Dominique

10 تا از توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023

آیا می­توانید توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 را حدس بزنید؟  اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما هستید، اما هنوز مقصدتان را مشخص نکرده­اید، با ما همراه باشید تا با پربازیدترین کشورهای جهان آشنا شوید و از میان آن­ها، یکی را انتخاب کنید!

10. بریتانیا با 39.4 میلیون بازدید کننده در سال

لندن

بریتانیا همیشه یک مقصد گردشگری محبوب بوده است. این کشور دهمین کشور پربازدید در جهان در سال  2023 با بیش از 39.4 میلیون بازدید کننده در سال 2019 است. از تپه­های سرسبز ولز، مناطق کوهستانی اسکاتلند و صخره های معروف موهر گرفته تا شهر شلوغ لندن، بریتانیا گردشگران خود را غافلگیر می­کند.

علاوه بر این، بریتانیا به دلیل وجود بسیاری از دانشگاه­ها و کالج های معتبر مانند دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد، مورد بازدید بسیاری از دانشجویان سراسر جهان قرار می­گیرد.

مقاصد اصلی گردشگری این کشور؛ لندن، ادینبورگ، آکسفورد، کمبریج، یورک و کانتربری هستند. همچنین، بریتانیا در مجموع میزبان 32 مکان میراث جهانی است که به همین خاطر هشتمین کشور برتر در جهان است. علاوه بر این، Lonely Planet Travel Guide، انگلیس را به عنوان رتبه دوم پس از بوتان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای بازدید در سال 2020 انتخاب کرد.

چرا بریتانیا؟

تاریخ غنی، فرهنگ جالب و جاذبه های خیره کننده از جمله مواردی است که مردم را به بریتانیا می آورد.  غذا درست مثل آب و هوا فوق العاده است و البته دلایل مهمی برای اینکه بریتانیا در لیست توریستی ترین کشور های جهان در سال 2023 باشد، وجود دارد. وقتی در پایتخت هستید، حتما یکی از هتل های دنج لندن را رزرو کنید، غذاهای محبوب و چای سنتی را امتحان کرده و در برخی از جشنواره های موسیقی شرکت کنید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما لندن را چک کنید.

09. آلمان با 39.6 میلیون بازدید کننده در سال

آلمان یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای بازدید است و رتبه نهم را در لیست توریستی ترین کشورهای جهان در سال دارد. کسانی که مایل به لمس هنر هستند، باید به کلان شهرهای آلمان مانند مونیخ، فرانکفورت یا هامبورگ سفر کنند.

علاوه بر این، فعالیت‌های توریستی در آلمان، مانند کروزسواری در راین و لذت بردن از جشنواره بزرگی به نام Oktoberfest؛ می­تواند نقطه عطف این کشور زیبا باشد. در حالی که برخی از گردشگران از کاوش در حومه آلمان با قلعه‌های قدیمی و تاکستان‌های وسیع لذت می‌برند، برخی دیگر زندگی شبانه شهر جهانی هامبورگ را ترجیح داده و معماری کلاسیک ارفورت را تحسین می­کنند.

بلیط هواپیما فرانکفورت را رزرو می کنید یا هامبورگ ؟

08. تایلند با 39.8 میلیون بازدید کننده در سال

تایلند رتبه هشتم را در بین توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 دارد. گردشگری یک کمک اقتصادی بزرگ به پادشاهی تایلند است و تخمین زده می شود که درآمد توریسم  به طور مستقیم به تولید ناخالص داخلی، 12 تریلیون بات (واحدپول) کمک می­کند.

اما چرا تایلند؟

تایلند دارای سواحل زیبا، مناظر تماشایی و چندین آبشار زیبا و خیره کننده است و علاوه بر زیبایی طبیعی، مکان‌های باستان‌شناسی مانند ویرانه‌های آیوتایا، معبد بودایی Wat Benchamabophit Dusit Wanaram و مکان‌های تاریخی مهم مانند پارک تاریخی فیمای در تایلند نیز وجود دارد که تاریخ و فرهنگ رنگارنگ کشور را به تصویر می کشند.

اینطور باید بگوییم که تایلند تمام ویژگی­های خوب یک مقصد عالی را دارد؛ از غذاهای خیابانی خوشمزه گرفته تا سواحل زیبا، چشمه های معدنی متعدد، خیابان های پر جنب و جوش و زیبا. همچنین بانکوک، پایتخت این کشور، چندین سال متوالی در صدر پربازدیدترین شهرهای جهان باقی مانده است و این موضوع نشان می دهد که این کشور چقدر محبوب است.

خرید بلیط هواپیما تایلند و سفر به هشتمین کشور پربازدید جهان!

07. مکزیک با 45.0 میلیون بازدید کننده در سال

Mexique

مکزیک هفتمین کشور از توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 است و نه تنها یک مقصد مورد علاقه برای آمریکایی ها، بلکه برای همه است! عاشقان تاریخ، دوست داران غذا، معتادان آدرنالین و تقریباً هر مسافری، عاشق مکزیک می­شود. چه به دنبال استراحتگاه‌های مجلل با درختان نخل باشید یا ویرانه‌های باستانی، سواحل مسحورکننده، شهرهای کوچک دنج و یا غذاهای خوشمزه، مکزیک همه چیز را برای شما دارد. تمام فصول سال در مکزیک با آب و هوای عالی همراه است و همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن در هر زمان از سال در اینجا وجود دارد.

06. ترکیه با 51.2 میلیون بازدید کننده در سال

ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم از سراسر جهان است؛ بنابراین فقط ما ایرانی ها نیستیم که همیشه به دنبال رزرو تور استانبول و یا خرید بلیط هواپیما تهران استانبول هستیم! استانبول، بزرگ‌ترین شهرترکیه، مملو از هتل‌های درجه یک، جاذبه‌های چشمگیر، مکان‌های خرید پر جنب و جوش و زندگی شبانه هیجان‌انگیز بوده و شاید باورتان نشود اما باقلوا و کباب ترکی (دونر) یکی از دلایل مهم برای مسافران است! 

زیبایی و خاص بودن ترکیه فقط به استانبول منتهی نمی­شود و از آنکارا و آنتالیا تا بدروم و کوش آداسی، مقاصد رویایی پیش روی شماست!

05. ایتالیا با 64.5 میلیون بازدید کننده در سال

ایتالیا رتبه پنجم را در فهرست توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 دارد. مردم عمدتاً به خاطر فرهنگ غنی، غذا، تاریخ، مد و هنر ایتالیا، سواحل زیبا، کوه‌ها و بناهای باستانی به این کشور سفر می­کنند. اگر جزو پیتزا دوستان به سبک ایتالیایی هستید، بلیط هواپیما رم را با سه کلیک رزرو کنید.

04. چین با 65.7 میلیون بازدید کننده در سال

Chine

چین چهارمین کشور پربازدید جهان در سال 2023 و پربازدیدترین کشور آسیا است. گردشگری در چین یک صنعت رو به رشد بوده که در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از اقتصاد چین است. مردم از سراسر جهان به اینجا می آیند تا فرهنگ و میراث غنی آن و همچنین تاریخ رنگارنگ و بناهای تاریخی آن را از نزدیک ببینند. شاید جالب باشد که بدانید، دیوار بزرگ چین به تنهایی 10 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند.

03. ایالات متحده آمریکا با 79.3 میلیون بازدید کننده در سال

گردشگری یک صنعت بزرگ در ایالات متحده با میلیون ها گردشگر بین المللی و داخلی سالانه است. ایالات متحده سومین کشور از 10 کشور پربازدید جهان در سال 2023 است. خارجی ها برای دیدن شگفتی های طبیعی، شهرها، مکان های تاریخی و مکان های تفریحی از ایالات متحده بازدید می کنند. از شهرهای مدرن گرفته تا سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه، پارک های طبیعی، مکان­های تفریحی و مسیرهای پیاده روی؛ ایالات متحده آمریکا همه چیزهایی را که یک فرد در سفر و تعطیلات به آن نیاز دارد را در خود جای داده است!

رزرو بلیط هواپیما لس آنجلس و سفر به سرزمین فرشتگان!

02. اسپانیا با 83.5 میلیون بازدید کننده در سال

اسپانیا در فهرست توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023، رتبه دوم را دارد؛ اما چرا؟

 فرهنگ، غذا و موسیقی فقط برخی از جذاب ترین ویژگی های اسپانیا هستند. مردم اسپانیا می دانند که چگونه یک مهمانی برپا کنند و مردم را سرگرم کنند و این بدون شک دلیل دیگری است که همچنان در صدر فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان قرار دارد. اسپانیا دارای شهرهای ساحلی جذاب، قلعه های چشمگیر، تعداد زیادی پارک ملی و بسیاری از جاذبه های جالب دیگر است که برای همه سلیقه­ها مناسب است.

محبوب ترین مقاصد توریستی در اسپانیا عبارتند از:

  • جنرالیف و باغ های الحمرا
  • مسجد بزرگ کوردوبا که به نام های مزکیتا نیز شناخته می­شود
  • پاسئو دل آرتس و موزه های هنری پرادو
  • ساحل کوستا دل سول: به معنای «ساحل خورشید»

 همچنین، علاقه مندان به ورزش دلایل خود را برای سفر به اسپانیا دارند، زیرا این کشور خانه دو باشگاه معروف فوتبال، اف سی بارسلونا و رئال مادرید است.

01. فرانسه با 89 میلیون بازدید کننده در سال

پاریس از توریستی ترین کشورهای جهان

فرانسه پربازدیدترین کشور جهان در سال 2023 است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مانند موزه مشهور جهانی لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، مونت سن میشل، روکامادور و روستاهای الکس در میان بسیاری از دهکده های جذاب دیگر است.علاوه بر این، آب و هوای دلپذیر، فرهنگ و غذاهای عجیب و غریب فرانسوی و شراب، این کشور را به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب تبدیل کرده است.

یادتان باشد که فرانسه خانه پاریس است، شهری که به عنوان رمانتیک ترین مکان جهان شناخته می شود. با این حال، فضای عاشقانه تنها چیزی نیست که بلیط هواپیما پاریس را محبوب کرده است!

کم بازدیدترین کشورهای جهان را بشناسید!

نائورو سومین کشور کوچک جهان

شاید جای تعجب نباشد که کوچکترین کشور اقیانوس آرام، کم بازدیدترین کشور جهان است. نائورو فقط 21 کیلومتر مربع مساحت دارد که فقط 30 دقیقه طول می کشد تا کل جزیره لوبیا شکل را در کمتر از یک روز پیاده روی کنید.

تووالو

کم بازدید ترین کشورهای جهان

تووالو با جمعیتی 12000 نفری بسیار دور افتاده است و اگرچه یک جزیره بهشتی است، اما دسترسی سخت به آن علت مهم کمبود گردشگر است. کسانی که به این کشور در اقیانوس آرام سفر می کنند، تجربه­های متفاوتی را به دست می­آورند؛ از غواصی تا کشف آثاری از زندگی انسان­ها در بیش از 8000 سال پیش !

سائوتومه و پرنسیپ

پرتغالی ها در قرن پانزدهم این جزیره را کشف کردند و تا سال 1975، سائوتومه و پرنسیپ به آنها تعلق داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سائوتومه و پرنسیپ خانه کاکائو بوده و از دریا تا جنگل، ماجراجویی های خوبی را برایتان دارد.

جیبوتی

جیبوتی با آنکه در لیست توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 قرار ندارد اما جواهری است که فراموش شده و یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین مناظر جهان را در خود جای داده است. از آتشفشان‌ها، چشمه‌های آب گرم و دره‌های صخره‌ای و فرصتی برای شناسایی کوسه­ها؛ دیگر چه می­خواهید؟

دومینیکا

دومینیکا از توریستی ترین کشورهای جهان

دومینیکا در لیست کم بازدیدترین کشورهای جهان است اما باید گفت که به تازگی پاسپورت دومینیکا جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین پاسپورت­ها به حساب می­آید. از پیاده‌ روی در جنگل، غواصی برای ماهی‌های استوایی در صخره‌های شامپاین تا بازدید از دریاچه جوشان که شما را آب پز می­کند؛ دومینیکا شما را سورپرایز می­کند.

لیختن اشتاین

لیختن اشتاین که بین اتریش و سوئیس قرار گرفته است، با عرض تنها 160 کیلومتر مربع، چیزهای زیادی برای کاوش دارد. مثلا شما می­توانید قلعه‌های مسحورکننده‌ای را در سراسر مناظر کوهستانی پیدا کنید و از محلی­ها درباره تاریخ آن سوال کنید.

گویان؛ کم بازدیدترین کشور آمریکای جنوبی

طبیعت اینجا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال آبشار Kaieteur که بزرگترین آبشار قطره ای جهان است، واقعا دیدنی بوده و یکی از شگفتی های بزرگ جهان است. حیات وحش کشور گویان نیز فوق العاده است؛ از سمورهای غول پیکر رودخانه ای گرفته تا 900 گونه پرنده استوایی. اما به هر صورت گویان در لیست کم بازدیدترین کشورهای جهان است!

در آخر؛ ایران چندمین کشور توریستی جهان است؟

شاید کشور عزیزمان ایران جزو توریستی ترین کشورهای جهان در سال 2023 نباشد اما در میان کشورهای خاورمیانه رتبه 4 را به خود اختصاص داده و در جهان نیز رتبه 89 را دارد. امیدواریم که به مرور زمان و پیشرفت هرچه سریع­تر، بتوانیم جایگاه بسیار خوبی را در میان پربازیدترین کشورهای جهان داشته باشیم.  

نظرات کاربران