Manavgat Waterfalls

طبیعت بی‌نظیر آبشارهای ترکیه؛ فراتر از خیال!

علاقمندان به طبیعت‌گردی در سفرها همیشه به دنبال بازدید از جنگل‌ها، دریا، آبشارها و صعود به کوه‌ها هستند. آن‌ها انرژی‌شان را از نفس کشیدن در دل طبیعت می‌گیرند. البته حق دارند، چرا که دیدن سرسبزی طبیعت و حیوانات و آب‌وهوای خوب در آرامش روحی و رفع خستگی بی تاثیر نیست. یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای لذت بردن از طبیعت، کشور همسایه ترکیه است. کشوری که سراسر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تفریحی برای گردشگران بوده و سالانه میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان برای تعطیلات آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌نمایند. اگرچه ترکیه را بیشتر با سواحل و جزایر بی نظیرش می‌شناسیم، اما باید گفت طبیعت این کشور به قدری زیبایی و گنج‌های پنهان در خود دارد که در یک سفر نمی‌توان همه آن‌ها را دید. یکی از جاذبه‌های دیدنی و محبوب این کشور آبشارهای ترکیه است که بیشتر آن‌ها را می‌توانید در شهر آنتالیا بازدید کنید. آبشارهایی میان انبوه درختان که قطرات کریستالی آب از ارتفاعات در دریاچه‌ای آبی فرو می‌ریزند. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

Manavgat Waterfalls

Manavgat Waterfalls

ماناوگات دومین شهر بزرگ منطقه آنتالیا و همچنین جایگاه یکی از آبشارهای ترکیه است که بر روی رودخانه ماناوگات واقع شده و به نیاگارای ترکیه شهرت دارد. گردشگران حدود 3 ساعت از مرکز شهر ماناوگات به سمت این آبشار حرکت می‌کنند تا نه تنها زیبایی‌های آن را ببینند، بلکه از آب‌وهوای مطبوع این منطقه لذت ببرند. داخل شهر مینی‌بوس‌هایی برای انتقال گردشگران به سمت آبشار وجود دارد. محیط آبشار به قدری چشم‌گیر است که اگر چشمتان را ببندید حس می‌کنید در آبشار نیاگارا هستید. 

Erikli Waterfalls

آبشارهای ترکیه

یکی دیگر از آبشارهای معروف در منطقه مرمره، Erikli است که با حدود 30 دقیقه پیاده‌روی در کنار رودخانه می‌توان به آبشار که توسط درختان احاطه شده، برسید. گفته می‌شود این آبشار زیباترین و مخفی‌ترین آبشار ترکیه است.

Duden Waterfalls

Duden Waterfalls

مجموعه‌ای دیگر از آبشارهای آنتالیا از رودخانه دودن سرچشمه می‌گیرد. این آبشار در 12 کیلومتری شمال آنتالیا قرار دارد، جایی که آب‌های شفاف و کریستالی آبشار دودن فرو می‌ریزد و مستقیماً وارد مدیترانه می‌شود. دودن یکی از آبشارهای جذاب ترکیه است که علاوه بر زیبایی منظره‌ و طبیعت، یک غار طبیعی در پشت خود دارد که تماشاگران می‌توانند از آن منظره مسحورکننده لذت ببرند.

Kursunlu Waterfalls

آبشارهای ترکیه

آبشار Kurşunlu مخصوصاً به خاطر جنگل کاج زیبای اطرافش که برای پیاده‌روی مناسب بوده و دره‌ای که آبشار درون آن می‌ریزد، برای گردشگران محبوب بوده و از آبشارهای معروف ترکیه است. پس از یک افت حدود ده متری، آبشار به استخر رودخانه‌ای می‌ریزد که مملو از خرچنگ، لاک‌پشت و سایر حیوانات دریایی است. این منطقه برای پیک‌نیک و دورهمی با خانواده و همسفران مکان مناسبی است که مردم محلی و گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از یک آسیاب بازسازی شده در طبیعت استراحت می‌کنند.

Tortum Waterfalls

Tortum Waterfalls

یکی از گنجینه‌های طبیعی استثنایی که در ترکیه یافت شده، این آبشار نفس‌گیر 48 متری است که در کنار دریاچه تورتوم قرار دارد و به عنوان یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای جهان شناخته می‌شود. زیبایی دریاچه تورتوم ارزش یک ساعت رانندگی برای بازدید یکی از آبشارهای ترکیه را داشت تا زمانی که یک رانش زمین عظیم در دره‌ای که رودخانه تورتوم از آن عبور می‌کرد، سبب شد بازدید از دره ممنوع شود. 

Ilica Waterfalls

آبشارهای ترکیه

در فاصله 2 ساعته از روستای Amasra Pınarbaşi، با حدود 20 دقیقه رانندگی در جاده جنگلی به آبشار زیبای llıca از آبشارهای جذاب ترکیه خواهید رسید. آب از ارتقاع ده متری داخل استخری می‌ریزد که در میان درختان و پوشش گیاهی محصور شده و زیبایی آن در فصل پاییز چندین برابر می‌شود. 

در پایان

آبشارهای معروف ترکیه بیشتر با مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی و سبز اطرافشان شناخته می‌شوند. این آبشارهای زیبا ارزش پیاده‌روی سبک در جنگل و شنیدن صدای ریزش آب از دور را دارند. زمانی که خسته به آبشار می‌رسید، مجذوب زیبایی آن‌چه می‌بینید، خواهید شد. صدای آب، نسیم خنک، انبوه درختان سرسبز و استخری که در پایین دست با آب زلال و شفاف پر شده است، قطعاً خستگی راه از تن‌تان بیرون می‌رود و حتی در فصول گرم می‌توانید تنی به آب بزنید و خنک شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ترکیه و خصوصاً گذراندن تعطیلات در آنتالیا، از ساحل دل بکنید و کمی در میان جنگل به کاوش در آبشارهای کشور ترکیه بپردازید. 

نظرات کاربران