کیوتو در زمستان

کیوتو در زمستان و معابدی که سفیدپوش می شوند!

اجازه ندهید سرمای زمستان شما را از یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ژاپن دور کند. دمای هوا در زمستان کیوتو گاهی به 2- می‌رسد؛ اما این دلیل بر این نیست که در زمستان به این شهر زیبا سفر نکنید. در این فصل می‌توانید برای تجربه‌های منحصربه‌فردی از زمین سفید پوش، فانوس‌ها و نورپردازی درختان برفی در ذهن ثبت کنید. در این مقاله جاهایی که می‌توانید در زمستان کیوتو بروید را برای شما لیست کرده‌ایم، در این فصل می‌توانید بیشتر از فضاهای دیدنی سرپوشیده کیوتو دیدن کنید.

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب و هوای کیوتو در زمستان

زمستان در کیوتو از دسامبر آغاز می‌شود و در ماه فوریه به پایان می‌رسد. در این فصل کل شهر سفیدپوش می‌شود. هوا در این فصل بسیار سرد خواهد بود و در ژانویه به اوج خود می‌رسد. برای همین در زمستان پیشنهاد ما به شما بازدید از معابد و فضاهای سربسته و میل‌کردن غذایی گرم چون دایکون داکی در معابد کیوتو است. اگر به کیوتو در زمستان مسافرت می‌کنید، بهتر است لباس گرم همراه خود بردارید. در این فصل به دلیل سرمای هوا گردشگران کمتری در سطح شهر دیده می‌شوند؛ بنابراین در آرامش و خلوت می‌توانید از دیدنی‌های کیوتو بازدید کنید.

کارهایی که در زمستان کیوتو می‌توانید انجام دهید

کیوتو در زمستان

اگر سرمای هوا را دوست دارید و عاشق تماشای منظره سفیدپوش شهر هستید، می‌توانید به کیوتو در زمستان سفر کنید. در این سفر شما با مناظر منحصربه‌فردی از غبار مه‌آلود برفی در جنگل و معابد زیبای سفیدپوش، روبه‌رو خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم که در زمستان کیوتو به کدام معبد سرزده، در چه جشنی شرکت کرده و در کدام جنگل پیاده‌روی کنید.

Kitano Tenmangu

شکوفه در زمستان؟ شگفت‌آور می‌تواند باشد نه؟ یک معبد زیبا در کیوتو به نام Kitano Tenmangu هست که از اول فوریه تا پایان مارس (بهمن تا فروردین) میزبان شکوفه‌های درختان آلوی است که این شکوفه‌ها دل هر گردشگری را می‌رباید. اگر در 25 فوریه به کیوتو سفر می‌کنید می‌توانید در جشنواره شکوفه‌های آلو که به احترام خدای دانش کیوتو، مرحوم Sugawara no Michizane، برگزار می‌شود، شرکت کنید و از نوشیدن چای سبز ماچا در فضای معبد لذت ببرید. تجربه تماشای شکوفه‌های صورتی رنگ درختان آلو را در سفر به کیوتو در زمستان از دست ندهید.

پاسپورت دومینیکا

Arashiyama، کیوتو در زمستان

جنگل زیبای بامبو کیوتو در زمستان دیدنی‌ها و شگفتی‌های بی‌نظیری را به شما نمایش می‌دهد. در مسیر پیاده‌روی جنگل در زمستان که قدم می‌زنید منظره‌ای مه‌آلود و تقریباً سفیدپوش را خواهید دید. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی زمستانی جنگل بامبو آراشیاما، می‌توانید سری به معبد Tenryu-ji، پل توگتسوکیو و معبد Nonomiya بزنید که در زمستان می‌توانند تماشای باشند. اگر در دسامبر به کیوتو می‌روید می‌توانید در جشن Arashiyama Hantoro که به معنای جاده گل و نور است، شرکت کنید. هزاران فانوس در این مراسم 10 روزه روشن می‌شوند و منظره‌ای خیره‌کننده را برای گردشگران نمایش می‌دهند.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

معبد Kifune

کیوتو در زمستان

در فاصله 30 دقیقه‌ای از کیوتو روستایی به نام کیفونه قرار دارد که در آن معبدی به همین نام نیز ساخته شده که مردم برای احترام به خدای آب و باران به این معبد می‌روند. این معبد قدیمی بیش از 1600 سال قدمت دارد. گردش شما در این معبد از یک مسیر سنگی که درختان افرا و فانوس‌های قرمز در امتداد آن هستند، آغاز می‌شود. در این معبد شما مجسمه‌های اسب زیادی را خواهید دید که اسب سیاه نماد درخواست باران و اسب سفید نمادی از درخواست آسمان صاف برای شهر است. این معبد در طول سال میزبان شما خواهد بود؛ اما زمستان معبد Kifune زیبایی منحصر به فردی را به شما ارائه می‌دهد. زمین پوشیده از برف در کنار فانوس‌های قرمز می‌تواند شما را شیفته خود کند.

