Transportation in Doha
8 خرداد 1402
دبی

دبی بریم یا دوحه؟ یک مقایسه بسیار کامل !

بین دبی بریم یا دوحه سردرگمی زیادی وجود دارد. هر دو در خاورمیانه و در امتداد خط ساحلی خلیج فارس قرار دارند. آن‌ها هر دو دارای صنایع، سلطنت، فرهنگ و وابستگی‌های مذهبی مشابهی هستند، اما این دو شهر چیزهای زیادی هم دارند که آن‌ها را متفاوت می‌کند. در واقع، دبی یک مقصد گردشگری محبوب است، در‌حالی‌که دوحه‌ی قطر بیشتر به سمت صنایع نفت و گاز خود گرایش دارد.

رزرو تور دبی

خوشبختانه، دبی و قطر فقط یک پرواز کوتاه یا رانندگی از یکدیگر هستند و امکان بازدید از هر دو را در یک سفر فراهم می‌کند. با این حال، اگر فقط زمان یا بودجه سفر به دبی یا قطر را دارید، این مقاله باید به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. در این مقاله ما براساس رایج‌ترین سوالات سفر کاربران، مقایسه‌ای بین این دو شهر را به شما ارائه خواهیم کرد. 

دبی مقابل دوحه

dubai

اگرچه از بسیاری جهات مشابه هستند، اما تفاوت‌های ذاتی بین دبی و دوحه وجود دارد. تفاوت‌ها از فعالیت‌هایی که می‌توانید در هر مقصد انجام دهید تا هتل‌هایی رزرو کنید، خواهد بود. بیایید نگاه دقیق‌تری بیندازیم.

خلاصه ای از شهر دبی

  • شهری به مساحت 620 مایل مربع با 3.5 میلیون نفر جمعیت. 
  • شهرت آن به دلیل داشتن بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. این شهر همچنین به دلیل معماری و زیرساخت مدرن و فرهنگ‌های چند ملیتی پر‌جنب‌وجوش خود شناخته شده‌است.
  • دسترسی آسان از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB)به نقاط مختلف جهان. یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرودگاه بین المللی جهان است که توسط خطوط هوایی امارات خدمات‌رسانی می‌شود.
  • دبی دارای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کارآمد و بزرگراه‌های عالی است. مترو راحت‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد گردشگران است، چون به تمامی شهر دسترسی دارد. 
  • اقامتگاه‌های شهری با تعداد زیادی هتل‌ها و استراحتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی در دبی وجود دارد.

خلاصه ای از شهر دوحه

Doha
  • کل منطقه قطر 4471 مایل مربع وسعت دارد و 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد.
  • به دلیل نگهداری از بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان و استانداردهای بالای زندگی آن مشهور است.
  • دسترسی آسان از طریق فرودگاه بین المللی حمد دوحه (DOH)، یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرودگاه‌های بین‌المللی جهان که توسط قطر ایرویز خدمات‌رسانی می‌شود.
  • دوحه، پایتخت قطر، دارای مترو، اتوبوس و تاکسی است که مسیرهای شهری را تحت پوشش قرار می‌دهند. 
  • اقامت در دوحه شامل هتل‌های مجلل و استراحتگاه‌های مناسب است. همچنین چند کمپینگ ساده برای بادیه‌نشینان وجود دارد که می‌توانید در بیابان در آن‌ها اقامت داشته باشید. تجربه‌ای جدید! 

دبی بهتره یا دوحه

برای انتخاب دبی بریم یا دوحه باید بگوییم که هر دو آنقدر متفاوت هستند که تصمیم‌گیری در مورد بهترین گزینه برای تعطیلات شما را سخت خواهد کرد. بیایید جنبه‌های اصلی گردشگری دبی و قطر را بررسی کنیم.

دوحه: پایتخت قطر است که در امتداد خلیج فارس قرار دارد. این شهر سریع‌ترین رشد قطر را دارد و بیش از 90 درصد از جمعیت قطر در این شهر زندگی می‌کنند. شهر دوحه به‌ویژه برای استادیوم‌های ورزشی‌اش که میزبان انواع بازی‌های بین‌المللی در طول سال است، شهرت دارد و طرفداران ورزش حتما یک بار به این شهر سفر کرده‌اند تا از نزدیک شاهد تیم‌های مورد علاقه خود را در استادیوم بین‌المللی خلیفه و ورزشگاه الجنوب باشند.

دبی: در حالی که هر دو شهر دارای خط افق باورنکردنی هستند، دبی بیشتر به خاطر معماری مدرنش شناخته شده‌است. در اینجا، بلندترین ساختمان جهان (برج خلیفه) و جزایر مصنوعی باورنکردنی نخل جمیرا و جهان را خواهید دید. این شاهکارهای معماری که نظیر آن‌ها در جهان وجود ندارد. 

تاریخ در دو شهر

Doha

تاریخ در هر دو مکان فراوان است، دبی و دوحه مراکز و موزه‌های تاریخی منحصر‌به‌فردی را دارند. یکی از بهترین مکان‌ها برای کاوش در دبی نهر دبی است، یک پناهگاه تاریخی آب شور که قبیله بنی یاس در آن تأسیس شد. محله تاریخی الفهیدی در امتداد آبراه‌های دبی، پیچ و خم زیبایی از کوچه‌های پیچ در پیچ و مناظر نوستالژیک است.

هنر و فرهنگ در دو شهر

دوحه دارای یک صحنه هنری و فرهنگی پر رونق برای دوستداران فرهنگ است و گالری‌های زیادی که تاریخ باورنکردنی و هنر محلی این کشور را نشان می‌دهد. دبی نیز با داشتن موزه‌های تاریخی و فرهنگی، خانه اپرا و نمایشگاه‌های مختلف دست کمی در زمینه هنر و فرهنگ از دوحه ندارد. 

خرید در هر دو شهر

dubai

اگر می‌خواهید بین دبی و دوحه برای خرید کردن انتخاب کنید: دبی دارای بزرگ‌ترین مراکز خرید حتی در جهان مانند دبی مال و همچنین مرکز خرید امارات است. مرکز خرید دبی دارای آکواریوم اختصاصی خود در مجاورت برج خلیفه و فواره دبی است. هر چند که دوحه نیز دارای مراکز خرید زیادی است، اما در این رابطه دبی یک قدم جلوتر خواهد بود. 

جذابیت دو شهر برای کودکان

کسانی که بچه‌های کوچک دارند، دبی را دوست خواهند داشت، این شهر بسیار دوست‌داشتنی برای کودکان است و چیزهای زیادی برای سرگرم کردن بچه‌های شما دارد. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر یکی از چشمگیرترین پارک‌ها است، در‌حالی‌که، عین دبی یک چرخ و فلک بزرگ‌تر از چشم لندن دارد.

در دوحه نیز مراکز بازی زیادی برای کودکان وجود دارد. اما این شهر بیشتر بای فعالیت‌های فضای باز ساخته شده‌است. برای مثال، برای قدم زدن در امتداد اسکله، تفریحات آبی یا اقامت در یک ویلای روی آب می‌تواند از بهترین‌های سفر به دوحه باشد.

با این تفاسیر دبی بریم یا دوحه!؟

هزینه سفر به دوحه یا دبی

dubai

نه دبی و نه دوحه مقصد سفر ارزانی نیستند، این دو شهر از سریع‌ترین رشد در منطقه برخوردار هستند که باعث می‌شود تا هزینه‌های سفر به آن‌ها بالا باشد. با این حال، چند مکان مقرون‌به‌صرفه‌تر برای بازدید در دوحه در مقابل دبی وجود دارد.

میانگین هزینه یک هتل میان‌رده در دبی برای یک نفر 135 دلار و برای یک نفر در دوحه 95 دلار است. یک اتاق دو نفره در دبی به طور متوسط حدود 270 دلار است.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که روزانه حدود 10 دلار در دبی یا 20 دلار در قطر به ازای هر نفر برای حمل‌و‌نقل، استفاده از تاکسی و مترو بپردازید. می‌دانید که تاکسی همیشه گران‌تر از حمل‌و‌نقل عمومی است.

یک وعده غذایی در دبی برای هر نفر حدود 18 دلار هزینه دارد. در مقابل یک وعده غذایی در رستوران در دوحه حدود 20 دلار برای شما هزینه دارد. متوسط هزینه غذای روزانه در دبی حدود 45 دلار و در قطر 50 دلار است.

دبی بریم یا دوحه کدام یک برای زوج‌ها بهتر است؟ 

در ادامه اینکه دبی بریم یا دوحه، بیایید تا بررسی این دو شهر را برای زوج‌ها داشته باشیم. اینکه کدام یک بهتر هستند: 

قطر خانه برخی از رمانتیک‌ترین هتل‌های ساحلی و استراحتگاه‌های اسپا است که این شهر را به بهترین شهر برای زوج‌هایی تبدیل می‌کند. این شهر همچنین برای خرید انواع لباس‌ها، جواهرات و دیگر لوازمی که معمولا زوج‌ها به دنبالش هستند، بسیار مناسب‌تر از دوحه است. 

از طرفی هر دو هر برای دوستداران ماجراجویی عالی است. می‌توانند در امتداد خلیج فارس به ورزش‌های آبی بپردازند، از جیپ سواری یا شتر سواری در بیابان لذت ببرند یا با پای پیاده به صحرای عربستان سفر کنند. اما از آنجایی که قطر یک کشور کامل با مناطق بسیار بیشتر برای اکتشاف است، مکان‌های بیشتری برای زوج‌های ماجراجو دارد.

در مورد رستوران‌ها هم باید بگوییم که این بار هم دبی برنده خواهد شد. چون گزینه‌های غذاخوری این شهر شامل تمامی غذاهای جهان می‌شود و هر چیزی را که هوس کنید، خواهید داشت. در حالت کلی دبی دارای رستوران‌های محلی باورنکردنی، فروشندگان غذاهای خیابانی و موسسات درجه یک ستاره میشلین است. همچنین برترین رستوران‌های شهر معمولاً مناظر بی‌نظیری از شهر دارند که این تجربه را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

سیستم حمل و نقل کدام یک بهتر است؟ 

Transportation in Doha

دبی و دوحه قطر به‌عنوان دو تا از پیشروترین کلان‌شهرهای جهان، برخی از مدرن‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی روی کره زمین را دارند.

بیایید با شهر مورد علاقه همه امارات شروع کنیم. دبی شهری بزرگ با منطقه حومه‌ای وسیع است. با این حال، درون شهر جمع و جور است و جاذبه های اصلی معمولاً بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. گفته می‌شود، این شهر قابل پیاده‌روی نیست، چون آب و هوای بسیار گرمی دارد. 

بهترین راه برای رفت و آمد در دبی تاکسی یا مترو است. البته مترو گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است و بیشتر مناطقی را که می‌خواهید در تعطیلات از آن بازدید کنید، بدون نیاز به ترافیک به هم متصل می‌کند. فرودگاه فقط یک مترو کوتاه با شهر فاصله دارد. 

دور زدن در دوحه نیز آسان است. این شهر به خوبی با زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی مدرن، از جمله قطار، مترو و اتوبوس در ارتباط است. همانند دبی، پیاده‌روی در این شهر هم چندان گزینه درستی نیست، چون آب و هوا گرم و فاصله جاذبه‌ها از هم زیاد است. 

بالاخره دبی بریم یا دوحه !؟ 

مقایسه اینکه دبی بریم یا دوحه می‌تواند دشوار باشد، با‌این‌حال، این دو مقصد توجه بسیاری از مسافران بین‌المللی را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها هر دو مراکز اصلی فرودگاه بین المللی را در خود جای داده‌اند و خطوط هوایی گسترده ای را اداره می‌کنند که آن‌ها را به چهار گوشه جهان متصل می‌کند. 

دبی به خاطر معماری باورنکردنی، خریدهای سطح بالا و غذای درجه یک خود مشهور است. این یک مقصد برتر سفر برای کسانی است که از یک کلوپ ساحلی مجلل با تفریحات آبی لذت می‌برند و کسانی که از صرف هزینه‌های جدی برای غذاها و نوشیدنی‌های باکیفیت نمی‌ترسند. همچنین با داشتن بسیاری از امکانات و هتل‌های مناسب برای کودکان، برای خانواده‌های جوان نیز عالی است.

از سوی دیگر، قطر شهر دوحه است. دوحه برای مسابقات ورزشی، میزبان مجموعه‌ای از استادیوم‌ها و پیست‌های مسابقه مدرن و پیشرفته است. همچنین با هتل‌های مجلل و ویلاهای روی آب شبیه به آنچه در یک مکان استوایی می‌بینید، یک نقطه داغ برای تعطیلات رمانتیک است.

هر دو گزینه‌های عالی برای تعطیلات هستند، بنابراین یکی از آن‌ها مطمئناً یک تجربه عالی را به شما ارائه می‌کند.

حالا دبی بریم یا دوحه؟

نظرات کاربران