The Armoury
21 مرداد 1402
مسکو

شگفتی‌های مخفی در موزه های مسکو !

روسیه، کشوری با تاریخچه‌ای طولانی و فرهنگی غنی‌ست. جاذبه‌ های دیدنی، داستان‌های شگفت‌انگیز تاریخی و بسیاری از افراد برجسته در این کشور قرار دارند. مسکو که یکی از شهرهای این کشور تاریخی‌ست، از این قاعده مستثنی نبوده است. بیش‌از 45 موزه در این شهر قرار دارد. این موزه‌ها، برای آن دسته از افرادی که به تاریخ، هنر و معماری علاقه‌مندند، مکان ‌هایی دیدنی به شمار می‌آیند. ما در این مقاله شما را با 10 مورد از موزه‌ های مسکو آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

The State Tretyakov Museum

The State Tretyakov Museum

یکی از بهترین موزه ‌‌های مسکو The State Tretyakov Museum است. اگر بخواهیم این موزه را در یک کلمه توصیف کنیم، باید واژه «گنجینه» را به کار ببریم. این موزه، با ‌نمایش گذاشتن بیش از 180هزار قطعه هنری منحصربه‌فرد، صدها نقاشی مشهور، مجسمه‌های تحسین‌برانگیز و دیگر مصنوعات معروف تاریخ روسیه، شبیه یک گنج واقعی به نظر می‌رسد. آثار هنرمندانی هم‌چون Vasily Polenov، Nikolai Ge، خانم Fyodor Rokotov، Ivan Argunov و صدها هنرمند دیگر در این موزه قرار دارد. موزه State Tretyakov روسیه که در قلب مسکو قرار دارد، تا به حال میزبان صدها هنرمند و گردشگر بوده است.

آدرس:

Lavrushinsky Ln, 10, Moscow, Russia, 119017

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

پنج‌شنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 9 شب

یک‌شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

88 77 230 499 7+

وب‌سایت:

https://www.tretyakovgallery.ru/

The Armoury

یکی دیگر از موزه ‌های مسکو The Armoury یا موزه اسلحه‌خانه است. این موزه، تمی نظامی دارد. در داخل موزه Armoury، مناظر دیدنی و اشیایی وجود دارد که امروزه دیدن آن‌ها غیرممکن است. برای مثال، تاج و تخت باستانی تزارها، درشکه، سلاح‌های قرون وسطایی، ظروف قیمتی و کارشده، لباس‌ها، قاب‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های معروف روسیه در آن‌جا دیده می‌شود. این مناظر، تصویری بزرگ از نبردهای قدرتمندانه قدیمی را برای ما تداعی می‌کند. فضای داخلی موزه نیز سقف‌های طاقی‌شکل داشته و دیوارها به‌رنگ قرمز درباری بوده است. رنگ قرمز درباری، شکوه و عظمت امپراتوری را بیشتر نمایان می‌سازد.

آدرس:

Moscow, Russia, 103132

ساعت فعالیت:

پنج‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

49 03 697 495 7+

وب‌سایت:

https://armoury-chamber.kreml.ru/

Diamond Fund

Diamond Fund

یکی دیگر از معروف‌ ترین گالری ‌های مسکو Diamond Fund یا صندوق الماس است. این نمایشگاه، در موزه The Moscow Kremlin قرار دارد. نمایشگاه صندوق الماس، جواهرات و الماس‌های زیادی را در خود جای داده است؛ زیورآلاتی که از نظر تاریخی پرارزشند. معروف‌ترین آنان الماس اورلوف است. این الماس سبز مایل به آبی، هدیه‌ایست که کنت آرلوف به معشوقه‌اش کاترین کبیر، یکی از ملکه‌های روسیه، تقدیم کرد.

آدرس:

Proyezd Proyektiruyemyy 813, Moscow 103073 Russia

شماره تماس:

49 03 697 495 7+

وب‌سایت:

https://www.kreml.ru/

Moscow Museum of Modern Art

شناخته‌شده‌ترین موزه‌ های مسکو در این فهرست، Moscow Museum of Modern Art یا موزه هنرهای مدرن مسکو است. در این موزه، گسترده‌ترین و تاثیرگزارترین مجموعه هنر و مصنوعات از سراسر جهان قرار دارد. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها، ماکت‌ها، وسایل، لباس‌ها و به‌طور کلی اقلامی از گذشته باشکوه روسیه، در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است. اگر در پی کشف گذشته هنری مسکو هستید، یا نقاش هستید و می‌خواهید از تاریخچه هنری مسکو الهام بگیرید تا آن را در نقاشی‌های‌تان اجرا کنید، به موزه هنرهای مدرن مسکو بیایید.

آدرس:

Petrovka Ulitsa, 25, Moscow, Russia, 125009

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 12 ظهر تا 9 شب

شماره تماس:

70 68 690 495 7+

وب‌سایت:

https://mmoma.ru/

Jewish Museum and Tolerance Center

Jewish Museum and Tolerance Center

یکی دیگر از موزه‌ های معروف مسکو Jewish Museum and Tolerance Center است. این موزه بر تاریخ و سبک زندگی یهودیان در روسیه تمرکز دارد. در این‌جا، شیوه زندگی مسالمت‌آمیز یهودیان، جنگیدن برای حفظ این زندگی و مبارزات کنونی آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. Jewish Museum and Tolerance Center دارای فناوری پیشرفته‌ییست که نمایشگاه‌ها را به‌شیوه‌ای منحصربه‌فرد و تعاملی به نمایش می‌گذارد. در واقع نورپردازی‌ها، رنگ‌ها، چیدمان، توالی فضاها و حرکت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که حواس انسان را تحریک می‌کند. Jewish Museum and Tolerance Center، نماد انعطاف‌پذیری، استقامت و اراده یهودیان به حساب می‌آید.

آدرس:

улица Образцова 11, стр.1, лит. А, Moscow, Russia, 127055

ساعت فعالیت:

شنبه‌ها: تعطیل

یک‌شنبه‌ تا پنج‌شنبه از 12 ظهر تا 10 شب

جمعه‌ها: 10 صبح تا 3 بعدازظهر

شماره تماس:

50 05 645 495 7+

وب‌سایت:

https://www.jewish-museum.ru/

The Museum of History of Moscow

بزرگ‌ترین موزه‌ ملی مسکو The Museum of History of Moscow یا موزه تاریخ است. این موزه، در سال 1883، با اصرار و ابتکار جامعه علمی روسیه تاسیس شد. نمای بیرونی این موزه که کاملا قرمز است، شبیه قصرها و کاخ‌های دیزنی‌لند به نظر می‌رسد. موزه تاریخ مسکو، خانه بیش‌از 4.5 میلیون مصنوعات برجسته باستان‌شناسی، نسخه‌های خطی و آثار تاریخی امپراتوری روسیه، از ابتدا تا قرن نوزدهم، به شمار می‌آید. سقف‌ها و دیوارهای داخلی آن نیز، مملو از طرح‌های هندسی، گل و بته و نقش‌های شلوغ است. از آن‌جایی که این مکان دیدنی، بارها موردتعمیر و تغییر نام قرار گرفته، با نام فعلی «موزه بازسازی و تاریخ» فعالیت می‌کند.

آدرس:

Red Square, 1, Moscow, Russia, 109012

ساعت فعالیت:

سه‌شنبه‌ها: تعطیل

چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: 10 صبح تا 6 بعدازظهر

جمعه و شنبه: 10 صبح تا 9 شب

وب‌سایت:

https://shm.ru/

Pushkin State Museum of Fine Arts

Pushkin State Museum of Fine Arts

یکی دیگر از موزه‌ های مسکو Pushkin State Museum of Fine Arts است. این موزه دولتی، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه هنر اروپایی مسکو به شمار می‌آید. از سال 1891، یکی از مشهورترین فستیوال‌های موسیقی سالانه در موزه دولتی Pushkin State Museum of Fine Arts برگزار می‌شود؛ این فستیوال چنان بر اعتبار موزه افزوده که دیگر موزه‌ ها حتی خیال چنین رویدادی را در سر  نمی‌پرورانند. نمای بیرونی موزه پوشکین، شامل یک سنتوری مثلثی و ستون‌های استوانه‌ییست. داخل آن نیز، حدود 700هزار اثر هنری شامل نقاشی، اشیای باستانی، کلکسیون عکس و حیوانات تاکسیدرمی‌شده وجود دارد. Pushkin State Museum of Fine Arts با 125 سال قدمت، موزه شوروی در مسکو نامیده می‌شود.

آدرس:

Ulitsa Volkhonka, 12, Moscow, Russia, 119019

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 11 ظهر تا 8 شب

شماره تماس:

78 95 697 495 7+

وب‌سایت:

https://pushkinmuseum.art/

The State Museum of Oriental Art

یکی دیگر از موزه ‌‌های مسکو The State Museum of Oriental Art است. این موزه، به‌اندازه سایر موزه‌ های این لیست شناخته‌شده نیست، اما به‌خودی‌خود یک مکان شگفت‌انگیز است. موزه دولتی هنر شرقی، تعداد زیادی اتاق دارد. هریک از این اتاق‌ها به آثار مربوط به کشورهای خاص آسیایی و هنرمندان آنان اختصاص دارد. نقاشی‌ها و هرچیزی که فکرش را بکنید در The State Museum of Oriental Art مسکو گنجانده شده است. از جمله این آثار می‌توان به تعدادی از آثار Roerich’s، نقاش، نویسنده، باستان‌شناس و فیلسوف روسی اشاره کرد.

آدرس:

Nikitsky Blvd, 12А, Moscow, Russia, 119019

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از 12 ظهر تا 9 شب

سایر روزهای هفته از 11 ظهر تا 8 شب

شماره تماس:

19 82 691 495 7+

وب‌سایت:

https://www.orientmuseum.ru/

The House of Victor Vasnetsov

The House of Victor Vasnetsov

یکی دیگر از بهترین موزه ‌های مسکو The House of Victor Vasnetsov است. این موزه، به نمایش آثار هنری چندتن از هنرمندان اختصاص ندارد. در واقع، به زندگی یکی از مشهورترین هنرمندان روسیه اختصاص یافته است. The House of Victor Vasnetsov، خانه ویکتور واسنتسف بوده و رویدادهای مهمی از زندگی او را به نمایش می‌گذارد. او نقاشی‌های متعددی در سبک واقع‌گرایی و نمادگرایی از خود به‌جای گذاشته است.

آدرس:

Pereulok Vasnetsova, 13, Moscow, Russia, 129090

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 4 بعدازظهر

شماره تماس:

29 13 681 495 7+

وب‌سایت:

https://www.tretyakovgallery.ru/for-visitors/museums/dom-muzey-v-vasnetsova/

L. Tolstoi’s Khamovniki Memorial Estate

L. Tolstoi’s Khamovniki Memorial Estate

یکی دیگر از موزه‌ های مسکو L. Tolstoi’s Khamovniki Memorial Estate است. این محل، خانه یکی از مشهورترین نویسندگان تاریخ، یعنی لئو تولستوی به شمار می‌رفت. این خانه چوبی که ظاهری ساده و روستایی داشته، یادآور فقر دوران قرون وسطی روسیه به شمار می‌آید. داخل موزه نیز، تمامی وسایل، مبلمان و آثار هنری لئو تولستوی و خانواده‌اش حفظ و نگهداری شده است. حواس‌تان باشد که برای محافظ از کف چوبی خانه، کیسه‌های پلاستیکی را که به شما می‌دهند، روی کفش‌های خود بپوشید و سپس وارد شوید. تماشای منظره سرسبز خانه نیز شما را به حال و هوای زمان گذشته دعوت می‌کند.

آدرس:

Ulitsa L’va Tolstogo, 21, Moscow, Russia, 119034

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از 12 ظهر تا 8 شب

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

44 94 246 499 7+

وب‌سایت:

http://tolstoymuseum.ru/

در آخر

موزه‌ها، گنجینه‌های تاریخی و هنری هر کشورند. موزه ‌های مسکو نیز با نمایش گذاشتن آثار تاریخی، ابزارآلات، نقاشی‌ها و مصنوعات روسیه، نقش بسیاری را در ترویج فرهنگ روسیه ایفا کرده است. ما در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین موزه‌ های مسکو پرداختیم. برخی از آن‌ها آثار هنری هنرمندان مشهور را به نمایش کشیده‌اند، برخی دیگر آثار تاریخی امپراتوری روسیه را در معرض نمایش می‌گذارند و برخی دیگر نیز جواهرات و الماس‌های قدیمی متعلق به پادشاهان را نشان می‌دهند. کدام‌یک از موزه‌ های مسکو برای شما جالب‌تر بود؟

پرسش‌های رایج

مسکو چند موزه دارد؟

بیش‌از 45 موزه دولتی و خصوصی در مسکو وجود دارد. برخی از آن‌ها در حال تکمیل نمایشگاه‌های خود هستند و هر هفته، رویدادهای خلاقانه‌ای را در نمایشگاه‌های خود برگزار می‌کنند.

معروف‌ترین موزه‌‌های هنری این شهر کدام است؟

Pushkin State Museum of Fine Arts، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین موزه هنرهای غربی مسکو به شمار می‌رود. این موزه، شامل 4 گالری و حدود 700هزار نمایشگاه است.

بزرگ‌ترین موزه‌‌ ملی این شهر کدام است؟

The Museum of History of Moscow، بزرگ‌ترین موزه ملی مسکو است. بیش‌از 4.5 میلیون مصنوعات برجسته باستان‌شناسی، نسخه‌های خطی و آثار تاریخی امپراتوری روسیه، در این موزه قرار دارد.

نظرات کاربران