Kayabuki no Sato، زمستان در کیوتو

اگر می‌خواهید فانوس‌های برفی را تماشا کنید، می‌توانید در سفر به کیوتو در زمستان به روستای میاما در فاصله دوساعته در شمال کیوتو بروید. در این روستا خانه‌هایی با سقف تماماً کاهگلی که «کایابوکی نو ای» معروف‌اند را تماشا خواهید کرد. سقف‌های خانه‌های این روستا طوری ساخته شده تا در برابر برفِ سنگینِ منطقه، مقاوم باشند. زمستان بهترین زمان بازدید از این روستای زیبا است. در اواخر ژانویه تا اوایل فوریه در این روستا در جشنواره فانوس برفی Kayabuki no Sato برگزار می‌شود و زیبایی منحصربه‌فردی را به گردشگران نمایش می‌دهند. همچنین شما می‌توانید در این روستا از چند معبد زیبا دیدن کرده و در کافه و رستوران‌های آن با خوردن غذاهای متنوع خستگی در کنید.

معبد Kinkakuji

یکی از مناظر تماشایی در زمستان کیوتو، معبدی است که با درختان برفی احاطه‌شده و در میان سفیدی برف می‌درخشد. در کنار معبد Kinkakuji برکه‌ای قرار دارد که با انعکاس سازه سه‌طبقه، معبد را به زیبایی به گردشگران نمایش می‌دهد. دوطبقه بالایی این معبد با ورق طلا پوشیده شده‌اند که درخشش این معبد را بیشتر می‌کند. معبد کینکاکوجی متعلق به اشراف ثروتمند دوران حکومت شوگان آشیکاگا یوشیمیتسو است. او دوران بازنشستگی خود را در این ویلا می‌گذرانده و بعد از مرگ آن در سال 1408 میلادی تبدیل به یک زیارتگاه شد. علاوه بر این، این معبد دارای یک باغ زیبا است. در سفر به کیوتو در زمستان بازدید از این معبد را در اولویت خود قرار دهید.

Amanohashidate، کیوتو در زمستان

کیوتو در زمستان

در سفر به کیوتو در زمستان تماشای Amanohashidate، معروف به پل بهشتی را از دست ندهید. یک پل طبیعی در آب که طول آن به 3 کیلومتر در شمال کیوتو می‌رسد. این منظره یکی از سه منظره‌ زیبای ژاپن به حساب می‌آید. در زمستان کوه‌های اطراف و درختان این منظره سفید پوش می‌شوند. با پیا‌ده روی در آمانوهاشیدا از دیدن منظره زیبای برفی آن لذت خواهید برد.

تنگه Hozukyo

کیوتو مناظر طبیعی بی‌نظیری دارد. تنگه هوروکیو یکی از این مناظر است. این تنگه از پل هوزو در شهر کامئوکا تا پل توگتسوکیو در آراشیاما کشیده شده و منظره منحصربه‌فردی برای کیوتو خلق کرده است. شما می‌توانید در پیاده‌روی از منظره تنگه Hozukyo لذت ببرید و هم می‌توانید با قایق‌سواری در رودخانه تجربه‌ای متفاوت برای خود ثبت کنید. این منطقه یکی از زیبایی‌های معروف برای گردشگران است، اگر می‌خواهید در آرامش و به‌دور از شلوغی از این تنگه دیدن کنید، سفر به کیوتو در زمستان پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. 

Daikon-daki  در معبد Daihoon 

هر یک از معابد کیوتو در یک تاریخ خاص مراسم‌ها و جشن‌های متنوعی دارند. معبد دایهون جودو ای، هرسال در 7 و 8 دسامبر (آذر تا دی) میزبانی برای برگزاری، شاکیامونی، یک جشن بودایی است. در این مراسم با خوردن دایکون داکی، س.پ تربچه دایکون، دعا می‌کنند و به اعتقاد مردم کیوتو، هرکس این سوپ را بخورد، سلامت می‌ماند. اگر در زمستان به کیوتو سفر می‌کنید، حتما این دایکون داکی را امتحان کرده و طعم آن را به‌خاطر بسپارید.

معبد Sanzen-In، کیوتو در زمستان

کیوتو در زمستان

یکی دیگر از معابد زیبا در زمستان منحصربه‌فرد کیوتو، معبد بزرگ Sanzen-In است که در شمال کیوتو در شهر Ohara قرار دارد. این معبد به دلیل خزه‌هایش سبز و تازه‌اش در بین مردم محلی و گردشگران شهرت یافته، اما در زمستان می‌توانید منظره زیبای سفیدپوش را تماشا کنید. در سردترین روزهای زمستان در کیوتو در فوریه به این معبد بروید و در کنار ژاپنی‌ها، سوپ داغ تربچه دایکون که یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های ژاپنی است را نوش جان کنید.

کلام آخر سه کلیک درباره کیوتو در زمستان

زمستان فصلی منحصر‌به‌فرد برای سفر به کیوتو است؛ چرا مناظر پوشیده از برف جنگل‌، کوه و معابد می‌تواند همگی برای شما زیبایی‌هایی را خلق کنند که در فصل‌های دیگر شاهد آن نخواهید بود. بااین‌حال هوای سر این شهر در زمستان، باعث شده که گردشگران کمتری در این فصل از سال به کیوتو سفر کنند؛ اما اگر انتخاب شما سفر به کیوتو در زمستان است، در این مقاله سعی کردیم بهترین جاهایی که می‌توانید در این فصل دیدن کنید را لیست کنیم. امیدواریم که خاطرات منحصربه‌فرد و برفی را برای خود در کیوتو رقم بزنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران