کانال از سن پترزبورگ

جاهای دیدنی سن پترزبورگ؛ به زیبایی شب های سفید!

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ شهری است که به خاطر شب های سفید یا به زبان روسی Beliye Nochi، یک پدیده جوی که از اواخر ماه مه تا اواسط ژوئیه رخ می دهد، به خوبی شناخته شده است. در این بازه زمانی، خورشید کاملا غروب نمی کند و آسمان در طول شب با نوری مشابه نور غروب خورشید روشن می ماند. بسیاری از مردم بر این باورند که این پدیده فقط در سن پترزبورگ رخ می دهد، اما حقیقت این است که در مناطق نزدیک به دایره قطب شمال نیز شب های سفید دیده می شود. به هرحال در نظر ما، شب های سفید سن پترزبورگ معروف تر از همه جا است! حالا با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی سن پترزبورگ، شهری با شب های سفید را بیشتر بشناسیم!

فکر کنم الان تمام فکرتان سمت رزرو تور روسیه رفته است!

موزه هرمیتاژ؛ احتمالاً یکی از مهم ترین جاهای های دیدنی سنت پترزبورگ

موزه هرمیتاژ

هیچ برنامه سفری در سنت پترزبورگ بدون بازدید از موزه دولتی هرمیتاژ کامل نمی شود. این جا نه تنها یکی از شگفت انگیزترین موزه ها در روسیه، بلکه در کل جهان است! توصیه می کنیم تا یک روز کامل را برای بازدید از موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ اختصاص دهید. به طور باورنکردنی، بیش از 3 میلیون اثر از سراسر جهان در اینجا وجود دارد! اگر وقتتان کم است، می توانید از نمای بیرونی باورنکردنی میدان کاخ شگفت زده شوید، زیرا خود ساختمان به اندازه نمایشگاه های داخل آن زیباست.

ساختمان اصلی، کاخ زمستانی است که آثار باستانی یونانی و رومی، قرن‌ها هنر اروپایی و اتاق‌های سلطنتی خانواده امپراتوری روسیه از قرن 18 و 19 را در خود جای داده است. کل کاخ مملو از آثار هنری روسی و آثار تاریخی است که واقعاً برای این موزه خاص هستند. اگر کاخ زمستانی را دوست داشتید، کاخ کاترین یکی دیگر از کاخ های مرمری است که ارزش دیدن دارد. این اقامتگاه تابستانی تزارهای روسیه بوده و یک سایت میراث جهانی است.

در اینجا چه کاری باید انجام دهید: یکی از عجیب ترین چیزهایی که نباید از دست بدهید ساعت طاووس است. ساعت مکانیکی خودکار قرن 18 ام که هنوز هم آواز می خواند. این ساعت بزرگترین نمونه رباتیک قرن هجدهم است که تا به امروز بدون هیچ تغییری باقی مانده است!

کاخ پترهوف – مکانی زیبا و دیدنی برای بازدید در سن پترزبوگ

کاخ پترهوف

اینجا زمانی اقامتگاه تابستانی اصلی تزارهای روسیه بوده است. از آنجایی که کاخ پترهوف، 45 دقیقه با شهر فاصله دارد، باید حداقل نیم روز را به بازدید از کاخ پیترهوف اختصاص دهید. با این حال، ارزش آن را دارد! این کاخ مجلل که در خلیج فنلاند واقع شده است، به خاطر گنبدهای طلاکاری شده و بیش از 60 فواره و 200 مجسمه در سراسر باغ هایش معروف است!

در اینجا چه باید کرد؟ مانند بسیاری دیگر از جاذبه های سنت پترزبورگ در این لیست، پترهوف در تابستان بسیار شلوغ می شود. مطمئناً ارزش این را دارد که بلیط خود را از قبل رزرو کرده و برای تفریح و پیک نیک برنامه ریزی کنید!

اگر قصد سفر دارید؛ باید درباره ویزا توریستی روسیه بخوانید (لینک مقاله)

کلیسای ناجی در خون!

کلیسای ناجی در خون

این کلیسا که به نام نجات‌دهنده خون‌های ریخته‌شده، شناخته می‌شود، در محلی که تزار الکساندر دوم در یک حمله کشته شد، ساخته شده است! اگرچه سنت پترزبورگ مملو از کلیسا است، اما اینجا بدون شک زیباترین کلیسا سن پترزبورگ است و اکثر مردم این کلیسای را با کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو، یکی دیگر از معروف ترین مکان های دیدنی روسیه مقایسه می کنند!

  • نام ترسناک و داستان های اتفاق افتاده، قطعا اینجا را به عنوان یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ تبدیل کرده است!

خیابان نوسکی – جایی مثل خیابان ولیعصر خودمان

خیابان نوسکی

خیابان نوسکی یکی از بزرگترین خیابان‌های جهان در نظر گرفته می‌شود. اگر از سن پترزبورگ بازدید می کنید، در پایان به این گذرگاه خواهید رسید. این خیابان اکنون یکی از نقاط مرکزی رستوران ها برای گردشگران است! اگر بخواهید کل طول خیابان نوسکی را پیاده‌روی کنید، حداقل به دو ساعت و احتمالاً کمی بیشتر نیاز دارید اما انتخاب های شما زیاد است؛ از  منحصربه‌فردترین بوتیک‌های شهر تا غذاهای لذیذ روسی !

قلعه پیتر و پل – ارگ تاریخی شهر

قلعه پیتر و پل

قلعه پیتر و پل قلعه اصلی شهر است که در جزیره کوچکی رو به رودخانه نوا یافت می شود. اینجا در سال 1703 توسط پیتر کبیر ساخته شد، زمانی که امپراتوری روسیه قوی ترین امپراتوری در اروپای شرقی بود. برای مدت طولانی، از اوایل دهه 1700 تا اوایل دهه 1920، به عنوان زندانی برای مجرمان سیاسی خدمت می کرد.

این مکان درست در قلب مرکز شهر قرار دارد، بنابراین یکی از بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ است که می توانید برای یک توقف کوتاه از آن دیدن کنید.

سوار برنزی شهر را ببینید؛ نمادی میان جاهای دیدنی سن پترزبورگ

مجسمه سوار برنزی

مجسمه سوار برنزی که در سال 1782 ساخته شده، به عنوان یکی از نمادهای ملی شهر شناخته می شود و ساکنان محلی به آن افتخار می کنند. این مجسمه از پتر کبیر الگوبرداری شده و گفته می شود که نمادی از قدرت شهر و مردمی است که در آنجا زندگی می کنند. اکنون، احتمالاً فقط 5 دقیقه یا بیشتر را در اینجا سپری خواهید کرد، اما اگر می خواهید یک نماد ملی را ببینید، هنوز هم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در سن پترزبورگ انجام دهید.

پس از آن، به تماشای تئاتر ماریینسکی بروید و مطمئن شوید که یک اجرای اپرا و باله که شهرت جهانی دارد را ببینید. تئاترچیزی است که سنت پترزبورگ کاملاً به آن مشهور است.

با قایق گردی در اطراف کانال های شهر بروید

کانال از سن پترزبورگ

چندین رودخانه و کانال از سن پترزبورگ عبور می کنند که شهر را شبیه ونیز کرده است! بنابراین تجربه تور قایق یکی از بهترین راه ها برای تفریح و البته دیدن معماری باشکوه شهر است. بسیاری از شرکت‌ها این سرویس را اجرا می‌کنند و مطمئناً نباید از کنار این تجربه گذر کنید!

در آخر

دومین شهر بزرگ روسیه، سن پترزبورگ در کنار مسکو، جزو تورهای دوست داشتنی روسیه هستند. اگر علاقه مند به خرید، هنر، تاریخ، موسیقی و غذاهای عالی و زندگی شبانه هستید؛ جاهای دیدنی سن پترزبورگ منتظر شما و  دوربین عکاسیتان اند!

دوست دارید بدانید که سن پترزبورگ جزو زیباترین شهرهای روسیه است یا خیر؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران