Winter Festival moscow

فستیوال‌ های مسکو؛ از مذهبی‌ترین تا فرهنگی‌ترین

مسکو علاوه‌بر این‌که پرجمعیت‌ترین شهر روسیه به شمار می‌آید، پایگاه اقتصاد، سیاست، علم و فرهنگ است. پایتخت روسیه، معماری شگفت‌انگیز، ساختمان‌های باستانی و معماری منحصربه‌فردی دارد. علاوه‌بر این‌ زیبایی‌ها، مسکو میزبان فستیوال‌ های هیجان‌انگیز زیادی‌ست؛ از جشنواره‌های مذهبی گرفته تا جشنواره‌هایی که با رقص، آواز و موسیقی همراه است. در برخی از این فستیوال‌ ها، افراد شاهد رقص باله و اپرا بوده، عده‌ای دیگر در تکاپوی برف‌بازی و یخ‌سواری هستند و برخی دیگر نیز به نمایشگاه کتاب می‌روند. ما در این مطلب، شما را با 6 فستیوال هیجان‌انگیز و جذاب مسکو آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

Moscow Golden Mask Festival

Moscow Golden Mask Festival

یکی دیگر از فستیوال‌ های مسکو Moscow Golden Mask Festival یا جشنواره ماسک طلایی مسکوست. در این جشنواره، اجراهای هیجان‌انگیزی مانند رقص باله، درام، اپرا و رقص مدرن، در سالن‌های مختلفی برگزار می‌شود. زنان و مردان رقاص، ماسک‌های رنگارنگ مختلفی روی صورت خود می‌گذارند و نمایش‌های متعددی را اجرا می‌کنند. مطمئنا این جشنواره، برای ما ایرانیانی که چنین مراسماتی را در کشور خود نداریم، شگفت‌انگیز خواهد بود. جشنواره ماسک طلایی مسکو، همه‌ساله در ماه‌های مارس تا آوریل برپا می‌شود.

Winter Festival

زمستان‌های روسیه سخت و طاقت‌فرساست. به همین دلیل، مردم محلی تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آن را به شیرینی پشت‌سر بگذارند. آن‌ها بدین منظور، فستیوال‌ فرهنگی-هنری برگزار می‌کنند. این فستیوال مسکو، Winter Festival نام دارد. در این جشنواره، سراسر شهر با چراغ‌های نئونی روشن می‌شود و مسکو شبیه قصر یخی به نظر می‌رسد. نمایشگاه‌های مجسمه یخی در سطح شهر برگزار می‌شود و عده‌ای نیز بازارچه‌های صنایع دستی را برپا می‌کنند. مردم روی قالب‌های یخ بزرگ می‌نشینند و سُر می‌خورند، عده‌ای نیز آدم‌برفی‌های بزرگ و جذاب می‌سازند. تمامی میدان‌ها و زمین‌های خالی نیز به پیست تبدیل می‌شوند و افراد اسکی‌سواری و اسکیت‌سواری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم به پارک Izmailovo بروید و بعد از برف‌بازی، یک پنکیک نرم با عسل و چای یا همراه با شیر داغ نوش جان کنید.

The International Book Fair of Moscow

The International Book Fair of Moscow

یکی دیگر از جشنواره ‌های مسکو The International Book Fair of Moscow است. این نمایشگاه بین‌المللی، بهشت عاشقان کتاب به شمار می‌آید. چرا که کمتر کتابخوانی پیدا می‌شود که از پرسه زدن میان کتاب‌ها و خواندن سطربه‌سطر جملات‌شان لذت نبرد. The International Book Fair of Moscow، مجموعه شگفت‌انگیزی از کتاب‌ها را در خانه هنرمندان شهر عرضه می‌کند. شما در این نمایشگاه می‌توانید مجموعه وسیعی از کتاب‌های نویسندگان محبوب‌تان را با زبان اصلی بخرید. کتاب‌های داستانی، هنری، دانشگاهی، علوم انسانی، ادبیات، طراحی، معماری و هر نوع دیگری از کتاب‌ها در این نمایشگاه بین‌المللی یافت می‌شود. حتی اگر اهل کتاب و کتابخوانی نیستید، بد نیست سری به بهشت کتاب این‌جا بزنید؛ شاید خوش‌تان آمد!

Moscow International Film Festival

یکی دیگر از فستیوال‌ های مسکو Moscow International Film Festival یا جشنواره بین‌المللی فیلم مسکوست. این جشنواره که برای اولین بار در سال 1935 برگزار شد، در سال 1959 در تقویم رویدادهای اصلی روسیه جای گرفت. در این جشنواره، بیش‌از 200 فیلم از 50 کشور مختلف به نمایش درمی‌آید. در نهایت نیز، جایزه جورج طلایی به بهترین فیلم تعلق می‌گیرد. اگر اهل تماشای فیلم‌های سینمایی خارجی هستید، به جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو بروید؛ چه‌بسا کارگردان فیلم‌های موردعلاقه‌تان را ببینید! اگر هم هیچ علاقه‌ای به سینما و تلویزیون ندارید، شاهد دیدار فرهنگ‌ها، زبان‌ها و پوشش مختلف مردم جهان خواهید بود.

Gastronomy Festival

فستیوال‌ های مسکو

یکی دیگر از بهترین فستیوال ‌های مسکو Gastronomy Festival است. این فستیوال فوق‌‌العاده، همراه با موسیقی، غذاهای رنگارنگ و نوشیدنی برگزار می‌شود. مردم به مرکز همایش‌های معروف Sokolniki می‌آیند تا از حضور در این جشنواره پرشور لذت ببرند. مردم محلی مسکو دور هم جمع می‌شوند، می‌رقصند و سپس غذا و نوشیدنی موردعلاقه‌شان را سفارش می‌دهند و کنار هم میل می‌کنند. Gastronomy Festival، همه‌ساله در روزهای اول و دوم دسامبر برگزار می‌شود.

The Orthodox Christmas

پس از انقلاب 1917، برگزاری کریسمس مانند سایر جشن‌ها در روسیه ممنوع اعلام شد. این ماجرا ادامه یافت تا سرانجام در 7 ژانویه سال 1992، دوباره سنت جشن گرفتن کریسمس به جای خود بازگشت. از آن زمان تا حال، مردم در شب کریسمس، یعنی 6 ژانویه، دور هم جمع می‌شوند و تافردا صبح جشن می‌گیرند. The Orthodox Christmas یا فستیوال کلیسای ارتدکس، یکی از مذهبی‌ترین فستیوال ‌های مسکو در روسیه به شمار می‌آید. در این جشن، مردم غذاهایی مانند فرنی با کشمش معروف به کوتیا را که به آن شام مقدس می‌گویند نوش جان می‌کنند. عده‌ای شب تا صبح را در کلیسا بیدار می‌مانند و عده‌ای دیگر نیز صبح به کلیسا می‌آیند.

در آخر

کارناوال‌ های مسکو، بخشی از فرهنگ و سنت‌های روسیه را به نمایش می‌گذارند. در فستیوال مذهبی کلیسای ارتدکس، مردم شام مقدس می‌خورند و به کلیسا می‌روند. در فستیوال بین‌المللی فیلم، 50 کشور از 50 کشور مختلف به نمایش درمی‌آید. در فستیوال ماسک طلایی، انوع نمایش‌ها و رقص‌های باله اجرا می‌شود و در فستیوال کتاب، در میان کتاب‌های داستانی و غیرداستانی پرسه می‌زنند. ما در این مطلب، شما را با 6 فستیوال مسکو آشنا کردیم. بعد از سفر به روسیه، تصمیم دارید در کدام‌یک از این کارناوال ‌‌ها شرکت کنید؟

نظرات کاربران