6 تا از بهترین غذاهای خیابانی در گینزا

6 تا از بهترین غذاهای خیابانی در گینزا و نحوه پخت

یکی از مکان‌هایی که در سفر به توکیو باید از آن دیدن کنید، خیابان یاناکا گینزا است. یاناکا با مسیرهای پر پیچ‌و‌خم و گل‌کاری شده، ترکیبی از توکیو قدیمی و مدرن را به شما نشان می‌دهد. در این خیابان سنتی انواعی از بهترین خوراکی ‌های خیابانی گینزا، اعم از غذا، دسر و تنقلات ارائه می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جذاب‌ترین غذاهای خیابانی در گینزا آشنا کنیم.

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Sweet potato and sesame skewers

Chonamage در زبان ژاپنی به‌معنی «کاکُل»، همان مدل موی سنتی سامورایی‌ یا سامو است. Chonamage Imo نیز که به سیب‌زمینی کاکُلی معروف است، شامل سیخ‌هایی از سیب‌زمینی شیرین کاکُلی‌شکل بوده که در دانه‌های سیاه و سفید کنجد غلتانده شده‌اند. دانه‌های کنجد براثر حرارت برشته و تُرد شده  و طعم خاصی به سیب‌زمینی گرم و شیرین می‌دهند. در پخت این غذای خیابانی از هیچ مواد افزودنی استفاده نمی‌شود، در نتیجه اگر به سلامتی وعده غذایی خود اهمیت می‌دهید خوردن این غذای خیابانی در گینزا را به هنگام قدم زدن در آن فراموش نکنید. 

Cat-tail doughnuts

غذاهای خیابانی در گینزا

یکی از بهترین خوراکی ‌های خیابانی در گینزا دونات دُم‌گربه‌ای کاوائی است که سطح جدیدی از خوشمزگی را به شما ارائه می‌دهد. این دونات‌ها به شکل مستطیل درست شده و با طرح‌هایی شبیه خز گربه تزیین می‌شوند. دونات‌های دُم‌گربه‌ای با 13 طعم مختلف و به‌صورت دست‌ساز درست می‌شوند که در این بین آنها طرح ببر که با کاکائو تلخ و تکه‌های شکلات سفید پر شده، پرفروش‌ترین دُم است. همچنین طعم‌های افرا، کارامل نمکی و انواع پر‌ از خامه نیز از محبوبیت خاصی برخوردارند. این غذاهای خیابانی در گینزا به‌صورت گرم سِرو می‌شوند و تناسبی از ترُدی و نرمی را هم‌زمان در خود دارند. 

Mince croquettes

Niku no Suzuki فروشگاهی در یاناکا گینزا است که در سال 1980 تاسیس شد و در آن کروکت‌ 100 در‌صد گوشت چرخ‌کرده گاو یا menchi katsu، با استفاده از مخلوط باکیفیت‌ترین گوشت گاو محلی و استرالیایی تهیه می‌شود. این مخلوط آبدار با پودر سوخاری پوشانده و تا درجه طلایی شدن سرخ می‌شود. کروکت چرخ شده که یکی از پُرطرفدارترین غذاهای خیابانی در گینزا است، به‌صورت گرم سِرو می‌شود و خوردن تنها یکی از آن هیچگاه کافی نیست. اگر به این فروشگاه معروف در یاناکا گینزا سر زدید حتما کروکت گوشت چرخ‌شده با سیب‌زمینی، قارچ خرد‌‌شده و یا بادمجان‌های کوچک پر شده با گوشت آن را نیز امتحان کنید.

پاسپورت دومینیکا

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

Grilled onigiri

آخرین نسخه از  Grilled onigiriیا همان گلوله‌های برنجی که یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی توکیو محسوب می‌شود را می‌توانید در رستوران Hokkodo  در یاناکا گینزا، پیدا کنید. این گلوله‌های برنجی طعم‌های منحصربه‌فردی  را ارائه می‌دهند. طعم‌های همچون میسو و پارمزان، نمک و خیارشور ژاپنی، سس سویا و فلس ماهی بونیتو یا کره و سس سویا که هیچکدام طعم‌های معمولی نیستند. اونیگیری کبابی دارای پوسته برنجی ترد و فضای داخلی کُرک‌مانند است. 

Takoyaki

غذاهای خیابانی در گینزا

Takoyaki یکی از رایج‌ترین غذاهای خیابانی در ژاپن است. این میان‌وعده توپی‌شکل از خمیری بر پایه گندم تهیه می‌شود که معمولا درون آن را با تکه‌های اختاپوس، ضایعات تمپورا، ترشی زنجبیل و پیاز سبز پر می‌کنند. در رستوران Takoba در گینزا Takoyaki برخلاف خیلی از مکان‌های دیگر که آن را سفت سِرو می‌کنند، بافتی نرم و خامه‌ای دارد. در این رستوران به‌سراغ طعم‌های آغشته به سس مایونز، سس باربیکیو ژاپنی و فلس ماهی بونیتو بروید.

Chestnut soft serve

در رستوران Waguriya در گینزا، همه شیرینی‌ها با شاه‌بلوط سِرو می‌شوند. در این رستوران می‌توانید همه چیز از  mont blancs گرفته تا شیرینی‌های choux پر از خامه شاه‌بلوط و همینطور wagashi که یکی از شیرینی‌های سنتی ژاپن است را پیدا کنید. Chestnut soft serve که یکی از بهترین خوراکی‌ های خیابانی در گینزا است را نیز می‌توانید از این رستوران تهیه کنید. این دسر خوش‌‌طعم  از مواد کاملا طبیعی مثل خمیر شاه‌بلوط به‌همراه آجیل‌های جنگلی استان ایباراکی تهیه شده و به سِرو نرم با طعم زمینی، شیرین و خامه‌ای معروف است. خوردن Chestnut soft serve به هنگام حرکت و گشت‌و‌گذار در خیابان یاناکا گینزا، بسیار لذت‌بخش است.

کلام آخر سه‌ کلیک درباره غذاهای خیابانی در گینزا

ما در این مقاله به معرفی یک از معروف‌ترین خیابان‌های سنتی توکیو پرداختیم و شما را با بهترین غذاهای خیابانی در گینزا آشنا کردیم. همچنین به نحوه آماده‌سازی و چگونگی سِرو این غذاها پرداختیم. خوشحال می‌شویم که در ادامه تجربه خود از سفر به توکیو و چشیدن طعم این غذاهای خیابانی را با ما در میان بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران