجودات غول‌پیکر و هیجان‌انگیز دست پیداکنید.

درباره امکانات پارک ژوراسیک تهران

مدل‌هایی که از دایناسورها در پارک ژوراسیک تهران قرار دارد، براساس همکاری و تلاش فراوان متخصصین ساخته شده‌است. در ژوراسیک پارک تهران، علاوه بر وقت گذراندن با دایناسورهای متحرک در قالب ماکت‌هایی با ابعاد و اندازه طبیعی و حشرات زیرزمینی، می‌توانید از امکانات تفریحی متنوعی در این پارک لذت ببرید.امکاناتی از قبیل آتلیه عکاسی، سینمای مهیج هشت‌بعدی و کارگاه سفال‌گری که درواقع محلی برای شکوفایی خلاقیت کودکان شما است. در کنار همه این وسایل و امکانات تفریحی، کودکان دلبندتان قطعا از دیدن شهربازی ذوق‌زده خواهند‌شد. کافه رستوران ژورا از جذابیت‌های دیگر این پارک است. بعد از روزی پرنشاط و مهیج می‌توانید در کنار خانواده از غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم این رستوران بی‌نظیر لذت ببرید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا این امکانات را به صورت دقیق‌تری برایتان شرح دهیم.

گونه های متفاوت از جانوران عصر کهن در پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

در پارک ژوراسیک، گونه‌های مختلفی از حیوانات را شاهد هستید؛ گونه‌هایی که دیگر به تاریخ پیوسته‌اند. در کنار  28 گونه از ماکت‌های عظیم‌الجثه حیوانات غول‌پیکر، از بخش حشرات و خزندگان هم بازدید خواهیدکرد. از ویژگی‌های این ماکت‌ها این است که هر‌کدام از آن‌ها دارای صدا و حرکات ویژه‌ای هستند که باعث می‌شود تصویر آن‌ها در ذهن شما بسیار طبیعی جلوه کند. در کنار آن‌ها توضیحات مفصلی درباره هرگونه از دایناسورها نوشته شده‌است که می‌تواند راهنمای دقیق‌تری برایتان باشد. کودکان نه‌تنها اجازه دارند به دایناسورها دست بزنند، بلکه می‌توانند با آنها عکس یادگاری هم بگیرند. هیجان‌انگیز است مگر نه؟ نکته دیگر این است که جذابیت این پارک مهیج برای کودک و بزرگسال با مشاهده تمساح‌ها دوچندان می‌شود.

 فیلم‌های مهیج در سینمای 8 بعدی پارک ژوراسیک تهران

سینمای هشت‌بعدی ژوراسیک پارک تهران، شما را با دنیای واقعی و هیجان‌انگیز دایناسورها بیشتر آشنا می‌کند و زندگی دایناسورها را در ذهنتان به زیبایی به تصویر می‌کشد. در سینمای هشت‌بعدی پارک ژوراسیک تهران، با دایناسورهای متحرک زندگی می‌کنید. این سینمای هشت بعدی یکی از پربازدیدترین بخش‌های این پارک است. در این سینما فیلم‌های ژانر ماجراجویی و مهیج برای شما عزیزان به نمایش گذاشته می‌شود. به اندازه‌ای نمایش این تصاویر نزدیک به واقعیت است که شما در ذهن خود، نقش اول فیلم را در حالی برعهده می گیرید که همزمان حس فرار کردن از دست حیوانات گوشت‌خوار درونتان موج می‌زند.

در اسپایدرپارک چه خبر است؟ 

پارک ژوراسیک تهران

تا حالا در مورد حشرات عظیم‌الجثه مطلبی شنیده‌اید و یا از نزدیک با سبک زندگی آنها آشنا شده‌اید؟ اگر جواب شما منفی است، پس با ما همراه باشید. در اسپایدرپارک، گردشی علمی-تفریحی در انتظار شما است که با گونه‌های متفاوت از حشراتی که تنها در دنیای صدا و تصویر برای شما قابل مشاهده بوده‌اند، از نزدیک آشنا شوید؛ حشراتی از قبیل عنکبوت، زنبور، پروانه، مانتیس، کفشدوزک، حلزون. مشاهده این حیوانات برای کودکان بسیار مهیج و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در کارگاه سفال پارک ژوراسیک تهران، خلاقیت خود را شکوفا کنید

از دیگر جذابیت‌های پارک ژوراسیک تهران، کارگاه سفال است.کودکان همواره به هنر علاقه نشان می‌دهند. سفالگری یکی از هنرهایی است که علاوه بر کسب مهارت فیزیکی برای کودکان، پرورش قدرت تخیل ذهنی را به همراه دارد. در این کارگاه، کودکان شما با آرامش‌خاطر و به دور از محدودیت‌های بازی با گِل، می‌توانند دایناسورهای ذهنی خویش را بیافرینند.

