جاهای دیدنی بوسان

جاهای دیدنی بوسان؛ 10 جای متفاوت که شما را سورپرایز می کند!

شهر بوسان، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کره جنوبی به‌ شمار می‌آید. این شهر بعد از سئول بزرگترین شهر کره جنوبی بوده و بندر آن از نظر ارتباط با جهان، برای کره جنوبی جایگاه مهمی دارد. بوسان یک شهر مدرن و درعین حال قدیمی است. این شهر زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای دارد و می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد. سواحل زیبای شنی و صخره‌ای بوسان، بازارهای قدیمی، معابد مذهبی و پارک‌های جنگلی با زیبایی‌های طبیعی از جمله جاهایی دیدنی در بوسان است که دیدنشان می‌تواند قلب شما را به لرزه در بیاورد. در این مقاله سعی داریم جاهای دیدنی بوسان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از سفر به بوسان لذت ببرید.

رزرو کره جنوبی

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

معبد سامگوانگسا 

جاهای دیدنی بوسان

اگر عاشق تماشای فانوس‌های رنگی و جشن‌های آیینی هستید، در سفر به بوسان حتماً از معبد سامگوانگسا دیدن کنید. معبد سامگوانگسا یکی از سه معبد بزرگ بودایی در کره جنوبی است. این معبد در سال 528 پس از میلاد توسط شاه سئونگ‌منگ از گوگوریو تأسیس شد. معبد Samgwangsa در طول تاریخ، چندین بار تحت‌تأثیر جنگ و آتش‌سوزی تخریب و هر بار بازسازی شده است. این معبد یکی از جاهای دیدنی بوسان بوده که چندین ساختمان و بنای تاریخی در خود دارد. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به دروازه چونمون، سالن بزرگ دائجونگ و غار بونهام گونگ اشاره کرد. این معبد یک مکان مهم فرهنگی و مذهبی برای کره جنوبی به‌ حساب می‌آید. معبد سامگوانسا هر سال به دلیل جشن‌های آیینی میزبان صدها هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان است. این جشن‌های آیینی در ماه می برگزار می‌شود. فضای معبد در این ماه پر از فانوس‌های رنگارنگ است و اطراف معبد نیز با گل‌هایی زیبا تزیین می‌شود. تماشای این فانوس‌های رنگی گردشگران را به هیجان‌ درمی‌آورد. 

آکواریوم Sea Life بوسان

اگر به ماجراجویی در زیر آب علاقه دارید حتماً از آکواریوم زندگی دریایی بوسان بازدید کنید. این آکواریوم یکی از جاهای دیدنی بوسان است که در ساحل Haeundae قرار دارد. آکواریوم Sea Life در سال 2001 افتتاح شد.  Sea Life یک آکواریوم بزرگ است که حدود 250 گونه و حداکثر 35000 موجود دریایی را می‌توانید از طریق پنجره‌ها یا تونل‌های آن تماشا کنید. این مکان بهشتی برای عاشقان دریا و موجوداتش است. در این آکواریوم حدود 40 منطقه وجود دارد از جمله اینها می‌شود به منطقه پنگوئن‌ها، کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها، اسب آبی، پیراناها که یک نوع ماهی گوشت‌خوارند، سمورها و دیگر موجودات دریایی اشاره کرد. حضور شما در این آکواریوم می‌تواند آغاز سفری ماجراجویانه در زیر آب باشد. 

موزه هنر بوسان

جاهای دیدنی بوسان؛ موزه هنر

از دیگر جاهای دیدنی بوسان می‌توان به موزه هنر بوسان اشاره کرد. اگر علاقه‌مند به تماشای آثار هنری قدیمی هستید، موزه هنر بوسان می‌تواند مکان مناسبی برای شما باشد. موزه هنر بوسان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در کره جنوبی است. این موزه در سال 1978 افتتاح شده که دارای مجموعه‌ای گسترده از آثار هنری از سراسر جهان است.  مجموعه موزه هنر بوسان شامل آثار هنری از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز بوده و همچنین در آن می‌توانید آثاری هنری مربوط به کشورهای مختلف از جمله کره، چین، ژاپن، اروپا و آمریکا را ببینید. 

معبد هائدونگ یونگ گونگسا؛ زیباترین جای دیدنی بوسان 

اگر می‌خواهید معبدی متفاوت از دیگر معابد بودایی را ببینید، پیشنهاد ما به شما، معبد Haedong Yonggungsa است. این معبد بودایی به معبد کناردریا شناخته می‌شود؛ چرا که بیشتر معابد بودایی در دل کوه ساخته شده‌اند و هائدونگ یونگ گونگسا تنها معبد ساخته شده در کنار دریاست. این معبد نیز در جنگ‌های کره، چندین‌بار تخریب و بعد از پایان جنگ بازسازی شده است. معبد هائدونگ یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بوسان به شما می‌آید که به دلیل محیطِ آرامش، طرف‌دارهای زیادی دارد. این معبد در زمان سلسله گوریو ساخته شد و جز قدیمی‌ترین معابد بوسان به حساب می‌آید. 

پارک گئومگانگ

جاهای دیدنی بوسان

پارک Geumgang یکی از جاهای دیدنی بوسان در کنار پارک‌هایی چون تجونگده و آمنام است. این پارک زمانی متعلق به یک تاجر ژاپنی بود که بخشی از کوه Geumjeongsan را به باغ خصوصی خود تبدیل کرده بود. پس از جنگ کره، این باغ به‌عنوان “پارک گئومگانگ” نامگذاری شد. گئومگانگ یک پارک جنگلی است که در مرکز شهر قرار گرفته و صخره‌های منحصربه‌فردی دارد. مسیر اطراف پارک در بین بازدیدکنندگان محبوب است. این مسیر که با شیب‌های ملایم طراحی شده، برای کسانی که قدم‌زدن در جنگل را به بالارفتن از کوه ترجیح می‌دهند، عالی خواهد بود. این پارک امکانات فرهنگی مختلفی نیز دارد. مرکز هنرهای عامیانه بوسان در این پارک برنامه‌های متنوع سنتی‌ای را برگزار می‌کند. علاوه بر این، یک موزه تاریخ طبیعی دریایی بوسان در این پارک وجود دارد که در آن می‌توانید زندگی دریایی منحصربه‌فردی از جمله گونه‌های بزرگ، گونه‌های کمیاب و آثار طبیعی کره‌ای را تماشا کنید. این پارک یک تله‌کابین نیز دارد. وجود یک باغ گیاهشناسی، زیبایی‌ این پارک را بیشتر کرده است. شما می‌توانید گل‌ها، درختان خاص و زیبایی را درحالی‌که روی نیمکت‌های سنگی نشسته‌اید، تماشا کنید.

معبد بومئوسا؛ جایی دیدنی از بوسان برای تجربه زندگی کره‌ای

از جاهای دیدنی بوسان می‌توان به یک معبد زیبای دیگر، به‌نام معبد Beomeosa اشاره کرد. معبدی آرام که در دامنه کوه Geumjeongsan قرار گرفته است. معماری زیبا، فضای آرام و سبز این معبد می‌تواند شما را برای لحظاتی از شلوغی شهر دور کند. این معبد در سال 678 میلادی ساخته شده که بسیاری از ساختمان‌های آن گنجینه ملی کره محسوب می‌شوند. همچنین شما می‌توانید در معبد بومئوسا اقامت داشته باشید و زندگی سنتی بودایی کره‌ای را از طریق جلسات مراقبه، مراسم چای، تور معبد و شنیدن سخنرانی‌ها، تجربه کنید. 

بازار نامپودونگ

جاهای دیدنی بوسان؛ بازار نامپودونگ

اگر دنبال جایی در بوسان هستید که بتوانید غذاهای متنوع کره‌ای را مزه کنید، ما به شما بازار نامپودونگ را پیشنهاد می‌دهیم. بازار نامپودونگ سومین بازار بزرگ کره جنوبی است. در این بازار فروشگاه‌ها زیادی علاوه بر رستوران‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی وجود دارد که شما می‌توانید در این بازار هم خرید کرده و هم‌ غذاهای خیابانی کره‌ای را نوش جان کنید. یکی دیگر از جاهای دیدنی بوسان که مشابه با بازار نامپودونگ است، بازار گوکجه نام دارد. در این بازار نیز می‌توانید صنایع دستی بوسان را خریداری کرده و از طعم غذاهای کره‌ای لذت ببرید. 

بازار ماهی جاگالچی

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، تجربه بازدید از بازار ماهی جاگالچی را از دست ندهید. بازار ماهی جاگالچی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ماهی در کره جنوبی است که شما می‌توانید در غرفه‌های مختلف ماهی‌فروشان قدم بزنید و تازه‌ترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید. 

دهکده فرهنگی  هین‌یوئول؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی بوسان

یکی دیگر از جاهای دیدنی بوسان دهکده فرهنگی Huinnyeoul است که در بالای دیواری شیب‌دار در مسیر ساحلی جویونگ قرار دارد. شما می‌توانید خانه‌های کوچکی را در این دهکده تماشا کنید که در روی صخره‌ها ساخته شده‌اند. این دهکده در سال 2011 بازسازی شد و حالا دارای 14 کوچه باریک، کافه‌ها و دیدنی‌های زیادی است. در این دهکده می‌توانید نسیم اقیانوس که به کوچه‌ها وارد می‌شود را حس کنید. یکی از مکان‌هایی که در این دهکده باید از آن دیدن کنید، Huinnyeol Jeomppang است. جایی که می‌توانید در حین تماشای اقیانوس، از خوردن بهترین نودل‌های کره‌ای لذت ببرید. همچنین در این دهکده می‌توانید کشتی‌های بزرگی را تماشا کنید که در ساحل بوسان لنگر انداخته‌اند؛ این صحنه یکی از صحنه‌های منحصربه‌فرد برای گردشگران خواهد بود.

سواحل زیبای بوسان

جاهای دیدنی بوسان

از دیگر جاهای دیدنی بوسان می‌توان به سواحل زیبای آن نیز اشاره کرد. سواحل هه‌دان‌ده و گوانگالی از زیباترین و معروف‌ترین سواحل زیبای بوسان هستند. شن‌های طلایی و نرم این سواحل می‌تواند پیاده‌روی در کنار آب‌های اقیانوس را برای شما لذت‌بخش کند. همچنین در ساحل‌ برنامه‌ها و جشن‌هایی برگزار می‌شود و شما می‌توانید در شب‌، روشنایی‌های زیبایی از پل‌های ساحلی بوسان از جمله پل معروف به الماس (Gwangan) را تماشا کنید.

کلام آخر درباره جاهای دیدنی بوسان

بوسان شهری است که دیدنی‌های زیادی دارد و می‌تواند برای گردشگران مختلف جذاب و خیره‌کننده باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی بوسان را برای شما لیست کنیم. تا شما با کمک این لیست بتوانید مکان موردعلاقه خود از بوسان را پیدا کنید. شما کدام مکان را انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران