Dubai Opera Hall
4 خرداد 1402
دبی

سالن اپرا دبی + برنامه های سال 2023

سالن اپرا دبی که در قلب مرکز شهر واقع شده‌است، مکانی است که بهترین اجراهای موسیقی و هنر بین‌المللی با سبک زندگی التقاطی و آینده نگرانه خاورمیانه را برای شما به نمایش می‌گذارد. برای کسانی که در کنار تماشای برج خلیفه و فواره آن کمی هم به فرهنگ و تئاتر علاقه دارند، این مکان عالی خواهد بود. سالن اپرا یک شاهکار معماری است که در یکی از زیباترین و چشمگیرترین گوشه‌های دبی می‌درخشد و امروزه میزبان رویدادهای موسیقی، کنسرت‌ها، کنفرانس ها و بسیاری موارد دیگر است.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی شما را به تجربه رویایی‌ترین اقامت در شهری مدرن و مجلل می‌برد. 

چگونه می توانم از اپرای دبی دیدن کنم؟

Dubai Opera Hall

اپرای دبی اولین خانه اپرای اماراتی است و در قلب آینده‌نگرترین قسمت شهر، در فاصله‌ای چند قدمی از برج خلیفه و مرکز خرید دبی واقع شده است.

شکل آن شبیه دوو، قایق چوبی سنتی است و ساختار آن با سطوح شفاف و روشن، کنجکاوی و توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند.

برای تحسین این شاهکار معماری، خرید بلیط برای یکی از نمایش‌ها ضروری نیست، زیرا بهترین راه برای بازدید از آن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه آن، اسرار پشت صحنه و فناوری چشمگیر نمایش‌ها در اپرای دبی، شرکت در تور معماری است. با رزرو تور از تمامی بخش‌های سالن اپرای دبی دیدن خواهید کرد. در واقع، تور اپرای دبی به شما این امکان را می‌دهد که شگفتی‌های هنری را ببینید و چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر را تماشا کنید. تورهای با راهنما به زبان انگلیسی یا عربی هستند و تقریباً 45 دقیقه طول می‌کشند و چندین بار در روز انجام می‌شوند. رزرو بلیط از قبل به صورت آنلاین الزامی است.

5 نکته جالب درباره سالن اپرا دبی

1. خانه اپرای دبی حدود 3 سال طول کشید تا تکمیل شود و اولین اجرای خود را در 31 آگوست 2016 میزبانی کرد.

2. اپرای دبی توسط معمار برنده جایزه یانوس روستوک، یکی از همکاران شرکت مهندسی و معماری مشهور اتکینز طراحی شده‌است.

3. خانه اپرای دبی می‌تواند تا 2000 تماشاگر را در خود جای دهد. فضای داخلی آن در عین حال شیک و مدرن است و از همه جالب‌تر طراحی شیشه‌ای شفاف آن است که حداکثر نور طبیعی را وارد می‌کند و از نظرها به دور نخواهد ماند. 

4. سالن اپرای دبی به عنوان یک ساختمان چند منظوره طراحی شده است، به طوری که می‌توان آن را با توجه به نوع اجرا تغییر داد: از یک سالن کنسرت می‌تواند به یک تئاتر، یا یک سالن کنگره یا حتی یک سالن ضیافت با یک طبقه مسطح تبدیل شود. سیستم‌های هیدرولیک به طور خودکار صندلی‌ها را به مکان‌های ذخیره‌سازی ویژه منتقل می‌کنند و بنابراین پیکربندی اتاق را تغییر می‌دهند، خیلی حرفه‌ای و جالب! 

5. تک تک جزئیات به سختی طراحی شده‌اند، از سیستم صوتی پیشرفته، که آکوستیک عالی را تضمین می‌کند، تا لوستر بزرگ 3 طبقه که از بیش از 2900 چراغ LED تشکیل شده است.

چرا اپرای دبی اینقدر جالب است؟

سالن اپرا دبی

خانه اپرای دبی به سرعت به یکی از مهمترین مراکز هنری و فرهنگی امارات تبدیل شده است. با ساخت خانه اپرا باشکوه، دبی خود را به عنوان شهری مدرن با روحیه بین‌المللی، توجه به فرهنگ و حساسیت هنری تثبیت کرده‌است.

اپرای دبی به لطف شخصیت‌های با تجربه، مانند رهبر ارکستر جاسپر هوپ از تالار رویال آلبرت لندن، توانسته است بهترین رویدادهای جهان را به خود جلب کند.

ساختار سالن اپرا دبی یک شاهکار فناوری است که به آن اجازه می‌دهد عملکردهای متعددی را انجام دهد، بنابراین به یک مرکز نمایشگاهی مهم تبدیل می‌شود که قادر به میزبانی جلسات، کنسرت ها و اجراها است.

فناوری پیشرفته‌ای که در این سالن به کار رفته باعث شده تا ویژگی‌های آکوستیک و خاصی داشته باشد که در کشورهای دیگر نظیر آن کمتر به چشم می‌خورد. 

منطقه اپرای دبی در مقابل فواره دبی و برج خلیفه، در یک بافت بسیار منظره و فوق مدرن واقع شده و چندین گالری هنری، مدارس هنرهای نمایشی و بسیاری از نشانه های هنری و فرهنگی دیگر را در خود جای داده است.

در پشت بام اپرای دبی، رستورانی متنوع و شیک به نام The Loft وجود دارد که دارای یک باغ آسمانی مشرف بر برج خلیفه و یک بار است که نوشیدنی‌های درجه یک سرو می‌کند.

رویدادهای سالن اپرا دبی در بهار 2023

اپرای دبی یک مکان منحصر به فرد است که به دلیل میزبانی کنسرت‌های هیجان انگیز، موزیکال و اجراهای کمدی شناخته شده است. صحنه پر زرق و برق همیشه آماده و آماده استقبال از استعدادهای خارق‌العاده از سراسر جهان است. آیا می‌خواهید همه چیز را در مورد نمایش‌های آتی اپرای دبی در سال 2023 بدانید؟

داستان وست ساید

west side story

داستان وست ساید، شناخته شده‌ترین موزیکال آمریکایی در تمام دوران، در یک برنامه تور نادر با طراحی رقص اصلی جروم رابینز اجرا خواهد شد. داستان در مورد یک عاشقانه بدبخت بین یک دختر یهودی و یک پسر کاتولیک و رقابت بین دو باند خیابانی با پیشینه‌های قومی متفاوت است.

تاریخ: تا 30 آوریل 2023 (یکشنبه ، ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: بسته به روز متفاوت است

بلیط: از 250 درهم

خواننده ایمانی

ایمانی پس از یک وقفه آماده بازگشت به صحنه است. صدای عمیق او و ویولن سل ترکیبی عالی را ایجاد می‌کنند. ایمانی خواننده سرشناس فرانسوی ترانه‌های برخی از مشهورترین هنرمندان تاریخ را روی صحنه اپرای دبی خواهد خواند. از جمله باب مارلی، هوزیر، دونا سامر و t.A.t.u.

تاریخ: 3 مه 2023 (چهارشنبه ، ۱۳ اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: از ساعت 08:00 شب

بلیط: از 300 درهم

کنسرت دنیس ماتسوف

سالن اپرا دبی

دنیس ماتسوف، پیانیست ستاره جهان، در سالن سرگرمی محبوب، سالن اپرا دبی اجرا خواهد کرد. هنرمندان مشهور مجموعه‌ای از انکورهای او را ارائه خواهند کرد که همگی شاهکارهای موسیقی کلاسیک هستند، از موتزارت و بتهوون گرفته تا چایکوفسکی و راخمانینوف.

تاریخ: 4 می 2023 (پنج شنبه، 4۳ اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: از ساعت 08:00 شب

بلیط: از 250 درهم

جرج واصوف و آدام (George Wassouf & Adam)

سالن اپرا دبی در ماه مه میزبان سلطان الطراب جورج وصوف و هنرمند شگفت‌انگیز آدام خواهد بود. در رویدادی که مطمئناً یکی از باشکوه‌ترین شب‌های دبی خواهد بود، شرکت کنید. رویدادهای بهترین لحظات پشت این اجرای مورد انتظار هستند.

تاریخ: 5 می 2023 (جمعه ، ۱5 اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: از ساعت 09:00 شب

بلیط: از 350 درهم

گروه موسیقی پینک فلوید انگلستان

British Pink Floyd band

پینک فلوید گروه موسیقی راک انگلیسی به اپرای دبی بازخواهد گشت تا همه چیز را جشن بگیرد. این گروه صداهای مشهور خود را در کنسرت به مناسبت پنجاهمین سالگرد انتشار آلبوم برجسته آن‌ها، The Dark Side of the Moon، به نمایش می‌گذارند. 

تاریخ: 6 می 2023 (شنبه ، ۱6 اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: از ساعت 08:00 شب

بلیط: از 195 درهم

تور جهانی جی شتی: قوانین عشق

جی شتی، مجری پادکست «On Purpose»، کتاب پرفروش بین‌المللی و راهب سابق، در دنیای 90 دقیقه‌ای «قوانین عشق» مخاطب را به سفری برای کشف، حفظ و حتی رها کردن عشق می‌برد. 

ویدیوهای او بیش از 10 میلیارد بار دیده شده است و بیش از 50 میلیون نفر او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. در سال 2019، جی پادکست On Purpose، شماره یک پادکست سلامت و تندرستی در جهان را ایجاد کرد. در سال 2017، فوربس جی را به دلیل تأثیر تغییردهنده بازی در رسانه ها، به فهرست 30 زیر 30 نفر خود معرفی کرد.

تاریخ: 11 مه 2023 (پنجشنبه ، ۲۱ اردیبهشت۱۴۰۲)

زمان: از ساعت 19:30

بلیط: از 295 درهم

نحوه لباس پوشیدن در اپرای دبی چگونه است؟

Dubai Opera Hall

هیچ کد لباس خاصی برای شرکت در اپرای دبی وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید در نمایشگاه اپرای دبی شرکت کنید، بهتر است لباس رسمی بپوشید، کفش‌های بسته، کراوات و کت و شلوار مشکی برای مردان و لباس‌های شیک، با کفش پاشنه‌دار یا صندل، برای زنان.

ساعات کاری سالن اپرا دبی

سالن اپرا دبی همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز است.

تور اپرای دبی تقریباً هر ساعت، از ساعت 10 صبح تا 8 شب برگزار می‌شود، اما رزرو قبلی لازم است.

اگر می خواهید برای یک نمایش بلیط بخرید، باکس آفیس در پلازا اپرا دبی قرار دارد که به راحتی از پارکینگ قابل دسترسی است. ساعات کار باکس آفیس از ساعت 10 صبح تا 9 شب است.

چگونه به خانه اپرای دبی برویم

سالن اپرا دبی

خانه اپرای دبی در مجاورت برج خلیفه و دبی مال واقع شده است و با دنبال کردن مسیر پیاده‌روی دبی مال می‌توانید به راحتی به آن برسید.

همچنین با اتوبوس های دوطبقه Hop On Hop Off که درست در خارج از ورودی دبی مال توقف می‌کنند، می توانید به راحتی به آنجا برسید.

برای رفتن به خانه اپرا با مترو، در برج خلیفه پیاده شوید.

در آخر

سالن اپرا دبی یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر مدرن است که با برگزاری کنسرت، تئاتر و نمایش‌های متنوع و بسیاری موارد دیگر تبدیل به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی در سراسر جهان شده و خیلی‌ها برای تماشای برنامه‌ها یا کنسرت به این مکان مراجعه می‌کنند. 

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

نظرات کاربران