کیوتو در بهار

کیوتو در بهار؛ زمانی که شهر یک دست صورتی می شود!

اگر عاشق تماشای شکوفه‌های گیلاس در بهار هستید، حتماً در فصل بهار به کیوتو سفر کنید. هر ساله، مردم محلی ژاپن و گردشگرانی از سراسر دنیا به کیوتو برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به باغ‌ها، مسیرها و معابد تاریخی و باشکوه کیوتو می‌آیند. در این مقاله به شما می‌گوییم که قرار است در فصل بها در کیوتو چه منظره‌های بی‌نظیری از کنار هم قرارگرفتن شکوفه‌های سفید و صورتی و فضاهای تاریخی را در کیوتو خواهید دید. در این مقاله فهرستی از جاهای دیدنی که در فصل بهار کیوتو باید به آنها سر بزنید را برای شما آورده‌ایم، پس همراه ما باشید تا در بهار کیوتو کمی قدم بزنیم.

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آب و هوای بهار در کیوتو

بهار در توکیو از اول مارس (اسفند تا فروردین) شروع می‌شود و تا آوریل (فروردین تا اردیبهشت) ادامه می‌یابد و در می (خرداد) به پایان می‌رسد. این زمان وقت مناسبی برای سفر به کیوتو در فصل بهار است. در این ماه‌ها شکوفه‌های آلو، شکوفه‌‌های درخت سومی – یوشینو که یک درخت معروف ساکورایی است و شکوفه‌های درخت گیلاس گریان به ترتیب فضای شهر را بهاری می‌کنند و منظره‌‌ای چشم‌نواز برای گردشگران خلق خواهد کرد. این فصل یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های این شهرِ پر شکوفه است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدنِ بهارِ کیوتو به این شهر سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی و زیبای کیوتو در بهار

کیوتو در بهار

اگر نمی‌دانید در کیوتو کجا بروید تا شکوفه‌های درختان گیلاس را تماشا کنید، در ادامه همراه ما باشید. کیوتو شهری زیبا و تاریخی در ژاپن است. اغلب مردم جهان توکیو و کیوتو را به‌عنوان شهرهای مهم ژاپن می‌شناسند. این شهر زیبا، معابد و دیدنی‌های زیادی در خود جای‌داده است. در ادامه سعی داریم بیشتر درباره جاهای دیدنی شهر کیوتو در فصل بهار حرف بزنیم و به شما بگویم که تماشای کدام یک از زیبایی‌های کیوتو در بهار را از دست ندهید.

معبد Kiyomizu

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیوتو در بهار معبد کیومیزو است. شکوفه‌ای درخت گیلاس یوشینو را می‌توانید در این معبد تماشا کنید. حدود 1500 درخت شکوفه در محوطه کاشته شده است و فضایی دیدنی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. از بهترین نقاط دیدنی این معبد می‌توان به سالن اصلی که توسط درختان Okunion احاطه شده و تماشای شکوفه‌های Kiyomizu اشاره کرد. در فصل بهار مراسم‌های شبانه در معبد Kiyomizu برگزار می‌شود و در این مدت درختان نورانی و چراغانی می‌شوند و صحنه‌ای زیبا و جادویی از شکوفه‌های گیلاس را برای گردشگران نمایش می‌دهد.

پاسپورت دومینیکا

کیوتو در بهار ، Yawaragi Road (Nanatani River)

یاواراگی‌نومیچی جاده‌ای در امتداد رودخانه‌ای به نام Nanatani-gawa است که از شهر کامئوکا می‌گذرد. در این جاده حدود 1 کیلومتر درخت گیلاس دارد و شما می‌توانید درحالی‌که در این جاده قدم می‌زنید، از تماشای شکوفه‌های درختان گیلاس لذت ببرید. در جاده یاواراگی‌نومیچی کیوتو حدود 280 درخت شکوفه گیلاس و 28 گونه مختلف از آنها در مجاورت جاده کاشته شده‌اند و زیبایی منحصربه‌فردی را در پیچ و شیب جاده خلق می‌کنند. یک رودخانه دیگر به نام هوزو نیز در کیوتو است که می‌تواند صحنه‌ای مشابه با جاده  Yawaragi Road را به شما نمایش دهد.

پارک Maruyama

کیوتو در بهار

باغ قدیمی ژاپنی که به پارک مارویاما معروف است می‌تواند مکانی زیبا برای گذراندن وقت در کیوتو در بهار باشد. این پارک محلی برای تماشای شکوفه‌های گیلاس گریان است. وجود رستوران و کافه در این باغ می‌تواند گردش شما را خاطره‌انگیزتر کند و در حال نوشیدن دم‌نوش می‌توانید از تماشای شکوفه‌های درختان لذت ببرید. در این پارک می‌توانید با امکانی چون Gion no Yozakura، در شب درختان گیلاس و شکوفه‌های درخشان آنها را تماشای کنید. در فضای این پارک شکوفه‌های سفید و صورتی را می‌توانید از اول آوریل تا اواسط این ماه تماشا کرده و وقتی که بهار به اواسط و آخر آوریل رسید، می‌توانید در این پارک شکوفه‌های دوقلو و چندقلو گیلاس را ببینید. 

کیوتو در بهار ، معبد Toji

یکی از بهترین مکان‌های تماشای شکوفه‌ها در بهار کیوتو معبد توجی است. این معبد به‌خاطر بتکده پنج‌طبقه‌اش در بین گردشگران شهرت یافته است. از زیبایی این معبد می‌توان به تماشای بتکده پنج‌طبقه با ارتفاع 55 متر و فوجی زاکورا در کنار هم قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و این منظره خیره‌کننده فضایی مناسب برای عکاسی است. در این معبد نیز می‌توانید در شب زیر درختان نورانی و شکوفه‌های درخشانشان قدم بزنید و از بهار کیوتو لذت ببرید. 

معبد Daigoji 

همان‌طور که گفتیم کیوتو دارای معابد زیادی است که تماشای هر کدام می‌تواند تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای گردشگران در سفر به کیوتو در بهار باشد. یکی دیگر از این معابد زیبا، معبد دایگو-جی، مدرسه اصلی دایگو بودیسم شینگون است. در این معبد حدود 700 درخت گیلاس از دوره تاریخی هیان در هر بهار متولد می‌شود. این شکوفه‌ها متعلق به درختان گیلاس گریان، omei-yoshino و درختان گیلاس دوقلو است. معبد دایگو – جی در دومین یکشنبه ماه آوریل مراسمی معروف به  Hōtaikō Hanami Gyōretsu را به یاد جشن بزرگ تماشای شکوفه‌های گیلاس، Daigo no Hanami، تویوتومی هیدیوشی در سال 1958، برپا می‌کند. پس اگر در آوریل به کیوتو سفر می‌کنید، شرکت در این مراسم را از دست ندهید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

معبد Yoshimine، بهار در کیوتو

کیوتو در بهار

در معبد زیبای یوشیمین در فصل بهار می‌توانید بیشتر از 100  Yoshimine-dera، بیش از 100 شکوفه Higanzakura، شکوفه‌های گیلاس گریان، شکوفه‌های گیلاس وحشی، botanzakura و بسیاری از انواع دیگر شکوفه‌ها‌ی گیلاس را پیدا کنید. شما می‌توانید درختان شکوفه گیلاس ۳۰۰ساله که در کنار ساختمان معبد یوشیمن واقع شده‌اند را نیز ببینید.

باغ  Shin-en

باغ زیبای شین‌آن که در آن معبدی به نام Heian Jing واقع شده است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیوتو در بهار خواهد بود. این باغ حدود 300 درخت شکوفه گیلاس در 20 گونه مختلف دارد که تماشای آنها برای گردشگران خالی‌ازلطف نیست. از زیبایی‌های دیگر این باغ، کنار هم قرار گرفتن شکوفه‌ها، ساختمان معبد و دریاچه کوچک داخل باغ است. در این باغ می‌توانید درخت منحصربه‌فرد Yae-Beni-Shidare و شکوفه‌هایش را تماشا کنید. مناظر زیبایی از این درخت در کنار ساختمان‌های قدیمی ژاپنی می‌تواند شما را شیفته خود کند. شما می‌توانید در شب‌هنگام نیز به تماشای این شکوفه‌های نورانی رفته و در مراسم چای معبد شرکت کرده و تجربه‌ای متفاوت برای خود به یادگار ثبت کنید. همچنین بعد از گشت‌وگذار می‌توانید در رستوران Gion Nanba کمی استراحت کرده و غذاهای ژاپنی را میل کنید.

بهار در کیوتو ، معبد Kurumazaki

کاخ شکوفه‌های گیلاس، لقب یکی از معابد زیبای کیوتو است که به مکانی برای تماشای شکوفه‌های گیلاس شناخته می‌شود. نکته‌ای که این معبد را جذاب کرده، وجود درخت  Kawazu-zakura است که زودتر از درختان دیگر در ماه مارس شکوفه‌هایش را به رخ گردشگران می‌کشد.

معبد Hirano 

کیوتو در بهار

یکی دیگر از معابد پر شکوفه در بهار کیوتو، معبد هیرانو نام دارد. این معبد در سال 794 میلادی ساخته شد. در این معبد شما می‌توانید علاوه بر شکوفه‌های معمولی درختان گیلاس، شکوفه‌ای درختان کمیاب را نیز تماشا کنید. حدود 400 درخت گیلاس و 60 نوع مختلف از آنها در معبد هیرانو وجود دارد. از جمله اینها می‌توان به شکوفه‌های درختانی چون Kaizakura، Nezamezakura، Hirano Imose، Teyome و Tsutsuhane که شکوفه‌های گیلاس کمیاب هستند، اشاره کرد. در سفر به کیوتو در بهار تماشای این شکوفه‌های زیبا را از دست ندهید.

معبد Taizo-in ، کیوتو در بهار

معبد Taizo-in تاریخچه طولانی دارد. این معبد به‌عنوان یک گنجینه ملی ژاپن به دلیل نقاشی Hyonenzu ، ثبت شده است. در فضای معبد باغ خشک معروف ژاپنی Motonobu no Niwa که شامل چند صخره زاویه‌دار و چند سنگ که نمایی از رودخانه است، قرار دارد. درختان گیلاس معبد Taizo-in حدود 50 سال قدمت دارند و زیبایی بی‌نظیری را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. بهترین زمان دیدن این شکوفه‌ها اواخر مارس است.

مسیر Philosopher

Tetsugaku No Michi، معروف به مسیر فیلسوف، نام یکی از مشهورترین فیلسوفان ژاپنی است که گفته می‌شود در حین پیاده‌روی در این مسیر در رفت‌وآمد روزانه خود به دانشگاه کیوتو، مدیتیشن را تمرین می‌کرد. این مسیر پیاده‌رو به طول 2 کیلومتر است که به عنوان یکی از 100 جاده برتر ژاپن انتخاب شده است. تونلی که توسط شکوفه های گیلاس در هر دو طرف ایجاد شده است، صحنه ای منحصربه‌فرد را به شما نمایش می دهد. در امتداد این مسیر کانال آبیاری کم عمقی قرار دارد که انعکاس شکوفه‌ها در آب این کانال زیبایی این مسیر را دو چندان می‌کند.

بهار کیوتو ، معبد Ninna-ji

کیوتو در بهار

یکی دیگر از معابد زیبای تاریکی کیوتو معبد Ninna-ji نام دارد که بیش از 1000 سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد. درختان گیلاس در این معبد دیرتر از همه شکوفه می‌دهند و به Ninna-ji Omuro Sakura معروف هستند. ارتفاع درختان معبد نینا-جی حدود 2 متر است، که تماشای شکوفه‌ها را برای شما منحصربه‌فردتر می‌کند. در این معبد یک بتکده پنج طبقه قرار دارد که در کنار درخت گیلاس Omuro زیبایی معبد نینا-جی را دو چندان می‌کند.

باغ گیاه‌شناسی کیوتو

Kyoto Botanical Garden یک باغ‌موزه گیاهی آرامش‌بخش است. حدود 500 درخت گیلاس از 10 گونه مختلف در این باغ وجود دارد. شکوفه‌های گیلاس باغ گیاهشناسی کیوتو مانند Kanhizakura، Somei-yoshino از اوایل ماه مارس خود را به گردشگران نمایش می‌دهند و به دنبال آن درختان گیلاس Chrysanthemum شکوفه‌های خود را تا اواخر آوریل به نمایش می‌گذارند. بهترین زمان بازدید از باغ گیاه‌شناسی اوایل ماه آوریل است چرا که شما منظره‌ای منحصربه‌فرد از کنار هم قرارگرفتن شکوفه‌های گیلاس صورتی و لاله‌های قرمز را تماشا خواهید کرد.

قلعه امپراتوری سابق  Villa Nijō 

این قلعه در سال 1603 میلادی ساخته شد. این قلعه قصر‌های مختلف و باغ بزرگی  دارد که به عنوان گنجینه ملی ژاپن ثبت گردید. تقریباً 300 درخت گیلاس از 50 نوع مختلف در محوطه قلعه نیجو کاشته شده است. درختان گیلاس گریان و درختان Sendaiya این قلعه به زیبایی معروف هستند. برای لذت‌بردن از فضای زیبا و بهاری این قلعه می‌توانید در جشنواره سالانه شکوفه‌ای گیلاس نیجو شرکت کنید.

معبد Iwashimizu Hachimangū 

کیوتو در بهار

شکوفه‌های Somei-yoshino و گیلاس کوهی در اوایل آوریل و شکوفه‌های گیلاس گریان و شکوفه‌های گیلاس دوقلو از اواسط تا اواخر آوریل در معبد تاریخی Iwashimizu Hachimangū شکوفه می‌دهند. در این معبد در ماه آوریل رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود، از جمله آنها می‌توان به جشن بوگاکو و مسابقات هنرهای رزمی اشاره کرد. تماشای این معبد زیبا را در سفر به کیوتو در بهار از دست ندهید. 

کلام آخر سه کلیک درباره کیوتو در بهار

بهار کیوتو پر از شگفتی است. اگر می‌خواهید حال و هوایتان عوض شود، سفر به توکیو در بهار را فراموش نکنید. در این فصل، شکوفه‌های گیلاس گردشگران زیادی را به کیوتو می‌آورد و شهر سرزنده می‌شود. مراسم‌های تماشای شکوفه‌ها و نوشیدن دم‌نوش‌های سنتی ژاپنی را نیز در معابد تاریخی از دست ندهید. امیدواریم این مقاله از سه کلیک برای شما در سفر به کیوتو در بهار مفید باشد.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران