تفریحات رایگان در مادرید

تفریحات رایگان در مادرید؛ مقرون و به صرفه!

احتمالا وقتی صحبت از سفر به خارج از کشور می‌شود، اولین مسئله‌ای که به ذهنتان خطور می‌کند بحث هزینه‌هاست. شاید فکر می‌کنید که تمامی جاذبه‌های دیدنی هر شهر غیررایگان بوده و بازدید از آن‌ها با پرداخت پول ممکن است؛ اما اشتباه نکنید! برای مثال مادرید یکی از شهرهای اسپانیا بوده که مملو از تفریحات رایگان است. در واقع شما بدون پرداخت یک ریال پول می‌توانید از تفریحات آن لذت ببرید. در ادامه مقاله شما را با 6 تفریح رایگان در مادرید آشنا می‌کنیم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید یا قیمت بلیط هواپیما مادرید تهران به سه کلیک مراجعه کنید

غروب خورشید را در معبد دبود تماشا کنید

غروب خورشید مادرید

یکی از تفریحات رایگانی که می‌توان در مادرید انجام داد، بازدید از معبد دبود است. این معبد که در قرن دوم پیش‌از میلاد در مصر ساخته شد، در سال 1968 به اسپانیا اهدا شد. بهترین زمان بازدید از این معبد باستانی خیره‌کننده، به‌هنگام غروب خورشید است. در این هنگام، افق نارنجی و بنفشی در آسمان پدیدار می‌شود و انعکاس آن در آب، فضایی رویایی ایجاد می‌کند.

آدرس:

C. de Ferraz, 1, 28008 Madrid, Spain

در پارک رتیرو پیک‌نیک کنید

یکی دیگر از تفریحات رایگان در مادرید، رفتن به پارک رتیروست. این پارک شهری سرسبز، 125 هکتار وسعت دارد. پارک رتیرو، به‌علت قرارگیریِ کاخ شیشه‌ای قرن نوزدهمی Palacio de Cristal در خود شهرت یافته است. این کاخ که یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری چدنی مادرید شناخته می‌شود، در پشت‌سر یک حوض باشکوه و بزرگ قرار دارد. در حال حاضر Palacio de Cristal، توسط موزه Reina Sofía، به‌عنوان نمایشگاه‌های موقت استفاده می‌شود. یکی دیگر از علت‌های شهرت این پارک، وجود 15هزار درخت، باغ‌های آراسته، فواره‌ها و مجسمه‌های بی‌نقص آن است. پیشنهاد می‌‌کنیم به این جاذبه دیدنی بروید و زیر سایه درختان آن پیک‌نیک کنید.

آدرس:

28009 Madrid, Spain

به قلب تاریخ سفر کنید

Casa de la Panadería

یکی دیگر از تفریحات رایگان در مادرید، قدم زدن پیرامون میدان پلازا به شمار می‌آید. این میدان بزرگ که در زمان سلطنت فیلیپ سوم ساخته شد، در گذشته مرکز مادرید قدیم بوده است. در مرکز میدان، مجسمه برنزی باشکوهی از فیلیپ سوم قرار دارد. در انتهای میدان نیز، Casa de la Panadería را خواهید دید. این ساختمان تاریخی که زمانی نانوایی اصلی مادرید بوده، با نقاشی‌های دیواری کارولوس فرانکو –هنرمند اسپانیایی- تزئین شده است. روبه روی Casa de la Panadería نیز، ساختمان تاریخی Casa de la Carnicería را خواهید دید که رخت نارنجی بر تن دارد. اگر قصد گشت و گذار در تاریخ و فرهنگ این شهر را دارید، از این مکان دیدنی غافل نشوید.

شاهد رژه نگهبانان باشید

یکی دیگر از تفریحات رایگان در مادرید، بازدید از کاخ سلطنتی آن است. این کاخ در اواسط دهه 1700 برای پادشاه فیلیپ پنجم ساخته شد. کاخ سلطنتتی، خانه چندین پادشاه اسپانیایی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به چارلز سوم و آلفونسو سیزدهم اشاره کرد. کاخ سلطنتی اسپانیا، بیش‌از 135هزار متر مربع وسعت و 3418 اتاق دارد. این کاخ باصلابت، شامل اتاق اسلحه‌خانه، نقاشی‌های دیواری زیبا و شاهکارهای هنرمندان برجسته‌ای هم‌چون کاراواجو و ولاسکز است. بازدید از کاخ سلطنتی مادرید، از دوشنبه تا پنج‌شنبه و از ساعت 4 تا 6 بعدازظهر رایگان است. شما در این مدت، شاهد مراسم تعویض نگهبان‌ها خواهید بود. در این مراسم، نگهبان‌ها با لباس متحد‌الشکل، مقابل کاخ رژه می‌روند. این مراسم از ساعت 11 صبح تا 2 بعدازظهر به طول می‌انجامد.

آدرس:

C. de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain

ساختمان مذهبی مادرید را بشناسید

معبد ملکه María de las Mercedes
Catedral de la Almudena in Madrid

یکی دیگر از تفریحات رایگان مادرید، بازدید از کلیسای جامع آلمودناست. آلمودنا، با اختلاف، ارزشمندترین ساختمان مذهبی مادرید به شمار می‌آید. این کلیسای جامع، در ابتدا به‌عنوان معبد ملکه María de las Mercedes –همسر پادشاه دوازدهم اسپانیا- به شمار می‌رفت. از آن‌جایی که برای بازدید از فضای داخلی و زیبای آن باید 6 دلار بپردازید، پس از نمای بیرون آن لذت ببرید. این جاذبه گردشگری مادرید با ارتفاع بلند، نمای سفید و قوس‌های نوک‌تیز دل همه گردشگران را می‌رباید.

آدرس:

C. de Bailén, 10, 28013 Madrid, Spain

از نزدیک شاهد جنب و جوش مردم باشید

یکی دیگر از تفریحات رایگان در مادرید، رفتن به بازار El Rastro Flea Market است. این بازار پرجنب‌وجوش، هر یکشنبه در مجاورت Calle de la Ribera de Curtidores، در محله La Latina برپا می‌شود. در بازار El Rastro Flea Market، بیش‌از 700 غرفه وجود دارد. این غرفه‌ها همه‌چیز از لباس و لوازم جانبی گرفته تا کالاهای صنعتی به فروش می‌رسد. حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، به آن‌جا بروید تا از نزدیک هرج و مرج مردم محلی را تماشا کنید.

آدرس:

Pl. del Campillo del Mundo Nuevo, 28005

در آخر

طی این مقاله شما را با 5 تفریح رایگان در مادرید آشنا کردیم. همان‌طور که دیدید، برای لذت بردن از سفر احتیاجی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست؛ کافی‌ست به امکانات پیرامون‌تان نگاهی بیندازید. تماشای بازی سایه و نور در معبد دبود، گشت و گذار در تاریخ اسپانیا و استراحت کردن در پارک از جمله این تفریحات به شمار می‌آید. دوست دارید بعد از سفر به مادرید از کدام‌یک از جاذبه‌ های دیدنی رایگان آن بازدید کنید؟

نظرات کاربران