Gokche Ada Island
13 اردیبهشت 1402
ترکیه

مالدیو ترکیه کجاست؟|12 تا از جاهای دیدنی ترکیه شبیه به مالدیو

اگر به شما بگوییم به جای صرف هزینه زیاد و مسیر طولانی در پروازها می‌توانید در نزدیک‌ترین فاصله به ایران در ترکیه، مالدیو را تجربه کنید، عکس‌العمل‌تان چگونه است؟ حدس می‌زنیم برای‌تان غیرقابل باور باشد، اما واقعیت دارد. ترکیه از آن مقاصد سفرهایی است که هر گوشه‌اش شما را متعجب و هیجان‌زده خواهد کرد. کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر که نزدیک به 500 جزیره در اطراف آن وجود دارد. جزیره‌هایی که ساحل، اقامتگاه ها و طبیعت آنها دقیقا شبیه به جزیره مالدیو است و شما با صرف هزینه و زمان کمتر می توانید از جاهای دیدنی ترکیه شبیه به مالدیو بازدید کنید و همان حس و حال آرامش و هیجان مالدیو را به دست آورید. در این مقاله برای‌تان از جاهایی در ترکیه خواهیم گفت که به دلیل شباهت زیاد به مالدیو در ترکیه معروف هستند. 

بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک را یادت نره رزرو کنی!

بوزکادا، چاناک کاله

Bozkada, Chanak Kale

اگر به دنبال دیدنی های مانند مالدیو در ترکیه هستید، جزیره بوزکادای دریای اژه در چاناک کاله برای‌تان یادآور سواحل جزیره مالدیو خواهد بود. با یک دوچرخه می‌توانید جزیره را کاوش کنید و با مردم محلی وقت بگذرانید یا از بالای قلعه به تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف بنشینید و شاید بخواهید ساعت‌ها در ساحل وقت بگذرانید و از آبی دریا و شن‌های نرم لذت ببرید. 

اقامت در بوزکادا: هتل Kaikias، Bozcaada Odessa Otel و Teos Otel Bozcaada

جزیره گوکچه آدا

گوکچه آدا به لطف جزرومدهای دریا بهترین گزینه برای ورزش‌های آبی، خصوصاً موج‌سواری است. در کنار تفریحات ساحلی این جزیره از نظر تاریخ و فرهنگ نیز غنی است. می‌توانید خرابه‌های باستانی را کشف کنید، از مکان‌های یونانی و کلیساهای قدیمی دیدن کنید و در سواحل آرام به پیاده‌روی طولانی بروید یا از آرامش این جزیره دوست داشتنی ترکیه لذت ببرید. گوکچه آدا درست مانند مالدیو سبک زندگی آرامی دارد و مسافران آن را مالدیو ترکیه می‌نامند. در این جزیره غذاهای سنتی مانند Cicirya را امتحان کنید تا مزه غذاهای کلاسیک ترکی را بچشید.

اقامت در گوکچه آدا: هتل و آشپزخانه Petrino Gökçeada، هتل بوتیک قلعه، Otel Azra Apart Gökçeada

جزیره کوندا یا علی‌بِی

جزیره کوندا یا جزیره علی‌بِی یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جزایر از مجمع‌الجزایر آیوالیک ترکیه با ویرانه‌های باستانی، کلیساهای مدرن، هتل‌ها و موزه‌ها است. در جزیره کوندا مانند مالدیو، نقاط دیدنی بسیاری مانند خانه‌های چوبی قدیمی، خیابان‌های رنگارنگ و سواحل آرام برای قدم زدن وجود دارد. بنابراین جزیره کوندا یکی دیگر از جاهای دیدنی ترکیه شبیه به مالدیو با همان سبک زندگی لوکس و سواحل درخشان است. 

اقامت در جزیره علی‌بی: مهمان‌خانه لوناریا و هتل بای نیهات لاله

ساحل کاباک در فتحیه

Kabak beach in Fethiye

ساحل کاباک را هم مالدیو ترکیه می‌نامند اما این ساحل بکر با طبیعتی نفس‌گیر، از مالدیو نیز رویایی‌تر است. اینجا جایی است که جاده به پایان می‌رسد، جایی که شاید حتی خود دنیا به پایان می‌رسد، خلیج کوچکی که پیاده‌روی‌های باشکوه، آبشارهای باطراوت، مناظر خیره‌کننده و چند کلبه چوبی را در خود جای داده است. ساحل کاباک تنها با قایق قابل دسترسی است و زمانی که از قایق پا به ساحل می‌گذارید، احساس می‌کنید در بهشت هستید. 

اقامت در کاباک: Kabak Mama’s and Nautical Hotel

شهر کاش

کاش یک شهر ساحلی مهم برای ترکیه در ساحل دریای مدیترانه است که با مناظر خیره‌کننده به شما این حس را می‌دهد که در یکی از استراحتگاه‌های مالدیو هستید. کاش با استراحتگاه‌های مجلل، آب‌های شفاف و تفریحاتی مانند غواصی و پالاگلایدر، تبدیل به یکی از دیدنی ‌های مانند مالدیو در ترکیه شده است. علاوه براین‌ها در بازدید از شهر ساحلی کاش می‌توانید خرابه‌های رومی را ببینید، شهر غرق‌شده Kekova را کاوش کنید یا به یک حمام ترکی سنتی بروید. سواحل این شهر همچون ساحل کاپوتاس، Küçük Çakıl Plajı، Büyük Çakıl Plajı، ساحل Inceboğaz و ساحل لیماناگزی درست مانند سواحل مالدیو برای آفتاب گرفتن فوق‌العاده‌اند.  

اقامت در کاش: FLY INN و Rhapsody Boutique Hotel Kaş

دره پروانه‌ها

دره پروانه‌ها یکی از زیباترین و خلوت‌ترین مکان‌های ترکیه بوده که تنها با قایق قابل دسترسی است و به خاطر زیبایی و آرامش طبیعی که دارد، به مالدیو ترکیه تشبیه می‌گردد. آرامش دره پروانه‌ها درست مانند مالدیو است، صخره‌ها اطراف دره را احاطه کرده‌اند و آفتاب تابیده در ساحل برای استراحت مناسب است. همچنین چند رستوران و کافه نیز در این منطقه وجود دارد که پس از تجربه آدرنالین در پرواز با پاراگلایدر می‌توانید در آن‌ها انرژی دوباره بگیرید. 

اقامت در دره پروانه: شما نمی‌توانید در دره بمانید، اما در نزدیکی آن هتل Faralya Misafir Evi و Faralya Limon قرار دارند.

جزیره جمیلر

Jamiler Island

جزیره جمیلر در نزدیکی فتحیه واقع شده و مکانی است که تمام امکانات لوکس دنیا در آن قرار دارد. اما آن‌چه سبب شده این جزیره برای گردشگران جذاب گردد و شبیه دیدنی های مانند مالدیو در ترکیه باشد، این است که جزیره در حالت طبیعی خود رها شده و می‌توانید به راحتی حیات‌وحش را ببینید و از طبیعت بکر لذت ببرید. اگرچه جزیره دست نخورده باقی مانده و جمعیت کمی به آن وارد می‌شوند، اما کلیساها و ویرانه‌های باقی مانده از گذشته داستان‌های مردمی را که قبلاً در آنجا زندگی می‌کرده‌اند، بازگو می‌کند.

اقامت در جزیره جمیلر: ساحل سبز کاج و خانه‌های ییلاقی لوکس و دهکده متروک کایاکوی

جزیره بویوک‌آدا

بویوک‌آدا یکی از جزایر مجمع‌الجزایر پرنس در دریای مرمره، نزدیک به استانبول است. این جزیره یکی از جاهای دیدنی ترکیه شبیه به مالدیو بوده که به خاطر غذاهای محلی و کلاسیک و زندگی پرانرژی مردمش شهرت دارد. بویوک آدا علاوه بر اینکه مکانی فوق‌العاده برای شنا و قایق‌سواری است، مکان‌های تاریخی مانند کلیسای ایا یورگی، موزه آدالار و ناکی‌بی پلاجی نیز برای بازدید دارد. 

اقامت در بویوک‌آدا: هتل بوتیک آدا پالاس و هتل کوسک اورمان.

جزیره آکدامار

یکی دیگر از دیدنی های مانند مالدیو در ترکیه، جزیره آکدامار با آسمان آبی، دریای فیروزه‌ای و تفریحات آبی هیجان‌انگیز است. بنابراین همچون اقامت در مالدیو در این جزیره نیز می‌توانید در آرامش به دل دریا بزنید و شنا کنید یا در اعماق آب برای غواصی فرو بروید. مزیت این جزیره نزدیکی به دریاچه وان، سومین دریاچه بزرگ ترکیه است که می‌توانید از آن نیز بازدید کنید. در آکدامار علاوه بر تفریح در ساحل، با مردم محلی گپ بزنید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید و از زیبایی جزیره با قیمت‌هایی ارزان‌تر از مالدیو لذت ببرید. 

اقامت در آکدامار: رامادا و هتل دابل تری بای هیلتون

جزیره کیزکالسی

جزیره کیزکالسی

کیزکالسی را به سبب رویایی بودن و جزیره‌ای برای گذراندن ماه عسل زوج‌های جوان، مالدیو ترکیه می‌دانند. این جزیره رمانتیک‌ترین جزیره‌ای است که می‌تواند وجود داشته باشد و به آن قلعه دوشیزه یا دنیزکالسی نیز می‌گویند. این جزیره در کنار دریای مدیترانه، یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی یعنی قلعه کیزکالسی را در خود جای داده که باید از آن بازدید کنید. مناظر مسحورکننده این جزیره از کوه‌ها، آب‌های شفاف و نمای شهر همگی پس زمینه‌ای هنری را برای عکاسی در اختیارتان می‌گذارند. 

اقامت در کیزکالسی: Water Castle Suits و هتل Kızkalesi Mavi Deniz

هیبلیادا

این بهشت برای افرادی که فضای باز، هنر، ادبیات و موزه‌ها را دوست دارند، جذاب خواهد بود. Heybeliada یا Heybeli Ada دارای اقامتگاه‌های شیک و آرامش برای فرار از شلوغی است. در هیبلیادا می‌توانید از موزه Sait Faik و خانه نویسنده مشهور Sabit Faik دیدن کنید. علاوه بر این‌ها جذابیت Heybeliada از هر نظر مالدیو را شکست می‌دهد زیرا ساحل آبی و شفاف بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد و به همین دلیل یکی از جاهای دیدنی ترکیه شبیه به مالدیو است.

اقامت در هیبلیادا: هیبلی و کوسک اورمان

در پایان

ترکیه نه تنها زیبا، رویایی و سرگرم‌کننده است، بلکه طبیعت آن به گونه‌ای سحرآمیز شبیه به جزیره مالدیو است. در برخی از جزایر و سواحل این کشور با استراحت در سواحل زیر آفتاب گرم، موج‌سواری و غواصی در دریا و اقامت در هتل‌های لوکس می‌توانید حس کنید تعطیلات را در مالدیو گذرانده‌اید. جزیره‌هایی که در این مقاله بررسی نمودیم در بین گردشگران به مالدیو ترکیه شهرت دارند و بازدید از آنها در عین ارزشمند بودن، تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

نظرات کاربران