ماه عسل در چین

ماه عسل در چین؛ از شهر آبی تا شهر آفتاب!

اگر می‌خواهید ماه عسلی فراموش‌نشدنی در یکی از کشورهای شرقی داشته باشید، چین بهترین مقصد برای شما است. این کشور پهناور مناظر خارق‌العاده‌ای دارد. سرزمین جادویی چین دارای دیوارهای باستانی، معابد، قلعه‌ها و مناظر بی‌نظیر است. جغرافیای متنوع آن شامل همه چیز می‌شود؛ از کوه‌های عظیم  گرفته تا ساحل و رودخانه‌های زیبا و دره‌های حاصلخیز. زیبایی این کشور باعث می‌شود تا بتوانید ماه عسلی رمانتیک در یک بهشت واقعی تجربه کنید. برای داشتن بهترین ماه عسل در چین می‌توانید از شهرهای گرمسیری، شهرهای باستانی، کوه‌های برفی، جزایر زیبا و کوه‌های مقدس بودایی آن بازدید کنید. در این مقاله شما را با جاذبه‌های گردشگردی و فرهنگ این کشور زیبا و تاریخی آشنا می‌کنیم تا به سادگی بتوانید مقصد‌هایتان را برای یک ماه عسل عالی در چین پیدا کنید.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

سانیا؛ اولین انتخاب زوج‌ها برای داشتن بهترین ماه عسل در چین

ماه عسل در چین

 این شهر زیبا صدها کیلومتر خط ساحلی دارد که آن را به یکی از مشهورترین مقصد‌های ماه عسل در چین تبدیل کرده است. سانیا معروف به هاوایی چین به خاطر سواحل شفاف و شنی، غذاهای دریایی مقرون‌به‌صرفه و جنگل‌های بارانی سرسبز شهرت دارد. اگر به سانیا رفتید، حتما به تیانیا هایجیائو سربزنید. تیانیا هایجیائو دارای دو صخره بزرگ  است که در رمانتیک‌ترین نقطه سانیا قرار دارد.  طبق افسانه‌ها، یک زوج عاشق از دو خانواده با نفرت عمیق به آن‌جا گریختند و در نهایت خودکشی کردند. تیانیا هایجیائو نماد عشق بی پایان آن‌ها است. آن‌جا می‌تواند اولین انتخاب شما و شریک زندگی‌تان برای گذراندن ماه عسل در چین باشد.

جاذبه‌های گردشگری: تیانیا هایجیائو، خلیج سانیا، خلیج یالونگ، جزیره ووژیژو، جنگل بارانی یانودا

موقعیت مکانی: جنوب استان هاینان، ۲۸۰ کیلومتر (۱۷۴ مایل) از هایکو، پایتخت هاینان

بهترین زمان بازدید: اکتبر تا آوریل

لیجیانگ؛ یکی از شهرهای باستانی چین

 لیجیانگ با قدمت بیش از ۸۰۰ سال یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد برای ماه عسل در چین است. این شهر به‌عنوان یکی از معدود شهرهای باستانی اقلیت‌های قومی در چین محسوب می‌شود. شهر قدیمی لیجیانگ در میراث فرهنگی جهانی نیز رتبه بندی شده است. در این شهر می‌توانید در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده قدیمی و رمانتیک قدم بزنید، با آداب‌ورسوم  قومی غنی آن آشنا شوید، از ساختمان‌های مسکونی چوبی پراکنده و زندگی رنگارنگ مردم شهر بازدید کنید. کوه برفی اژدهای جید مکانی مقدس برای عاشقان است که در این شهر زیبا قرار دارد. در آن‌جا عاشقان می‌توانند از کوه سفید برفی که نماد عشق مقدس است لذت ببرند و با اسطوره و افسانه‌های عاشقانه آشنا شوند.

جاذبه‌های گردشگری: کوه برفی اژدهای جید، تنگه جهش ببر، شهر باستانی شوهه، دریاچه لوگو

موقعیت مکانی: در شمال غربی استان یوننان، ۵۲۷ کیلومتر (۳۲۷ مایل) از کونمینگ، پایتخت یوننان

 بهترین زمان برای بازدید: اواخر مارس تا مه و اواسط اکتبر تا نوامبر

دالی؛ مکانی بی‌نظیر برای ماه عسل در چین

دالی؛ مکانی بی‌نظیر برای ماه عسل در چین

 مناظر خارق‌العاده برفی در کوه کانگشان که در دریاچه ایرهای منعکس شده است، زوج‌های زیادی را برای تجربه یک ماه عسل رویایی در چین به دالی جذب می‌کند. علاوه بر این، زندگی اصیل زیست‌محیطی مردم این شهر و آداب‌ورسوم ساده آن‌ها نیز باعث می‌شود که گردشگران بسیاری از دالی بازدید کنند. در سرزمین باستانی دالی، زوج‌ها می‌توانند میراث فرهنگی منحصربه‌فرد ایجاد شده توسط ۲۵ اقلیت قومی را ببینند و شاهد مهارت‌های سنتی رنگرزی مردم آن و طعم تنقلات متمایز باشند. اگر به دالی رفتید، حتما به چشمه پروانه سر بزنید. می‌توانید از منظره عاشقانه پروانه‌هایی که در ۱۵ آوریل هر سال به وفور در آن‌جا وجود دارند، لذت زیادی ببرند.

جاذبه‌های گردشگری: دریاچه ایرهای، کوه کانگشان، بهار پروانه، سه بتکده، شهر باستانی شانشی

موقعیت مکانی: در شمال غربی استان یوننان، ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) شمال غربی کونمینگ

 بهترین زمان برای بازدید: مارس تا ژوئن

هانگژو؛ بهشت ​​روی زمین

 هانگژو با بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت، به دریاچه غربی و افسانه مار سفید مشهور است. این افسانه یکی از محبوب‌ترین داستان‌های عاشقانه چین محسوب می‌شود. دریاچه غربی جایی است که قهرمانان این داستان برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می‌کنند. در آن‌جا می‌توانید سوار یک قایق در دریاچه غرب شوید و در مورد داستان عشق یک مرد و یک روح مار سفید صحبت کنید. همچنین می‌توانید به بازدید از بتکده لیفنگ بروید؛ جایی که گفته می‌شود زمانی مار سفید در آن زندانی شده و مجبور به جدایی از معشوقش بوده است. هانگژو با منظره‌های زییا و خارق‌العاده‌اش می‌تواند مقصد خوبی برای ماه عسل در چین باشد. 

جاذبه‌های گردشگری: دریاچه غربی، معبد لینگین، پارک تالاب ملی شیشی، شهر آبی ووژن، دریاچه هزار جزیره

موقعیت مکانی: در بخش شمالی استان ژجیانگ؛ به عنوان پایتخت ژجیانگ

 بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

شیامن؛ باغی روی دریا و مکانی رویایی برای ماه عسل عالی در چین 

ماه عسل در چین

شیامن Xiamen)) یکی از بهترین مکان‌ها برای ماه عسل در چین محسوب می‌شود. این شهر از جزایری تشکیل شده است که در میان آن‌ها، جزیره گولانگیو محبوبیت بسیار زیاد دارد. می‌توانید از معماری متنوع، آثار باستانی و زیبایی‌های طبیعت بی‌نظیر آن مانند باغ شوژوانگ و صخره نور خورشید دیدن کنید. سواحل شیامن برای عاشقان جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد؛ به‌ویژه در ساحل بایچنگ می‌توانید دست در دست همسرتان روی شن‌های نرم قدم بزنید یا ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. هزاران ماهی میگو در محیط زیست خوب این شهر ساکن شده است که منظره طبیعی منحصر‌به‌فردی را برای بازدید زوج‌ها ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری: جزیره گولانگو، ساحل بایچنگ، معبد پوتوئو جنوبی، باغ گیاه‌شناسی شیامن

موقعیت مکانی: در جنوب غربی استان فوجیان، ۲۵۰ کیلومتری (۱۵۵ مایلی) جنوب غربی فوژو، پایتخت فوجیان

 بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا نوامبر

کوه امی؛ مکانی رمانتیک برای زوج‌ها

کوه امیEmei) ) یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها برای ماه عسل در چین است که به دلیل شکوه، زیبایی منحصر‌به‌فرد و فرهنگ عمیق بودایی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. در آن‌جا مکانی وجود دارد که می‌توانید قفل عشق Love Lock) ) خود را آویزان کنید و کلیدش را به پرتگاهی که به معنای عشق ابدی جدایی ناپذیر است، بیاندازند. کوه امی دنیای شگفت‌انگیزی است که در آن می‌توانید درختان سرسبز، کوه‌های برفی و صدها گونه از حیوانات کمیاب را ببینید. دریای ابرها، طلوع خورشید، پرتوهای بودا و لامپ‌های قدیس چهار منظره در قله طلایی شما و همسرتان را شگفت‌زده می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری: دریای ابرها، قله طلایی، معبد بائوگو، معبد وانیان، غرفه Qingyin

موقعیت مکانی: در شهر لشان، استان سیچوان، ۱۸۵ کیلومتر (۱۱۵ مایل) از چنگدو، پایتخت سیچوان

 بهترین زمان برای بازدید: مارس تا مه، سپتامبر تا نوامبر

 شهر آبی Xitang ؛ مقصدی عالی برای ماه عسل در چین

 شهر آبی Xitang ؛ مقصدی عالی برای ماه عسل در چین

شهر آبی Xitang به‌دلیل پل‌های باستانی متعدد، خطوط  و راهروهای پیچیده شهرت دارد و مقصدی رمانتیک برای ماه عسل در چین محسوب می‌شود. راهروی طولانی باران مه‌آلود با بیش از ۲۰۰۰ متر (۶۵۶۲ فوت) منحصربه‌فردترین صحنه این شهر آبی است که کنار رودخانه قرار دارد و برای زوج‌ها سرپناهی زیبا فراهم می کند. با قدم زدن در امتداد این شهر آبی می‌توانید خاطرات یک ماه عسل عالی در چین را در ذهنتان به یادگار بگذارید. وقتی روز به پایان می‌رسد و فانوس قرمز روشن می‌شود، این شهر مانند سرزمین عجایب عاشقان می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری: راهرو طولانی باران مه‌آلود، لین شیپی، پل سونگزی لایفنگ، باغ مست، موزه دکمه

موقعیت مکانی: در شهر جیاکسینگ، استان ژجیانگ، ۱۱۰ کیلومتر (۶۸ مایل) از هانگژو، پایتخت ژجیانگ

 بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا مه، سپتامبر تا نوامبر

استراحتگاه اقیانوسی زوهای چیملونگ؛ بهترین مکان برای کاوش در دنیای دریاها

استراحتگاه بین‌ا‌لمللی اقیانوسی زوهای چیملونگ، یک استراحتگاه گردشگری با دریایی در مقیاس بزرگ است. در آنجا سه منطقه تفریحی اصلی پادشاهی اقیانوس، تئاتر چیملونگ و شهر سیرک وجود دارد و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای ماه عسل در چین باشد. در این استراحتگاه می‌توانید بیش از ۱۵۰۰۰ ماهی و بسیاری از انواع حیوانات دریایی کمیاب از جمله کوسه نهنگ و پنگوئن آدلی را ببینید. در آن‌جا می‌توانید از وعده‌های غذایی عاشقانه در رستوران زیر آب لذت ببرید و حیوانات دریایی را از طریق صفحه شیشه‌ای تماشا کنید. همچنین توصیه می‌کنیم برخی از فعالیت‌های ماجراجویانه را نیز در پادشاهی اقیانوس تجربه کنید. در سیرک بین‌المللی نیز می‌توانید از نمایش‌های فوق‌العاده‌ای که توسط هنرمندان ۲۰ کشور در سراسر جهان اجرا می شود، لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری: پادشاهی اقیانوس، رستوران‌های زیر آب، اکتشاف قطبی، نمایش سیرک

موقعیت مکانی: در شهر ژوهای، استان گوانگدونگ، ۱۴۵ کیلومتر (۹۰ مایل) از گوانگژو، پایتخت گوانگدونگ

 بهترین زمان برای بازدید: مارس، آوریل، نوامبر و دسامبر

 چینگدائو؛ مقصدی شگفت‌انگیز برای بهترین ماه عسل در چین

ماه عسل در چین

 چینگدائو به‌عنوان یکی از زیباترین مکان‌های ساحلی برای ماه عسل در چین به‌شمار می‌آید. این شهر، معروف به سوئیس مشرق‌زمین است و همه نوع فعالیت‌های ساحلی دارد. با شریک زندگی‌تان می‌توانید برای تجربه والیبال ساحلی، قایق سواری، دوچرخه آبی، مجسمه های شنی، کنسرت و غیره به ساحل شن طلایی آسیایی بروید. علاوه بر این می‌توانید در برخی از مکان‌های تاریخی مانند کلیساها، معماری آلمانی و اقامتگاه‌های سابق، افراد مشهور را کاوش کنید.

جاذبه‌های گردشگری: کوه لائوشان، منطقه دیدنی باداگوان، پل ژان و میدان چهارم می، ساحل شن طلایی

موقعیت مکانی: در جنوب شرقی استان شاندونگ، 350 کیلومتر (217 مایل) از جینان، پایتخت شاندونگ

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا آگوست

 لهاسا؛ شهر آفتاب چین

لهاسا یکی از بهترین مقاصد برای ماه عسل در چین است و در آنجا می‌توانید با فرهنگ و اعتقاد مذهبی منحصر‌به‌فرد بودایی‌ها آشنا شوید. می‌توانید در حین بازدید از کاخ پوتالا، زیباترین و مقدس‌ترین ساختمان لهاسا، معماری تبتی را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید اوقات عاشقانه‌ای را با لذت بردن از مناظر دیدنی دریاچه نامتسو بگذرانید. اگر که به ماجراجویی علاقه دارید، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در هوای تازه را تجربه کنید و کوه‌های برفی نفس‌گیر را ببینید. لهاسا مکانی آرامش‌بخش برای تجربه زندگی آرام و خواستن آرزوهای خوب برای عشق در معابد مذهبی محلی است.

جاذبه‌های گردشگری: کاخ پوتالا، دریاچه نامتسو، صومعه سرا، صومعه گاندن، معبد جوخانگ

موقعیت مکانی: در بخش جنوب مرکزی منطقه خودمختار تبت؛  به عنوان پایتخت تبت

 بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر

جمع بندی

چین کشوری با مناظر طبیعی مسحورکننده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که می‌تواند بهترین مقصد برای ماه عسل شما باشد. این کشور علاوه بر مکان‌های دیدنی، فرهنگ و تمدن کهنی نیز دارد. اگر به افسانه‌های عاشقانه چینی علاقه‌مندید، شهرهای سانیا، لیجیانگ، هانگژو، شیامن و کوه امی می‌تواند مقصد خوبی برای ماه عسل در چین باشد. اگر می‌خواهید با فرهنگ و عقاید بودایی آشنا شوید، لهاسا بهترین انتخاب برای شما است. اگر می‌خواهید از طبیعت فوق‌العاده و مکان‌های تفریحی لذت ببرید، شهر آبی Xitang، چینگدائو و دالی گزینه‌های‌ خوبی برای ماه عسل در چین محسوب می‌شود. در چین هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید مکان رمانتیک موردعلاقه خود و همسرتان را پیدا کنید. 

امیدوارم این مقاله شما را برای انتخاب مقصد مورد نظرتان به خوبی راهنمایی کرده باشد. لطفا تجربیاتتان از ماه عسل در چین را در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران