روستوف ولیکی

زیباترین شهرهای روسیه؛ قطعا این شهرها را نمیشناسید!

روسیه

با همان نگاه اول مجذوب زیبایی‌های روسیه می‌شوید؛ کشوری بسیار بزرگ با تاریخ غنی، فرهنگ رنگارنگ و عشق دیوانه وار به هنرهای مختلف، مجموعه‌ای جذاب از تجربیات فوق‌العاده و هیجان‌انگیز. گنبدهای پیازی نمادین و رنگارنگ کرملین، قلعه‌هایی با دیوارهای باشکوه و کاخ‌های بزرگ و سر به فلک کشیده؛ فقط یک جلوه از زیبایی های این کشور اسرارآمیز است. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد؛ برای مثال، زیباترین شهرهای روسیه، هر کدام از ویژگی‌هایی خاصی برخوردارند که با دیدن آنها ذوق‌زده خواهید شد.

به هر حال، چه تور روسیه را انتخاب می‌کنید یا خودتان بلیط هواپیما مسکو را تهیه می‌کنید؛ سفری هیجان‌انگیز و زیبا در انتظار شما خواهد بود. می‌توانید سوار طولانی‌ترین خط قطار جهان شوید که در سراسر روسیه می‌گذرد و مناظر خیره‌کننده‌ای را در طول مسیر به شما نشان می‌دهد. اگر هنوز هم نمی‌دانید در روسیه به کجا و کدام شهرها سفر کنید؛ بیایید یک سر به زیباترین شهرهای آن بزنیم.

بهترین زمان سفر به روسیه

 روسیه

همه می‌دانیم که روسیه یکی از سردترین کشورهای جهان است؛ زمستان‌های طولانی و پر برف. با این حال، سفر به این کشور وسیع کاملا به خودتان بستگی دارد؛ هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما، اگر از ما می‌پرسید؛ برای دیدن همه زیبایی‌های این کشور با خیال راحت؛ فصل تابستان بهترین انتخاب خواهد بود. لذت قرارگرفتن زیر نور آفتاب در کنار آب و هوایی معتدل؛ قطعا سفر به روسیه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

زیباترین شهرهای روسیه در فصل تابستان

1) مسکو

مسکو

مسکو در صدر لیست زیباترین شهرهای روسیه قرار دارد. دیدنی های زیادی در این شهر وجود دارد که گردشگران زیادی را هر ساله به سمت خود جلب می‌کند. کاخ زیبای کرملین، کلیسای سنت باسیل، میدان سرخ، اسپارو هیلز و مترو زیبای این شهر که خود یک شاهکار است. این پایتخت واقعا جادویی و زیبا است و می‌توانید معماری مربوط به قرون وسطی و همچنین آسمان‌خراش‌های مدرنی را که امروزه تقریبا در هر شهر بزرگی یافت می‌شوند، ببینید. همچنین بیش از 600 کلیسا در اطراف شهر، با خیابان‌های درختکاری شده و پارک‌های سرسبز زیادی در مسکو خواهید دید. در فصل تابستان این زیبایی‌ها دوچندان می‌شود.

درباره مسکو بیشتر بخوانید؛ (لینک مقاله)

2) سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ قطعا شهرت خود را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای روسیه حفظ می‌کند. این شهر زیبا از تاریخ بسیار غنی برخوردار است که برای علاقه مندان به تاریخ بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. امروزه سنت پترزبورگ شهری آرام است، به خصوص وقتی آن را با مسکو پر جنب و جوش مقایسه کنید. این مکان پر از کلیسا های چشمگیر، کاخ‌های سلطنتی، و تعداد زیادی موزه و بناهای تاریخی است. بی دلیل نیست که آن را پایتخت فرهنگی و تاریخی روسیه می‌دانند. در اینجا شاهد جاذبه‌های زیادی هستید که همانند آنها را در هیچ کجای جهان نمی‌بینید.

درباره سن پترزبورگ بیشتر بخوانید؛ (لینک مقاله)

3) ولیکی نووگورود

ولیکی نووگورود

یکی دیگر از زیباترین شهرهای روسیه، ولیکی نووگورود است که اولین پایتخت روسیه بوده و به عنوان زادگاه این کشور شناخته می‌شود. این شهر پر از ساختمان‌های زیبا و باستانی است که هر کدام شما را به دنیایی دیگر می‌برد. می‌توانید پس از دیدن کرملین به سمت کلیسای جامع سنت صوفیه، قدیمی‌ترین کلیسای جامع روسیه بروید. خلاصه بگوییم، ولیکی نووگورود از شهرهای قدیمی روسیه به شمار می‌آید که کلیساهای باشکوهی را در خود جای داده است. با دیدن این صحنه‌های تاریخی در نگاه اول نه تنها شگفت‌زده می‌شوید؛ بلکه تا ساعت‌ها به این زیبایی‌ها خیره خواهید شد.

4) سوچی

سوچی

سوچی در سال گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. شاید هم به دلیل قرارگیری این شهر در سواحل دریای سیاه باشد یا چون در سال 2014 میزبان بازی‌های المپیک بوده از امکانات و زیبایی‌های متفاوت و خاصی برخوردار است. به هر حال، سوچی به عنوان یکی از زیباترین شهرهای روسیه دارای یک گردشگاه زیبا در کنار آب، پارک‌های سرسبز و آب و هوای مطبوع و مطبوع در تابستان است. همچنین، این شهر به دره آگورا نزدیک است که پیاده‌روی و گشت در این شهر را بسیار لذت‌بخش می‌کند.  

درباره سوچی بیشتر بخوانید؛ (لینک مقاله)

5) نیژنی نووگورود

 نیژنی نووگورود

در تقاطع دو رودخانهولگا و اوکا، شهری صنعتی با جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی قرار گرفته است. این شهر که یکی از زیباترین شهرهای روسیه به شمار می‌آید، نیژنی نووگورود نام دارد. می‌توانید با قایق به گشت و گذار دریایی بروید یا در سواحل به استراحت بپردازید. خوشمزه‌ترین غذاها را در رستوران‌های فوق‌العاده این شهر نوش جان کنید. پس از آن به خیابان بولشایا پوکروسکایا سر بزنید و از قدم زدن و تماشای معماری جالب این شهر لذت ببرید. البته فراموش نکنید که پله‌های چکالوف و موزه روکاویشنیکو را هم در لیست دیدنی‌های این شهر قرار دهید.

6) ایرکوتسک

زیباترین شهرهای روسیه

اگر در امتداد راه آهن ترانس سیبری سفر می‌کنید، توقف در شهر زیبای ایرکوتسک واقعا لازم است. تنها یک ساعت رانندگی از بزرگترین دریاچه روی کره زمین، شما را به ایرکوتسک شهر مورد علاقه طبیعت دوستان می‌رساند. جدایی از زیبایی‌های طبیعی ایر کوتسک مملو از رستوران‌ها و کافه بسیار مدرن است که لذت خوردن یک غذای خوشمزه به همراه نوشیدنی خنک را در فصل تابستان دو چندان می‌کند. از طرفی، این مکان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای روسیه مجموعه‌ای خیره‌کننده از ساختمان‌های قدیمی و چوبی سیبری که به طرز چشمگیری کنده‌کاری شده و رنگارنگ هستند.

7) ولادی وستوک

شهر ولادی وستوک

شهر ولادی وستوک نمونه بارز شهری زیبا، مدرن و امروزی در روسیه است. از لحاظ زیبایی می‌توانید در میان تپه‌های سرسبز آن قدم بزنید یا به تماشای آشیانه عقاب بنشینید. در کل، ولادی وستوک مملو از خلیج‌ها، جزایر و تپه‌های پر از درخت است که مناظر بسیار چشم نواز و متفاوت از روسیه را به نمایش می‌گذارد. همچنین، طولانی‌ترین پل کابلی جهان، بخشی از چیزی است که این شهر را بسیار زیبا کرده است.

8) کازان

زیباترین شهرهای روسیه

شهری مدرنیته آمیخته شده با سنت؛ کازان از شهرهای قدیمی روسیه است که در آن می‌توانید فرهنگ آسیایی، معماری جذاب، زبان و مذهب متفاوتی را از نزدیک مشاهده کنید. این شهر را از زیباترین شهرهای روسیه می‌دانند تا جایی که پس از مسکو و سن پترزبورگ، شهر کازان، سومین پایتخت این کشور شناخته می‌شود.

این شهر به عنوان منطقه‌ای خودمختار در کرانه‌های رودخانه ولگا و کازانکا واقع شده و شاید همین موقعیت جغرافیایی، دلیل زیبایی‌ها و مناظر منحصربفرد آن باشد. از طرفی، کازان را شهری نسبتا ثروتمند می‌دانند، چراکه از بالاترین استانداردهای زندگی در کشور روسیه برخوردار است. از جاذبه‌ها بخواهیم بگوییم می‌توان به بقایای کرملین کازان، مسجد کول شریف و معبد همه ادیان اشاره کرد.

9) روستوف ولیکی

زیباترین شهرهای روسیه

معماری و تاریخ زیبایی در شهر غربی روستوف ولیکی در انتظار شماست. این شهر زیبا که در سواحل دریاچه نرو واقع شده است، وجود گنبدهای رنگارنگ و مناره‌های ساختمان‌های قدیمیآن را متفاوت و خاص کرده است. متاسفانه این شهر در جریان نبردها و جنگ‌های زیادی بوده؛ اما هنوز هم می‌توان ساختمان‌های با معماری اصیل این کشور را از نزدیک دید. اگر به این شهر سفر کردید؛ بازدید از موزه‌ها تجربه جالبی برای شما خواهد بود. ‌

10) یکاترینبورگ

زیباترین شهرهای روسیه

اگر می‌خواهید زیباترین شهرهای روسیه را از نزدیک ببینید، شهر یکاترینبورگ قطعا یکی از آنهاست. این شهر که بیشتر به خاطر محل سقوط آخرین تزار در طول انقلاب روسیه به یاد می‌آید، پر از تاریخ و بسیاری از ساختمان‌های با معماری قدیمی است. خانه سواستیانوف، کاخ خاریتونوف و کلیسای جامع تثلیث از مکان‌های دیدنی این شهر هستند. با این حال، اگر علاقه‌ای به تاریخ ندارید؛ قرارگیری شهر یکاترینبورگ در کوهپایه‌های اوریال مناظر شگفت‌انگیزی از این شهر را به شما نشان می‌دهد.

قبل از رزرو تور روسیه، بهتر است با کارهای ممنوعه در این کشور آشنا شوید. (لینک مقاله)

در آخر

وقتی سخت از سفر به روسیه به میان می‌آید؛ حتما به کاخ کرملین، باله، مسکو و سن پترزبورگ فکر می‌کنید! اما این کشور بیش از تصور شماست. این را به محض ورود به فرودگاه مسکو می‌فهمید. با این حال، زیباترین شهرهای روسیه به اندازه پایتخت این کشور زیبا و خیره‌کننده هستند که دیدن آن‌ها از نزدیک جذابیتی دیگر دارد.

نظرات کاربران