جانگل لند و نوازش حیوانات

ساختار جانگل‌لند، بسیار نزدیک به فضای جنگل طبیعی پایه‌گذاری شده‌است. جانگل‌لند، ورکشاپی آموزشی از حیات وحش است. در این ورکشاپ شما می‌توانید حیواناتی مثل لاک پشت، جوجه‌تیغی، مارمولک را از نزدیک مشاهده و لمس کنید.

سفری به درون زمین در باگزلند

پارک ژوراسیک تهران

درون زمین چه خبر است؟ اگر با خواندن این پرسش حس تخیل شما به کار افتاده‌است، حتما پیشنهاد می‌کنیم که از بخش باگزلند پارک ژوراسیک تهران دیدن کنید. در باگزلند، شما با دنیای حشرات زیرزمینی آشنا می‌شوید؛ حشراتی خشک‌شده که دریچه‌ای از اطلاعات را به روی شما و فرزندانتان باز می‌کنند. یک خبر خارق‌العاده برای کودکان جستجوگر شما در باگزلند، میکروسکوپ‌های مدرن و حرفه‌ای است که در دسترستان قرار می‌گیرد تا بتوانید حشرات را در مقیاسی بزرگ‌تر زیر نظر قراردهید.

آتلیه عکاسی پارک ژوراسیک تهران

تا حالا شده عکس‌ دایناسورها را در پلتفورم‌های مختلف ببینید؟ عکس‌هایی که ذهن بیننده را به سفری تاریخی می‌برد. در پارک ژوراسیک تهران، تصویر ذهنی شما شکلی حقیقی به خود می‌گیرد.  همه ما در کودکی گوشه‌ای از ذهن خویش را به جهان حیوانات غول‌پیکر اختصاص داده‌ایم و در آنجا مدت‌ها زندگی کرده‌ایم. در استودیو  پارک ژوراسیک تهران، شما می‌توانید  این تصاویر مهیج و دور از دسترس ذهنی خود را به مرحله اجرا درآورید. عکس‌ها توسط عکاسانی حرفه‌ای و با جدیدترین دوربین‌های عکاسی ثبت می‌شوند.

فروشگاه‌های هدیه مملو از ماگ های به‌یادماندنی

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ژوراسیک تهران، فروشگاه‌های خرید هدیه است که برای بسیاری از بازدیدکنندگان اهمیت بسزایی دارد؛ چراکه در این فروشگاه‌ها  لاوه خرید هدایای زیبا و به‌یادماندنی، می‌توانید در مسابقات نشاط‌آور شرکت کنید و به کودک درون خود  یک دایناسور هدیه بدهید.

پارک ژوراسیک تهران

 بلیط بوستان دایناسورها را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه بلیط پارک ژوراسیک تهران، با شماره 02124557، داخلی 423 تماس بگیرید و بلیط پارک را خریداری کنید. علاوه بر خرید تلفنی، علاقه‌مندان می‌توانند به شیوه اینترنتی هم بلیط این مجموعه را تهیه کنند و از تخفیف‌های وبسایت رسمی پارک هم بهره ببرند.

چه جاذبه‌ های گردشگری در اطراف پارک ژوراسیک تهران وجود دارد؟

در کنار جذابیت‌های خاطره‌انگیز پارک ژوراسیک تهران، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری اطراف پارک هم دیدن نمایید و روزی پر از شگفتی را برای خود رقم بزنید. در این بخش شما را با دیدنی‌های گردشگری اطراف پارک آشنا خواهیم کرد.

برج میلاد

به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری نزدیک به پارک ژوراسیک تهران می‌توان از برج میلاد نام برد. اهمیت این برج به عنوان نمادی از کلان‌شهر تهران بر کسی پوشیده نیست. برج میلاد، ششمین برج مرتفع جهان، با امکانات تفریحی و گردشگری متعددی نظیر موزه‌ها، مراکز تجاری و رستوران‌ها، در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. حدفاصل پارک ژوراسیک تا برج میلاد با خودروی شخصی حدودا ۱۲ دقیقه است که البته می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی هم برای رفتن به آنجا استفاده کنید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

از دیگر جذابیت‌های خاطره‌انگیز اطراف پارک ژوراسیک تهران، پارک و یا بوستان پرواز است. پارک پرواز از مکان‌های گردشگری تهران به شمار می‌آید که در ارتفاعات شمال‌غربی تهران و در منطقه سعادت‌آباد قرار دارد. این پارک به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و اختلاف سطح با شهر، چشم‌اندازی خاطره‌انگیز از شهر تهران و کوه‌های البرز به بیننده می‌دهد. از امکانات مفرح پارک پرواز می‌توان به بام پارک پرواز، مجموعه دیدنی فلای‌لند، شهربازی روباز برای کودکان، زمین ورزشی و مجسمه‌های هنری بوستان پرواز اشاره کرد.

نزدیک ترین مسیرها برای رسیدن به پارک دایناسورهای تهران

پارک ژوراسیک در منطقه سعادت‌آباد و در نزدیکی پارک پرواز واقع شده‌است. مسیرهای رسیدن به بوستان دایناسورها، به آسانی برای علاقه‌مندان این مکان تفریحی قابل دسترس است که در زیر برای شما عزیزان آورده شده‌است.

دسترسی به پارک با خودروی شخصی 

این پارک از طریق میدان بهرود سی متری شقایق و بلوار شقایق و همچنین بزرگراه ایثارگران بلوار قمصری و کوچه شهید قمصری نیز قابل دسترس است. به زبان ساده‌تر، هر سه بزرگراه نیایش، یادگار امام و چمران به‌راحتی شما را به دنیای واقعی دایناسورها می‌رسانند.

پارکینگ اختصاصی پارک ژوراسیک تهران در ساعات باز بودن پارک، قابل استفاده برای شما عزیزان است. 

دسترسی به پارک ژوراسیک با وسایل حمل‌ونقل عمومی

پارک ژوراسیک تهران

      اتوبوس

جهت رفتن به پارک ژوراسیک با اتوبوس می‌توانید از خط 295 استفاده کنید. در ایستگاه فرهنگیان که همان میدان صنعت است، پیاده شوید و در ادامه بعد از دو دقیقه پیاده روی به پارک دایناسورها برسید.

     مترو

     با مترو خط هفت می‌توانید در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید. از آنجا تا پارک ژوراسیک تقریبا 61دقیقه راه دارید که هم می‌توانید پیاده بروید و هم از تاکسی استفاده کنید.

ساعات بازدید 

ساعت کار پارک ژوراسیک تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲ است. در تمامی این ساعت‌ها پارکینگ اختصاصی پارک هم آماده ارائه خدمات به شما مهمانان عزیز است.

مقایسه پارک ژوراسیک تهران با پارک ژوراسیک مشهد 

پارک ژوراسیک مشهد

پارک ژوراسیک تهران به عنوان اولین پارک ژوراسیک ایران شناخته شده‌است. این پارک از امکانات تفریحی و گردشگری متنوع‌تری نسبت به پارک مشهد برخوردار است. به عنوان نمونه، می‌توان به سینمای  هشت‌بعدی، آتلیه عکاسی، اسپایدرپارک و جانگل‌لندِ آن اشاره کرد که در نمونه مشهد قابل مشاهده نیست. علاوه بر آن، تنوع ماکت‌های حیوانات گوناگون در پارک تهران بیشتر است. نبود امکانات رستوران و کافی‌شاپ در پارک مشهد، یکی دیگر از برتری‌های پارک ژوراسیک تهران است که علاقه‌مندان را به دیدن آن ترغیب می‌کند.

تفاوت بوستان دایناسورها در پایتخت و پارک ژوراسیک کیش

پارک ژوراسیک کیش که در مجموعه بزرگ تم‌سنتر کیش واقع شده‌است، اگرچه عنوان بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده خاورمیانه را به خود اختصاص داده، اما در مقایسه با پارک ژوراسیک تهران امکانات کمتری دارد.

سینمای هشت‌بعدی پارک ژوراسیک تهران، یکی از تفاوت‌های چشم‌گیر با پارک کیش است. علاوه بر این، نمونه‌های ارائه‌شده در پارک ژوراسیک تهران، بسیار طبیعی‌تر است. همچنین از آنجایی که ژوراسیک پارک تهران سرپوشیده نیست، فضای سرسبز و جنگل‌مانند، تصاویری زنده و قابل لمسی را به بیننده القا می‌کند که پارک ژوراسیک کیش فاقد چنین امکانی است.

برای بازدید از پارک ژوراسیک کیش باید ابتدا وارد مجموعه تم‌سنتر کیش شوید و علاوه بر تهیه بلیط پارک دایناسورها، بلیط این مجموعه را هم خریداری کنید. این یکی از دلایلی است که خیلی از بازدیدکنندگان، پارک ژوراسیک تهران را به پارک کیش ترجیح می‌دهند تا بتوانند با هزینه‌ای مناسب‌تر، از جذابیت‌های این جانوران نایاب و هیجان‌انگیز دیدن کنند.

جمع بندی 

گفتن از دنیای دایناسورها یعنی موجوداتی که دیگر برایمان قابل لمس نیستند، آسان نیست، اما ما در این مقاله سعی کردیم بهترین نمونه ژوراسیک پارک ایران را برای شما به تصویر بکشیم. این پارک نه تنها برای کودکان و بزرگسالان، بلکه برای تمام کسانی که به جانوران عصر کهن و شناخت نوع زندگی آنها علاقه‌مند هستند، سفری مهیج و سرگرم‌کننده است. در کنار همه این دیدنی‌های جذاب، شما با دوره‌های مختلف زمین‌شناسی هم بیشتر آشنا خواهید شد. 

نظرات کاربران