Dubai Internet City
8 خرداد 1402
دبی

دبی اینترنت سیتی؛ سفر به دنیای آینده!

دبی اینترنت سیتی (DIC) یک منطقه آزاد است که بیشتر به عنوان پارک فناوری اطلاعات شناخته می‌شود. این منطقه توسط دولت دبی با مشارکت سرمایه‌گذاری TECOM توسعه یافته و در اکتبر 2000 راه‌اندازی شد. در ادامه درباره این منطقه، امکانات، نحوه زندگی، مراکز خرید، فعالیت‌ها و هر آنچه که دارد، صحبت خواهیم کرد. 

رزرو تور دبی

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

درباره دبی اینترنت سیتی چه می‌دانید؟ 

Dubai Internet City

دبی اینترنت سیتی یا به عبارتی منطقه فناوری و تجاری پیشرو منطقه برای تسهیل و ارتقای سیستم‌ها و خدمات فناوری اطلاعات (IT) در سراسر امارات طراحی شده‌است. در طی دو دهه، این بخش به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی و فعالیت‌های تجاری تبدیل شده و نقش به سزایی در پیشرفت این شهر داشته است. 

در حال حاضر، بیش از 1600 شرکت در شهر اینترنتی دبی وجود دارد که در یک اکوسیستم در حال توسعه شکوفا می‌شوند. DIC یا همان شهر اینترنتی دبی، خانه غول‌های پیشرو جهانی ICT مانند Oracle، Dell، Microsoft، IBM، HP، Sony Ericsson، Cisco، Canon، Siemens، Logica و Schlumberger، همراه با بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط و سرمای‌ گذاری‌های تجاری است.

به طور خلاصه دبی اینترنت سیتی

در سال 2000 راه اندازی شد

24000 متخصص در شرکت‌های بزرگ در DIC استخدام شده‌اند.

بیش از 1600 شرکت در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

بیشتر به عنوان منطقه فناوری اطلاعات امارات شناخته می‌شود.

همچنین به عنوان منطقه آزاد شهر اینترنتی دبی نیز شناخته می‌شود.

خانه چندین غول IT مشهور بین المللی است. 

ترکیب مناسبی از املاک مسکونی و تجاری را ارائه می‌دهد.

دارای ساختمان‌های مسکونی و تجاری بلندمرتبه است.     

نگاه کلی به فضای دبی اینترنت سیتی

Dubai Internet City

شهر اینترنتی دبی یک جامعه شلوغ است که به هزاران متخصص پاسخ می‌دهد و بیش از 1.5 میلیون فوت مربع فضای اختصاص داده شده به دفاتر تجاری دارد. منطقه مسکونی DIC برای افرادی که در منطقه کار می‌کنند عالی است. 

زندگی در شهر اینترنتی دبی به معنای زندگی در یک منطقه تجاری شلوغ است که محله‌ای مناسب برای تجارت است. ساکنان این منطقه می‌توانند طیف وسیعی از امکانات مانند مراکز نوآوری، فروشگاه‌ها، رستوران و کافه‌ها، هتل‌ها، مراکز ورزشی و تناسب اندام و مراقبت‌های بهداشتی را در مجاورت ساختمان‌های مسکونی در دسترس داشته باشند. 

املاک در شهر اینترنتی دبی

املاک برای اجاره در شهر اینترنتی دبی شامل آپارتمان و هتل آپارتمان هستند. آپارتمان‌ها در DIC در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام دارای تعداد اتاق خواب متفاوتی هستند. آن‌ها از واحدهای 1 تا 3 خوابه هستند.

برج در شهر اینترنتی دبی

اکثر آپارتمان‌ها بخشی از برج جواهر دبی هستند که یک برج مرتفع با 41 طبقه است. ساختمان‌های DIC دبی دارای امکاناتی مانند آسانسورهای پرسرعت، خدمات نگهبانی 24 ساعته و امکانات اینترکام هستند. ساکنان همچنین می‌توانند به سالن بدنسازی، اسپا، اتاق بخار و استخر شنا دسترسی داشته باشند. برخی از ساختمان‌ها دارای امکانات ویژه ای برای افراد ناتوان جسمی نیز هستند.

ساختمان مسکونی در شهر اینترنتی دبی

Dubai Internet City

پنت هاوس‌ها در شهر اینترنتی دبی عمدتاً در پیکربندی‌های 3 و 4 خوابه هستند. این خانه‌ها مناطق نشیمن بزرگی دارند و اکثرا واحدهای طبقه کامل یا نیمه طبقه هستند. آن‌ها دارای پنجره‌های شیشه‌ای از کف تا سقف هستند که منظره دریا را ارائه می‌دهند. همچنین تعداد کمی از هتل‌آپارتمان‌های اجاره‌ای در استودیو و 1 خوابه وجود دارد.

ساختمان های تجاری در  شهر اینترنتی دبی

بیزینس سنتر تاورز یک مجتمع تجاری در شهر اینترنتی دبی است. کسانی که به دنبال راه‌اندازی مغازه و فروشگاه خود هستند، می‌توانند مغازه‌های کمی در این مجتمع پیدا کنند.

هتل های دبی اینترنت سیتی

شهر اینترنتی دبی کمتر از 1 کیلومتر با ساحل فاصله دارد و در نزدیکی چندین هتل مجلل قرار دارد. آن‌ها شامل:

گراند پلازاGrand Plaza Mövenpick Media City 

Grand Plaza Mövenpick Media City 

واقع در قلب DIC، هتلی 5 ستاره است که بیشتر برای مهمانان تجاری و گردشگران مناسب خواهد بود. این هتل دارای 235 اتاق و سوئیت بزرگ است که در ساخت آن از فرهنگ خاورمیانه الهام گرفته شده امکانات کامل و زیادی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. 

می‌تواند تا 800 مهمان را در خود جای دهد و برای میزبانی جلسات، عروسی‌ها و همایش‌ها ایده آل است. هر اتاق جلسه مجهز به وسایل سمعی و بصری با تکنولوژی بالا، وای فای رایگان و تجهیزات نورپردازی است که آن را متمایز می‌کند. 

هتل آپارتمان آل سلام گراند 

هتل آپارتمان السلام گرند در جاده شیخ زاید در منطقه مدیا سیتی دبی و 9 دقیقه رانندگی از شهر اینترنتی دبی واقع شده‌است. این مرکز دارای 15 طبقه با 225 استودیو، آپارتمان‌های 1 و 2 خوابه با چیدمان های جادار می‌باشد. بسیاری از این واحدها دارای بالکن خصوصی هستند که منظره دریا را به نمایش می‌گذارند. هر واحد دارای یک آشپزخانه کاملا مجهز و اتاق‌های مختلف است. 

هالیدی این اکسپرس دبی (Inn Express)

هتل هالیدی این اکسپرس دبی اینترنت سیتی یک هتل 244 اتاقه است. این هتل دارای صبحانه بوفه رایگان، مرکز تناسب اندام 24 ساعته، مرکز تجاری و Wi-Fi رایگان است. سه اتاق جلسه وجود دارد که می‌تواند حداکثر 120 مهمان را در خود جای دهد.

حمل و نقل و پارکینگ در شهر اینترنتی دبی

Public transport in Dubai Internet City

ساختمان‌ها فضای پارکینگ لازم را برای ساکنان فراهم می‌کنند. ساکنان پنت هاوس دارای چندین پارکینگ سرپوشیده هستند. این منطقه همچنین دارای تعداد زیادی پارکینگ پولی است که بیشتر بازدیدکنندگان یا کسانی که در آن منطقه مشغول به کار هستند، استفاده می‌کنند.  

حمل و نقل عمومی در شهر اینترنتی دبی

افرادی که برای رفت و آمد به مترو متکی هستند، می‌توانند با استفاده از ایستگاه مترو شهر اینترنتی دبی به همه جای شهر دسترس پیدا کنند.

ایستگاه مترو اینترنتی شهر دبی یکی از شلوغ‌ترین و راحت‌ترین ایستگاه‌های مترو در امارت است. این باعث می‌شود کسانی که در DIC کار می‌کنند، راحت تردد کنند. 

سایر گزینه‌های نزدیک عبارتند از: ایستگاه مترو نخیل، ایستگاه مترو DAMAC Properties، ایستگاه مترو DMCC که در فاصله 11 تا 12 دقیقه رانندگی قابل دسترسی هستند. دبی اینترنت سیتی همچنین ایستگاه‌های اتوبوس زیادی در محله دارد که شامل اتوبوس‌های 83، 84 و 85 می‌شوند. 

امکانات رفاهی، مدارس و مراقبت های بهداشتی

امکانات رفاهی زیادی در دبی اینترنت سیتی وجود دارد که زندگی در این منطقه را راحت و آسان کرده‎است. امکاناتی شامل: 

سوپر مارکت ها در نزدیکی شهر اینترنتی دبی

Supermarkets near Dubai Internet City

سوپرمارکت‌های زیادی در نزدیکی شهر اینترنتی دبی وجود دارد. بیشتر آن‌ها در مناطق نزدیک، الصفوح و ارتفاعات برشا یافت می‌شوند. سوپرمارکت Aswaaq در Al Sufouh و BlueMart Supermarket، F Mart، Park N Shop و موارد دیگر را در Barsha Heights خواهید یافت. اگر به دنبال یک مینی مارت کوچک برای وسایل ضروری روزانه هستید، ZOOM در شهر اینترنتی دبی گزینه خوبی است. زوم در برج جواهر دبی واقع شده و دقیقا در کنار ایستگاه مترو قرار دارد.

کلیساها، معابد و مساجد در نزدیکی شهر اینترنتی دبی

ساکنان این منطقه می‌توانند از کلیسای مسیحی و کلیسای کوزا دیدن کنند که با ماشین 10 تا 11 دقیقه با ماشین قابل دسترسی است. کلیسای حواری قدیم (MENA) در ارتفاعات بارشا واقع شده و کلیسای ادونتیست روز هفتم در Al Sufouh 2 هر دو 11 دقیقه با ماشین فاصله دارند.

کلیساهای دیگر واقع در روستای جبل علی تنها 15 دقیقه با ماشین فاصله دارند. در اینجا کلیسای ارتدوکس قبطی سنت مینا، کلیسای امید میثاق، کلیسای کاتولیک سنت فرانسیس آسیسی و غیره را خواهید یافت.

ساکنان هندو می‌توانند از معبد شیوا، شری کریشنا هاولی و معبد ShrinathJi در بر دبی که تقریباً 30 دقیقه با آن فاصله دارند، دیدن کنند.

مجموعه‌ای از مساجد در نزدیکی دبی اینترنت سیتی نیز وجود دارد. Tecom Masjid نزدیک‌ترین مسجد است که با 5 دقیقه رانندگی فاصله دارد. مساجد دیگر اطراف، مسجد گرینز و مسجد همل الگیث هستند که در کمتر از 10 دقیقه قابل دسترسی خواهند بود. 

مدارس نزدیک شهر اینترنتی دبی

Blossom Palm Jumeirah، Redwood Montessori Nursery و Asya’s Nursery همگی در Palm Jumeirah در ۱۲ دقیقه فاصله دارند. 

چندین مدرسه در نزدیکی شهر اینترنتی دبی وجود دارد. با ماشین 11 دقیقه به مدرسه بین المللی چویفت الصفوح می‌رسید. این مدرسه از برنامه درسی SABIS (بریتانیا/ایالات متحده) پیروی می‌کند. همچنین مدرسه بین المللی Regent که برنامه درسی ملی انگلستان را دارد؛ 11 دقیقه با ماشین از شهر اینترنتی دبی فاصله خواهد داشت. 

دانشگاه آمریکایی در شهر اینترنتی دبی

American University in Dubai Internet City

چند مؤسسه آموزشی و دانشگاه در نزدیکی دبی اینترنت سیتی وجود دارد؛ زیرا این منطقه همسایه پارک دانش دبی (DKP) است. دانشگاه میدلسکس دبی، دانشگاه منچستر، دانشگاه ولونگونگ در دبی (UOWD) و دانشگاه برادفورد دبی در DKP قرار دارند. دانشگاه مشهور آمریکایی در دبی (AUD) نیز در مجاورت این منطقه قرار دارند.

کلینیک ها و بیمارستان ها در نزدیکی شهر اینترنتی دبی

از بیمارستان‌های نزدیک شهر اینترنتی دبی می‌توان به بیمارستان الزهرا و بیمارستان آلمانی عربستان اشاره کرد. این‌ها برخی از بیمارستان‌های معروف البرشا هستند که 14 دقیقه با این منطقه فاصله دارند. 

کلینیک‌های نزدیک DIC عبارتند از Mediclinic Meadows، Mediclinic Al Sufouh و American Hospital Clinic Media City. این گزینه‌ها در 6 تا 12 دقیقه قابل دسترسی هستند.

سبک زندگی در دبی اینترنت سیتی چگونه است؟ 

در ادامه به مراکز خرید، رستوران‌ها و زندگی شبانه دبی اینترنت سیتی خواهیم پرداخت تا بیشتر با سبک زندگی در این منطقه آشنا شوید. 

مراکز خرید در نزدیکی شهر اینترنتی دبی

Shopping malls near Dubai Internet City

بازار سبز نزدیکترین مقصد خریدی است که ساکنان DIC ترجیح می‌دهند. این مکان اخیراً ساخته شده و یک مقصد خرید بسیار بزرگ است. چندین فروشگاه مختلف، رستوران‌های متنوع، یک کتاب‌فروشی، یک سالن زیبایی و یک فروشگاه مواد غذایی در آن وجود دارد. همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی است و بازدیدکنندگان در ماه‌های سردتر از نشستن در فضای باز لذت می‌برند. این مرکز خرید تا شهر اینترنتی دبی 10 دقیقه فاصله دارد. 

یکی دیگر از مراکز خرید، گلدن گالریا است. مرکز خرید گلدن مایل گالریا در فاصله 8 دقیقه‌ای از منطقه واقع در مجاورت پارک الاتحاد در پالم جمیرا قرار دارد. این مرکز خرید حدود 70 فروشگاه از جمله فروشگاه‌های متنوع، امکانات بهداشتی، سوپرمارکت‌ها و باشگاه بدنسازی دارد. بسیاری از رستوران‌های خودمانی برای غذاخوری نیز دارد.

سایر مراکز خرید بزرگ در نزدیکی DIC دبی عبارت‌اند از Mall Of The Emirates و Ibn Battuta Mall 10 دقیقه فاصله دارند.

رستوران های نزدیک شهر اینترنتی دبی

در نزدیکی دبی اینترنت سیتی رستوران‌های مختلفی وجود دارد. 

مراکز فروش فست فود در DIC دبی عبارت‌اند از Popeyes، Subway و Burger King . رستوران‌های هندی شامل پاراتا کینگ، اتاق روپیه و کامات است. همچنین  Al Safeer، Mantoushe و Diwan Layalina رستوران‌های عربی در DIC هستند.

گزینه‌های تفریحات شبانه نیز عبارت‌اند از ICON Bar & Lounge در هتل رادیسون بلو، دبی مدیا سیتی و تراس پشت بام در هتل One&Only Royal Mirage.

سواحل نزدیک شهر اینترنتی دبی

Beaches near Dubai Internet City

از آنجایی که این منطقه نزدیک خلیج فارس است، برخی از سواحل محبوب در نزدیکی دبی اینترنت سیتی مانند ساحل السفوح و ساحل JBR قرار دارند. 

  • همچنین ساحل الصفوح بین برج العرب و نخل جمیرا قرار گرفته است. 
  • ساحل الصفوح اغلب به عنوان یک جواهر پنهان شناخته می‌شود و یکی از بهترین سواحل دبی است. ساحل الصفوح که گاهی اوقات به آن ساحل کاخ سیاه می‌گویند در 13 دقیقه فاصله است.
  • ساحل جی بی آر در فهرست برترین مقاصد گردشگری دبی قرار دارد. این ساحل در فضای باز به نام The Beach، قرار گرفته و دارای رستوران‌های کنار آب و مناطق استراحت است.

فعالیت های اوقات فراغت و چشم انداز های قابل توجه

نزدیک‌ترین مکان دیدنی، باشگاه گلف امارات است که 11 دقیقه با دبی اینترنت سیتی فاصله دارد. این یک زمین گلف 36 سوراخه است که در سال 1988 ساخته شد و اولین زمین گلف چمنی در خاورمیانه بود. 

مکان‌های تفریحی زیادی در نزدیکی شهر اینترنتی دبی وجود دارد که برای تعطیلات خانوادگی مناسب هستند. دبی مارینا واک یک تفرجگاه پر درخت به طول 7 کیلومتر است که با ماشین 12 دقیقه فاصله دارد. این مکان یک سبک زندگی لوکس را به نمایش می‌گذارد که در آن می‌توانید غذا بخورید، خرید کنید، قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید. چندین منطقه بازی برای کودکان در سرتاسر تفرجگاه وجود دارد. همچنین می‌توانید از دیدنی‌های دبی مارینا با کشتی‌های تفریحی تماشایی لذت ببرید.

Skydive Dubai مقصد اصلی برای پرش با چتر نجات است. اینجا مکانی مناسب برای جویندگان هیجان است و در سال 2010 توسط H.E راه اندازی شد. اسکای دایو دبی دو تجربه چتربازی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اولی تاندم اسکای دایو و دیگری دوره چتربازی انفرادی است. 

رویدادهای معروف شهر اینترنتی دبی

سالانه رویدادهای متعددی در شهر اینترنتی دبی برنامه ریزی شده و برگزار می‌شود.مانند: 

بسیاری از کنفرانس‌های فنی و رویدادهایی که در DIC برگزار می‌شوند. 

کنفرانس STEP هر ساله در DIC برگزار می‌شود، این بزرگ‌ترین جشنواره فناوری در خاورمیانه است. استپ به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا در عین حال در مورد آخرین روندها در دنیای دیجیتال بحث کنند.

آمفی تئاتر مدیا سیتی دبی مقصدی برتر است که میزبان رویدادهای بسیاری است. این شهر میزبان رویدادهای ورزشی، نمایشگاه‌هایی مانند طعم دبی و کنسرت‌های متعدد بوده‌است.

در آخر

دبی اینترنت سیتی یکی از مناطق این شهر است که انحصارا به تجارت و فناوری اطلاعات می‌پردازد. در اینجا بیشتر به نوآوری‌های جدید و فعالیت‌های تجاری پرداخته می‌شود. ما نیز در این مقاله به صورت کامل به این منطقه و امکانات آن پرداختیم. 

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

سوالات متداول 

شهر اینترنتی دبی کجا واقع شده است؟

شهر اینترنتی دبی در 25 کیلومتری جنوب مرکز شهر دبی واقع شده است. این مکان در مجاورت دبی مارینا، پالم جمیرا و JBR قرار دارد.

چند شرکت در DIC دبی وجود دارد؟

در حال حاضر بیش از 1600 شرکت در DIC دبی وجود دارد.

نظرات کاربران