مهاجرت به استانبول

تمام نکاتی که باید قبل از مهاجرت به استانبول بدانید!

حتی پیش‌از اینکه سهراب سپهری شعر پشت دریا شهری است را بسراید، امید به زندگی در جایی بهتر و شهری دیگر همراه همیشگی آدمها بوده است. برای رسیدن به زندگی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر مهاجرت یکی‌از بهترین راه‌هاست. در سال‌های اخیر روند مهاجرت ایرانیان افزایش زیادی داشته و مهاجرت یکی‌از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از افراد جامعه شده است. البته مهاجرت امری ساده نیست و نیاز به برنامه ریزی و آگاهی بسیار زیادی دارد. یکی‌از مهمترین مسائل مربوط به مهاجرت، انتخاب مقصد درست و مناسب است. ترکیه یکی‌از مقاصد پرطرفدار ایرانیان برای مهاجرت است. چرا که جدا از موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی‌اش به ایران، از نظر امکانات رفاهی و گردشگری نیز شرایط بسیار خوبی دارد و از کشورهای پیشتاز منطقه در زمینه تعامل با اروپا محسوب می‌شود.  در میان شهرهای ترکیه ، استانبول از همه محبوب‌تر است و بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه این شهر را انتخاب می‌کنند. اما آیا استانبول گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟ چه ویژگی های دارد و چطور می شود به این شهر مهاجرت کرد؟ اگر شما هم از کسانی هستید که به مهاجرت فکر می کنید و یا می‌خواهید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، این مقاله به شما کمک می کند.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

مزایای استانبول برای مهاجرت

مزایای استانبول برای مهاجرت

امروزه، ترکیه به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است.  مسائلی مانند سبک زندگی نسبتا مشابه مردم ایران و ترکیه و نیز، نزدیکی فرهنگی بین مردم این دو کشور، از  مزایای مهاجرت به ترکیه هستند که سبب شده‌اند اقامت در این سرزمین موردتوجه افراد بسیاری قرار گیرد.

همانطور که گفته شد در میان شهرهای ترکیه، استانبول بیشترین تقاضا را برای مهاجرت دارد، این شهر اگرچه پایتخت ترکیه نیست، ولی بزرگترین کلان شهر در ترکیه و البته در اروپا، به حساب می‌آید. حساب استانبول از باقی ترکیه جداست و تفاوت‌های آشکاری با سایر شهرهای این کشور دارد. اما این شهر برای مهاجرت ‌‌و زندگی چه مزایایی دارد؟

باید گفت استانبول به عنوان بزرگترین شهر استانبول و پنجمین شهر پرجمعیت اروپا جاذبه ‌های زیادی برای مهاجران دارد. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند با توجه به ویژگی های استانبول ، این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. برخی از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای استانبول برای مهاجرت شامل موارد زیر است:

بزرگترین کلان‌شهر ترکیه و اروپا

زندگی در کلان شهرها به معنای دسترسی به امکانات و رفاه بیشتر است بویژه اگر کلانشهری مانند استانبول باشد که همیشه در اوج بوده است. استانبول از آن کلانشهر‌هایی است که همه‌ امکانات را در خود جمع کرده است و روز به روز در حال پیشرفت است. استانبول به عنوان پنجمین کلانشهر اروپا برای رسیدن به سطح اول رفاه و آسایش شهروندان تلاش می کند و زندگی در این کلانشهر باید هیجان انگیز باشد. درسال ۲۰۲۱ استانبول به عنوان بزرگترین کلان شهر اروپا انتخاب شد. پیشتر هم در سال ۲۰۱۰، شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود و این موضوع، نشان از تاریخ غنی این شهر دارد. تصور کنید که هر روز شاهد یکی از نوآوری ‌ها و خدمات تازه به شهروندان باشید. این سطح از رفاه و آرامش یکی از جذابیت های بزرگ استانبول برای مهاجران است.

چندملیتی بودن استانبول

چندملیتی بودن استانبول

یکی از دغدغه های مهاحرت، احساس غربت و یا ترس از غریبه ستیز بودن روحیه مردم شهر مقصد است. اما این دغدغه درباره استانبول وجود ندارد. دلیل این مسأله این است که  ساکنان خارجی در بخش اروپایی استانبول بیشتر از مردم بومی است. با قدم زدن در خیابانهای استانبول متوجه خواهید شد که با فضایی بین المللی روبرو هستید و افراد از کشورها و قومیتهای مختلف برای کار، زندگی و یا تفریح مدام در این شهر حضور دارند. افراد بسته به هدف خود از زندگی در این شهر و شرایط زندگی در استانبول می توانند مناطق آسیایی و یا اروپایی را انتخاب کنند.

با وجود اینکه  زبان مردم استانبول ترکی است اما شما با زبان انگلیسی نیز می توانید به خوبی ارتباط برقرار کنید. ضمن اینکه برای آن دسته از ایرانیانی که با زبان آذری آشنایی دارند، فهمیدن و صحبت به زبان ترکی استانبولی بسیار ساده تر است. ضمن اینکه  مهاجران می توانند با شرکت در کلاس، تمرین کم و قرار گرفتن در محیط به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند.

نکته جالب توجه این است که به دلیل همسایگی ایران و ترکیه، بسیاری از مردم ترکیه، بویژه صاحبان کسب و کار و فروشگاه ها، با زبان فارسی آشنایی دارند و باید گفت دغدغه زبان کمترین چیزی است که می تواند ذهن شما را درگیر کند.

اقتصاد بسیار بزرگ و پویای استانبول

یکی از دلایل مهاحرت، رسیدن به فرصت رشد و پیشرفت در کار و تجارت و درآمد بیشتر است. برای افرادی که به دنبال پیشرفت کاری و مالی هستند شهر استانبول را باید یک سکوی پرتاب و آغاز پله‌های ترقی دید. فرصت‌های شغلی در این شهر بسیار زیاد است. شرکت‌های بسیاری در این شهر وجود دارند که همواره نیاز به نیروی انسانی خواهند داشت. این موضوع فرصت مناسبی برای ایرانیان خواهد بود تا بتوانند با پیدا کردن کار در این شهر، نسبت به تضمین آینده‌ی خود اقدام کنند.

استانبول یک کلان شهر بین‌المللی است. هر ساله از گوشه گوشه‌ی دنیا، شرکت‌ها و صنایع مختلفی در این شهر تاسیس می‌شود و اقتصاد آن را نسبت به سال قبل، پویاتر و پر رونق‌تر می‌کند. شاید یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در استانبول برای ایرانیان همین موضوع باشد. گذشته از مسئله‌ی زندگی، همین اقتصاد پویا، و گردش بالای ثروت و البته تجارت آزاد، افراد زیادی را صرفا برای سرمایه گذاری در ترکیه، به این شهر می‌کشاند

اگر دارای کسب و کاری هستید می‌توانید ضمن مهاجرت کسب و کار خودتان را توسعه دهید، یکی‌از مزایای استانبول برای مهاجرت است که  شما می‌توانید به عنوان یک مهاجر، نسبت به ثبت شرکت در ترکیه اقدام کنید و از پتانسیل بالای این شهر، کمال استفاده را ببرید.

کشور ترکیه اقتصاد قدرتمندی دارد و برای افراد مهاجر فرصت های شغلی بیشتری فراهم است مخصوصا در شهر بزرگی مثل استانبول. پس اگر تخصص خاصی در رشته‌های به روز و پرکاربرد مانند  فناوری اطلاعات یا الکترونیک داشته باشید احتمالا کار مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد و برای همکاری در شرکت های بزرگ با مدیریت نوین و حتی کار در شرکت های بین المللی از شانس بالایی برخوردار خواهید بود.

آب و هوا و طبیعت استانبول

آب و هوا و طبیعت استانبول

با وجود اینکه استانبول یک کلانشهر پیشرفته است اما باید گفت که به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده آلی که دارد دارای طبیعت و آب و هوای بسیار خوبی است. استانبول در ساحل دریای مرمره قرار گرفته است و تنگه تماشایی  بسفر که دریای مرمره را به دریای سیاه وصل می ‌کند، از وسط شهر می ‌گذرد. قسمت غربی شهر در قاره اروپا و قسمت شرقی آن در قاره آسیا قرار دارد.  بطور کلی آب و هوای استانبول معتدل و مرطوب است. برای درک بهتر باید گفت آب و هوای استانبول مشابه شهرهای شمالی و ساحلی ایران است و در دو فصل بهار و تابستان گرم و مرطوب و در فصل پاییز و زمستان سرد، بارانی و برفی است. بر اساس گزارش های سالانه میزان بارش و رطوبت در این شهر بالا است. البته با توجه به اینکه شهر استانبول از لحاظ وسعت بسیار بزرگ است گاهی شاهد آب و هوای متغیری در نواحی مختلف آن هستیم و مثلا بعضی مناطق شهر که تحت تاثیر دریای مدیترانه قرار دارند ، شاهد تابستان های خشک و زمستان های بارانی خواهید بود و در مناطق شمالی شهر که در نزدیکی دریای سیاه هستند ، تقریبا همیشه بارانی است.

همین آب و هوای خوب در کنار جاذبه های طبیعی مانند ساحل های متنوع و زیبا، رودخانه های مختلف، تپه ها و کوههای پوشیده از جنگل ، استانبول را برای طبیعت دوستان به یکی از دلچسب ترین مقاصد تبدیل کرده است.  

امکانات تفریحی متنوع استانبول

 یکی از مهمترین ویژگی‌های استانبول توریستی بودن آن است. باید گفت استانبول توریستی ترین شهر ترکیه است و شهری که بخواهد در این سطح از جذابیت برای گردشگران قرار داشته باشد، باید امکانات تفریحی خود را متنوع، فراوان و به روز نگه دارد. با توجه به اینکه گردشگران از سراسر دنیا به استانبول سرازیر می شوند، این شهر دارای انواع تفریحات و سرگرمی‌های گوناگون است بطوری که تجربه تمامی جاذبه ‌نای تفریحی استانبول به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. استانبول دارای زیر ساخت های لازم جذب گردشگر در تمام طول سال می باشد. در این شهر انواع رستوران ، سینما، موزه، کنسرت، شهر بازی و تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز افراد و سلایق مختلف فراهم می باشد.

بنابراین با مهاجرت به استانبول می‌توانید مطمن باشید که در این شهر هیچوقت حوصله تان سر نخواهد رفت زیرا همیشه جاذبه ای تفریحی برای کشف و تجربه وجود دارد. بخصوص اگر دارای فرزند باشید استانبول با داشتن پارک‌ها و شهربازی های متنوع و گوناکون بهشت رویایی آنان خواهد شد.

آزادی فردی و اجتماعی در استانبول

آزادی فردی و اجتماعی در استانبول

یکی‌از عمده ترین دلایل مهاجرت افراد بویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، رسیدن به آزادی‌های فردی ‌و اجتماعی بیشتر است. باید گفت در مقایسه با ایران کشور ترکیه و بویژه استانبول دارای آزادی های فردی و اجتماعی بیشتری است و هر شخص آزاد است آنگونه که دوست دارد زندگی کند( تا جایی که باعث آزار دیگران نشود و قوانین را زیر پا نگذارد). به عنوان مثال آزادی در انتخاب پوشش بانوان یکی از این آزادی ها است که از نظر بسیاری انگیزه بالایی برای مهاجرت به استانبول به شمار می‌رود. بطور کلی فضای اجتماعی و فرهنگی استانبول راحت و ایمن است و در بر خلاف برخی کشورها، در بسیاری از فصاها، بویژه فضاهای تفریحی به آزادی فردی افراد احترام گذاشته می‌شود. با توجه به گردشگر پذیر بودن استانبول قوانین این شهربر اساس سلایق و فرهنگ های مختلف تنظیم شده به طوری که آزادی افراد در این شهر خدشه دار نشود.

شبکه حمل و نقل استانبول

 استانبول از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از باسابقه‌ترین شهرها و امروزه یکی از پیشرفته ترین آنهاست. یکی‌از قدیمی‌ترین خطوط مترو با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال که امروزه جز میراث فرهنگی  به شمار می رود ، در استانبول قرار گرفته است. از آن زمان تا کنون سیستم حمل و نقل در استانبول پیشرفت های زیادی کرده است. این سیستم که تمامی قسمت‌های کلانشهر استانبول را پوشش می دهد شامل تاکسی، اتوبوس، ترامول و کشتی می شود. خطوط مترو استانبول یکی از گسترده‌ترین ‌و‌پیشرفته ترین خطوط مترو است. در کنار آن سیستم اتوبوسرانی استانبول با خطوط ویژه ای که در سطح شهر طراحی شده‌اند، نیاز عموم مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی و ارزان برطرف می کند. با توجه به گران بودن تاکسی در استانبول، شما به عنوان مهاجر کاملا می‌توانید روی سیستم حمل نقل عمومی استانبول حساب کنید و با استفاده از آن ضمن رفع نیازهای خود در هزینه ها نیز تا حد زیادی صرفه جویی نمایید.

زیبایی تاریخی و فرهنگی استانبول

زیبایی تاریخی و فرهنگی استانبول

هر کسی که یک بار به استانبول سفر کند متوجه زیبایی و جذابیت آن خواهد شد. بسیاری از مهاجران بویژه ایرانیان با یکبار سفر به استانبول و دیدن فضای دلچسب آن تصمیم به مهاجرت به این شهر می‌گیرند.  با توجه به اینکه فضای استانبول  تلفیقی است از فرهنگ شرق و غرب، رنگ و بوی خاصی دارد. از مزایای زندگی در استانبول، دقیق همین پویایی و خوش آب و رنگی است. به علاوه، معماری و زیبایی این شهر مثال زدنی است. استانبول یک شهر هزار رنگ است، به هر سویی که چشم بیندازید، زرق و برق و شکوه را خواهید دید. معماری این شهر تماما یک دست و یک شکل است؛ مساجد و اماکن تاریخی هم هر یک گوشه‌ای از این شهر را آراسته‌اند.ترکیب زیبای تاریخ و مدرنیته یکی از مهمترین ویژگی‌های شهر استانبول است. با توجه به فرهنگ تلفیقی شهر، استانبول، هر فردی با هر سلیقه و علاقه ای شیفته آن خواهد شد و می تواند در فضای دلپذیر و آرامش‌بخش شهر زندگی کند و زا زیبایی های آن لذت ببرد.

استانبول شهری زنده و پویاست، شب‌هایش همیشه روشن است و فرصت کار و پیشرفت و ترقی همیشه در آن وجود دارد. از این رو، کسانی که می‌خواهند برای گرفتن شهروندی ترکیه اقدام کنند، همواره استانبول را برای زندگی برمی‌گزینند. البته زندگی در این شهر سختی‌های خاص خودش را هم دارد که به هر حال طبیعی و غیر قابل اجتناب است.

البته در کنار این مزایای بیشمار، مشکلاتی هم وجود دارد که البته فقط مخصوص استانبول نیست و زندگی در هر کلان‌شهری ممکن است این مشکلات را در بر داشته باشد. باید توجه داشته باشید زندگی در استانبول به عنوان یک کلانشهر بزرگ، مشکلاتی مانند، ترافیک شدید، هزینه‌های بالا و مالیات نسبتا زیاد را داشته باشد. استانبول بهترین شهر ترکیه برای زندگی و البته گرانترین می باشد.قیمت اجاره خانه در استانبول حدود ۲۰ درصد بالاتر از شهرهای دیگر ترکیه است.

انواع روش های مهاجرت به استانبول

مهاجرت به کشورهای و شهرهای مختلف، راه ها و روش‌های خود را دارد. هر مقصدی با توجه به زمینه های موجود روش مهاجرتی معمول‌ترین وجود دارد. در مورد استانبول نیز شرایط به همین منوال است و  به طور کلی برای مهاجرت به استانبول می‌توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.

1- مهاجرت به استانبول از طریق کار

مهاجرت به استانبول از طریق کار

یکی از  روش های مهاجرت به استانبول و اخذ اقامت، اقدام به مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. اگر زبان ترکی بلد هستید و در حرفه ای تخصص دارید میتوانید از طریق کار برای مهاجرت اقدام کنید. توجه کنیدکه آشنایی با زبان ترکی استانبولی یکی از پیش نیاز های اصلی برای کارفرمایان جهت استخدام می باشد.

اگر به دنبال مهاجرت کاری به استانبول هستید باید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید. در ویزای کار ترکیه، ابتدا به فرد یک اقامت یک ساله تعلق می گیرد و سپس در صورت تائید کارفرما و ادامه همکاری، می توان مدت اقامت را نیز تمدید کرد.شما پس از دریافت اجازه کار بیمه پزشکی دولتی نیز خواهید شد. که همان بیمه SGK می باشد.

توجه داشته باشید که متقاضیان کار در ترکیه قبل از هر اقدامی، نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی ( MLSS) این کشور خواهند داشت. البته متقاضی باید ابتدا مراحل جستجوی شغل و مصاحبه را گذرانده و با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشد. سپس هم زمان با دریافت مجوز کاری توسط متقاضی، مدارک از سوی کارفرما نیز به اداره کار ارائه می گردد.

انجام کار پاره وقت در حین تحصیل یکی‌از شرایطی است که در برخی از کشورها برای دانشجویان وجود دارد اما با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در ترکیه( ۱۱درصد) می توان نتیجه گرفت که شرایط کاری در این کشور وضعیت مساعدی ندارد. به همین دلیل به دانشجویان لیسانس حین تحصیل، کار دانشجویی اعطا نمی شود و تنها دانشجویان فوق لیسانس و دکتری می توانند به عنوان پاره وقت مشغول به کار شوند.

در ترکیه انجام کار سیاه یا همان اشتغال بدون مجوز نیز وجود دارد که بسیار خطرناک می باشد. زیرا در صورتی که کار سیاه شما کشف شود شما مستقیما به (GGM) مرکز دیپورت خارجیان (geri gönderme merkezi) منتقل خواهید شد که هیچ تفاوتی با زندان ندارد و بعد از چند روز به کشور مبدا دیپورت می شوید. ترکیه سخت گیری بسیار شدیدی در این خصوص دارد بطوری که حتی به فرد اجازه جمع کردن وسایل و تحویل خانه را نیز نمی دهند. پس اگر به دنبال مهاجرت کاری به استانبول هستید، حتما با کار قانونی مهاجرت خود را انجام دهید.

2- مهاجرت به استانبول از طریق خرید ملک

مهاجرت به استانبول از طریق خرید ملک

یکی از آسانترین و در عین حال مطمئن ترین روش ها مهاجرت از طریق خرید ملک می باشد. با این روش می توانید اقامت ترکیه را برای خود و خانواده ( همسر و فرزندان زیر 18 سال ) دریافت کنید. در سالهای اخیر بویژه برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به آستانبول را دارند، خرید ملک یکی از راه های متداول به شمار می رود. برای خرید ملک در این کشور فقط کافی است پول کافی داشته باشید، آن گاه بدون هیچ دردسری می توانید اقدام به خرید خانه در استانبول نمایید. در سال ۲۰۲۳ حداقل قیمت خرید خانه برای دریافت اقامت در شهرهای بزرگ ۷۵ هزار دلار و در شهرهای کوچک ۵۰ هزار دلار تعیین شده است. برای خرید ملک، متقاضیان می توانند از طریق آژانس های املاک اقدام نمایند، یا این که شخصا به استانبول سفر کرده و بدون واسطه اقدام خرید خانه نمایند. بعد از خرید ملک در استانبول می‌توانید به اداره مهاجرت آنکارا درخواست داده و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. ترکیه از معدود کشور هایی است که از طریق خرید ملک، اقامت ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمکن مالی لازم را دارید از این روش غافل نشوید.

در سال‌های گذشته  با اجاره کردن یک خانه می توانستید اقامت این کشور را دریافت کنید که  در حال حاضر  پر ریسک ترین و نا امن ترین روش مهاجرت به ترکیه می بباشد زیرا بر اساس قانون جدید اقامت توریستی ترکیه  اقامت از طریق اجاره خانه مورد تأیید قرار نمی گیرد. توصیه ما این است ترجیحا از این روش اقدام نکنید.

3- مهاجرت به استانبول از طریق تحصیل

مهاجرت به استانبول از طریق تحصیل

یکی‌از بهترین روش های دریافت اقامت استانبول مهاجرت تحصیلی به ترکیه است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. هدر حال حاضر حدود 117 هزار دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند که استانبول در این میان بیشترین تعداد دانشجو را دارد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری در این کشور می توانند حین تحصیل، مشغول به کار پاره وقت شوند و بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، با توجه به سهولت آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در این کشور به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنند.دانشگاه های ترکیه در رنکینگ جهانی دارای رتبه های خوبی هستند. برای تحصیل در ترکیه شما یا باید با شرکت در آزمون و قبولی در آن  پذیرش دانشگاه های دولتی را بگیرید و یا با درخواست به دانشگاه‌های خصوصی و دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها،شروع به  تحصیل در رشته موردنظر خود کنید. دریافت اقامت تحصیلی ترکیه به صورت مستقیم امکان پذیر نمی باشد.پس از قبولی در دانشگاه و ثبت نام میتوانید اقامت تحصیلی ترکیه را دریافت کنید.

ترکیه از دانشگاه های بسیار معتبری برخوردار است که همگی طبق استاندارد های بین المللی اروپا تدریس می کنند. دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو، شرایط سختی دارند و برای ورود به آن ها دانشجویان ملزم به شرکت در ازمون های مختلفی می باشند. تسلط نسبی بر زبان ترکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است. البته اگر از دانشجویان نخبه باشید و یاذاز نفرات اول رشته خود باشید می توانید از بورس‌های مختلف استفاده کنید زیرا این کشور برای دانشجویان شایسته، بورسیه های مختلفی نیز ارائه می کند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور ترکیه، می توانند در مدت زمان کوتاهی که در اختیار دارند، شغل مناسب پیدا کرده و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. افراد همچنین می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه گذاری، کارآفرینی و … نیز تبدیل کنند.

4- مهاجرت به استانبول از طریق سرمایه گذاری

با توجه به اقتصاد پویا و بازار مناسب ترکیه و شهر بین‌المللی استانبول ، سرمایه گذاری یکی از روش های مناسب مهاجرت به این کشور می باشد که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است.شما از طریق سرمایه گذاری در ترکیه نیز می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. این سرمایه گذاری می تواند از طریق ثبت شرکت در ترکیه، سپرده بانکی و راه اندازی کسب و کار و غیره باشد.

در واقع افراد با سرمایه گذاری در این کشور علاوه بر دریافت اقامت دائم، می توانند به سود خوبی برسند. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای اشاره کرد. برای سرمایه گذاری در ترکیه ابتدا باید یک حساب بانکی در ترکیه برای خود باز کنید.شما با پاسپورت ایرانی خود می توانید در بانک زراعت ترکیه حساب بین المللی باز کنید.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه، یک تا دو میلیون لیر خواهد بود. افراد با این مقدار سرمایه می توانند اقدام با ثبت یک شرکت نموده و مشغول به کار شوند. توجه داشته باشید که قبل از هر گونه سرمایه گذاری در این کشور، تمامی جوانب و قوانین را بررسی نمایید و از آخرین تغییرات قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری و مهاجرت این کشور آگاه باشید زیرا قوانین با توجه به شرایط مدام تغییر می‌کنند و در صورت عدم اگاهی ممکن است ضرر هنگفتی را متحول شوید.

5- مهاجرت به استانبول از طریق ازدواج

مهاجرت به استانبول از طریق ازدواج

ازدواج نه تنها تحول بزرگی در زندگی هر فرد است بلکه می‌تواند زمینه تحولی بزرگتر مانند مهاجرت را نیز فراهم کند. مهاجرت از طریق ازدواج در بسیاری از کشورها پذیرفته می شود که ترکیه یوی‌دز این کشورهاست. مهاجرت به ترکیه و کسب تابعیت این کشور از طریق ازدواج نیز امکان‌پذیر است. اما لازم است بدانید که تابعیت ترکیه از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای به‌طور خودکار به‌دست نمی‌آید. بااین‌حال، افراد خارجی که حداقل سه سال با یک تبعه ترکیه ازدواج کرده‌اند و ازدواج آن‌ها همچنان ادامه‌دار است، می‌توانند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کنند. متقاضی ازدواج با یک شهروند ترکیه لازم است شرایط زیر را داشته باشد:

باید زوجین در یک خانواده زندگی کنند.

زوجین باید از اعمالی که با وحدت ازدواج سازگار نیست اجتناب کنند.

شخص خارجی تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی ترکیه نباشد.

درصورتی‌که زوج ترکیه‌ای پس از ثبت درخواست متقاضی فوت کند، متقاضی ملزم به انجام بند اول نیست.

با توجه به همه شرایط ذکر‌شده، باید گفت که دریافت تابعیت از طریق ازدواج ممکن است با سختگیری‌های فراوانی همراه باشد. به این معنا که حتی اگر متقاضی تمام ضوابط را رعایت کند، بازهم وزارت امور داخلی ترکیه اختیار گسترده‌ای درزمینه تصمیم‌گیری در مورد اعطا و یا عدم اعطای تابعیت دارد و کمیسیون مربوطه همواره سعی می‌کند واقعی و یا غیرواقعی بودن این ازدواج را مشخص کند.

کلام آخر

مهاجرت یکی‌از راههایی است که می‌تواند منجر به رشد، پیشرفت و آینده ای درخشان باشد ، البته به شرط اینکه مهاجرت با آگاهی کامل و دقیق انجام شود. یکی‌از مهمترین کارها انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت است. استانبول به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت برای ایرانیان، دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. آگاهی از شرایط مهاجرت به استانبول و چگونگی زندگی در این شهر می‌تواند باعث تصمیم گیری بهتر و در نتیجه داشتن مهاجرتی موثرتر است. اگر قصد مهاجرت دارید استانبول یکی‌از بهترین گزینه ها برای شماست. پیشنهاد می کنیم اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید، حتما قبل از اقدام به مهاجرت سفر به استانبول را تجربه کنید و از نزدیک با فضای شهر آشنا شوید.

نظرات کاربران