پینت بال جوان
31 فروردین 1402
اصفهان

پینت بال جوان اصفهان؛ هیجان با شلیک های رنگی!

اگر دلتان بازی در یک محیط جنگلی کنار زاینده‌رود می‌خواهد به باشگاه پینت بال جوان اصفهان بیایید. اینجا همه امکانات فراهم شده تا شما از بازی پینت بال نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا با تاریخچه این بازی مهیج و بهترین زمین پینت بال جوان اصفهان آشنا شوید. زمین پینت‌بال جوان اصفهان در مجموعه تفریحی باغ جوان قرار گرفته است و میزبان علاقه‌مندان به بازی پینت بال است. 

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

بازی پینت بال از کجا شروع شد؟ | تاریخچه این بازی

پینت بال جوان اصفهان

شروع قصه پینت بال به سال 1981 میلادی برمی‌گردد، وقتی که چارلز گارین و هایل نویل دو آمریکایی اهل بازی و تفریح درباره ایده اولیه یک بازی رنگارنگ صحبت می‌کردند. دوست مشترک آن دو که از ایده آن‌ها خبر داشت به صورت تصادفی به تفنگی برمی‌خورد که از ابزار دامداران و کشاورزان بود. این تفنگ به کمک فشار گاز کربن‌دی‌اکسید توپ‌های رنگی را به فاصله چند صد متر پرتاب می‌کرد. از این وسیله برای علامت گذاری درختانی که نیاز به هرس داشتند یا دام‌هایی که باید پشمشان چیده می‌شد استفاده می‌کردند. 

با وجود چنین وسیله‌ای، ایده اولیه بازی پینت بال به اجرا درآمد. اولین بازی پینت بال در همان سال در نیوهمپشایر آمریکا اجرا شد. اولین بازیکنان 12 نفر بودند و به چند گروه دو نفره تقسیم شدند. حالا حدود 42 سال از شروع بازی پینت بال می‌گذرد و این بازی به یکی از پرطرفدارترین تفریحات در سراسر جهان تبدیل شده است. هر سال چندین مسابقه پینت بال در سطح جهانی نیز برگزار می‌شود. 

عبارت پینت بال یعنی چه؟

چرا نام این بازی پینت بال است؟ پینت (Paint) و بال (Ball) به ترتیب به معنای رنگ و توپ است. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم این بازی به وسیله توپ‌های رنگی انجام می‌شود. پس به همین خاطر نام این بازی پینت بال است. معادل فارسی عبارت پینت بال را می‌توان توپ‌رنگی در نظر گرفت.

نحوه انجام بازی 

در این بازی مهیج ابتدا به 2 گروه تقسیم می‌شوید. پایه و اساس بازی پینت بال بر این اساس است که شما باید با رنگی کردن حریف خود امتیاز بگیرید. پس مهارت نشانه گرفتن، تصمیم‌گیری آنی و دو سرعتی نقش مهمی در نتیجه بازی ایفا می‌کند.

برای بازی پینت بال باید چند نفر باشیم؟

پینت بال جوان اصفهان

حداقل تعداد نفرات برای شروع بازی پینت بال 8 و حداکثر 24 نفر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که پینت بال برای خانواده‌های پرجمعیت یا مسافرانی که به صورت فامیلی سفر می‌کنند یا گروه‌های دانشجویی بهترین انتخاب است. 

تجهیزات بازی پینت بال چیست؟

هر بازی نیاز به تجهیزات خاص خودش را دارد. بازی پینت بال هم نیازمند تجهیزاتی همچون اسلحه ویژه بازی به نام مارکر که در اصطلاح عامیانه به آن تفنگ می‌گویند، گلوله‌های رنگی ژلاتینی، ماسک صورت، دستکش، پوشش گردن، لباس ضد ضربه و کفش مناسب جهت بازی است. تمام این تجهیزات در باشگاه پینت بال جوان اصفهان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

یادتان باشد که گلوله‌های پینت بال از جنس ژلاتین و رنگ داخل آن خوراکی است و خیلی سریع و راحت پاک می‌شود و رد لکه به جا نمی‌ماند. پس نگران لکه شدن لباس‌هایتان نباشید.

آیا پینت بال خطرناک است؟

براساس آمار منتشر شده از موسسه امریکن اسپورت دیتا در سال ۲۰۰۴ یکی از کم‌خطرترین ورزش‌های جهان پینت بال است. اگر نگرانید که در حین بازی آسیب ببینید باید بگوییم که پینت بال جوان اصفهان با تجهیزات خود ایمنی حین بازی را افزایش داده است. با وجود عینک مخصوص و لباس ضربه‌گیر جایی برای نگرانی وجود ندارد. در ضمن گلوله‌های رنگی پینت بال از جنس رنگ خوراکی است. پس با خیال راحت به باشگاه پینت بال جوان اصفهان بروید و از بازی لذت ببرید.

سانس‌های پینت بال جوان اصفهان

پینت بال جوان اصفهان

در باشگاه پینت بال جوان اصفهان هر سانس بازی 90 دقیقه است. 10 دقیقه آموزش پیش از بازی هم به صورت رایگان انجام می‌شود. در صورتی که نیاز داشته باشید بیشتر از 10 دقیقه آموزش ببینید باید با مربی هماهنگ کنید و هزینه هر جلسه را تعیین نمایید. 

آیا پینت بال جوان برای برگزاری مسابقه مناسب است؟

باشگاه پینت بال جوان اصفهان با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزات و زمین بازی مناسب یکی از بهترین زمین‌های پینت بال اصفهان است. پس اگر قصد دارید مسابقه‌ای درون‌سازمانی یا گروهی برگزار کنید این زمین بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای هماهنگی جهت برگزاری مسابقه و اردو ورزشی با شماره تلفن  09130444480 تماس بگیرید. 

باغ جوان اصفهان؛ تجربه هیجان‌انگیز کنار زاینده‌رود

زمین پینت بال جوان در باغ جوان اصفهان واقع شده است. این باغ در نزدیکی زاینده‌رود و در منطقه‌ای جنگلی و زیبا واقع شده است و علاوه بر تفریح منظره چشم‌نوازی هم دارد. این باغ تفریحی افزون بر پینت بال بخش‌های متنوع دیگری هم دارد. پیست کارتینگ، پیست اسب‌سواری، زمین والیبال، پارک بادی، ترامپولینگ، روپ ادونچر یا همان درخت نوری، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال، زیپ لاین، سرسره و پل معلق کودکان، فوتبال حبابی یا زورب بال، قایقرانی کودکان، گیم سیتی، لیزرتگ، والیبال ساحلی و یورو جامپینگ از دیگر امکانات باغ جوان اصفهان است. همچنین در باغ جوان کافه، رستوران و بوفه وجود دارد که برای استراحت بعد از بازی مناسب است.

یادتان باشد ورودی باغ جوان رایگان است اما برای تک‌تک بازی‌ها باید بلیط جداگانه تهیه کنید. 

باغ جوان اصفهان

آدرس و اطلاعات ضروری

آدرس: اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، باغ تفریحی جوان.

برای دسترسی به باشگاه پینت بال جوان می‌توانید از اتوبوس‌های خط شماره 29 استفاده کنید و در ایستگاه باغ جوان پیاده شوید.

ساعت کاری 

پینت بال جوان شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 تا 23 و پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 23 میزبان شما خواهد بود. همچنین برای رزرو سانس باید به صورت حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

بهای بلیط بازی

هزینه بلیط ورودی پینت بال جوان اصفهان برای هر نفر 12 هزار تومان است. علاوه بر این مبلغ باید 10 هزار تومان بابت 50 عدد گلوله اولیه نیز بپردازید. هر بسته گلوله 50 تایی است.

امکانات پینت بال جوان

در مجموعه تفریحی باغ جوان امکانات زیر فراهم است: 

  • پارکینگ غیر رایگان
  • بوفه
  • کافه
  • رستوران
  • محل استراحت
  • سرویس بهداشتی

رستوران‌های نزدیک پینت بال جوان

  • رستوران فارنهایت
  • کافه رستوران همدم‌السلطنه
  • کافه رستوران ژوان
  • رستوران شاندیز
  • رستوران لوتوس
  • رستوران بزرگمهر

هتل‌های نزدیک پینت بال جوان

هتل سپاهان
  • هتل سپاهان
  • هتل ستاره
  • ایران هتل
  • هتل پارسیان کوثر
  • هتل آزادی اصفهان
  • هتل کاوه
  • هتل ماهان
  • هتل جمشید

بازی نمک سفر است

بازی و سرگرمی جز جدایی‌ناپذیر سفر است. اصلا چه موقع بهتر از سفر برای خوش‌گذرانی. بیایید در سفر بعدی به اصفهان سراغ مجموعه تفریحی باغ جوان بروید. در زمین پینت بال جوان اصفهان حسابی خوش بگذرانید. با هر سن‌وسالی سعی کنید خوش باشید و خجالت نکشید. بازی نمک سفر است. 

نظرات کاربران