سفر به وین در پاییز

سفر به وین در پاییز؛ 10 کاری که باید انجام بدهید!

آیا قصد سفر به وین در پاییز را دارید؟ اگر چنین است، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله، هر‌چه که باید درباره سفر به وین در پاییز بدانید و هم‌چنین، بهترین کار‌هایی که می‌توانید در این فصل از سال در وین انجام دهید را خواهید‌یافت. 

وین در هر زمانی شهر با‌شکوه و زیبایی‌ است. اما وقتی پاییز به وین می‌رسد، تمام زیبایی‌هایش را چندبرابر به رخ می‌کشد. آب‌و‌هوا در این فصل، به‌طور کلی خنک و غیر‌قابل‌پیش‌بینی است. روزهای آفتابی به اندازه روزهای ابری وجود دارد و اگرچه بارانی‌ترین زمان سال نیست، اما وین هم‌چنان می‌تواند با روزهای بارانی از شما استقبال کند. با این حال، نگران آب‌و‌هوا در سفر به وین در پاییز نباشید. 

پاییز فصل قدم زدن در پارک‌های شهر، شرکت در جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف فرهنگی و ورزشی است. کار‌های بسیاری برای انجام دادن در وین در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر وجود دارد. اما آن‌چه که اهالی وین در این فصل انجام می‌دهند، بسیار مناسب با زیبایی‌های پاییز است. به همین دلیل، ما در این پست فهرستی از کار‌هایی که می‌توانید در سفرتان انجام دهید را نوشته‌ایم. اگر به دنبال راهنمای کامل سفر به وین در پاییز هستید، با ما همراه باشید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

1. بازدید از کاخ شونبرون را در سفر به وین در پاییز  از دست ندهید

سفر به وین در پاییز

در هر زمانی از سال، باید از کاخ شونبرون دیدن کرد؛ چراکه در هر فصلی زیبا است. اما پیشنهاد ویژه ما به شما بازدید از آن در فصل پاییز است. دلیل این پیشنهاد این است که جذابیت اصلی کاخ در باغ‌های شگفت‌انگیز آن نهفته‌است و در فصل پاییز، برگ درختان با رنگ‌های قرمز و زرد پاییزی، تماشایی‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه نوشتن از زیبایی‌های کاخ شونبرون در پاییز حق مطلب را ادا نمی‌کند. شما باید از نزدیک همه این شگفتی را ببینید.

این کاخ در سال ۱۹۹۶ توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی معرفی شد. اگرچه برای ورود به کاخ باید هزینه ورودی پرداخت کنید، اما بازدید از باغ‌ها کاملا رایگان است. وین به شهر کاخ‌ها معروف است و کاخ شونبرون، از آن‌هایی است که از دیدنش پشیمان نخواهید شد. توصیه دیگرمان این است که از قبل در مورد خالی بودن حافظه دوربین‌تان مطمئن باشید. چرا که عکس‌های بسیار زیادی از زیبایی‌های شونبرون ثبت خواهید‌کرد. دیدن کاخ شونبرون با درختان پوشیده شده از برگ‌های قرمز و زرد،  منظره‌ای است که فقط در زمان سفر به وین در پاییز می‌توانید تجربه کنید.

2. در پارک پراتر، بهشت پاییزی قدم بزنید

بازدید از پارک پراتر به همان دلایلی که در مورد باغ‌های کاخ شونبرون نوشتیم، واجب است. به لطف رنگ درختان پاییزی، پارک پراتر به یک منطقه رویایی تبدیل می‌شود و می‌تواند سفر به وین در پاییز را به سفری رویایی تبدیل کند. پارک پراتر در پاییز جایی است که می‌توانید از شلوغی‌های شهر به آنجا پناه ببرید.

پارک پراتر، بزرگ‌ترین پارک در وین است که وسعت آن شامل یک شهربازی، زمین‌های ورزشی، یک استادیوم فوتبال و بخش‌های دیگر است. اگر هوا خوب باشد، این پارک مکان مطلوبی برای پیک‌نیک، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش است. یکی از پر‌طرفدار‌ترین جاذبه‌های پارک، چرخ‌وفلک بزرگ وینی است. این چرخ و فلک غول‌پیکر، نماد وین محسوب می‌شود. به پارک پراتر رفته و مستقیم به سمت چرخ‌و‌فلک بروید. در‌نهایت، منظره‌ای باورنکردنی از وین را خواهیددید و با زیباترین کارت پستال از سفر به وین در پاییز باز‌خواهید گشت.

3. در سفر به وین در پاییز به جشن روز ملی اتریش بپیوندید

جشن روز ملی اتریش

روز ملی اتریش در ۲۶ اکتبر یعنی در اواسط پاییز جشن گرفته می‌شود. این مراسم، یاد‌بودی از سال ۱۹۵۵ است که اتریش در چنین روزی به‌عنوان یک کشور، به استقلال کامل دست‌یافت. بیش‌تر این جشن‌ها در پایتخت اتریش برگزار می‌شود. این روز، روز بسیار خوبی برای حضور در وین است. محور اصلی این جشن، رژه نظامی بزرگ در خیابان‌های مرکز شهر است. 

البته بسیاری از بناهای تاریخی در این روز تعطیل هستند. اما از طرف دیگر، در این روز مردم اجازه ورود به مکان‌هایی مانند مجلس و وزارت‌خانه‌ها را دارند. هم‌چنین ورود به موزه‌هایی مانند موزه تاریخ نظامی یا کتابخانه ملی در این روز رایگان است. روز ملی اتریش، یک تاریخ بسیار مهم در تقویم و یک روز خاطره‌انگیز برای حضور در وین و شرکت در مراسم است. پس با سفر به وین در پاییز، مانند اهالی وین، از وقایع تاریخی و مهم ملی اتریش لذت ببرید.

4. سفر به وین در پاییز را با اپرا شروع کنید

شروع پاییز مصادف با شروع فصل اپرا در وین است. از آنجایی که وین به شهر موسیقی معروف است، اپرای این شهر، نمادی از وین است. بنابراین، خودتان را به یک اپرای فراموش‌نشدنی مهمان کنید. این یکی از بهترین کارهایی‌ است که می‌توانید در سفر‌ به وین در پاییز انجام دهید.

یک مزیت انجام این‌کار در ابتدای فصل این است که برای تشویق مردم، تخفیف‌های ویژه‌ای برای خرید بلیط‌ و مجوز‌های بیشتری برای اجراها وجود دارد. بنابراین، تجربه‌ یک برنامه با‌شکوه پاییزی را از دست ندهید.

مزیت دیگر این است که می‌توانید یک تور با راهنما در ساختمان اپرا داشته‌باشید؛ جایی که نه‌تنها از معماری بی‌نظیر ساختمان شگفت‌زده خواهید شد، بلکه اطلاعات مفصلی از تاریخچه اپرا به‌دست‌خواهید‌آورد. در ضمن، هنگام شروع فصل، بیشتر اپرا‌ها صفحه نمایشی بسیار بزرگ روی نمای ساختمان نصب می‌کنند تا مردم بتوانند از بیرون هم آن را تماشا کنند. از پاییز اپرایی وین لذت ببرید.

5. به تپه کالنبرگ بروید

سفر به وین در پاییز

تپه کالنبرگ یکی از نقاط کمتر شناخته‌شده وین است که واقعا ارزش دیدن دارد. ارزش دیدن آن نه فقط برای خود مکان، بلکه برای دیدن منظره تماشایی شهر از بالای تپه، در ارتفاع ۴۸۴ متری وین است. مناظر پانورامای وین از این نقطه شهر بسیار دیدنی است و به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین مکان‌های وین است.

ما دیدن این مکان را در پاییز به پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا در میان جنگل‌های وین قرار دارد و با برگ‌های نارنجی و زرد درختان احاطه شده‌است. شما با بازدید از این تپه در این زمان، زیبایی‌های پاییز را با تمام وجود لمس خواهیدکرد. هم‌چنین، در بالای این تپه، کلیسای سنت جوزف واقع شده‌است. جایی که مسیر‌های پیاده‌روی بی‌نظیری وجود دارد. بنابراین، اگر فرصت تجربه سفر به وین در پاییز را دارید، تماشای یکی از زیباترین مناظر جهان را از خودتان دریغ نکنید.

6. در سفر به وین در پاییز در فستیوال‌ها و جشن‌های اتریش شرکت کنید

اکثر فستیوال‌ها و تعطیلات مهم وین مانند “روز همه قدیسین”، روز لقاح پاک و روز سنت مارتین در تقویم این فصل قرار دارد. هر‌ مناسبتی جشن‌های خاص خود را دارد که ما قصد داریم دو تاریخ جذاب برای شرکت در فستیوال‌ها را به شما پیشنهاد دهیم.

اولین مورد، بازدید از قبرستان‌های وین به‌مناسبت روز قدیسین است؛ اگرچه برنامه خیلی شادی به نظر نمی‌رسد اما گورستان‌های شهر، محل دفن شخصیت‌های بزرگی مانند بتهوون، اشتراوس و موتزارت است و این موضوع برای شما می‌تواند جذاب باشد. چنان چه به بازدید از این گورستان رفتید، به‌خصوص در این تاریخ، با بیش‌ترین احترام این کار را انجام دهید.

دومین مناسبتی که وینی‌ها عاشق آن هستند، جشن هالووین است. به‌عنوان مثال، پارک تفریحی پراتر، تزئینات ترسناک دارند و جاذبه‌هایی مانند خانه وحشت این پارک، مکانی مناسب برای تجربه‌ی هالووین با تمام وجود است.

در وین نیز یک موزه نادر اختصاص داده شده به شکنجه وجود دارد که دیدن از آن در 31 اکتبر بسیار مرسوم است. برای شیرین کردن یک روز وحشتناک، بسیاری از نانوایی‌های شهر، شیرینی‌هایی با تم هالووین تهیه می‌کنند. همانطور که می بینید، جشن‌ها و تاریخ‌های خاص در پاییز کم نیست. بنابراین، شما با سفر به وین در پاییز، مناسبت‌های هیجان‌انگیز و مختلفی را تجربه خواهید‌کرد.

7. به جشنواره موسیقی معاصر بروید

جشنواره موسیقی معاصر وین

در ماه اکتبر، یک جشنواره فرهنگی بسیار مهمی در وین برگزار می‌شود. جشنواره موسیقی معاصر از اکتبر آغاز شده و تا نوامبر ادامه پیدامی‌کند. در این جشنواره، مجموعه‌ای از موسیقی کلاسیک، جاز یا راک اجرا می‌شود. صحنه اصلی این جشنواره، وینر کنزرتهاوس معروف است. همان‌طور که می‌بینید، سفر به وین در پاییز، سفر به فصل فعالیت‌های فرهنگی بزرگ در وین است.

8. هنگام سفر به وین در پاییز در پارک ستاگایا گشت‌وگزار کنید

شاید تابه‌حال راهنماهای سفر به وین زیادی را خوانده‌ باشید، اما احتمال دیدن نام پارک ستاگایا در راهنماهای موجود برای سفر به وین در پاییز پایین است. به همین دلیل این پارک مانند جواهری پنهان‌شده در وین است که افراد زیادی از وجودش بی‌خبر هستند. بعض از ساکنان وین معتقد هستند که بهشت باید شبیه به پارک ستاگایا باشد. پارک ستاگایا یک پارک به سبک ژاپنی است؛ چرا که توسط معماری ژاپنی ساخته‌شده‌است. این پارک در قسمت شمالی شهر و تقریبا در حومه آن قرار دارد. پارک ستاگایا، اگر‌چه کوچک است و می‌توان در عرض پانزده دقیقه از آن عبور کرد، اما زیبایی‌های آن در فصل رنگارنگ پاییز، شما را شگفت‌زده خواهد‌کرد.

شما می‌توانید از مرکز شهر با اتوبوس ‌‌A1 یا تراموا ۳۷ در عرض نیم ساعت به این پارک برسید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر وقت دارید و به‌دنبال دیدن چیزی متفاوت در سفر به وین در پاییز هستید، به این پارک بروید. این پارک فقط از آوریل تا پایان اکتبر باز است. بنابراین، بازدید از آن در پاییز که در زیباترین حالت خود قرار دارد، یکی از آخرین فرصت‌های سال است. 

9. از ناش مارکت بهترین محصولات پاییزی مورد نیازتان را تهیه کنید

سفر به وین در پاییز

ناش‌مارکت بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازار وین است. ناش‌مارکت با بیش از ۱۲۰ غرفه، رستوران و کافه، محل ملاقات و سرگرمی برای وینی ها محسوب می‌شود.

دو دلیل برای دیدن ناش‌مارکت در سفر به پاییز در وین وجود دارد. دلیل اول، محصولات پاییزی است که در غرفه‌ها پیدا خواهید‌کرد؛ مثل مثلا شاه‌بلوط‌های زیبای و مربای سنتی زردآلو اتریشی. اتریشی‌ها این مربای سنتی و لذیذ را در تابستان زیر نور آفتاب می‌گذارند و تا پاییز این مربا آماده‌ مصرف می‌شود. بنابراین، به ناش‌مارکت بروید و با مربای زردآلوی اتریشی، از سفر به وین در پاییز لذت ببرید.

مورد دوم این است که ناش‌مارکت در بهار و تابستان بسیار شلوغ می‌شود. بنابراین پاییز زمان مناسبی برای بازدید از ناش‌مارکت با خیال راحت و بدون انبوه جمعیت است.

10. به جاذبه‌های سرپوشیده هنگام سرمای پاییز سر بزنید

اگرچه سفر به وین در پاییز، سرشار از زیبایی و شگفتی است، اما باید بپذیریم که سفر در این فصل، مقداری سرما و باران هم به همراه خود خواهد‌داشت. به همین دلیل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در روزهای سرد و بارانی سفر‌تان به وین، از موزه‌های آنجا  که در فضای بسته قرار دارد، بازدید کنید. در وین موزه‌های باشکوه زیادی وجود دارد، برخی از این موزه‌ها برجسته‌ترین موزه‌های اروپا و جهان هستند.

شما می‌توانید با خرید بلیط، از بهترین موزه‌های وین، از‌جمله کاخ بلودر، آلبرتینا، موزه تاریخ هنر و موزه طبیعت دیدن کنید.

برای برنامه‌ریزی بیشتر در روز‌های سرد و بارانی پاییز، فقط به وینی‌ها گوش کنید و مانند آن‌ها عمل کنید. وینی‌ها دوست دارند با یک فنجان قهوه و شیرین لذیذ، به کافه‌های زیبای وین پناه ببرند. کافه سنترال، کافه شواتزنبرگ، کافه موزه، کافه ساچر، همان جایی که کیک معروف ساچر از آن شکل گرفت، بهترین کافه‌های وین هستند.

دمای هوا در پاییز وین

سفر به وین در پاییز

هوای پاییزی در وین اغلب مواقع خنک است اما خیلی هم سرد نیست. حداکثر دما به تدریج از تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد در ماه سپتامبر به میانگین ۵ درجه سانتی‌گراد در ماه نوامبر کاهش می‌یابد.

همین امر در مورد حداقل دما نیز اتفاق می‌افتد که از 13 درجه سانتی‌گراد به صفر درجه سانتی‌گراد در اواخر پاییز کاهش می‌یابد. اما به طور کلی همین دما‌ها برای دیدن وین، دمای بسیار مطلوبی هستند.

تنها نکته منفی در مورد پاییز، غیر‌قابل‌پیش‌بینی بودن هوا است که می‌تواند خیلی زود از آفتابی به ابری تغییر کند. با این حال، احتمال بارندگی زیاد نیست و به‌طور متوسط، کمی بیشتر از ۲۰ درصد است. 

ترافیک و جمعیت  توریست‌ها در سفر به وین در پاییز

بزرگ‌ترین مزیت سفر به وین در پاییز این است که در کنار هوای معتدل و قابل‌ تحمل وین، تعداد گردشگران زیاد نیست. جمعیت پایین مسافران باعث می‌شود که پاییز زمان ایده‌آلی برای بازدید از وین باشد. از سپتامبر به بعد، تعداد توریست‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین، مشکلی برای یافتن اقامتگاه وجود ندارد. هم‌چنین اگر در پاییز به وین سفر کنید، دیگر مجبور نیستید در مقابل بناهای تاریخی صف صف‌های طولانی را تحمل کنید.

هم‌چنین قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. اگر‌چه شهر وین، شهر گرانی برای سفر است، اما این گران بودن در مقابل زیبایی شگفت‌انگیز آن جبران می‌شود. به‌طور خلاصه، پاییز می‌تواند فصل ایده‌آلی برای بازدید از پایتخت اتریش باشد.

راهنمای بستن چمدان برای سفر به وین در پاییز

سفر به وین در پاییز

هنگام سفر به وین در پاییز، مهم‌ترین نکته برای جمع کردن چمدان، در نظر گرفتن شرایط آب‌و‌هوایی است. برای کمک به شما در انجام این‌ کار، فهرستی از وسایل ضروری که باید داخل چمدان‌تان با شما به وین سفر کنند را نوشته‌ایم.

۱) لباس گرم بپوشید اما زیاده روی نکنید. یک بلوز و یک کت نازک کافی است.

۲) اگر در ماه نوامبر به مسافرت می‌روید، سرما شدیدتر می‌شود؛ بنابراین در آن زمان از سال همراه داشتن یک کت گرم ضروری‌ است.

۳) چتر و پانچو‌های ضدآب را فراموش نکنید.

۴) به همراه داشتن کفش مناسب ضروری است؛ زیرا وین شهری است که برای گشت‌وگزار در بیشتر قسمت‌هایش باید پیاده راه بروید. 

سخن آخر 

سفر به وین در پاییز شاید انتخاب همه نباشد، اما شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. شما در این فصل می‌توانید در جشنواره‌های موسیقی شرکت کنید، در پارک‌های رویایی قدم بزنید، از فروشگاه‌ها، محصولات پاییزی خریداری کنید و در فستیوال‌های جذاب شرکت کنید. اگر به وین در پاییز سفر کردید، مشتاقیم که تجربیات خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران