جاهای دیدنی آمستردام در شب

با جاهای دیدنی آمستردام در شب آشنا شویم

آمستردام پایتخت سلطنتی هلند را به کانال‌های آبی زیبایش می‌شناسند. این شهر در کنار شهرهای رتردام و لاهه از شهرهای مهم و اصلی هلند به شمار می‌رود. بر اساس مستندات تاریخی این شهر در سال 1275 میلادی توسط دو ماهیگیر محلی تاسیس شد و در قرن شانزدهم توسعه پیدا کرد و کم‌کم به یکی از مهمترین بنادر تجاری اروپا تبدیل شد. این شهر اوج پیشرفت خود را در دوران شکوفایی اقتصادی هلند تجربه کرد. آمستردام حدود یک میلیون جمعیت دارد و ملیت‌های متنوعی در این شهر زندگی می‌کنند. آمستردام جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای این جاذبه‌ها راهی هلند می‌شود. در طول روز کارهای بسیاری را در این شهر می‌توانید انجام دهید اما جاهای دیدنی آمستردام در شب طرفداران بسیاری دارد. گویی با از راه رسیدن شب این شهر آرام جانی تازه می‌‌گیرد و حال‌وهوای آن تغییر می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی آمستردام در شب آشنا کنیم و کمی در این شهر اروپایی تفریح کنیم.

رزرو بلیط هواپیما آمستردام با سه کلیک خوبه!

محله چراغ‌های قرمز از جاهای دیدنی آمستردام در شب

جاهای دیدنی آمستردام در شب

آمستردام به داشتن کوچه‌پس‌کوچه‌های پر پیچ و خم و کافی‌شاپ‌ها متعدد شهرت دارد. قدم زدن شبانه در محله دیدنی چراغ‌های قرمز تجربه‌ای است که در هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد. این منطقه یکی از جاهای دیدنی آمستردام در شب است و گردشگران و مردم محلی بسیاری تنها برای قدم زدن شبانه به این منطقه می‌روند. این محله تاریخی که با نام دِوالِن نیز شناخته می‌شود با از راه رسیدن تاریکی زنده می‌شود و چراغ‌هایی که سوسو می‌زنند انگار آدم را به خود فرا می‌خوانند. اگر دوست دارید کمی هم با پیشینه تاریخی این محله آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این محله که از جاهای دیدنی آمستردام در شب به شمار می‌رود حتما با یکی از تورها راهنما همراه شوید. این تورهای کوتاه و دو ساعته اطلاعات بسیاری در مورد این منطقه در اختیار شما می‌گذارند. 

تماشای شب های آمستردام از روی کانال‌های قدیمی

اگر کنجکاوید که در شب های آمستردام چه کارهایی می‌توانید انجام دهید ما به شما یک سفر دریایی کوتاه بر روی کانال معروف آمستردام را پیشنهاد می‌کنیم. سفر با کروزهای تفریحی یکی از دیدنی های آمستردام در شب به شمار می‌روند. با غروب خورشید و روشن شدن چراغ‌های شهر این کانال به منظره‌ای مسحور‌کننده تبدیل می‌شود. بعضی از این قایق‌های تفریحی با موسیقی و نوشیدنی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. اگر به دنبال جایی برای شبگردی در آمستردام می‌گردید حتما قایق‌های تفریحی کانال را امتحان کنید. هنگام گذر از روی این کانال از مقابل بعضی جاذبه‌های تاریخی مانند خانه آن فرانک، موزه ریکس و هرمیتاژ آمستردام عبور خواهید کرد. یکی از بهترین کارها برای تماشای دیدنی های آمستردام در شب سفر بر روی کانال آمستردام است.

کنسرت‌گِباو از جاهای دیدنی آمستردام در شب

کنسرت‌گِباو از جاهای دیدنی آمستردام در شب

کنسرت‌گباو محل برگزار ارکستر سلطنتی است و شهرت جهانی دارد. این سالن کنسرت با شکوه در فهرست بهترین سالن‌های کنسرت دنیا قرار دارد. این مجموعه دو سالن مجزا دارد. سالن گروت زال 1974 صندلی و سالن کلین زال 427 صندلی دارد. قدمت کنسرت‌گباو که یکی از جاهای دیدنی آمستردام در شب به شمار می‌رود به سال 1888 می‌رسد. رهبران ارکستر معروفی از جمله گوستاو مالر، ریچارد اشتراوس و برنارد هایتینک در این سالن اجرا کرده‌اند. از جمله هنرمندان معاصری که در این سالن اجرا کرده‌اند می‌توان به پینک فلوید و دِ هو اشاره کرد. در حال حاضر هر سال حدود 700 کنسرت در این مجموعه برگزار می‌شود و یکی از مراکز مهم موسیقی در اروپا به شمار می‌رود. این رویدادهای متعدد باعث شده کنسرت‌گباو سالانه بیش از هفصد هزار بازدیدکننده داشته باشد. اگر به موسیقی علاقه دارید بازدید از کنسرت‌گباو که از دیدنی های آمستردام در شب به حساب می‌آید را فراموش نکنید. از طریق سایت مجموعه برنامه کنسرت‌ها را بررسی کنید و برای سبک موسیقی و خواننده یا نوازنده مورد علاقه خود بلیط رزرو کنید. بازدید از کنسرت‌گباو قطعا یک فعالیت هیجان‌انگیز برای شبگردی در آمستردام است.

بازدید از موزه‌های شبانه

آمستردام میراث فرهنگی غنی‌ای دارد و موزه‌های آن همیشه پر از بازدیدکنندگان پر شور است. بسیاری از این موزه‌ها تا دیروقت کار می‌کنند و از جاهای دیدنی آمستردام در شب هستند. بسیاری از موزه‌ها معمولا با پایان ساعت اداری تعطیل می‌شوند اما بعضی موزه‌های آمستردام از این قاعده مستثنی هستند. پس اگر هم گردش در موزه‌ها را دوست دارید هم شبگردی در آمستردام را این بهترین فرصت برای شماست. برای مثال موزه ونگوگ معمولا ساعت 6 عصر تعطیل می‌شود اما جمعه آخر هر ماه تا ساعت 11 شب به کار خود ادامه می‌دهد. برای بازدید از موزه دیدنی آی‌فیلم تا ساعت 7 شب فرصت دارید و موزه رِد لایت سکرتز نیز تا ساعت 10 شب آماده پذیرش گردشگران است. خانه آن فرانک یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین موزه‌های شهر به حساب می‌آید؛ بهترین زمان برای بازدید از این موزه شب های آمستردام است و تا ساعت 10 شب فرصت دارید از این موزه بازدید کنید. اگر در ماه نوامبر به آمستردام رفتید بازدید از میوزمناخت را از دست ندهید. میوزمناخت به معنای «شب موزه» در واقع رویدادی است که موزه‌های شرکت‌کننده در آن تا ساعت 2 بامداد باز می‌مانند. این رویداد بهترین فرصت برای شبگردی در آمستردام و بازدید از موزه‌های متعدد است.

موزه هنرهای دیجیتال NXT از جاهای دیدنی آمستردام در شب

جاهای دیدنی آمستردام در شب

موزه هنرهای دیجیتال یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام در شب است. در این موزه منحصربه‌فرد می‌توانید با آثار هنری سمعی و بصری تعامل داشته باشید. این اولین موزه هلند است که به هنر رسانه‌های جدید اختصاص دارد. موزه NXT تاسیسات هنری پیشرفته‌ای در مقیاس بزرگ دارد و آثار بلندپروازانه طراحان، هنرمندان و حتی دانشمندان نوظهور را نمایش می‌دهد. این موزه روزهای یکشنبه تا چهارشنبه تا ساعت 20:30 و از پنجشنبه تا شنبه تا ساعت 22:30 آماده پذیرش گردشگران است و به همین دلیل برای شبگردی در آمستردام گزینه خوبی به شمار می‌رود.

موسیقی زنده در پارادیزو یا مِلکوِی

اگر از طرفداران موسیقی الکتریکی هستید و از قضا قصد شبگردی در آمستردام را دارید حتما به پارادیزو یا ملکوی بروید. این دو مکان بهشت موسیقی الکتریکی هستند و از معابد موسیقی و مراکز فرهنگی آمستردام به شمار می‌روند. پارادیزو درواقع یک کلیسای قرن نوزدهمی است و در حال حاضر یکی از مشهورترین سالن‌های اجرای موسیقی راک و از دیدنی های آمستردام در شب به شمار می‌رود. از جمله هنرمندان مشهوری که در این سالن اجرا کرده‌اند می‌توان به دوا لیپا، لیدی گاگا و اسنارکی پاپی اشاره کرد. ملکوی به معنای «راه شیری» در گذشته یک کارخانه لبنیات بوده و در حال حاضر به عنوان محلی برای اجرای موسیقی از آن استفاده می‌شود. ملکوی چهار سالن اجرای مجزا دارد و هنرمندانی مثل نیروانا، یو2 و پرینس در این سالن اجرا کرده‌اند. برنامه‌های اجرای این سالن‌ها را بررسی کنید و یک برنامۀ فوق‌العاده مفرح برای شبگردی در آمستردام برای خودتان بچینید.

دوچرخه‌سواری در شب های آمستردام

دوچرخه‌سواری در شب های آمستردام

یکی دیگر از کارهایی که برای شبگردی در آمستردام می‌توانید انجام دهید دوچرخه‌سواری در خیابان‌های آرام این شهر است. از دوچرخه فروشی‌های مرکز شهر یک دوچرخه اجاره کنید و به گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌ها بگردید و از تماشای دیدنی های آمستردام در شب لذت ببرید. دیدن مردمی که دوچرخه‌سواری می‌کنند در آمستردام امری عادی به شمار می‌رود و بسیاری از افراد این وسیله را برای رفت‌وآمد انتخاب می‌کنند. به همین دلیل شهر از نظر امکانات لازم برای دوچرخه‌سواری کاملا مجهز است و مسیرهای مخصوص در تمام خیابان‌ها وجود دارند. این شهر حدود 400 کیلومتر مسیر مخصوص دوچرخه دارد. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید در گروه‌هایی که راهنما دارند دوچرخه‌سواری کنید. این گروه‌ها برخی از جاذبه‌های دیدنی آمستردام را به شما نشان می‌دهند.

شبگردی در آمستردام و سینمای پته توشینسکی

سینمای پته توشینسکی را به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی آمستردام در شب معرفی می‌کنیم. این سینما شبیه هیچکدام از سینماهایی که قبلا دیده‌ای نیست. سینمای پته توشینسکی نمونه‌ای خیره‌کننده از معماری آرت دکو است و قدمت آن به سال 1921 می‌رسد. فیلم‌‌هایی که در این سینما نمایش داده می‌شوند به زبان انگلیسی و با زیرنویس هلندی هستند. جذاب‌ترین قسمت این سینما سالن گروت زال آن است. حتما جدول برنامه‌های سینما را بررسی کنید و برنامه‌ای که در این سالن برگزار می‌شود را انتخاب کنید. بهترین نقطه سالن گروت زال بالکن آن است که نمای فوق‌العاده‌ای از سالن دارد. برای رزرو صندلی در این بالکن باید هزینه بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد و یک نوشیدنی و خوراکی رایگان هم روی بلیط بالکن دریافت می‌کنید.

هنکن اکسپرینس از جاهای دیدنی آمستردام در شب

جاهای دیدنی آمستردام در شب

نوشیدن یک لیوان نوشیدنی اصل هنکن اکسپرینس یکی از بهتری کارهایی است که در شب های آمستردام می‌توانید انجام دهید. کارخانه آبجوسازی هنکن در سال 1867 در قلب آمستردام تاسیس شد و تا سال 1988 به فعالیت خود به عنوان یکی از بهترین کارخانه‌های آبجوسازی اروپا ادامه داد. این کارخانه در سال 2001 به عنوان موزه مجددا بازگشایی شد و بسیاری از علاقمندان به فرآیند تقطیر و ساخت آبجو را به هلند کشاند. راهنماها وظیفه هدایت گردشگران و توضیح موضوعات را برعهده دارند و اطلاعات خوبی به شما خواهند داد. در این کارخانه می‌توانید جزئیات فرآیند دم‌آوری و ساخت آبجو را ببینید. اگر این مجموعه را برای شبگردی در آمستردام انتخاب کردید بدانید که آخرین پذیرش در ساعت 6:45 عصر انجام می‌شود و بازدید آخر تا ساعت 9 شب ادامه دارد.

تماشای غروب از بالای برج آمستردام

قطعا یکی از جاهای دیدنی آمستردام در شب برج زیبای آمستردام است. این برج که به آدام لوک‌اوت نیز معروف است 22 طبقه دارد و منظرۀ پانورامای فوق‌العاده‌ای از شهر زیبای آمستردام به نمایش می‌گذارد. از بالای این برج بسیاری از مراکز تاریخی و کانال‌ها را می‌توانید ببینید. برج آدام لوک‌اوت یکی از بهترین نقاط برای شبگردی در آمستردام است. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید می‌توانید سوار تاب «اور دِ اِج» که بلندترین تاب اروپا هست شوید و منظره فوق‌العاده آمستردام را از ارتفاع صد متری زیر پای خود ببینید. اما جذاب‌ترین بخش این برج اسکای دِک یا عرشه آسمان است. این بخش که در آخرین طبقه قرار دارد در طول تابستان میزبان رویدادهای موسیقی است و تقریبا هر روز موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود. موسیقی زنده در کنار منظره زیبای شهر که در چراغ‌های رنگی غرق شده این برج را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام در شب تبدیل کرده است. هنگام بازدید از برج آدام به ساعات کاری آن توجه داشته باشید، آخرین پذیرش این برج در ساعت 21 است و مجموعه در ساعت 22 تعطیل می‌شود.

اپرا و رقص باله بین‌المللی

اپرا و رقص باله بین‌المللی

شرکت در اجرای اپرا و رقص باله ملی هلند تجربه‌ای است که شاید هرجایی نسیب شما نشود. سالن این اجرا در کنار ساختمان استوپرا قرار دارد. در این سالن اجراهایی در سطح جهانی برگزار می‌شود. محیط زیبا و تزئیات چشمگیر سالن هر اجرا را به تجربه‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کند. هر سال حدود چهارده اپرا و یازده نمایش رقص باله در این سالن برگزار می‌شود که بسته به زمانی که به آمستردام سفر می‌کنید می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. اجراهای این سالن معمولا غروب به بعد برگزار می‌شود و به همین دلیل این مجموعه در فهرست بهترین جاهای دیدنی آمستردام در شب قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی آمستردام در شب و گردش در کانال‌های قدیمی

شهر زیبای آمستردام به ونیز شمال اروپا نیز شهرت دارد. انتخاب این لقب به دلیل کانال‌های آبی فراوان و فریبندۀ این شهر است. قدمت برخی از این کانال‌ها به قرن‌های شانزده و هفده برمی‌گردد. گردش در این آبراه‌ها و کانال‌ها یکی از بهترین کارهای رایگانی است که برای شبگردی در آمستردام می‌توانید انجام دهید. کانال‌های آمستردام نشان‌دهندۀ میراث فرهنگی غنی و شکوفایی آن در دوران رشد اقتصادی هلند است. با توجه به این موضوع در سال گرخدنگوردن یا کانال رینگ در سال 2010 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. آمستردام چهار کانال اصلی دارد: هرنگرخت، سینگل، پرینسنگرخت و کیزرسگرخت. این کانال‌ها در شب جلوه‌ای متفاوت و بسیار دیدنی دارند و نمی‌توان قدم زدن کنار آنها را در سکوت و آرامش شب نادیده گرفت. به همین دلیل این کانال‌ها را به عنوان یکی از جاهای دیدنی آمستردام در شب معرفی می‌کنیم.

جشنواره نور آمستردام در شب

جاهای دیدنی آمستردام در شب

جشنواره نور آمستردام که تنها در ماه‌های دسامبر و ژانویه برگزار می‌شود یکی از دیدنی‌ترین رویدادهای زمستانی در شهر آمستردام است. اگر سفر خود را در این ماه‌ها برنامه‌ریزی کردید حتما در این رویداد که یکی از دیدنی های آمستردام در شب است شرکت کنید. در این رویداد بخش‌های مرکزی شهر را با تجهیزات نوری بسیار جذاب تزئین می‌کنند و جلوه‌ای شگفت‌انگیز به شب های آمستردام می‌بخشند. در جشنواره نور آمستردام بیست اثر سفارشی به نمایش گذاشته می‌شود که توسط هنرمندان، طراحان و معماران معاصر ساخته شده‌اند. شهر رسما به یک موزه نور در فضای باز تبدیل می‌شود. این رویداد بهترین زمان برای شبگردی در آمستردام است. چیزی که این رویداد را منحصربه‌فرد می‌کند تغییر موضوع به صورت سالانه است. به این معنی که هر سال آثار جدید نورپردازی‌شده با موضوعی متفاوت به نمایش گذاشته می‌شوند.

زیست شبانه در آمستردام

قبلا هم اشاره کردیم که آمستردام با از راه رسیدن شب جان تازه می‌گیرد و زیست شبانه در این شهر آغاز می‌شود. فقط باید تا غروب آفتاب صبر کنید تا نمایی متفاوت و خیره‌کننده از شب های آمستردام را ببینید. اگر نمی‌دانید برای شبگردی در آمستردام از کجا شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم از بلیط‌های شبانه استفاده کنید. شما با پرداخت 10 یورو یک بلیط دریافت می‌کنید که با آن می‌توانید به بیش از 30 بار و کلاب بروید و در رویدادهایی مثل رویدادهای موسیقی پارادیزو و ملکوی شرکت کنید.

فودهالن از جاهای دیدنی آمستردام در شب

فودهالن از جاهای دیدنی آمستردام در شب

فودهالن یکی دیگر از جاهای دیدنی آمستردام در شب است که می‌توانید در آن انواع غذاهای لذیذی هلندی را امتحان کنید. فودهالن درواقع یک انبار قدیمی بازسازی‌شده تراموا است. این بهشت عاشقان غذا بیش از 20 غرفه دارد که انواع مختلفی از غذا در آنها سرو می‌شود. در فودهالن از غذاهای معروف هلندی مثل بیتربالن گرفته تا غذاهای بین‌المللی مثل تاکو، دیم سام، سوشی و غیره را می‌توانید امتحان کنید. فود هالن معمولا یکشنبه تا پنجشنبه تا ساعت 10 و جمعه و شنبه تا ساعت 1 بامداد باز است و یکی از دیدنی های آمستردام در شب به شمار می‌رود. برای رسیدن به این غذاخوری بزرگ باید سوار تراموای شماره 17 شوید و در تن کاتستریت پیاده شوید.

کلام پایانی

شهر آمستردام پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر هلند است و یکی از مقاصد گردشگری مهم در اروپای شمالی به شمار می‌رود. این شهر را عموما به کانال‌های و آبراه‌های قدیمی و متعدد می‌شناسند. این شهر که پیشینه تاریخی طولانی دارد جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. اما آمستردام زیبا شب‌ها جلوه‌ای متفاوت و دیدنی دارد و گردشگران بسیاری را از هتل‌ها بیرون می‌کشد. در مقاله‌ای که از نظر گذراندید بخشی از جاهای دیدنی آمستردام در شب را به شما معرفی کردیم تا در سفر خود به این شهر دیدنی به راحتی از میان آنها مقصد خود را انتخاب کنید.

نظرات کاربران