ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا؛ لذت تماشای مسابقه فوتبال در اسپانیا

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا؛ لذت تماشای مسابقه فوتبال در اسپانیا

ورزشگاه نیوکمپ، باشگاه مشهور فوتبال در بارسلونا، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌ها در دنیای فوتبال به شمار می‌آید. این باشگاه، از زمان افتتاح آن در سال 1957 به خانه مشهور فوتبال بارسلونا تبدیل شده است. نیوکمپ چهارمین ورزشگاه بزرگ جهان است و اغلب به زبان انگلیسی به‌عنوان نوکمپ نیز شناخته می‌شود و به‌دلایل حمایت مالی به‌طور رسمی به نام Spotify Camp Nou نام‌گذاری شده است. ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون 99354 نفر ظرفیت دارد. در حال حاضر، این استادیوم در حال بازسازی بوده و انجام این عملیات از ژوئن 2022 آغاز شده است. در این مقاله، شما را با این باشگاه ورزشی آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

شروع ساخت ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

ایده ساخت یک استادیوم جدید برای باشگاه بارسلونا در دهه 1950 زمانی مطرح شد که استادیوم قدیمی باشگاه، لس کورتس، دیگر نمی‌توانست نیازهای رو‌به‌رشد هواداران را برآورده کند. این ورزشگاه توسط سه معمار ساخته شد. معمار منطقه کاتالونیا، یعنی Francesca Mitjans Mir برای طراحی استادیوم جدید که در ابتدا قرار بود به‌نام استادیوم دل بارسلونا نامیده شود، مامور شد. جوزف سوتراس و لورنزو گارسیا باربون نیز دستیاران او بودند. بااین‌حال، پس از مرگ رئیس باشگاه، جوزپ سونول در طول جنگ داخلی اسپانیا، استادیوم جدید به افتخار یاد او به ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا تغییر نام داد. حداکثر ارتفاع استادیوم 48 متر و مساحت آن حدود 55 هزار متر مربع است.

افتتاح ورزشگاه 

کار ساخت‌وساز در کمپ نو در سال 1954 آغاز و ساختمان آن سه سال بعد تکمیل شد. در طول ساخت‌وساز باشگاه بارسلونا، بازی‌های خانگی همچنان در استادیوم قدیمی لس کورتس ادامه یافت. در نهایت در 24 سپتامبر 1957، این استادیوم در نهایت با یک بازی دوستانه بین Fc بارسلونا و تعدادی از بازیکنان لهستان افتتاح شد. باشگاه بارسلونا، اولین بازی خود را با پیروزی 2-4 به پایان رساند. Eulogio Martinez نیز به‌عنوان اولین بازیکنی که در استادیوم جدید گل زد، در خاطر هواداران باقی ماند. از سال 2006 از چمن هیبریدی برای پوشش کف استفاده شده است؛ به این صورت که چمن طبیعی را با الیاف مصنوعی ترکیب کرده تا شرایط مطلوبی را برای بازی‌ها فراهم کند.

ظرفیت ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

یکی از ویژگی‌های ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون توانایی آن برای پذیرایی از تعداد زیادی از تماشاگران است. در ابتدا، استادیوم می‌توانست حدود 93 هزار نفر را در خود جای دهد، اما در طول سال‌ها ظرفیت ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا چندین بار افزایش یافت و به رقم فعلی حدود 99 هزار صندلی رسید. این ظرفیت عظیم، کمپ نو را به بزرگ‌ترین استادیوم اروپا و یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های جهان تبدیل کرده است. جو باشگاه منحصربه‌فرد بوده و در هر بازی خانگی بارسلونا که با تشویق کردن، سوت زدن، شعار دادن و تکان دادن پرچم تیم محبوب‌شان همراه بوده، خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای افراد به‌جای گذاشته است.

مسابقات خاطره‌انگیز 

علاوه‌بر ظرفیت چشمگیر، ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا افتخار میزبانی برخی از حماسی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال را داشته است. کمپ نو میزبان فینال‌های متعدد لیگ قهرمانان اروپا بوده؛ از جمله فینال‌های سال 1999 بین منچستر یونایتد و بایرن مونیخ که به‌خاطر بازگشت افسانه‌ای شیاطین سرخ در یاد بسیاری از مردم باقی مانده است. بااین‌حال، مهم‌ترین لحظات برای کمپ نو احتمالا بازی‌های بارسلوناست. این استادیوم، میزبان جام جهانی 1982 و هم‌چنین میزبان فینال‌های لیگ قهرمانان جام اروپا بوده است. باشگاه نیوکمپ، با بازیکنان ویژه‌ای مانند یوهان کرویف، دیگو مارادونا، رونالدینیو و لیونل مسی که هواداران بسیاری در سراسر جهان دارند، عناوین متعدد ملی و بین‌المللی را از آن خود کرده است.

موزه ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

هواداران ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا می‌توانند تمام جام‌های قهرمانی باشگاه فوتبال بارسلونا را که در طول سال‌ها جمع‌آوری‌شده است، در موزه نیوکمپ ببینند. هم‌چنین می‌توانند برای تماشای این جام‌ها بلیط موزه ورزشگاه نیوکمپ را تهیه کنند. در این موزه، شما 22 جام لیگ و 4 جام لیگ قهرمانان را خواهید دید. هم‌چنین چکمه‌های طلایی و توپ طلای مسی نیز در آنجا در دسترس است.

ورزش و رویدادهای فرهنگی

یکی از واقعیت ‌های جالب در مورد ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا این است که علاوه‌بر فوتبال، رویدادهای دیگر رشته‌های ورزشی و حتی هنری مانند فوتبال راگبی، بازی‌های هاکی روی یخ و حتی کنسرت‌های هنرمندان بین‌المللی در آنجا برگزار می‌شود. موقعیت و شهرت ممتاز ورزشگاه نیوکمپ باعث شده همه‌روزه تعداد زیادی از گردشگران برای کسب تجربه‌ای هیجان‌انگیز به این ورزشگاه مراجعه کنند. در 17 نوامبر 1982، پاپ جان پل دوم، رهبر کلیسای کاتولیک، برای جمعیت بیش از 121500 نفر به‌مناسبت شهروندی افتخاری در این ورزشگاه جشن گرفت. هم‌چنین، این استادیوم میزبان نمایش‌های برجسته‌ای بود که در استادیوم برگزار شد؛ از جمله خولیو ایگلیسیاس، خواننده اسپانیایی در سپتامبر 1983 و 1988 اجرای خود را برای مردم به اشتراک گذاشت. علاوه‌بر آن مایکل جکسون، خواننده و ترانه‌سرا، در آگوست 1988 نیز در این مکان اجرا داشت.

غذاخوری‌های ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

یکی دیگر از امکانات ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون، دارا بودن رستوران‌هایی با غذا‌های مختلف است. در این استادیوم و اطراف آن طیف وسیعی از مکان‌های غذاخوری وجود دارد که از غذاهای سنتی کاتالونیا گرفته تا غذاهای مدرن را سرو می‌کنند. در روزهای مسابقه، علاقه‌مندان به خوردن غذاهای اسپانیایی و کسانی‌که فرصت غذا خوردن پیدا نکرده‌اند، می‌توانند غذای مورد علاقه خود را در یکی از این رستوران‌ها میل کنند. 

اماکن گردشگری اطراف ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

وقتی به ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون بروید، بی‌شک پس از تماشای جاذبه‌های آن اگر زمان اضافه‌ای داشته باشید، دلتان می‌خواهد با جاذبه‌های اطراف کمپ نو نیز آشنا شوید. بنابراین همراه ما باشید تا در ادامه مطلب، جاذبه‌های اطراف ورزشگاه را به شما معرفی ‌کنیم.

1. پارک‌های La Maternitat و Sant Ramon

پارک‌های دوقلوی La Maternitat و Sant Ramon فقط چند قدم از ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا فاصله دارند. این پارک‌ها برای فاصله گرفتن از شلوغی شهر مناسب بوده و شرایط ریلکس کردن در فضای آرام را برای شما فراهم می‌کند. باغ‌های زیبا، زمین‌های بازی برای کودکان و بسیاری از مناطق سایه‌دار که به واسطه درختان و ساختمان‌های بلند ایجاد می‌شود، هم‌چنین داشتن سایه‌بان‌های آفتاب‌گیر از ویژگی‌های این دو پارک به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم چند ساعتی را به‌همراه خانواده در این پارک‌های دوقلو پیک‌نیک کنید.

2. Ceramic Museum

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

مجموعه موزه‌ سرامیک یا Ceramic Museum در سال 1966 تاسیس شد. این موزه در داخل Palau Reial de Pedralbes در کاخ سلطنتی واقع شده است. Ceramic Museum مجموعه‌ای از قطعات سرامیک از قرن 12 تا 21 را به نمایش گذاشته است؛ از جمله سرامیک‌های اندلس مانند والنسیا، آراگونی و … . پیشنهاد می‌کنیم پس از تماشای بازی در ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون، به این موزه هم سری بزنید.

3. Cervantes Park and Roserar de Cervantes

پارک‌های سروانتس و روزرار د سروانتس که به‌خاطر نمایش سالانه گل رز مشهور است، پناهگاهی برای علاقه‌مندان به گل به شمار می‌آید. روزرار د سروانتس، یک باغ گل رز، دارای مجموعه‌ای چشمگیر با بیش از 10 هزار گل رز بوده که تماشای آن‌ها روح‌تان را جلا می‌دهد. در این پارک تنوع گل‌های رز قرمز، زرد، آبی و بوته‌های گل رز مینیاتوری بسیار است. این پارک، مکان ویژه‌ای برای دوستداران طبیعت و عکاسان است؛ چرا که طیف رنگارنگ گل‌ها فضای زیبایی برای ثبت عکس‌های یادگاری ایجاد می‌کند. 

4. L’Illa shopping center

مرکز خرید للا یا L’Illa shopping center یکی دیگر از مکان‌هایی است که بعد از ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون می‌توانید به آنجا بروید. این مرکز خرید، ساختمانی بزرگ، سرپوشیده و چندطبقه تشکیل بوده که می‌توانید از طریق پله‌برقی به طبقات دیگر آن بروید. تمامی کالاهای مورد نیاز خود را در این مرکز خرید می‌توانید پیدا کنید از پوشاک گرفته تا کفش و کتانی و قاب گوشی. 

آدرس:

 Av. Diagonal, 557, Les Corts, 08029 Barcelona 

ساعت فعالیت:
همه‌روزه از 9:30 صبح تا 9 شب

تلفن:

 +34 934 44 00 00

https://lilla.com/en/

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

سایر اطلاعات

شما می‌توانید با اطلاعات کاربردی و مهمی که درمورد ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون که در ادامه به آن اشاره شده است. همین‌طور می‌توانید درباره چگونگی برگزاری بازی‌ها و مراسم‌های دیگر و اطلاع از بازی‌های روزانه و برنامه‌‌های این ورزشگاه از راه‌های زیر مطلع شوید. هم‌چنین در ادامه آدرس و شماره تماس ورزشگاه نیز برای این‌که راحت‌تر آن را پیدا کنید، آمده است. 

شماره تماس:  +34 902 18 99 00

سایت باشگاه بارسلونا: https://www.fcbarcelona.com/en/club/facilities/spotify-camp-nou

سایت استادیوم: https://www.barcelona.de/en/fc-barcelona-camp-nou-stadium.html

آدرس:

Carrer Aristides Maillol

8 نکته مهم

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

برای رفتن به ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اطمینان داشته باشید که بلیط ورود را به‌همراه دارید.
  2. باتوجه‌به بزرگ بودن ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا مسیر رسیدن به جایگاه نیاز به پیاده‌روی دارد، بنابراین کفش مناسب بپوشید.
  3. به‌دلیل این‌که استادیوم سقف سرپوشیده ندارد، لباس متناسب آب‌وهوا بپوشید.
  4. در فصول گرم سال، بطری آب به‌همراه خود داشته باشید زیرا ممکن است برای دسترسی به نوشیدنی‌ها نیاز باشد از صندلی خود بلند شده و تا فروشگاه مسافتی را طی کنید.
  5. برای ثبت لحظات به‌یادماندنی خود، تلفن هوشمند یا دوربین به‌همراه داشته باشید.
  6. پول نقد همراه خود داشته باشید.
  7. اگر به صدای بلند حساس هستید، گوش‌گیر همراه خود داشته باشید تا صداهای اطراف را کاهش دهید.
  8. کارت شناسایی همراه خود داشته باشید؛ چرا که برخی برنامه‌ها دارای تخفیف یا محدودیت سنی هستند و ممکن است بخواهند کارت شناسایی شما را چک کنند.

سخن پایانی سه کلیک درباره ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

مردم از خیلی سال‌های قبل برای ورزش در ورزشگاه نیوکمپ در بارسلون، در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. در این مقاله، درباره این ورزشگاه از جنبه‌های مختلفی از جمله تاریخچه، مسابقات خاطره‌انگیز، امکانات و… به مطالعه پرداختیم. حال با خیالی آسوده وسایل خود را آماده کرده تا به  تماشای یکی از بازی‌های این ورزشگاه بروید. دوست دارید کدام بازی را در این ورزشگاه تماشا کنید؟

نظرات کاربران