Hotel de Ville Paris

هتل دو ویل – تالار بزرگ شهر در مرکز پاریس

هتل دو ویل، یعنی تالار شهر پاریس، یکی از بادوام‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر است که مملو از چیزهای عالی برای تماشا است. این هتل از زمانی که شهردار پاریس برای اولین بار در سال 1357 به این مکان نقل مکان کرد، تا به‌اکنون به همین شکل بوده‌است. هتل دو ویل در ابتدا، مقر حکومت شهر پاریس در خانه‌ای بود که مالک آن یک شهردار بود. تا اینکه در سال 1533 بود که پادشاه فرانسه، فرانسیس اول تصمیم گرفت این شهر را به یک هتل، به نام دو ویل که مناسب پایتخت فرانسه باشد مزین کند. هم‌اکنون تالار اصلی هتل دو ویل به عنوان مکان مهمی برای کارهای اداری شهرداری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

نگاهی به تاریخچه هتل دو ویل پاریس

Hotel de Ville Paris

در قرن چهاردهم بود که حیاط روبه‌روی ساختمان تالار شهر پاریس به مرکز اعدام تبدیل شد؛ جایی که جمعیت زیادی برای تماشای آن مناظر وحشتناک جمع می‌شدند. در سال 1792 یک گیوتین در آنجا نصب شد؛ گیوتینی که در مرحله ترور انقلاب فرانسه بسیار مورد استفاده قرار گرفت. (خوشبختانه آخرین اعدام در سال 1830 انجام شد.)

در طول قرن‌ها این ساختمان توسعه و بهبود یافت تا سال 1871، یعنی زمانی که هتل دو ویل پاریس در جریان کمون پاریس (حکومت پاریس در طول انقلاب فرانسه) و در خلال درگیری بین کمونارها و دولت مرکزی به آتش کشیده‌شد. پس از آتش‌سوزی تنها یک پوسته سنگی از این هتل باقی مانده‌بود؛ مانند نوتردام که دیوارهایش پس از آتش سوزی پابرجا ماندند.

 بیست سال طول کشید تا اینکه فضای داخلی تالار شهر پاریس با همان نمای بیرونی قبلش بازسازی شد و تبدیل گشت به این نسخه از تالار شهر که امروز هم می‌بینیم.

هتل دو ویل، دفتر رسمی شهردار پاریس و دولت محلی است. اگر تعجب نمی‌کنید باید بگوییم که شهردار فعلی آن، هیدالگو، اسپانیایی‌الاصل است. زنی که پیشنهادهای نوآورانه‌ای مانند کاهش ترافیک خودروها در قلب شهر و ایجاد دسترسی بهتر برای دوچرخه‌ها و عابران پیاده را ارائه داد.

نباید از معمارانی که این هتل را با مهارت خود طراحی کردند چشم‌پوشی کنیم. تئودور بالو و ادوارد دپرت، معماران فرانسوی بودند که این مکان را به سبک معماری نئورنسانس به بهترین شکل ممکن بناکردند.

فعالیت‌های فصلی در تالار شهر پاریس

هتل دو ویل در هر فصلی میزبان بازدیدکنندگان و گردشگران است. این هتل یکی از آن مکان‌هایی در پاریس است که همیشه اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد. حیاط بزرگ جلوی ساختمان که توسط بارون هاوسمان ساخته شده، به اندازه کافی جادار است که بتواند برای یک پیست اسکی مناسب باشد؛ پیست اسکی که در کریسمس، جلوه‌ای جادویی و اسرارآمیز به چشم‌انداز شهر پاریس می‌بخشد.

تصور کنید! حیاط جلوی هتل موقع کریسمس، شبیه به شهر بابانوئل می‌شود. چرخ‌وفلک‌های کودکانه، اسب‌های چوبی و غرفه‌های رنگارنگ و دوست‌داشتنی با تزئینات متعدد در آن واقعا خیره‌کننده است. 

این بدان معنا نیست که حیاط مقابل هتل دو ویل پاریس همیشه بهشتی برای عابران پیاده بوده‌است. بین دهه‌های 1950 تا 1970، برنامه‌ریزی شهری آنقدر دیوانه‌وار چیده شده‌بود که فضای روبه‌روی هتل، پارکینگی بود که ماشین‌ها گرداگرد هم پارک می‌شدند. به طوری که اگر کسی می‌خواست به پارک کوچک هتل برود، جان خود را تا رسیدن به آنجا به خطر می‌انداخت!

غالباً نمایشگاه‌های جالبی داخل خود تالار شهر پاریس برگزار می‌شود؛ به عنوان مثال نمایشگاه‌ عکس‌های خیابانی هنرمند معروف فرانسوی، ربر دوانو که در دهه 1930 با استفاده از دوربین لایکا، عکس‌های خیابانی زیبایی ثبت می‌کرد.

همچنین در طول برگزاری رویدادهای مهم ورزشی ملی، نمایشگرهای بزرگی در حیاط تالار نصب می‌شود تا مردم به صورت دسته‌جمعی بتوانند با شور و هیجان، مسابقات را دنبال کنند.

هتل دو ویل به دلیل قرار داشتن در مرکز شهر پاریس، به بسیاری از مکان‌ها و جاذبه‌های مهم و دیدنی نزدیک است. به عنوان مثال اطراف هتل پر  است از ساختمان‌های کوارتری از جمله موسسه فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو، کلیسای جامع نوتردام، جزایر رود سن، محله لومری و کتابفروشی‌های جذابی که در سواحل رودخانه سن صف کشیده‌اند.

برنامه تور شبانه هتل دو ویل پاریس

Hotel de Ville Paris

یکی از برنامه‌های بسیار جذاب هتل د ویل این است که یک برنامه تور پیاده‌روی شبانه برای بازدید از مناطق کشف‌نشده پاریس برگزار می‌کند. به این صورت که شما با در یک گروه کوچک و با هدایت یک راهنما به خیابان‌های فرعی و شناخته‌نشده و کوچه پس‌کوچه‌های باریک قدیمی می‌روید که داستان‌های تاریخی و وقایع زیادی را در دل خود پنهان کرده‌اند. انگار که این تور، دریچه جدیدی از آن بخش تاریک شهر نور (پاریس)، را به روی شما باز می‌کند.

از جمله اطلاعاتی که این تور برای شما آشکار می‌کند، اطلاعاتی درباره دوران طاعون در فرانسه، انقلاب فرانسه، کمون پاریس و اشخاص تأثیرگذار در طی دوره‌های مختلف است؛ به طوری که گمان می‌کنید در دوران حکومت پادشاهان فرانسه مانند، کلوتار یکم، کلوویس یکم، ناپلئون و ماری آنتوانت زندگی می‌کنید.

نمای داخلی تالار شهر پاریس

نمای داخلی تالار شهر پاریس در نوع خود بی‌نظیر است. وقتی وارد آنجا می‌شوید، راهروهای باشکوهی را می‌بینید که دوطرفش با طاق‌های خوش‌تراش آراسته شده‌است. نقاشی‌های روی سقف و نور طلایی چلچراغ‌ها جلوه‌ای مسحورکننده دارد. معماری فضای داخل تالار به سبک رنسانس است و شکوهی زیبنده دارد. سالن اجتماعات بزرگ این تالار دارای آینه‌کاری‌هایی است که از روی آینه‌های کاخ ورسای الگوبرداری شده‌است. تمام لوسترها توسط کارخانه کریستال ریز باکارات در لورن طراحی شده‌اند.

نمای بیرونی تالار شهر پاریس

Hotel de Ville Paris

تالار شهر پاریس از نمای بیرون، ساختمانی توسی‌رنگ با سقف‌های خاکستری است که روی برج مرکزی‌اش یک ساعت واقع شده‌است. این نمای تاریخی دارای 338 مجسمه  از افراد مشهور پاریس، شیرها و نمادهایی از شهرهای کشور فرانسه است. در ضلع جنوبی این عمارت ، مجسمه اتین مارسل که سوار بر اسب است و از شخصیت‌‌های مهم تاریخی پاریس در سال 1358 بوده، وجود دارد.

اطلاعات کلی درباره هتل دو ویل پاریس

  • با استفاده از خط 1 مترو هتل دو ویل می‌توانید به بازدید از این جاذبه بروید.
  • تالار شهر پاریس از روز دوشنبه تا شنبه، از ساعت 10 صبح تا 6 بعد ازظهر باز می‌باشد.
  • تالار شهر در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی بسته است.
  • چشم‌انداز زیبای رود سن و مغازه‌های خیابان ریوولی از جمله دیدنی‌هایی است که اطراف هتل دو ویل وجود دارد.

کلام پایانی

تالار شهر پاریس یا هتل دو ویل، یکی از محبوب‌ترین بناهای تاریخی در پایتخت فرانسه است. این ساختمان تاریخی از سال 1977 در نزدیکی سواحل رودخانه سن بنا شد و حوادث زیادی را از جمله آتش‌سوزی به خود دید تا اینکه به شکل امروز درآمد و هم‌اکنون یکی از تالارهای اصلی برای برگزاری انجمن‌های شهرداری است. فضای باشکوه بیرونی و داخلی این تالار، ارزش این را دارد که جزئی از انتخاب‌های شما برای بازدید از جاذبه‌های شهر پاریس باشد.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران