Dubai World Islands
17 اردیبهشت 1402
دبی

در جزایر جهان دبی، شما به کدام کشور سفر می کنید؟!

دبی همیشه به نوآوری و ایده‌های عالی شهرت داشته است و همیشه چیزهای جدید و جالبی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد. یکی از برترین جاذبه‌های اخیر، جزایر جهان دبی است، گروهی از جزایر مصنوعی که شبیه نقشه جهان ساخته شده‌اند و درست خارج از شهر دبی واقع شده‌اند. 

رزرو تور دبی

کل این ایده به عنوان یک فرصت ملکی آغاز گردید ولی بعدها به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شد. اگر قصد سفر با تور دبی را دارید، یک صندلی در کنار پنجره هواپیما رزرو کنید و هنگام پایین آمدن این شگفتی ساخته دست بشر را از بالا تماشا کنید. اگر قصد بازدید از اینجا را دارید، ما لیستی از اطلاعات اولیه‌ای را که باید قبل از رفتن بدانید، آماده کرده‌ایم.

رزرو تور دبی با سه کلیک خوبه!

چه چیزی جزایر جهانی را منحصر به فرد می کند؟

جزایر جهان دبی

جزایر جهانی به خودی خود منحصر به فرد است، در کجا می‌توانید گروهی از جزایر ساخته دست بشر را پیدا کنید که به شکل نقشه جهان شکل گرفته‌اند؟ هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در این جزایر وجود دارند که خیلی مجلل هستند و قطعا نباید آن‌ها را از دست داد؛ از هر کشور یک رستوران!

این شاید سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای رفتن از یک قاره به قاره دیگر باشد، بدون نیاز به بازدید واقعی از آن‌ها. در کجای دیگر می‌توانید بگویید که تمام 7 قاره را در یک روز بازدید کرده‌اید؟

تاریخچه جزایر جهان دبی

ایده ساخت جزایر جهان در دبی توسط حاکم دبی، شیخ معروف محمد بن راشد آل مکتوم شکل گرفت. ساخت جزایر توسط Van Oord و Boskalis، همان شرکتی که نخل جمیرا را ساخته، انجام شده‌است. ساخت مجموعی از 300 جزایر در سال 2003 آغاز شد اما در سال 2008 به دلیل برخی مسائل مالی متوقف شد. در حال حاضر، تنها حدود 2 تا 3 جزیره از آن وجود دارد که کاملاً کاربردی و برای استفاده تجاری باز هستند و اخباری مبنی بر اینکه به دلیل فونداسیون نامناسب، ممکن است این جزایر دوباره در آب فرو برود، وجود دارد که باعث توقف برخی از قسمت‌های این پروژه شده‌است.

تورهای جزیره جهانی

شما می‌توانید یک تور یک روزه به جزایر جهان را به صورت آنلاین یا در هر یک از آژانس‌های تور دبی رزرو کنید. پکیج‌های تور شامل بازدید از جزیره لبنان یکی از تنها جزایر تجاری گروه جزیره و دسترسی به سواحل و هتل‌های جزیره می‌باشد. این تورها می‌توانند یک روز متفاوت و جذاب در دبی را برای شما به ارمغان بیاورند. 

کارهایی که باید در جزایر جهانی در دبی انجام دهید

Dubai World Islands

درست است که جزایر جهان کاربردی و برای استفاده تجاری برای عموم باز هستند. اما ما در اینجا برخی از کارهای برتر در این جزایر را عنوان کرده‌ایم تا شما بیشتر با آن‌ها آشنا شوید: 

از استراحت در ساحل لذت ببرید

اگر می‌خواهید از سواحل دیگری به جز ساحل جمیرا دیدن کنید، به این جزیره بروید و از یکی از دو سواحل آنجا که برای بازدید عموم باز است، دیدن کرده و ساعاتی را به تماشای خلیج زیبای فارس بنشینید. در آفتاب باشکوه آفتاب بگیرید، پاهای خود را در آب اقیانوس خیس کنید و در حالی که به آرامش آرام امواج گوش می‌دهید، استراحت کنید. همچنین کلبه‌ها و کافه‌هایی در سواحل موجود هستند که می‌توانید از آنجا مقداری فینگر فود و کوکتل‌های خوشمزه بخرید.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

از یک بازی دوستانه والیبال لذت ببرید

تعطیلات بدون کمی رقابت دوستانه خسته کننده می‌شود، نظر شما چیست؟ با خانواده یا دوستان خود را به دو تیم تقسیم شوید و در یک بازی دوستانه والیبال شرکت کنید! بازنده‌ها باید برای برندگان در کنار ساحل نوشیدنی بخرند. اگر هم تعدادتان کم است، افرادی زیادی در کنار ساحل هستند که دوست دارند به شما بپیوندند. 

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

در کنار استخرها استراحت کنید

جزایر جهان دبی

تعطیلات همیشه برای استراحت است و چه راهی بهتر از آب تنی در استخر و لذت بردن از یک کتاب خوب در حالی که زیر نور آفتاب هستید؟ بگذارید بچه‌ها در استخر بچه‌ها آب بازی کنند، در حالی که شما در آب‌های دلپذیر استخر در جزایر خنک می‌شوید و شنا می‌کنید.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

در برخی از ورزش ها و تفریحات آبی افراط کنید

جزیره لبنان در جزایر جهان دبی دارای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی آبی مانند جت اسکی، پاراسلینگ، قایق‌سواری و غیره است که می‌تواند توسط افراد در هر سنی انجام شود و یک روز پر هیجان را به شما هدیه دهند. تورهای قایق نیز وجود دارد که می‌توانید به اعماق آب بروید و به اطراف جزایر دبی در جهان نگاهی بیندازید.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

از یک وعده غذایی رمانتیک در Toro Blanco لذت ببرید

Toro Blanco یکی از رستوران‌های عالی در جزایر جهانی است که البته باید از قبل میز رزرو کنید. چون اینجا طرفداران زیادی دارد. از یک شام عاشقانه دونفره با نور شمع لذت ببرید و یک رویداد خاص را با عزیزانتان در این رستوران بی نظیر جشن بگیرید.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

در جزیره بمانید

Lebanon Island Hotel

در جزایر جهان دبی هتل‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام بسیار لوکس و مجلل هستند. شما می‌توانید هتل جزیره لبنان را انتخاب کنید و از امکانات لوکس آن مانند خدمات اسپا، استخر، دسترسی به ساحل و رستوران‌های عالی در این هتل که یکی از بهترین هتل‌های جزایر جهانی است، لذت ببرید.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

مهمانی شبانه و دورهمی

درست است که جزایر جهان به تازگی در حال توسعه هستند، اما به این معنی نیست که نمی‌توانید اوقات خوبی را در آنجا سپری کنید. چند کافه شبانه وجود دارد که برخی از داغ‌ترین آهنگ‌ها را می‌نوازند و برخی از بهترین نوشیدنی‌هایی را که می‌توانید پیدا کنید سرو می‌کنند. فضای مناسب و پر انرژی رنگ و لعابی دیگر به تعطیلات شما خواهد بخشید که هیچ وقت فراموشتان نمی‌شود. 

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

رویدادهای خاص خود را در جزایر جشن بگیرید

این جزیره را برای برخی رویدادهای خاص مانند پذیرایی خانوادگی، جشن تولد و عروسی نیز در نظر می‌گیرند. اگر به دنبال مکانی برای برگزاری مراسم عروسی در مقصد عالی هستید، این مکانی است که باید باشید، زیرا منحصر به فردترین مکان عروسی است که در کمتر جای جهان نظیر آن وجود دارد. برخی از رویدادهای دیگری که در اینجا رخ می‌دهد، نمایش‌های مد، سمینارها و حتی مراسم جوایز هستند.

مکان: جزیره لبنان، جزایر جهانی، دبی، امارات متحده عربی

نکاتی برای جزایر جهانی دبی که باید بدانید

جزایر جهان دبی

اگر می‌خواهید از جزایر جهان دیدن کنید، چند نکته را باید در نظر داشته باشید تا از هر گونه دردسر یا ناامیدی در سفر خود جلوگیری شود.

  • اگر قصد سفر یک روزه به جزایر جهانی دبی را دارید، قایق دسترسی روزانه برای خانواده‌ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر شروع به کار می‌کند.
  • دسترسی عصرانه به جزایر جهانی دبی از ساعت 6 عصر تا 11 شب است و فقط برای بزرگسالان است.
  • اگر می‌خواهید یک سفر یک روزه داشته باشید، به شکلی برنامه‌ریزی کنید که حداقل 8 ساعت را در جزایر بگذرانید.
  • هزینه تور جزیره برای هر نفر 8500 روپیه است و شامل دسترسی به ساحل، حوله، تخت آفتابگیر، دسترسی به استخر و غیره است.

کلام آخر

در این مقاله شما را با جزایر جهان دبی آشنا کردیم. جزایر که همانند پالم جمیرا تبدیل به یک شگفتی شده‌اند و در کل نشان‌دهنده قاره‌های جهان هستند. رفتن به این جزایر و خوشگذرانی در آن می‌تواند سفر شما را متفاوت و لوکس کند. 

اگر بلیط هواپیما دبی را رزرو کرده‌اید؛ این جا را به خاطر داشته باشید!

سوالات متداول

آیا ساخت جزیره جهانی دبی به پایان رسیده است؟

ساخت جزیره جهانی دبی در سال 2003 آغاز شد. تا سال 2013، تنها دو جزیره از 300 جزیره تکمیل شده بود. اما هم اکنون ساخت بقیه جزایر در حال انجام است.

قیمت جزایر جهانی در دبی چقدر است؟

در سال 2003، فروش جزیره بین 7 تا 1.2 میلیارد دلار بود. قیمت‌ها ممکن است در سال 2008 پس از سقوط اقتصاد در سال 2008 کمی بالا و پایین شده باشند. 

آیا می توانید از جزایر جهانی در دبی دیدن کنید؟

بله، شما می‌توانید از جزیره لبنان دیدن کنید. گردشگران هنوز اجازه بازدید از جزایر دیگر در مجمع الجزایر در دست ساخت را ندارند زیرا ساخت و ساز کامل نشده است.

آیا جزایر دبی در حال غرق شدن هستند؟

خب، شایعاتی در مورد غرق شدن جزایر جهانی دبی در دریا وجود داشت، اما ساخت و ساز در حال انجام و باز بودن جزیره لبنان به روی بازدیدکنندگان چیز دیگری توضیح می‌دهد.

چه کسی جزایر دبی را ساخت؟

شیخ محمد بن الرشید مکتوم، حاکم دبی، ایده جزایر جهانی را در سر داشت. ساخت و ساز توسط دو شرکت تخصصی ساخت و ساز هلندی، Van Oord و Boskalis، همان شرکت‌هایی که پالم جمیرا را ایجاد کردند، انجام شد.

نظرات کاربران