اسپارو هیلز

بهترین جاهای دیدنی مسکو – از نظر مسافران!

مسکو

پایتخت روسیه سرشار از تاریخ، هنر و فرهنگ است و مکان مناسبی برای یک استراحت کوتاه یا طولانی. معماری که در عین حال ترسناک و پیچیده است، موزه‌هایی با مجموعه‌های هنری باورنکردنی، رستوران‌های خوشمزه و بارهای شیک، مسکو را به پایتختی پر جنب و جوش و دیدنی تبدیل کرده است. در اینجا هستیم تا با بهترین جاهای دیدنی مسکو آشنا شویم.

هشدار: شاید با دیدن این مکان ها، دلتان بخواهد تور روسیه را همین حالا رزرو کنید! اگر می خواهید درباره ویزا توریستی روسیه اطلاعات داشته باشید: (لینک مقاله)

میدان سرخ؛ جایی برای عاشقان معماری

جاهای دیدنی مسکو

میدان سرخ به عنوان بزرگترین میدان مسکو، تعدادی از بهترین جاهای دیدنی این شهر را در خود جای داده است. کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین، و کرملین همه در اطراف میدان سرخ  قرار دارند. این میدان سنگفرش شده، مسلماً محبوب ترین نقطه دیدنی مسکو است و این مکان شاهد بسیاری از رویدادهای تاریخی روسیه بوده است. این رویدادهای تاریخی شامل همه چیز از اعدام در ملاء عام گرفته تا اعتراض و رژه می شود. یک موشک بالستیک قاره پیما حتی از این میدان عبور کرده که خوشبختانه در آن زمان مسلح نبوده است!

دراینجا چه باید کرد؟ اول از همه، در خود میدان قدم بزنید. تحسین تمام معماری های زیبا که اطراف آن را احاطه کرده است و گرفتن عکس، مطمئناً زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما آیا شما مهم ترین کلیسای ارتدکس روسیه یعنی کلیسای جامع سنت باسیل را برای دیدن انتخاب می کنید یا کرملین را به عنوان یکی از نقاط داغ سیاست و تاریخ مسکو ؟

تئاتر بولشوی – احتمالاً یکی از مهم ترین جاهای دیدنی مسکو!

تئاتر بولشوی

اگر عاشق موسیقی، هنر یا فرهنگ هستید، نمی‌توانید هنگام سفر به مسکو از تماشای تئاتر بولشوی غافل شوید. از افتتاح اینجا، 150 سال می گذرد، اما هنوز هم یکی از رمانتیک‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان برای یک شب انتخاب کرد!

در طول سال اگر می خواهید نمایشی را در تئاتر بولشوی ببینید، تهیه بلیط لحظه آخری بسیار سخت است. بنابراین، به محض اطلاع از زمان سفر به مسکو، بلیط تئاتر را رزرو کنید!

در اینجا چه باید کرد؟ بین تماشای اجرای اپرا یا باله یکی را انتخاب کنید!

پارک گورکی، از سینمای روباز دیدن کنید

پارک گورکی

این پارک 300 هکتاری، مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. می‌توانید در این پارک، بازنشستگان روسی را ببینید که یکدیگر را در نبرد بر سر شطرنج به چالش می‌کشند، گربه‌هایی که در زمین‌های سبز وسیع آفتاب می‌گیرند و خانواده‌هایی که از کنار هم بودنلذت می‌برند. این جا یک فضای دوست داشتنی است که نمی توان عاشق آن نشد!

در اینجا چه کاری باید انجام دهید؟ پارک گورکی مکانی عالی برای بازدید است. مهم نیست در چه فصلی از سال سفر می‌کنید. اگر در زمستان به اینجا می آیید؛ می توانید از یکی از بزرگترین پیست های اسکیت روی یخ شهر لذت ببرید. تابستان نیز گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. کلاس های یوگا و تناسب اندام، والیبال، و اجاره قایق تنها برخی از فعالیت های سرگرم کننده ارائه شده است! همچنین، سالن سینمای روباز پارک گورکی را از دست ندهید، مکانی عالی برای تماشای فیلم زیر ستاره ها.

  • به قول معروف اینجا جزو جاهای دیدنی مسکو برای محلی هاست!

آیا تا به حال به بازدید از ایستگاه مترو به عنوان یکی از جاهای دیدنی مسکو فکر کرده اید؟

جاهای دیدنی مسکو

احتمالاً فکر می‌کنید در مسکو کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد و پس از 3 جاذبه عالی، ایده‌هایمان تمام شده است. اما آیا می‌دانستید مترو مسکو چقدر شگفت‌انگیز است؟ به‌جای ایستگاه‌های زیرزمینی تاریک و کثیف، ایستگاه‌های مسکو مانند سالن‌های بزرگ مجلل بوده و هر کدام متفاوت هستند! مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، موزاییک‌ها و طاق‌نماهای دراماتیک تنها برخی از مواردی هستند که هنگام کاوش در پایتخت روسیه باید به آن‌ها توجه کنید.

در آنجا چه باید کرد؟ دیوانه کننده به نظر می رسد اما در متروی مسکو چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. علاوه بر ایستگاه های زیبا، قطار «آبرنگ»، وقتی از کنار شما می گذرد، مانند یک نقاشی در حال حرکت به نظر می رسد! همچنین یک موزه عمومی و مجسمه‌ای اختصاص داده شده به سگ ولگردی که هر روز سوار می‌شد، وجود دارد. متروی مسکو ممکن است عجیب ترین و در عین حال جالب ترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان باشد!

شاید خوب باشد حالا که حرف از حمل و نقل است، درباره فرودگاه مسکو بخوانید! (لینک مقاله)

اسپارو هیلز، یکی از بلندترین جاهای دیدنی مسکو

جاهای دیدنی مسکو

یکی دیگر از محبوب ترین فضاهای سبز مسکو. ممکن است محدوده وسیعی از فعالیت‌ها مانند پارک گورکی را نداشته باشد، اما این جا مکانی عالی برای استراحت، تفکر و تحسین مناظر عالی معماری مسکوی است. این پارک از نام روستای مجاور Vorobyovy نامگذاری شده است که در انگلیسی به معنی گنجشک است. مدتهاست که این مکان الهام بخش برای شاعران و نویسندگانی بوده است که به اینجا آمده اند تا اولین دیدگاه خود را از مقصد نهایی خود ببینند: مسکو!

در آنجا چه باید کرد:

  • مناظر آسمان خراش های استالینیستی را تحسین کنید
  • سوار تله کابین شوید

در آخر

مسکو یکی از زیباترین مقاصد اروپا است که دارای تاریخ شگفت انگیز و معماری رنگارنگ و الهام بخش است که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. صبح زود در خیابان های سنگفرش میدان سرخ یا کرانه های رودخانه مسکو قدم بزنید و ما به شما قول می دهیم، تشخیص اینکه در کدام قرن هستید، برایتان سخت بشود.

اگر می خواهید زیباترین شهرهای روسیه را بشناسید: (لینک مقاله)

نظرات کاربران