سوچی

درباره سوچی؛ شهر کمتر شناخته شده روسیه!

Sochi

دوست دارید به روسیه سفر کنید؟ حتما با خودتان می‌گویید چرا باید به کشوری با این حجم از آب و هوای سرد، حتی در تابستان سفر کنم؟ قطعا ارزش هزینه کردن را ندارد و به جای آن به کشورهای اروپایی یا ترکیه می‌روم.اما، ما اینجا هستیم تا به شما ثابت کنیم، سخت در اشتباهید. آب و هوای متفاوت و همه چیزهای متفاوت درباره سوچی، خیلی از گردشگران را از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند. اگر هنوز دو دل هستید و شک دارید، با خواندن این مقاله مطمئن خواهید شد که آیا سفر به سوچی ارزش دارد یا خیر؟!

درباره سوچی؛ این شهر کجاست؟

Sochi

سوچی یکی از زیباترین شهرهای روسیه است که به خاطر آب و هوایی نیمه گرمسیری مشهور و محبوب شده تا جایی که هر سال نزدیک به دو میلیون نفر گردشگر را به سمت خود می‌کشاند. این شهر رویایی در امتداد ساحل زیبای دریای سیاه قرار گرفته و رکورد بزرگترین شهر تفریحی روسیه را نیز به خود اختصاص داده است. سفر به سوچی با داشتن سواحل متعدد و تفریحات سرگرم کننده به همراه جاذبه‌های دیدنی برای خیلی‌ها جذاب و محبوب است. در هر فصل که سفر کنید؛ چیزهای زیادی برای کشف و دیدن وجود دارد که باعث می‌شود تا از هزینه کردن برای بلیط هواپیما و رزرو هتل پشیمان نشوید.

6 دلیل برای سفر به سوچی

هدف همه از سفر کردن؛ خوشگذرانی، استراحت و ساختن خاطره‌های خوب و فراموش نشدنی است و البته درباره سوچی نیز این موضوع صدق می کند. با وجود سواحل زیبا و اسراحتگاه‌های ساحلی، پیست اسکی، جنگل‌های وسیع، پارک‌های طبیعی، آبشارها، غارها و مناظر دیدنی، این شهر برای همه خاطره انگیز خواهد بود. فرقی نمی‌کند به دنبال هیجان و آدرنالین باشید یا آرامش و استراحت، همیشه یک کار برای انجام دادن در سفر به سوچی خواهید داشت. با این حال، ما به شما چند دلیل مهیج برای سفر به این شهر گرم در قلب روسیه سرد ارائه می‌دهیم تا خودتان را برای بستن کوله پشتی آماده کنید.

البته قبل از آن درباره ویزا روسیه بخوانید! (لینک مقاله)

1. برای تماشای سوچی از کوه آخون بالا بروید.

 کوه آخون

پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن زیبایی‌های سوچی حتما در روزهای اول، کوه آخون را صعود کنید. این کوه با ارتفاع 663 متری از سطح دریا، صحنه‌هایی حیرت آور از شهر را در جلوی چشمتان قرار می‌دهد. برای رسیدن سریعتر به بالای این کوه با تاکسی از پیچ و خم‌های جاده آن بالا بروید. همچنین، می‌توانید تا ایستگاه اسپوتنیک با اتوبوس رفته و بخشی را پیاده روی کنید. در بالای کوه اما، اول از همه به برج سنگی بروید و مناظری پانوراما از ساحل دریا، کل شهر و قله‌های برفی قفقاز غربی را ببینید. فقط عصرها هوا کمی سرد شده و بادهای شدید ممکن است کمی اذیت کننده باشند. یادتان باشد که یک لباس گرم همراه خود داشته باشید. حتی می‌توانید به یکی از کافه‌ها در راه برگشت سر بزنید و با یک نوشیدنی گرم خستگی را از تنتان به در کنید.

2. پیاده‌روی، اسکی یا لذت بردن از چشم انداز زیبای کوه‌های قفقاز

کوه‌های قفقاز

اگر جز آن دسته افرادی هستید که ورزش اسکی از تفریحات جدا نشدنی برای شما به حساب می‌آید؛ دقیقا در جای درستی قرار گرفته‌اید. سوچی بهترین مکان برای اسکی است؛ کراسنایا پولیانا محل پیست اسکی روزا خوتور است که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2014 بود. به لطف المپیک، کل منطقه به یک استاندارد واقعا بین‌المللی ارتقا یافت و مناطق مناسب برای عابران پیاده، فروشگاه‌ها، هتل‌های شیک را در خود جای داده است. مهم نیست مبتدی هستید یا حرفه‌ای، در اینجا همه نوع امکانات در سطح بالا در اختیارتان خواهد بود. فراموش نکنید ماه فوریه و مارس بهترین زمان برای لذت بردن از برف و اسکی است.

3. از دیدن باغ گیاه شناسی حیرت زده شوید.

باغ گیاه شناسی

تصور کنید 20 هکتار زمین را با 1800 گونه درخت، گیاه و گل و بوته به شکل‌های زیبا پرورش داده‌اند؛ نظم و قرارگیری از گل‌ها و درختان در کنار هم با رنگ‌های دیدنی‌شان، حتما شما را مات و مبهوت خود خواهد کرد. در این پارک حوضچه‌ای با قوهای سفید و سیاه، غازها و اردک‌های رنگارنگ نیز وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است. قدم زدن در این باغ و نوازش چشم با دیدن این همه شگفتی، نه تنها حال و هوای شما را به بهترین شکل تغییر می‌دهد، بلکه این تصاویر تا آخر عمرتان فراموش نخواهد شد. پس در سفر به سوچی این لطف را در حق خودتان کنید و از باغ گیاه شناسی به راحتی عبور نکنید.

4. به دیدن طولانی‌ترین غار اروپا بروید.

درباره سوچی

یکی از چیزهای مهمی که درباره سوچی وجود دارد؛ همین غارها هستند! غارهای ورونتسوف که در نزدیکی شهر قرار دارد، هزارتوی 12 کیلومتری از غارها است که یکی از عجیب‌ترین و عمیق‌ترین‌ها، غار ورونیا است. شاید با شنیدن نام غار بترسید؛ اما، شک نکنید که دیدن تالارهای زیر زمینی، آبشارها و زیبایی‌هایی که طبیعت به آرامی طراحی و ساخته است، نظر شما را عوض خواهد کرد. مسیر رفتن به این بهشت گمشده را باید با یک راهنمای محلی طی کرد. مسیری که در حدود 2 کیلومتر بایستی در میان جنگل پیاده‌روی کنید تا به غار زیبای ورونیا برسید.

5. در پارک ملی سوچی به دل طبیعت شیرجه بزنید.

درباره سوچی

شاید تیتر عجیبی به نظر برسد، ولی این پارک ملی مناظر زیبایی را در خود جای داده که تا به چشم نبینید، باور نخواهید کرد. این پارک حفاظت شده ذخیره گاه طبیعی و حیات وحش متنوع است. در اینجا شاهد گونه‌های زیبای گیاهی خواهید بود و اگر خوش شانس باشید از نزدیک حیوانات را هم خواهید دید. این پارک مملو از نهرها، رودخانه‌ها و 70 آبشار است که در میان آنها «33 آبشار» معروف‌ترین آبشار است. در سفر به سوچی یک روز را برای گردش و جدا شدن از محیط شهری اختصاص دهید. چراکه نه، شاید هیچ وقت فرصت دیدن این همه زیبایی در کنار هم را نداشته باشید.

6. در مزرعه چای، خوش طعم‌ترین چای را بنوشید.

درباره سوچی

در نزدیکی سوچی یکی از معروف‌ترین مزارع چای با نام داگومیس قرار دارد که عطر و طعم آن به تمام دنیا می‌رسد. دیدن مزارع چای به خوید خود زیبا و جذاب است و قدم زدن در میان بوته‌های بلند چای لذت بخش. اگر به این منطقه رفتید؛ در یکی از چای‌خانه‌های آن با چایی که از سماور سرو و شیرینی‌های روسی از خودتان پذیرایی کنید. در اینجا به غیر از دیدن و نوشیدن از نزدیک با فرهنگ روسی و مردم محلی هم آشنا خواهید شد.

تا به اینجای کار قطعا دنبال تور روسیه خواهید بود!

در آخر

قطعا این دلایل برای سفر به سوچی کافی نیست؛ منابع طبیعی و زیبایی‌های آن فقط بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند. با سفر به سوچی شاهد یک پارادوکس بین سرمای روسیه و گرمای سوچی خواهید بود. در وصف این شهر همین را بدانید که سالانه در حدود دو میلیون گردشگر را پذیرایی می‌کند.

نکات دیگری درباره سوچی می دانید؟ پس برایمان بنویسید.

نظرات کاربران