غذاهای خیابانی در وین

غذاهای خیابانی در وین؛ سوسیس یا اشترودل؟

چه برای بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی به وین سفر کرده باشید و چه برای دیدن طبیعت زیبای این شهر، نمی‌توانید به سادگی از کنار غرفه غذاهای خیابانی در وین بگذرید. در این دکه‌ها که گوشه‌وکنار شهر دیده می‌شود، آشپزهایی ماهر مشغول پخت‌وپز هستند تا روز شما را با یک وعده غذایی خوشمزه دلپذیرتر کنند. به یاد داشته باشید که این غذاها هم بسیار اشتها برانگیز و خوشمزه است هم مقرون‌به‌صرفه. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قصد داریم غذاهای خیابانی در وین را معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

سوسیس‌های وینی؛ از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در وین

غذاهای خیابانی در وین  

سوسیس به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ اتریش نیز مطرح است و آن را می‌توانید در نزدیکی ساختمان اپرای ایالتی در غرفه‌ها و دکه‌اهی مختلف پیدا کنید. این سوسیس‌ها که با خردل و نان مخصوص سرو می‌شود، بسیار مورد علاقه محلیان و همین‌طور گردشگران است. در دکه بوتزینگر می‌توانید انواع سوسیس پر از پنیر و هات‌داگ را سفارش دهید.  

آدرس: اتریش، وین، خیابان آگوستین

روز و ساعت: دوشنبه تا یک‌شنبه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر 

کامیون غذاهای خیابانی در وین

یک کامیون به نام ایر استریم، روبه‌روی رستوران معروف بلوماستارد در مرکز وین قرار دارد که انواع غذاهای خیابانی را ارائه می‌دهد. از منوی این کامیون انواع برگر، سالاد، سوپ و بیکن را می‌توانید سفارش دهید. همچنین قیمت غذاها در این دکه از دوازده دلار شروع می‌شود. غذاهای این کامیون ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

آدرس: اتریش، وین، دوروثرگس

روز و ساعت: دوشنبه تا شنبه از ساعت 11 صبح تا 5 بعدازظهر

دکه سوسیس سنتی

دکه سوسیس سنتی

در این غرفه به‌طور تخصصی سوسیس سرو می‌شود. این دکه در سال 1928 تاسیس شد و حالا حدود 60 مدل از غذاهای خیابانی وین را تهیه می‌کند که همه آن‌ها با انواع سوسیس تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید سوسیس‌ اصل وین را امتحان کنید به این دکه معروف در خیابان دوبلینگر بروید. یادتان باشد این غرفه بسیار محبوب است و قیمت غذاها از حدود چهار دلار شروع می‌شود و به همین دلیل باید در صفی طولانی منتظر بمانید تا نوبتتان شود. 

آدرس: اتریش، وین، دوبلینگر، خیابان وگرتل 

روز و ساعت: دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 4 بامداد و یکشنبه‌ها از ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد

غذاهای خیابانی در وین این بار از نوع آسیایی

دکه غذاخوری یونگ در نزدیکی مرکز شهر وین واقع شده است و برای آسیایی‌ها و ژاپنی‌ها گزینه مناسب‌تری است. از منوی دکه یونگ می‌توانید انواع غذاهای ژاپنی، کره‌ای و تایوانی را سفارش دهید. هاشیماکی، کیمچی تاکوهای و جیان‌بینگ از جمله غذاهای معروف آسیایی است که در این غرفه به فروش می‌رسد.

آدرس: اتریش، وین، خیابان رچت‌وینزیل

روز و ساعت: دوشنبه تا جمعه ساعت 11:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر و شنبه‌ها 11:30 صبح تا 3:30 بعدازظهر. این غرفه غذاهای خیابانی در وین یک‌شنبه‌ها تعطیل است. 

غرفه خیابان روتن تورم؛ لذت غذاهای خیابانی در وین 

غذاهای خیابانی در وین  

داستان جالبی پشت غرفه روتن تورم وجود دارد. بنیان‌گذار آن از اهالی جنوب مصر است و غذاهای سنتی مصر را با دستورالعمل غذاهای اروپایی ترکیب می‌کند و ساندویچ‌هایی با طعم‌های متفاوت و جدید ارائه می‌دهد.

انواع ماکارونی، ساندویچ با گوشت خرد شده گوسفند و انواع فلافل‌ها از غذاهای این غرفه خیابانی است. اگر گیاه‌خوار هستید در این غرفه غذاهای خیابانی در وین، غذای گیاهی لذیذی نیز پخت می‌شود.

آدرس: اتریش، وین، روتنتورم 27

روز و ساعت: دوشنبه تا جمعه از ساعت 11:30 صبح تا 8:30 شب این غرفه غذاهای خیابانی در وین فعال است. در ضمن شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها تعطیل است. 

شاه‌بلوط برشته؛ میان‌وعده‌ای متفاوت

شاه‌بلوط بوداده از غذاهای خیابانی در وین و در واقع از میان‌وعده‌های مفید و محبوب زمستانی است. این میان‌وعده قیمت کمی دارد و به همین دلیل به یکی از وعده‌های محبوب تبدیل شده است. ممکن است از ظاهر شاه بلوط برشته خیلی خوش‌تان نیاید اما به امتحانش می‌ارزد. یک بار امتحان کنید، شاید با ذائقه‌تان جور درآمد. به این میان‌وعده خوشمزه، مارونی هم می‌گویند و آن را می‌توانید در بیشتر دکه‌های غذاهای خیابانی وین پیدا کنید. 

غرفه های خیابانی در وین برای خوردن بورک خوشمزه

غرفه های خیابانی در وین برای خوردن بورک خوشمزه

با توجه به مهاجرت گسترده ترک‌زبانان به وین غرفه‌های زیادی را در گوشه‌گوشه شهر خواهید دید که بورک تهیه می‌کنند. از این غرفه‌ها می‌توانید بورک بخرید و برای عصرانه نوش جان کنید. بورک در واقع یک اسنک نرم است که با سیب‌زمینی، اسفناج، پنیر و یا خامه پر می‌شود. 

که خیابانی مرد گرسنه

تیمی از آشپزهای ماهر از کشورهایی مثل ایتالیا، عراق، آلمان و خود اتریش در این غرفه گرد هم آمده‌اند تا علاوه‌بر غذاهای خیابانی وین، بهترین غذاهای دیگر کشورها را هم برای‌ مشتریان تدارک ببینند. در این غرفه می‌توانید غذاهای مدیترانه شرقی از جمله کباب‌های ترکی، سالاد لوبیا، تبوله، فلافل، شاورما، شیرینی باقلوا و بورک را هم پیدا کنید. به طور کلی بسته به ذائقه خودتان، می‌توانید غذای مورد پسندتان را در دکه مرد گرسنه که بهترین غذاهای خیابانی در وین را دارد تهیه کنید. شنیسل وینی کنار نان عربی و فلافل با نان پیتا از محبوب‌ترین غذاهای این دکه است. 

آدرس: اتریش، وین، رابن‌استیگ، پلاک 1

روز و ساعت: دوشنبه تا یک‌شنبه از ساعت 11:30 صبح تا 11 شب

آشپزخانه وینی گوریلا، مکس و بنیتو

غذاهای خیابانی در وین  

اگر دوست دارید در وین غذاهایی با طعم مکزیکی بخورید، این دکه مخصوص شماست و  اگر غذاهای تند را می‌پسندید که دیگر چه بهتر. بوریتو، تاکو، سالسا، ناچو و خلاصه هر غذای تند و تیز دیگری که دنبالش هستید را در این غرفه پیدا خواهید کرد.

آدرس: اتریش، وین، خیابان گاب هاستراب، پلاک 19

روز و ساعت: دوشنبه تا یک‌شنبه از ساعت 11 صبح تا 10 شب

ناش مارکت؛ بازار غذاهای خیابانی در وین

برای صرف یک وعده غذای خیابانی می‌توانید به بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار وین، ناشمارکت، بروید. این بازار حدود پنج قرن قدمت دارد. اگر از محلی‌ها سراغ بازارهای وین را بگیرید، احتمالا اولین جایی که به شما پیشنهاد می‌کنند همین بازار بزرگ است. اما یک خبر عالی برای شکم‌گردها داریم؛ ناش مارکت بیش از 120 غرفه غذا دارد و علاوه‌بر غذاهای وینی، می‌توانید غذاهایی از سایر فرهنگ‌ها را هم پیدا کنید. 

در این بازار بزرگ می‌توانید بزرگ‌ترین غرفه های خیابانی در وین را پیدا کنید و انواع غذای ترکی، عربی، آسیایی، میوه، گوشت، سبزی و غیره را سفارش دهید.

آدرس: اتریش، وین، خیابان وینزیل، ناش مارکت

روز و ساعت: دوشنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح تا 9 شب، شنبه از ساعت 6 صبح تا 6 عصر، یک‌شنبه‌ها تعطیل است. 

جشنواره غذاهای خیابانی در وین

جشنواره غذاهای خیابانی در وین

این جشنواره که از سال 2015 آغاز شده است هر سال طی مراسمی جذاب در وین و سایر شهرهای اتریش برگزار می‌شود و سرآشپزهایی ماهر از مناطق مختلف دور هم جمع می‌شوند و در کامیون‌های مخصوص غذاهای خیابانی، غذاهایی گوناگون تهیه می‌کنند. با هر سلیقه‌ای در این جشنواره می‌توانید انواع غذاهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی را پیدا و نوش‌جان کنید. هم‌چنین برای همه ذائقه‌ها غذا پیدا می‌شود؛ غذاهای تند، شیرین و حتی گیاهی.

غذاهای محبوب اتریش

قبل از سفر به وین بهتر است با غذاهای دلپذیر و دوست‌داشتنی اتریش و به ویژه وین هم آشنا شوید تا در زمان اقامت‌تان در این شهر زیبا از خوردن غذاهای جدید و خوشمزه لذت ببرید. در ادامه چهار مورد از این غذاها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • اشترودل برشته سیب شیرین 

این غذا که به عنوان یکی از غذاهای ملی اتریش نیز شناخته شده است، در واقع یک یک شیرینی خوشمزه است که همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، پایه و ماده اصلی آن سیب است. این شیرینی خوشمزه را در کافه‌های وین می‌توانید پیدا کنید.

  • شنیتسل در غرفه های خیابانی در وین 

این غذا هم مانند اشترودل از غذاهای ملی اتریش است و در وین با سیب‌زمینی سرخ‌شده و خامه سرو می‌شود. در طبخ این غذای ملی از هر نوع گوشتی، مثل گوشت گوسفند، گاو، گوساله، بوقلمون و مرغ می‌توان استفاده کرد، اما بهترین نوع آن با گوشت تازه گوساله تهیه می‌شود.

غذاهای خیابانی در وین  
  • کوفته سیب‌زمینی؛ از محبوب‌ترین غذاهای وینی

کوفته سیب‌زمینی یا همان «کوئودل» اتریشی، از محبوب‌ترین غذاهای اتریش است که انواع زیادی دارد. بعضی از آن‌ها شور یا بهتر بگوییم، نمکی و نوعی دیگر شیرین است. بهترین نوع این خوراک خوش‌طعم را می‌توانید در رستوران اتریشی «کوئودل منوفاکتوئار» پیدا کنید.

  • گرستل تیرول

گرستل یکی از آسان‌ترین غذاهای اتریش است که در عین سادگی به یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین غذاهای سنتی اتریش تبدیل شده است است. ترکیبات این غذا سیب‌زمینی، پیاز، کره و گوشت گوساله است که در یک تابه با هم سرخ می‌شود. 

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید غذا از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین چیزهایی است که می‌تواند سفر شما را خاطره‌انگیزتر کند. گاهی در سفر برای صرف غذا به رستوران‌های معروف شهر می‌رویم و گاهی در غذاخوری محل اقامت‌مان، چیزی می‌خوریم. اما راه متفاوتی نیز وجود دارد و آن تهیه غذا از غرفه‌های خیابانی است. 

در این مقاله به همراه هم 10 مورد از بهترین غرفه‌ها و غذاهای خیابانی در وین را بررسی کردیم و در آخر هم راجع به فستیوال غذاهای خیابانی در وین و 4 تا از بهترین غذاهای وینی صحبت کردیم. امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. 

راستی شما دوست دارید غذای کدام غرفه خیابانی را امتحان کنید؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران