غذاهای خیابانی در هاراجوکو
30 اردیبهشت 1403
ژاپن

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ 12 لقمه خوش‌مزه!

محله هاراجوکو در شهر توکیو کشور ژاپن قرار دارد که به داشتن خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد مشهور است. فروشگاه‌های لباس، کفش‌فروشی‌های ورزشی، فروشگاه‌های سوغاتی، غرفه‌های اسنک و کافه‌های زیبا در خیابان‌های این محله رویایی چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. جالب است بدانید مدت‌ها قبل از اینکه این محله تبدیل به یک مرکز مهم توریستی شود، هاراجوکو یک انکوباتور یا نوعی آزمایشگاه برای مد در کشور ژاپن بود. اگرچه کشور ژاپن در فرهنگ غذایی خود به رعایت مسائل بهداشتی و نظافت خیلی پایبند نیست، اما برخی از غذاهای خیابانی در هاراجوکو بسیار مشهور و خوش‌مزه است و ارزش امتحان کردن را دارد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با 12 نوع از خوش‌طعم‌ترین خوراکی‌های خیابانی هاراجوکو آشنا شوید؛ همچنین به شما می‌گوییم که کدام رستوران برای خرید این غذاها بهتر است.

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

1.Kura Sushi 

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ Kura Sushi 

یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی در هاراجوکو Kura Sushi  نام دارد. این کرپ‌ها با میان‌وعده‌های رایج هاراجوکو نظیر سوشی‌های پرطرفدار، میگو و ماه ی‌تن همراه با سبزیجات و کوفته‌های برنجی پر می‌شوند. یکی از مشهورترین رستوران‌هایی که این غذا را بسیار خوش‌مزه درست می‌کند Harajuku است. ماهی‌تن تند و پنیر منتایکو میگو جزو پرفروش‌ترین غذاهای این رستوران هستند که قیمت هرکدام برابر با 3 دلار است. اگر به توکیو سفر کردید، حتما این غذای جذاب را در رستوران Harajuku امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

آدرس:

Japan, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 4 Chome−31−10 ワイ・エム・スクウェア原宿4F

پاسپورت دومینیکا

شماره تماس:

6105 6804 81+

2. Dango

یکی از جذاب‌ترین شیرینی‌فروشی‌های توکیو Hakata Yamadaya است. این شیرینی‌فروشی در تهیه دانگو یا همان کوفته‌های آرد برنج ژاپنی که با چاشنی‌های طعم‌دار سرو می‌شود، مهارت دارد. این مغازه تنوع زیادی در محصولات خودش ندارد و نحوه سرو آن به این صورت است که خودتان هر تعداد موچی‌ یا شیرینی‌ که دوست دارید را به سیخ‌های چوبی می‌کشید و نوش جان می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به توکیو حتما کوفته آرد برنج این شیرینی فروشی که یکی از معروف‌ترین خوراکی های خیابانی هاراجوکو است را نوش جان کنید.

آدرس:

1 Chome-7-3 Jingumae, Shibuya City, Tokyo 150-0001, Japan

3. Harajuku special crepe

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ Harajuku special crepe

یکی دیگر از خوش‌مزه‌ترین استریت فودهای هاراجوکو Harajuku special crepe نام دارد. مغازه ای به نام Godiva Dessert که در خیابان اصلی این محله زیبا وجود دارد انواع تنقلات و شیرینی را به بهترین شکل مشتریان خود عرضه می‌کند. دسر، کوکی، شکلات، کرپ و وافل بلژیکی از خوش‌مزه‌ترین خوراکی های خیابانی هاراجوکو هستند که از این مغازه می‌توانید تهیه کنید. ما به شما کرپ مخصوص هاراجوکو را پیشنهاد می‌کنیم که نوعی کرپ شکلاتی است و با شکلات فوندانت، کاسترد شکلاتی، بستنی شکلاتی و خامه شکلاتی پر شده و طعم بی‌نظیری دارد. در این مغازه جذاب یک فواره شکلاتی وجود دارد و به هر اندازه که دوست داشته باشید می‌توانید روی دسرهای خود شکلات بریزید و لذت ببرید. 

آدرس:

Re-Belle Harajuku1階 ゴディバデザート, 4 Chome-31-11 Jingumae, Shibuya City, Tokyo 150-0001, Japan

شماره تماس:

0779 6447 81+

4. Strawberry Fetish

یکی دیگر از زیباترین غذاهای خیابانی ژاپن Strawberry Fetish است. این آب‌نبات ساده و خوش‌مزه با پوشاندن میوه‌های تازه در لایه نازک و ترد شکر ذوب شده تهیه می‌شود. از آنجایی که این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی میوه‌های تازه هستند، ممکن است در مقایسه با سایر دسرها و میان‌وعده‌های موجود در هاراجوکو قند مصنوعی کمتری داشته باشند. مغازه‌ای جذاب و رنگارنگ در محله هاراجوکو به نام SHIBUYA این خوراکی جذاب که یکی از استریت فودهای هاراجوکو است را در 5 نوع مختلف نظیر توت‌فرنگی، توت‌فرنگی و انگور سبز، توت‌فرنگی و انگور بنفش و توت‌فرنگی و گل‌ ختمی می‌فروشد که بسیار خوش‌طعم و پرطرفدار است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

5. Bubble tea 

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ Bubble tea 

یکی دیگر از خوراکی‌های خیابانی در هاراجوکو Bubble tea نام دارد. این خوراکی در واقع نوعی چایی پرطرفدار است که چایی حبابی نام دارد. مغازه‌‌هایی در این محله وجود دارند که انواع نوشیدنی نظیر چای شیر، آب‌میوه‌های تازه، چای لاته، چای‌های طعم‌دار و منوی انحصاری ژاپنی شامل ماچا را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که Bubble tea در مغازه‌های قدیمی و باسابقه این محله مانند مغازه Koi Thé از حباب‌های تاپیوکای طلایی تهیه می‌شود. این بوباهای طلایی جویدنی هستند و خوردن آن حس جذاب و عجیبی دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به توکیو خوردن یک لیوان چای حباب‌دار که یکی از بهترین استریت فودهای هاراجوکو است را از دست ندهید.

6. fruit-filled mochi 

یکی دیگر استریت فودهای هاراجوکو fruit-filled mochi است. داخل این موچی‌های جذاب با میوه‌های طبیعی پر شده و طعم بی‌نظیری دارد. خمیر این دسر ژاپنی که به دایفوکو معروف است از لوبیا تهیه می‌شود که بسیار نرم بوده و طعم شیرینی دارد. یک شیرینی فروشی به نام Harajuku Takeshita-dori Yurinan در تهیه این موچی‌ها مهارت بالایی دارد و روزانه افراد زیادی برای خرید انواع شیرینی و موچی به این مغازه مراجعه می‌کنند. همچنین انواع چای میوه‌ای و قهوه‌های متنوع در این مغازه موجود است که می‌توانید همراه با شیرینی و موچی نوش جان کنید و لذت ببرید. سفر به توکیو با خوردن موچی که یکی از خوراکی های خیابانی هاراجوکو است لذت‌بخش است. 

آدرس:

1 Chome-7-5 Jingumae, Shibuya City, Tokyo 150-0001, Japan

شماره تماس:

8877 6380 81+

7. candy apple

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ candy apple

یکی دیگر از خوراکی های خیابانی هاراجوکو candy apple نام دارد. این خوراکی در واقع نوعی سیب آب‌نباتی است که در شهر توکیو به‌عنوان یک نوع تنقلات مفید طرفداران زیادی دارد. روکش آب‌نبات به‌اندازه‌ای نازک است که همچنان می‌توانید طعم طبیعی میوه را بچشید و لذت ببرید. یک شیرینی‌فروشی جذاب به نام Daikanyama در این محله وجود دارد که با پوشاندن میوه‌ها در طعم‌های مختلف از جمله شکلات ماست، شکر دارچینی، اوجی ماچا، کیناکو یا آرد سویا و دیگر موارد تغییراتی در طرز تهیه اصلی این خوراکی ایجاد می‌کند. تازه‌ترین سیب‌های فصل در این مغازه موجود است و شما می‌توانید سیب‌ نباتی خود را به‌صورت کامل روی یک سیخ چوبی سفارش دهید و یا برای خوردن آسان‌تر، آن را به قطعاتی به اندازه لقمه برش دهید. زمانی که در حال قدم‌زدن در خیابان‌های رنگارنگ محله هاراجوکو هستید، به این مغازه سری بزنید و از خوردن انواع خوراکی‌ها و غذاهای خیابانی ژاپن لذت ببرید.

آدرس:

Japan, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 3 Chome−23−5 1F-B号室 T’SONE

شماره تماس:

5455 6416 81+

8. tunnel potato

یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای خیابانی در هاراجوکو tunnel potato است. این سیب‌زمینی‌های پرطرفدار که به سیب‌زمینی تونلی شهرت دارد روی یک سیخ‌ چوبی مانند آب‌نبات به‌صورت فرفری سرو می‌شود. مغازه‌ای معروف به نام Long Longer Longest در هاراجوکو این سیب‌زمینی‌ها را در اندازه‌های 32، 42 و 52 سانت به مشتری عرضه می‌کند. زمانی که در خیابان‌های هاراجوکو قدم می‌زنید، با یک سیب‌زمینی تونلی که یکی از غذاهای خیابانی ژاپن است انرژی خود را دوبرابر کند.

آدرس:

Japan, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 1 Chome−7−3 1F Cute Cube Harajuku

شماره تماس:

3761 6804 81+

9. Marion crêpe

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ Marion crêpe

یکی دیگر از اصلی‌ترین استریت فودهای هاراجوکو Marion crêpe نام دارد. این خوراکی در واقع نوعی کرپ است که در طعم‌های مختلف نظیر توت‌فرنگی و لوبیا موجود است و در صورت دل‌خواه همراه با خامه سرو می‌شود. مغازه‌ای به نام Marion Crêpes در هاراجوکو در تهیه این کرپ جذاب و خوش‌مزه مهارت دارد. این مغازه باسابقه‌ترین فروشگاه کرپ ژاپن است که در سال 1976 کار خود را در یک کامیون مواد غذایی آغاز کرد و در سال بعد نیز این مغازه را افتتاح کرد. اگر به توکیو سفر کردید، حتما در این مغازه مشهور یک کرپ نوش جان کنید و از طعم بی‌نظیر این خوراکی که یکی از غذاهای خیابانی در هاراجوکو است لذت ببرید. 

آدرس:

Japan, 〒150-0001 Tokyo, Shibuya City, Jingumae, 1 Chome−6−15 ジュネスビル 1F

شماره تماس:

7297 3401 81+

10. cotton candy

یکی دیگر از خوراکی های خیابانی هاراجوکو cotton candy است. پشمک در خیابان‌های شهر توکیو میان کودکان و بزرگسالان طرفدارن زیادی دارد. پشمک یا آب‌‌نبات پنبه‌ای در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی نظیر خرگوش و اردک فروخته می‌شود. مغازه‌ Momi & Toys در محله هاراجوکو به فروش پشمک و آب‌نبات مشهور است و انواع تنقلات را می‌توانید از این مغازه تهیه کنید. با خوردن یک پشمک در خیابان‌های هاراجوکو جذابیت سفر خود را دوچندان کنید.

11. Rainbow Cheese Sandwich

غذاهای خیابانی در هاراجوکو؛ Rainbow Cheese Sandwich

یکی دیگر از غذاهای خیابانی در هاراجوکو Rainbow Cheese Sandwich نام دارد. ساندویچ پنیر رنگین‌کمان یکی از پرطرفدارترین ساندیچ‌های شهر توکیو است. این غذای شیرین در سال 2018 برای اولین بار پخته شد و زمانی که آن را از وسط نصف می‌کنید، صحنه‌ای جذاب از پنیری چندرنگ را مشاهده می‌کنید. Le Shiner مغازه‌ای معروف است که اصالتاً اهل کره است و در تهیه این ساندیچ زیبا مهارت دارد. همچنین نوشیدنی‌ کهکشانی و بستنی رنگارنگ از دیگر خوراکی‌های این رستوران بوده که خوردن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. سفر به توکیو بدون امتحان کردن ساندیچ‌های رنگین‌کمان که یکی از استریت فودهای هاراجوکو به شمار می‌آید بی‌فایده است.

آدرس:

1 Chome-7-10 Jingumae, Shibuya City, Tokyo 150-0001, Japan

شماره تماس:

8686 1361 81+

12. Latte

یکی از جذاب‌ترین نوشیدنی‌های توکیو latte است. این نوشیدنی که یکی از معروف‌ترین خوراکی های خیابانی هاراجوکو است در طعم‌های مختلفی نظیر کارامل، موکا و عسل به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین اگر هزینه بیشتری پرداخت کنید یک عکس زیبا به انتخاب خودتان روی نوشیدنی‌تان طراحی می‌شود. یکی از کافه‌های مشهور هاراجوکو Reissue نام دارد که در تهیه لاته مهارت بالایی داشته و طراحی‌های بی‌نظیری روی نوشیدنی‌ها انجام می‌دهد.در سفر به توکیو به این کافه زیبا بروید و از خوردن یک فنجان لاته با طراحی بی‌نظیر لذت ببرید.

آدرس:

3 Chome-25-7 Jingumae, Shibuya City, Tokyo 150-0001, Japan

شماره تماس:

3144 5785 81+

کلام آخر سه کلیک در مورد غذاهای خیابانی در هاراجوکو

در این مقاله کوشیدیم تعدادی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی در هاراجوکو را به شما معرفی کنیم که طعم بی‌نظیری دارند. همچنین به معرفی تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌های این محله پرداختیم که این غذاها را در بهترین شکل و بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند. از آنجایی که خیابان‌های این محله همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است، غذاهای خیابانی در آن طرفداران زیادی دارد. آیا تابه‌حال غذاهای خیابانی این محله را امتحان کرده‌اید؟ تجربه خود را از سفر به هاراجوکو و خوردن غذاهای آن را با ما در میان بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران