بوئینگ 737

حقایقی درباره شرکت هواپیمایی لوفت هانزا !

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین ایرلاین‌ها در جهان است که توانسته با ناوگان هوایی درجه یک و خدمات عالی که ارائه می‌کند، به یکی از محبوب‌ترین‌ شرکت‌های هواپیمایی هم تبدیل شود. بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما کمی با این ایرلاین بی‌نظیر آشنا شوید! 

آغاز کار شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

Lufthansa Airlines

ایرلاین لوفت هانزا (Lufthansa) متعلق به کشور آلمان، کار خود را در سال 1953 در شهر کلن آغاز کرد. قطب اصلی این شرکت در شهر فرانکفورت قرار دارد، اما فرودگاه شهر مونیخ نیز به عنوان یکی‌دیگر از قطب‌های اصلی این ایرلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوفت هانزا به شدت به معیارهای اقتصادی و استراتژیک خود پایبند است و به کیفیت و نوآوری و همچنین ایمنی اهمیت زیادی می‌دهد. همین باعث شده تا شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در میان خطوط هوایی در جهان پیشرو باشد. لازم به ذکر است که این ایرلاین در‌حال‌حاضر به 211 مقصد در 74 کشور پرواز دارد. 

تفاوت پروازهای لوفت هانزا در مسافت کوتاه و بلند مدت

لوفت‌هانزا در دو بازار عمده اروپایی و بین‌المللی فعالیت دارد که برخی از تفاوت‌های این دو را در ادامه توضیح می‌دهیم. 

مسیرهای اروپایی: این مسیرها شامل تمام پروازهای داخل اتحادیه اروپا و کشورهای اطراف مانند بریتانیا، ترکیه و غیره می‌شود. لوفت‌هانزا تقریباً به طور انحصاری از هواپیماهای خانواده ایرباس A320 neo در این مسیرها استفاده می‌کند و سیستم اقتصادی (کلاس پروازی بیزینس و اکونومی) مناسبی را به مسافرین خود ارائه می‌دهد‌.

مسیرهای بین‌المللی: شبکه گسترده شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزا در حدود 77 کشور را تحت پوشش خود قرار داده و خدمات‌رسانی می‌کند. در این مسیرها از چهار کلاس پروازی استفاده می‌شود که شامل اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس هستند. 

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

لوفت هانزا یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان است و ناوگانی متشکل از 275 هواپیما را اداره می‌کند. این ایرلاین چهار کلاس پروازی را به مسافرین خود ارائه می‌کند که هر کدام از شرایط و خدمات متفاوتی برخوردارند. 

کلاس پروازی فرست کلاس لوفت‌هانزا

Lufthansa Airlines

این کلاس پروازی فقط در برخی از هواپیماهای لوفت‌هانزا قرار گرفته و با یک کابین جداگانه، پروازی راحت و رویایی به مسافرین خود ارائه می‌کند. مسافرین از یک لانچ فرودگاهی خصوصی با خدمات خاص و ویژه پذیرایی و همراهی می‌شوند و سپس در داخل هواپیما با صندلی‌ها و فضای درجه یک به بهترین شکل پرواز خود را می‌گذرانند. فرست کلاس فقط روی A340s موجود است. 

کلاس پروازی بیزینس لوفت‌هانزا

همانطور که گفتیم این کلاس پروازی به دو اروپا و بین‌الملل به طور جداگانه خدمات ارائه می‌کند. 

مسیر اروپایی: شرکت هواپیمایی لوفت هانزا معمولاً به عنوان “کلاس بیزینس اروپایی” شناخته می‌شود. در این کلاس، فضای نشیمن راحت و فاصله صندلی‌ها از یکدیگر بیشتر است. علاوه بر این، شرکت هواپیمایی خدمات و وعده‌های غذایی بهتری را در این پروازها ارائه می‌دهد.

مسیر بین‌المللی: لوفت‌هانزا در هواپیماهایی که خارج از اروپا پرواز می‌کنند، صندلی‌های راحت‌تر و فضای بیشتری را قرار داده تا مسافرین در طول پرواز خسته نشوند. خدمات غذا و سرگرمی‌ها نیز به بهترین شکل هستند که شامل منو محدود غذایی، مانیتور، هدفون حذف نویز و غیره می‌باشند. 

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی لوفت‌هانزا

این کلاس پروازی فقط در پروازهای بین‌المللی یافت می‌شود. در پریمیوم تا 50 درصد فضای بیشتر برای صندلی‌ها و قرارگیری پا تعبیه کرده‌اند. به لحاظ خدمات نیز در مقایسه با اکونومی، خدمات بهتری ارائه می‌شود. 

کلاس پروازی اکونومی لوفت‌هانزا

Lufthansa Airlines

این کلاس پروازی در شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، همانند بیزینس در دو مسیر اروپایی و بین‌الملل قرار دارند. با این تفاوت که فضای صندلی‌ها کمتر و خدمات نیز محدودتر هستند. نکته مهم درباره اکونومی این است که شاید در پروازهای 3 یا 4 ساعته اروپایی خوب به نظر برسد، اما در پروازهای طولانی‌مدت بین‌المللی خسته‌کننده خواهد بود. 

10 حقیقت جالب درباره شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

برای آشنایی بیشتر شما با این ایرلاین معتبر و محبوب ما چند حقیقت جالب را عنوان کرده‌ایم که شامل موارد زیر هستند: 

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی اروپا است

گروه لوفت هانزا با شرکت‌های سوئیس اینترنشنال ایرلاینز، اتریش ایرلاینز، بروکسل ایرلاینز، یورو wingsو لوفت هانزا کارگو تلفیق شده‌است. همین باعث شده تا این ایرلاین به بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در اروپا تبدیل شود. مجموع ناوگان این ایرلاین درحال‌حاضر به تعداد757 فروند هواپیما با این شرکت‌ها و به تنهای 360 فروند می‌رسد. 

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا دارای بزرگ‌ترین اپراتور بوئینگ 747-8 است

هواپیمای بوئینگ 747 را «ملکه آسمان‌ها» می‌دانند. درحالی‌که بیشتر ایرلاین‌ها ترجیح می‌دهند خطوط هواپیمایی خود را به ایرباس A380 تغییر دهند. لوفت‌هانزا سال‌ها است که از بوئینگ 747 استفاده می‌کند. این ایرلاین به تازگی سفارش خرید 19 هواپیما دیگر را از این مدل داده‌است تا خود را به عنوان مالک بزرگ‌ترین ناوگان 747 معرفی کند. 

طولانی‌ترین پرواز لوفت‌هانزا بیش از 15 ساعت است

طولانی‌ترین پرواز لوفت هانزا به جزیره فالکلند از هامبورگ (آلمان). این پرواز که با ایرباسA350  انجام می‌شود، چیزی در حدود 15 ساعت و 36 دقیقه زمان می‌برد. دومین پرواز طولانی مدت لوفت‌هانزا به بوئنوس آیرس از فرانکفورت است که در مدت زمان 13 ساعت و 55 دقیقه با LH510 به مقصد می‌رسد. 

اولین مشتری برای سفارش بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا بود

سری بوئینگ 737 همچنان از پرفروش‌ترین هواپیماهای تجاری در جهان است. از سال 1968 برای بیش از 10000 خط هوایی از این هواپیما ساخته شده‌است. لوفت‌هانزا اولین بوئینگ 737 خود را در سال 1965 خرید و دو سال بعد نیز دو هواپیما دیگر را نیز به آن‌ها اضافه کرد. این شرکت هواپیمایی آخرین پرواز خود را با 737 در سال 2016 انجام داد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا یکی از پنج عضو موسس Star Alliance است

Star Alliance یکی از بزرگ‌ترین اتحادهای هواپیمایی جهانی است که اغلب ایرلاین‌های معتبر دنیا در آن عضو هستند. عضو بودن در این اتحادیه به معنای استانداردهای بالای آن شرکت‌ هواپیمایی است. در سال 1997 توسط United Airlines، Lufthansa، Air Canada، SAS Group و Thai Airways این اتحادیه تاسیس شد. درحال‌حاضر 26 شرکت هواپیمایی عضو Star Alliance هستند.

مرکز لوفت‌هانزا، بیشترین مقاصد برای پرواز را داراست

lufthanza

 فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت مرکز اصلی پروازهای لوفت‌هانزا است. در این فرودگاه پروازهای سیتی لاین و باربری لوفت‌هانزا انجام می‌گیرد که 18 مقصد داخلی و 218 مقصد بین‌المللی در 78 کشور در 6 قاره خدمات‌رسانی می‌کند.

برای اولین بار لوفت‌هانزا، اینترنت داخل هواپیما را به مسافرین ارائه کرد

در سال 2003، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به عنوان اولین ایرلاین در جهان، اینترنت در حین پرواز را به مسافرین خود ارائه کرد. گفتنی است که آن پرواز بوئینگ 747 لوفت‌هانزا بود. این خبر یک قدم بزرگ در صنعت سفرهای هوایی به حساب می‌آمد. 

بزرگ‌ترین خریدار خاویار در جهان، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا است!

لوفت‌هانزا 10 تن خاویار خریداری کرده که تقریباً 5 درصد خاویار کل جهان است. این شرکت هواپیمایی خدماتی لوکس و مجلل در اختیار مسافرین بیزینس و فرست کلاس خود قرار می‌دهد و از آن‌ها با خاویار پذیرایی می‌کند. در ‌حالت کلی، کیترینگ داخل هواپیما توسط اسکای شف ارائه می‌شود و بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را سرو می‌کنند. 

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا قهرمان جام جهانی را به خانه آورد

در 14 جولای 2014، یک روز پس از پیروزی آلمان در فینال جام‌جهانی فوتبال مقابل آرژانتین، بازیکنان آلمانی با هواپیمای بوئینگ 747 لوفت‌هانزا به برلین بازگردانده شدند. در طول پرواز، کاپیتان Uwe Strohdeicher اجازه گرفت تا در ارتفاع 70 متری (منطقه ممنوعه پرواز) بر بالای سر 500 هزار طرفدار پرواز کند و این‌گونه از قهرمانانشان استقبال کردند. این پرواز برای میلیون‌ها آلمانی از تلویزیون پخش مستقیم داشت.

اولین شرکت هواپیمایی اروپایی که گواهینامه 5 ستاره Skytrax را دریافت کرد

در 4 دسامبر 2017، لوفت‌هانزا اولین شرکت هواپیمایی اروپایی بود که گواهینامه 5 ستاره Skytrax را دریافت کرد. Skytrax سازمان بین‌المللی رتبه‌بندی حمل‌و‌نقل هوایی است. این سازمان براساس نظرسنجی از مسافرین در زمینه خدمات، فرودگاه، سرگرمی‌ها و… توانست این گواهینامه را کسب کند. 

اطلاعات لازم درباره شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

  • وب سایت: www.lufthansa.com
  • سال تاسیس: 1955
  • دفتر مرکزی: کلن، آلمان
  • بنیانگذار(ها): کارستن اسپور
  • شرکت‌های تابعه آن: SWISS Airlines، Austrian Airlines

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا، یعنی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آشنا کنیم. درباره تاریخچه، کلاس‌ها پروازی و حقایق جالب این شرکت گفتیم. امیدواریم و البته مطمئن هستیم که پرواز شما با این ایرلاین، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهایتان خواهد بود. ما همچنین در سه کلیک انواع بلیط هواپیما را با هر ایرلاینی که موردنظرتان است، دراختیارتان قرار خواهیم داد. 

 سوالات متداول

ایرلاین لوفت هانزا متعلق به کدام کشور است؟

کشور آلمان

ایرلاین لوفت هانزا چند کلاس پروازی دارد؟

4 کلاس پروازی: اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس

نظرات کاربران